تازه ها

۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

سه شنبه 10 خرداد


"واشنگتن پست" می‌گوید، ایران با گسیل مربیان و تجهیزات نظامی و رایانه‌ای به دولت سوریه در سرکوب مخالفان کمک کرده است. به گفته این روزنامه، از طریق تجهیزات رایانه‌ای ایران صدها تن از مخالفان سوری شناسایی و دستگیر شده‌اند.

via بولتن نیوز by info@bultannews.com on 5/31/11
اخیرا به نمایندگان کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی و بن خرید لباس داده شده که البته مسئله مهمی نیست و همه سازمان ها و نهادها می دهند.

via سايت خبري تحيلي شفاف by info@shafaf.ir on 5/31/11
مسائلی از این دست روند بررسی واژه جایگزین را برای «پلیس» طولانی کرد تا اینکه روز گذشته غلامعلی حداد عادل به حرف و حدیث‌ها در این باره پایان داد.

via خبر گزاری آزاد by Khabar Gozarye Azad on 5/23/11




چروك هاي خط اخم و پيشاني و دور چشم توسط بوتاكس از بين رفته و تزريق چربي در گونه‌ها و صورت مشهوده و بيني با ظرافتي خاص دستكاري شده.
بوتاكس ، تزريق مقدار كمي از اين ماده به طور مستقيم در ماهيچه، فعاليت ماهيچه را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود مي‌آيد، از بين مي‌برد. درنتيجه صورت جوان‌تر، صاف‌تر و شاداب‌تر به نظر مي‌رسد.





قبل از تزريق


بعد از تزريق

















دستور مشايي براي اعطاي نمايندگي سيگار به العقيلي افشا شد

via RSS on 5/31/11
در واکنش به ادعای دادستان تهران مبنی بر “تقاضای عفو توسط محمد نوری زاد و متعاقبا آزادی وی”، این نویسنده و مستندساز حامی جنبش سبز، ادعای مذکور را رد کرده و خاطرنشان ساخته است “من محمد نوری زاد، تقاضای عفو نکرده و نخواهم کرد، چرا که خطایی مرتکب نشده ام.”
به گزارش سایت رسمی «محمد نوری زاد»، این فعال هنری و زندانی سیاسی که اخیرا آزاد شده، در واکنش به ادعاهای عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، همچنین متذکر این نکته شده است که “من، بنا به اخباری که در داخل زندان به من داده اند، آزاد شده ام و نه این که به مرخصی آمده باشم. چرا که اگر به من می گفتند: بیا و به مرخصی برو، من هرگز اعتصابم را برای چند روز مرخصی نمی شکستم و از تعقیب خواسته های مصرانه ام دست نمی کشیدم.”
گفتنی است دادستان تهران روز یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه و دادسرای انقلاب در جمع خبرنگاران درباره مرخصی محمد نوری زاد و همچنین نامه ای از سوی وی به رهبری گفته بود که نوری زاد درخواست عفو کرده است. وی همچنین مدعی شده بود “این شخص نامه‌ای را به رهبری نوشته است. مفاد این نامه خوب بود. در کنار ذکر این مطالب، مسائلی را نیز محرمانه بیان کرد. به این فرد مرخصی داده شده و در حال حاضر در حال سپری کردن دوران مرخصی است.”
محمد نوری زاد بعد از انتشار این سخنان در وب سایت خود توضیحاتی ارائه کرده که به شرح زیر است:
درخبرها، به طور تلویحی از تقاضای عفو من سخن به میان آمده بود. چگونه؟
خبرنگار زیرک و هماهنگ، از جناب دادستان تهران می پرسد: درباره ی نامه ی محمدنوری زاد که در آن از مقام معظم رهبری تقاضای عفو کرده توضیح بدهید. و دادستان تهران در پاسخ، به نامه ی محرمانه ی من به رهبری، که از نگاه او “خوب” بوده اشاره می کند و می فرماید: “نوری زاد به مرخصی آمده است”.
یک، این که من هرگز در آن نامه ی “خوب” تقاضای عفو نکرده ام. عفو را کسی تقاضا می کند که خطایی مرتکب شده باشد. من که خطایی جز خیرخواهی نداشته ام. پس چرا باید تقاضای عفو کنم؟ آنهم درست درشرایطی که چهل وپنج روز پایانی زندانم را در اعتصاب خشک و تر بسر می برده ام ؟ و سخت نسبت به ضرب و شتم خودم و توهین ها و ناسزاهای بازجویان اعتراض داشته ام؟
و دو این که : من به مرخصی نیامده ام . بلکه “آزاد” شده ام . خبرآزادی مرا، پاسداری در داخل سلول به من گفت . این پاسدار که از صاحب نامان سازمان اطلاعات سپاه است ، یا به من دروغ گفته ، یا راست . که من راست بودن این خبر را از او باور دارم . چرا که او هفت سال از دوره ی جوانی اش را در اسارت بوده و من درمدتی که با او در زندان مرتبط بودم، از او جز انصاف و صدق ندیدم.
باورم براین است که : سیستم قضایی ما، بعد از سبک سنگین کردن بلایی که برسر عدالت آورده ، شرمسارانه به این نتیجه رسیده است که : درباره ی من و خیلی های دیگر جز به جفا دست نبرده است. من اطمینان دارم چندی بعد، زندانیان سیاسی ما، یک به یک، آزاد خواهند شد.
من نسخه ی دوم آن نامه ی “خوب” و محرمانه را دراختیار دارم که فعلا از انتشار آن پرهیز می کنم.
آقای دادستان اما خوب به یاد دارند که یک هفته قبل از آزادی ام ، درهمان دادسرای داخل اوین ، بعد از آنکه من متعمدانه به ملاقات خانواده ام نرفتم ، وی مرا به شکستن اعتصابم ترغیب کرد.
به ایشان گفتم: من یک نویسنده و منتقدم و هرچه راکه صلاح بدانم خواهم نوشت. مرا زده اند و به من فحش ناموسی داده اند و من تا هر کجا که بتوانم نسبت به این بی عدالتی ها اعتراض خواهم کرد.
به وی این را نیز گفتم: اگر شما و رییس قوه ی قضاییه، و قاضی ای که به راحتی آب خوردن حکم زندان و حبس صادر می کند، یک روز، بله یک روز، طعم زندان انفرادی را می چشیدید، بلافاصله همان یک روز را معادل صد روز زندان محاسبه می کردید.
وگفتم: چرا باید روزهای انفرادی و ناعادلانه ی یک زندانی که بسیار تلخ و سخت و پراز آسیب است ، تنها و تنها معادل یک روز محاسبه شود؟
وگفتم: این، ظلم است و شما چه بخواهید و نخواهید امضایتان پای این ظلم ثبت است.
درهمان نامه ی محرمانه و “خوب”، من به رهبری گفته ام که پادشاهان و حاکمان در دوره های دور ، یا خودشان در لباس مبدل به زوایای پنهان کشورشان سرمی زدند، یا یکی از بستگان و امنای خود را به دستگاههای فاسد و تحت امرشان نفوذ می دادند تا از روند مناسبات جاری کشورشان خبر بگیرند. درادامه آورده ام: اکنون من _ محمد نوری زاد _ امین شما، شما را از مفاسد دستگاه قضایی و زندان اوین مطلع می کنم.
و باز در همان نامه به حضرت ایشان گفته ام: شما مثل جناب نوح که با اصرار از پسر خطاکارش می خواست سوار کشتی شود، بیایید و دست این جوانان و زندانیان این روزهای کشورمان را بگیرید و به کشتی نظام سوار کنید.
پس من خبر تنظیم شده ی دادستانی و خبرگزاری ها را به این شکل اصلاح می کنم:
یک : من محمد نوری زاد، تقاضای عفو نکرده و نخواهم کرد، چرا که خطایی مرتکب نشده ام.
دو : من، بنا به اخباری که در داخل زندان به من داده اند، “آزاد” شده ام و نه این که به مرخصی آمده باشم. چرا که اگر به من می گفتند: بیا و به مرخصی برو، من هرگز اعتصابم را برای چند روز مرخصی نمی شکستم و از تعقیب خواسته های مصرانه ام دست نمی کشیدم.
به امید روزی که به همین زودی ها، شاهد آزادی، و نه به مرخصی آمدن زندانیان سیاسی خود باشیم.
سحام نیوز

via Tabnak.IR | تابناك by info@tabnak.ir on 5/31/11
اما او در نشستی با خبرنگاران برنامه کاری اش در سالهای آینده را فاش کرد . او پس از پایان قرارداد با بارسا می خواهد مدتی استراحت کند وپس از آن راهی قطر خواهد شد تا مربی گری تیم ملی این کشور را برعهده بگیرد .

via FardaNews by info@fardanews.com on 5/30/11
امروزه بر اساس نظر تمامی کارشناسان، چین در حال قبضه کردن بازار کشورهای مختلف چه اروپایی، آمریکایی و آسیایی است و با توجه به نیروی کار ارزان، تولید انبوه کالا و استفاده ازتکنولوِِژی، تبدیل به مرکز تولید کالا در دنیا شده و اکثریت کشورها میزبان این کالاها شده اند و قادر به رقابت با آن‌ها نیستند.


via FardaNews by info@fardanews.com on 5/30/11
داشتن ماهواره جرم است و اگر تجيهزات دريافت از ماهواره به صورت آشكارا مشاهده شود و به نوعي جرم آشكار باشد، نيروي انتظامي مي‌تواند با آن برخورد كند.

via FardaNews by info@fardanews.com on 5/31/11
به علت اجازه ورود ندادن به هواپیمای حامل مرکل، خلبان آلمانی مجبور به تغییر مسیر و انتخاب حریم هوایی ترکیه شد.

سایت نزدیک به مشایی با اعلام خبر بستری شدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای وی آرزوی طول عمر کرده است.

via آينده نيوز on 5/30/11
علاوه بر رطوبت كه تخت جمشید را در معرض خطر جدی قرار داده گلسنگها نیز در تخت جمشید روند رو به رشدی داشته اند و در این بین نقش آلوده كننده های هوا نیز در فساد تدریجی و اضمحلال سنگهای تاریخی تخت جمشید چشمگیر است.

به گزارش مهر، تخت جمشید طی مدت اخیر در برابر خطرات و تهدیدهای مختلفی قرار گرفته كه شامل برخی مرمتهای غیر اصولی، نفوذ رطوبت در عمق سنگها و... بوده كه هریك در بخشهای مختلف صدماتی را بر پیكره این مجموعه تاریخی ارزشمند وارد كرده است.

به غیر از رطوبت عوامل دیگری نیز در امضحلال سنگهای تاریخی تخت جمشید تاثیر گذارند كه از آن جمله می توان به رشد فاجعه بار گلسنگها و یا نقش آلوده كننده های هوا نیز اشاره كرد.

یك فعال میراث فرهنگی در این خصوص به مهر گفت: تخلخل و نفوذ پذیری را شاید بتوان یكی از مهمترین خواص فیزیكی موثر بر زوال و پوسیدگی سنگها دانست زیرا وجود این مشخصه ها به همراه افزایش امكان دسترسی به بخشهای داخلی سنگ ، زمینه تخریب آن را بوسیله هر یك از سه حالت آب (جامد ، مایع ، گاز ) مهیا می كند.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
تخلخل بیش از حد سطوح نقش شیر كه بر اثر عوامل مختلف ایجاد شده و روند این نقش
وی ادامه داد: نكته دیگر اینكه در سنگهای رسوبی كه ساخت و كاربرد آنها در بنا یا آثار در خلاف جهت لایه بندی سنگ باشد، به دلیل سهولت نفوذ رطوبت و آب باران، متحمل آسیب بیشتری نسبت به سنگهایی دیگر می شوند كه هم جهت با لایه بندیشان بكار برده شده اند. وجود لایه بندی، درز و شكاف و ریز تركها ، سنگ را به قطعات كوچكتر تقسیم می كند و سطح تماس آن را با عوامل مخرب بیشتر می گرداند.

این فعال میراث فرهنگی بیان كرد: آلودگی هوا می تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی سنگ و فرسودگی آثار تاریخی و اشیای موزه ای داشته باشد ضمن اینكه افزایش سرعت فرسایش سطح سنگ در دهه های اخیر حاكی از افزایش زیاد آلودگی هواست.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
تاثیرات آلاینده های جوی و بارانهای اسیدی بر دیواره جرزها و كتیبه ها
وی ادامه داد: سنگهایی چون مرمر، سنگ آهك و ماسه سنگ كه حاوی كلسیت هستند، بیشترین آسیب را در اثر بارش بارانهای اسیدی در هوای آلوده متحمل می شوند و تركیبات طبیعی و مصنوعی موجود در آلودگی هوا كه بیشترین سهم را در فرسودگی سنگ دارند و به رشد گلسنگها به طور فاجعه باری كمك می كنند شامل دی اكسید كربن، اكسیدهای گوگرد، اكسیدهای نیتروژن، مواد ذره ای، تركیبات آمونیاكی، اوزون، اسید فلوئوریدریك و اسید كلریدریك است و سه تركیب اول كه قابل حل شدن در آب هستند با سنگ های آهكی واكنش سریع نشان داده و آسیب پذیری سنگ را دو چندان می كنند.

این محقق عنوان كرد: آلودگی هوا به عنوان كاتالیزور یا تسریع كننده در انجام واكنشهای شیمیایی مختلف، باعث فرسودگی سریع و زیاد ماده ، پوسته پوسته شدن و تورق و جدا شدن كریستالها و تركیبات سنگ از یكدیگر و در نهایت طولانی و عمیق تر شدن رگه های كوچك سنگ می شوند.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
تاثیرات مواد آلاینده جوی روی كتیبه های آثار ثبت جهانی تخت جمشید
وی خاطرنشان كرد: ذرات آلاینده موجب كثیفی و ایجاد لكه بر روی سطوح سنگ می شوند و از آنجائیكه ذرات حاوی اكسیدهای فلزی هستند نقش كاتالسزور را داشته و لایه سخت خشكی تشكیل می دهند، از طرفی در هوای آلوده روی سطوح سنگهای آهكی به دلیل موقعیت خاص كه كمتر با آب باران شسته می شوند قشر غیر قابل نفوذ سختی از دوده و گرد و خاك تشكیل می شود كه دارای مقدار زیادی گچ است كه این لایه بد نما اولین قدم تخریب و فساد تدریجی سنگ است.

این فعال میراث فرهنگی تصریح كرد: آلودگی هوا به دو صورت خشك و تر ته نشین می شوند و معمولا وقتی آلودگی به صورت فاز گازی به سطح سنگ رسیده و در رطوبتی كه از قبل در سنگ وجود دارد حل می شود البته دی اكسید گوگرد تا مسافت حدود 30 كیلومتر نسبت به منشا تولید آن ته نشین می شود و این عمل را ته نشین خشك می نامند.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
تعمیر یا مرمت كتیبه با سیمان كه باعث تسریع روند اضمحلال كتیبه می شود
وی ادامه داد: اما ته نشین تر زمانی صورت می گیرد كه آلاینده ها در هوا به صورت رطوبت وجود داشته باشند یا با ابرهای باران زا به محل آثار تاریخی برسند و می توانند بر روی مناطقی كه دهها كیلومتر از منشا فاصله دارند تاثیر بگذارند. به هر حال این دو حالت باعث فرسودگی و فساد تدریجی سطوح سنگ های تاریخی می شوند و هر چه تخلخل سطوح بیشتر باشددرصد تخریب بیشتر خواهد بود .

این محقق عنوان كرد: مهمترین آلوده كننده های شیمیایی مخرب در سنگهای تاریخی در دو حالت ، طبیعی و مصنوعی وجود دارند كه عبارتند از دی اكسید كربن كه به صورت طبیعی در جو وجود دارد و تولید مقداری اسید می كند و باعث حلالیت كلسیت سنگ آهك شده و فساد تدریجی را باعث می شود، دی اكسید گوگرد كه مهمترین آلوده كننده در تخریب سنگ است كه از احتراق مواد گوگرد دار تولید می شود، اسید سولفور رقیق تولید شده با اكسیژن تركیب شده و اسید سولفوریك تشكیل میدهد این اسید بر روی سطح سنگ (كربنات كلسیم ) رسوب كرده و سطح سنگ به سولفات كلسیم تبدیل می شود و سولفات كلسیم با جذب آب بصورت گچ معدنی متبلور می شود.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
نمایان شدن نمك و گچ حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی رطوبت و شستشوی بی رویه پلكان شرقی آپادانا
وی اضافه كرد: مشكل اساسی فرآیند بلورهای گچ است كه می توانند تا 50 سال ادامه داشته باشند و در سنگ نفوذ كرده و باعث تخریب آن شوند.

این فعال میراث فرهنگی با اشاره به اینكه آثار تاریخی در پی عوامل مختلفی دچار تخریب شدید می شوند، به برخی از این عوامل اشاره كرد و گفت: اكسید ازت در جو به صورت فراوانی وجود دارد و بسیار پایداراست ومواد ذره ای جامد در هوا نیز باعث تشكیل لایه سختی بر سنگ شده و اكسیداسیون را سریعتر می كنند كه حاصل صنعت، كشاورزی و ترافیك شهرهاست.

وی ازدرجه حرارت بالا و ترك خوردگی به عنوان عامل دیگری یاد كرد و گفت: این عامل به وفور در آثار سنگیتاریخی تخت جمشید دیده می شود و راه نفوذ مواد آلاینده را به داخل سنگ راحت تر كرده ضمن اینكه حمله سولفاتها از طریق هوا را نیز می توان به عنوان عامل دیگر در نظر گرفته شود زیرا این مواد در هنگام كارهای تولیدی پالایشگاهی تحت عنوان مواد جانبی تولید می شوند.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
رشد بی رویه گلسنگ بر روی سطوح نقش برجسته ها كه نشان رطوبت است
این محقق با اشاره به رطوبت زیاد نیز گفت: متاسفانه بر اثر بی دقتی مسولان همیشه در فصل ریزش باران بیشتر قسمتهای تخت جمشید دچار آب گرفتگی می شود و بر اثر این ریزش باران و همچنین خاصیت مویینگی سنگ، رطوبت خیلی زود در همه قسمتهای سنگ نفوذ كرده و سرعت تخریب سنگ را تسریع می كند.

وی به اسید سولفوریك و بارانهای اسیدی نیز اشاره كرد و گفت: واكنش شیمیایی حاصل سولفات كلسیم تولید می كند كه به دلیل محلول بودن به راحتی توسط آب شسته می شود و نتیجه عمل انجام شده لایه سفید رنگی است كه بر سطح سنگ ایجاد و مقاومت سطح سنگ را كاهش می دهد.

این فعال میراث فرهنگی گفت: شستشوی بی رویه آثار تاریخی با آب چاه یا شرب نیز موضوع دیگری است، در آثار تاریخی تخت جمشید این كار بارها بر پلكان شرقی آپادانا اتفاق افتاده است، این عمل باعث بوجود آمدن كریستال گچ در سطح سنگ شده و با سیمانهای موجود مربوط به مرمتهای پیشین واكنش شدیدی نشان می دهد و خمیر بسیار نرمیتولید می كند. این عمل در زمانی بسیار شدیدتر اتفاق می افتد كه بنا از یك طرف در مجاورت رطوبت و از طرف دیگر در هوای آزاد قرار داشته باشد. بر اثر بی اطلاعی یا ندانستن چنین شرایطی افرادی، موقعیت لازم برای تخریب اثر را بوجود می آورند.
فاسدشدن سنگ‌های تخت‌جمشید
تاثیرات گلسنگ كه باعث از بین رفتن كامل سر نقش برجسته شده در پلكان شمالی كاخ آپادانا
وی با بیان اینكه تر وخشك شدن در اثر نشست و نفوذ آب یا شستشوی بنا با آبهای شور كه باعث ریخته شدن هیدروكربورها بر روی سطوح بنا شده و بعد از نفوذ به داخل خلل و فرج سنگها روند تخریب اثر و فساد تدریجی آن سریعتر می شود،افزود:حركت ماشین آلات در محوطه آثار سنگی تخت جمشید نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این عمل به دفعات متعددی صورت گرفته و باعث لرزش آثار داخل بنا و ترك خوردگی های متعددی بصورت نامحسوس شده اند.

این محقق به نشست بخار و گازها از دودكش های كارخانه های صنعتی منطقه اشاره كرد و افزود: این عمل كه بعضیمواقع تمام دشت شهرستان مرودشت بخصوص آثار تاریخی تخت جمشی را در بر می گیرد باعث تسریع در روند تخریب آثار تاریخی می شود .

وی در ادامه سخنان خود عنوان كرد: مشكل اساسی و بزرگ محوطه تاریخی بالای صفه تخت جمشید نداشتن سطحی هموار جهت دفع ریزش آب باران است به بطوری كه در كوچكترین بارش شاهد بوجود آمدن حوضچه های متعددی در بیشتر قسمتهای بنا هستیم و در تمام طول سال دیواره های داخلی آبروهای تخت جمشید دارای رطوبت خاصی است كه این رطوبت از نفوذ آب باران در سطوح مختلف بنا بوجود می آید.

وی متذكر شد: سنگ بخاطر دارا بودن حالت مویینگی آب را در خود می كشد و بعد از مدتی بر اثر تغییر عوامل جوی این رطوبت را جهت دفع كردن به لایه سطحی خود هدایت می كند و متاسفانه آب املاح مثل نمك و مواد دیگر را با خود به سطح سنگ می آورد كه نشست نمك در سطح سنگ در بیشتر جاهایی كه از سیمان برای مرمت استفاده شده بخوبی نمایان است و یا در سطوح دیگری چون بخش جنوبی پلكان شرقی آپادانا و پلكان شمالی كاخ سه دروازه این آثار بخوبی مشهود است.

این فعال میراث فرهنگی اظهار داشت: دیواره اصلی غربی صفه تخت جمشید در تمام طول سال نمایانگر رطوبت بحث شده است به طوری كه در بعضی قسمتها رطوبت بیرون رانده شده همیشه مشخص است و متاسفانه بیشترین عامل تخریب سنگهای تاریخی را وجود رطوبت در آثار باعث می شود و اگر نشود راهكاری برای از بین بردن این رطوبت ایجاد كرد حداقل می توان با بكار بستن مواردی از این رطوبت ویرانگر كاست.

وی تصریح كرد: سایر عوامل موثر بر روند فرسایش سنگ، تغییر و دگرگونی و زوال آن ، ممكن است در اثر برخی حوادث ویرانگر طبیعی ، همچنین روش های نامناسب نگهداری آثار، مرمت های ناقص یا غیر كارشناسی ، درمان ها و روش های حفاظتی نامناسب و... باشد كه هر یك از عوامل یاد شده می تواند بر روی نرخ فرسایش سنگهای تاریخی تخت جمشید و دیگر آثار سنگی كشورمان تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به عوامل مهم دیگر در تخریب و فرسایش سنگهای تخت جمشید نیز گفت: روند رشد بی رویه گلسنگها و جلبكها با گونه های مختلف در پهنه صفه تخت جمشید كه در چند سال اخیر این گیاهان بیشترین قسمتهای آثار سنگی را در بر گرفته اند نیز روند فرسودگی سنگ های دوهزار و اندی ساله تخت جمشید شده اند را شدید تر می كند.

این محقق حوزه میراث فرهنگی بیان كرد: یكی از عوامل رشد این گلسنگها آلاینده های جوی و دیگر رطوبت زیاد این بناست به صورتی كه می گویند هر كجا گلسنگی وجود دارد بدان در آن بنا رطوبت بی امان در حال تخریب آثار است. وی خاطرنشان كرد: در حدود پنج سال قبل فقط قسمتهای انگشت شماری از بخشهای مختلف تخت جمشید رشد گلسنگ را مشاهده می كردیم اما هم اكنون در جای جای بنای عظیم تخت جمشید روند رشد بی رویه گلسنگ بخوبی نمایان است.

این فعال میراث فرهنگی اضافه كرد: مهمترین دلیل رشد و نمو این گونه گلسنگها در بیشتر بخشهای آثار تاریخی تخت جمشید حفاظت غیر اصولی یا بی تفاوتی در امر حفاظتی است و متاسفانه روند حفاظت و مرمت اصولی آثار سنگی تخت جمشید به كلی از بین رفته یا سمت و سوی این امر تغییر یافته است.

via آينده نيوز on 5/31/11
روزنامه خراسان نوشت :
شنیده شده برخی مدیران دولتی كه طی ماه های اخیر در مراكز مهم اما كمتر شناخته شده اقتصادی دارای مسئولیت شده اند، با برقراری ارتباط با برخی مسئولان یك دانشگاه خاص، اعلام آمادگی كرده اند در صورت قبولی در آزمون دكترا یا دیگر مزایای علمی، قراردادهای كلانی را با آنها به عنوان مشاور امضا كنند.

via آينده نيوز on 5/31/11
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

تظاهر كنندگان خشمگین در سوریه به یك اتوبوس متعلق به زائران در یكی از شهرهای سوریه حمله ور شدند و با شكستن شیشه‌های اتوبوس اقدام به غارت كردن اجناس موجود در ساك‌های زائران نمودند. تصاویر صحنه حمله تظاهر كنندگان سوری و ترساندن زائران بر روی سایت "یوتیوب" قرار دارد و متعلق به روز یكشنبه هفته جاری است.

در این كلیپ كوتاه كه به مدت 5/3 دقیقه بر روی این سایت قرار گرفته است معلوم نیست مسافران این اتوبوس پس از شكستن شیشه‌ها و غارت اجناس، به چه سرنوشتی دچار شدند.

via آينده نيوز on 5/31/11
وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی بر خلاف رئیس سابق موساد كه حمله نظامی به ایران را احمقانه خوانده بود گفت ممكن است حمله نظامی به ایران لازم باشد.

به گزارش فارس، "موشه یعالون " كه قرار است به مسكو سفر كند در مصاحبه با خبرگزاری روسی "اینترفكس " از تمام جهان خواست تا به هر وسیله‌ای كه لازم است از جمله حمله نظامی جلوی دستیابی ایران به آنچه وی تسلیحات هسته‌ای خواند را بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود كه رژیم صهیونیستی اكنون بیش از 200 كلاهك هسته‌ای در زرادخانه خود دارد و پیش از این "مئیر داگان " رئیس سابق موساد در اظهاراتی حمله نظامی به ایران را اقدامی احمقانه توصیف كرده بود.

یعالون در ادامه مدعی شد: ما جدا امیدواریم كه كل جهان متمدن به این واقعیت برسد تهدید ناشی از این حكومت [ایران] چیست و اقدامی مشترك برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای ایران اتخاذ كند حتی اگر لازم باشد كه حمله‌ای پیش‌دستانه صورت گیرد.

"مئیر داگان " ماه گذشته گفته بود حمله نیروی هوایی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران جنگی منطقه‌ای به راه می‌اندازد كه اسرائیل نمی‌تواند پایان آن را پیش بینی كند.

رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گذشته خواستار تداوم اقدامات مخفیانه علیه ایران و سرمایه گذاری در خصوص گروه‌های مخالف در ایران با هدف سرنگونی حكومت ایران شده بود.

وی همچنین در ماه ژانویه پیش از آنكه سمتش را ترك كند در پیش بینی جدید مدعی شد ایران در سال 2015 به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا می‌كند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11

سایت «هفت صبح» اعلام کرد دولت دهم از اعدام عباس غفاری «جن‌گیر مخصوص» محمود احمدی‌نژاد به اتهام «توهین به قرآن» حمایت می‌کند.
این سایت روز دوشنبه (نهم خرداد) بدون آنکه به نام عباس غفاری اشاره کند٬ به نقل از یک کار‌شناس علوم دینی نوشت که «۱۰ بار اعدام نیز برای چنین فردی حق مطلب را ادا نمی‌کند.»
این کارشناسن علوم دینی گفته که «دولت اسلامی از اعدام انقلابی اهانت کنندگان به قرآن حمایت خواهد کرد و باید با برخورد قاطع با چنین افرادی، ریشه چنین مسائلی خشک شود.»
گفتنی است در روز‌های اخیر اخباری مبنی بر صدور حکم ۱۰ بار اعدام عباس غفاری منتشر شده که تاکنون مقام‌های قوه قضائیه در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.
غفاری یکی از «جن‌گیران» احمدی‌نژاد است که در هفته‌های اخیر از سوی مقام‌های امنیتی بازداشت شده و گفته شده که وی با «اهانت به قرآن» به «قدرتی شیطانی» دست یافته است.
محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق ارشاد نیزدر جلسه هفتگی انصار حزب‌الله گفته که گزارش بازجویی از اعضای بازداشت شده «جریان انخرافی» تحویل احمدی‌نژاد شده است.
صفارهرندی همچنین بدون ‌آنکه به نام غفاری اشاره کند٬ افزوده که وی «در مواجهه با بازجویان از طریق قدرت محدود خود منجر به اتفاقاتی نظیر سردرد» در آنها می‌شد که «نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن کریم که باطل‌السحر است٬ با اقدامات ایذایی وی مقابله کرده و از او بازجویی می‌کردند.»
محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای که همچون وی سال‌ها گزارش‌ها درباره ارتباط تیم احمدی‌نژاد با جادوگران و ساحران را رد می‌کردند در هفته‌های اخیر به صراحت اعتراف کرده‌اند که تیم وی با «جن‌گیران» رابطه دارد.
تمام سایت‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار حامی خامنه‌ای که زیر نظر محمدباقر قالیباف٬ علی لاریجانی٬ احمد توکلی و محسن رضایی فعالیت می‌کنند در چند هفته گذشته حملات گسترده‌ای علیه تیم احمدی‌نژاد ترتیب داده‌اند.
حامیان احمدی‌نژاد نیز هشدار داده‌اند چنانچه این حملات ادامه داشته باشد٬ مخالفان دولت شکست سختی خواهند خورد.


via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11
اسد‌الله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه گفته که محمود احمدی‌نژاد انحراف نزدیکان خود را قبول ندارد، «چه برسد به اینکه بخواهد علیه آن‌ها اقدامی انجام دهد.»
آقای بادامچیان به سایت «ندای انقلاب» گفته که احمدی‌نژاد «اعتقاد دارد این جریان انحرافی نیست و ذهن وی هنوز آماده پذیرش انحرافی بودن آن‌ها نشده است.»
این نماینده مجلس تیم احمدی‌نژاد را جریانی انحرافی دانسته که «کمتر خلوص عقیده» دارد و «به دنبال منفعت، مقام، خوش‌گذرانی و کسب شهرت است.»
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته که عباس امیری‌فر در بازجویی‌ها برخی افراد را «لو» داده و «دستگاه اطلاعاتی کشور این موضوع را دنبال می‌کند.»
امیری‌فر امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد است که در هفته‌های اخیر بازداشت و زندانی شده است.
حامیان علی خامنه‌ای که در حال حاضر به جدی‌ترین منتقدان رئیس دولت دهم تبدیل شده‌اند در برخورد با نزدیکان احمدی‌نژاد دو رویکرد متفاوت دارند.
گروهی معتقدند حساب احمدی‌نژاد را باید از «جریان انحرافی» جدا کرد و در مقابل گروهی دیگر که نزدیک به محمدباقر قالیباف هستند می‌گویند احمدی‌نژاد هیچ تفاوتی با «جریان انحرافی» ندارد.
روز گذشته نیز سایت «آینده‌نیوز» به نقل از یک مقام بلندپایه جمهوری اسلامی {علی خامنه‌ای} نوشته بود که نظام برای برکناری احمدی‌نژاد آماده بوده و این رئیس دولت دهم است که باید تکلیف خود را با نزدیکانش روشن کند.
محمد دهقان نماینده مجلس نیز گفته است: «دولت باید تکلیف خود را مشخص کند اگر قرار است برای مردم و کشور کار کند، بچسبد به کار و اگر نه، بگوید نمی‌تواند ادامه دهد.»

via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد نشست خبری احمدی‌نژاد که قرار بود امروز (سه‌شنبه دهم خرداد) برگزار شود به سه شنبه هفته آینده (هفدهم خرداد) موکول شده است.
علت تعویق این نشست خبری اعلام نشده است.

via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11

ابوالحسن نواب، معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید استفاده حوزه‌های علمیه از منابع مالی دولت جزء «حقوق شهروندی» روحانیون است.
به گزارش روز دوشنبه (نهم خرداد) مرکز خبر حوزه٬ آقای نواب گفته است: «آنچه حوزویان از دولت دریافت کردند، بودجه عمومی کشور بوده و مطابق قانون اساسی و از حقوق شهروندی است.»
به گفته وی٬ خدمات مختلف مرکز خدمات حوزه ‌های علمیه به طلاب و روحانیون٬ «خدمات معمولی شهروندی» است که در قانون اساسی برای همه شهروندان پیش‌بینی شده است.
آقای نواب در بخش دیگری از سخنان خود گفت که طلاب و روحانیون در بسیاری از موارد «از حقوق شهروندی که به سایر اقشار تعلق می‌ ‌گرفت، مانند طرح بیمه تامین اجتماعی محروم بوده‌اند.»
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفته است: «آن میزانی که حوزه برای دولت‌ ‌ها هزینه می‌کند، خیلی بیشتر از هزینه‌های دولت برای حوزه است.»
با این حال نواب نگفته است که آیا سایر شهروندان نیز می‌توانند از این حقوق بهره‌مند باشند یا خیر.
اظهارات این روحانی در واکنش به گفته‌های علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا مبنی برکمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد به روحانیون ایراد شده است.
اعلام این کمک‌های دولتی با واکنش گروهی از روحانیون حامی خامنه‌ای مواجه شده، به طوری که مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور حاضر نشده این حمایت‌های مالی را تائید کند.
آقای مقتدایی روز شنبه (هفتم خرداد) گفته که «اگر چنین خدمتی هم به حوزه‌های علمیه شده باشد، آیا مصلحت است که بیان شود؟»
محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هم پول دادن دولت به حوزه‌های علمیه را به معنای ارتباط داشتن با حوزه‌ ندانسته و گفته است: «پول دولت، پول ولی فقیه است.»
محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز گفته که «حوزه‌های ‌‌علمیه از جیب دولت ارتزاق نمی‌کنند که وامدارش باشند.»
آقای رهبر افزوده است: «در مقابل این حجم عظیم هدررفت سرمایه ملی، حتی تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه اندک و ناچیز است.»

via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11
چهارمین روز رویارویی حامیان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد در شیراز با توقف فعالیت‌های اداری در این شهر همراه شد و لباس شخصی‌های حامی رهبر به تمام درب‌های استانداری قفل زده و یک بخشدار را بیرون کردند.
وبلاگ «حزب‌الله شیراز» گزارش کرده که حامیان خامنه‌ای در چهارمین روز تحصن خود مقابل استانداری در اقدامی «انقلابی تمامی درب‌های استانداری فارس را قفل زده» و مسئولان استان را برای مدتی حبس کردند.
این وبلاگ گزارش کرده که تیم احمدی‌نژاد از تهران به مسئولان استان دستور داده به مرخصی بروند که این مسئله باعث شده «روند امور کند و در برخی مواقع نیز متوقف شود.»
به نوشته این وبلاگ «بلاتکلیفی استان فارس روز به روز گسترش می‌یابد و تحصن دانشجویان در مقابل استانداری این استان همچنان ادامه دارد.»
وبلاگ «حزب‌الله شیراز» همچنین هشدار داده «چنانچه به زودی این استان از بلاتکلیفی درنیاید، شرایط بحرانی می‌شود و زیان‌های جبران‌ناپذیری گریبان فارس وسیع و گسترده را می‌گیرد.»
سایت «صدای شیراز» نیز در گزارشی از اخراج سرپرست جدید بخشداری «خشت» از سوی حامیان خامنه‌ای خبر داده است.
این سایت نوشته که سرپرست جدید بخشداری «خشت» روز دوشنبه (نهم خرداد) پس از بی‌اعتنایی به اعتراض‌ها «مبنی بر بیرون رفتن از بخشداری» توسط حامیان خامنه‌ای به بیرون رانده شد.
سایت «هفت صبح» نزدیک به دولت احمدی‌نژاد در واکنش به این اعتراض‌ها نوشته که مخالفت با سرپرست جدید استانداری فارس به خاطر «قطع شدن منافع سهم‌خواهان» است.
این سایت هشدار داده است در صورت ادامه «سنگ اندازی‌ها» جزییات دقیقی از منافع قطع شده یا در شرف قطع این عده را منتشر خواهد کرد.
هواداران رهبر جمهوری اسلامی از روز شنبه (هفتم خرداد) مقابل استانداری شیراز تجمع کرده، شعار‌هایی علیه نزدیکان احمدی‌نژاد سر می‌دهند.
«مشایی حیا کن٬ فارس را‌‌‌ رها کن»، «مرگ بر مشایی منحرف» و «مرگ بر رمال» از جمله شعار‌هایی است که حامیان خامنه‌ای علیه تیم احمدی‌نژاد سر می‌دهند.
هواداران خامنه‌ای و احمدی‌نژاد ماه‌ها بود بر سر ادامه کار روح‌الله احمدزاده استاندار سابق شیراز اختلاف داشتند که عاقبت احمد‌زاده از مقام خود برکنار و به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.
پس از برکناری احمد‌زاده٬ عبدالله حسینی معاون عمرانی استاندار به عنوان سرپرست استانداری منصوب شد که مورد حمایت حامیان خامنه‌ای در شیراز بود.
روز جمعه وزارت کشور در حکمی حسینی را برکنار و فرهاد سجادی را به عنوان سرپرست جدید استانداری معرفی کرد که این اقدام با خشم محافظه‌کاران منتقد دولت همراه شده است.
حامیان خامنه‌ای می‌گویند تیم احمدی‌نژاد با تغییر تدریجی استاندار‌ها٬ فرماندار‌ها و بخشدار‌ها تلاش می‌کند مقدمات تقلبی گسترده در انتخابات مجلس نهم را فراهم کند.
محافظه‌کاران در حالی نگران تقلب در انتخابات مجلس آینده از سوی دولت هستند که دولت دهم با تقلبی گسترده که مورد حمایت خامنه‌ای بود در انتخابات سال ۱۳۸۸ تشکیل شده است.








۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

دوشنبه 9 خرداد


via RSS by ایسنا on 5/30/11
ایسنا خبر داد:

انتهای بازار بین الحرمین تهران دچار آتش سوزی شد.

دبیرکل ناتو امروز (دوشنبه) در آستانه ماموریت صلح رئیس جمهور آفریقای جنوبیبه لیبی، حکومت خوفناک معمر قذافی، رهبر لیبی را رو به پایان دانست.

via آينده نيوز on 5/30/11
حسین صفار هرندی در جلسه هفتگی انصار حزب الله از ابطال سحر جن گیر دستگیر شده خبر داد.

به گزارش جهان، حسین صفار هرندی كه عصر دیروز در جلسه هفتگی انصار حزب الله سخن می گفت، در بخشی از صحبت های خود به جن گیر دستگیر شده توسط نیروهای امنیتی اشاره كرد و گفت: این شخص برخی قدرت های شیطانی محدود را از طریق اهانت به مقدسات و اقداماتی مانند لگد زدن به قرآن به دست آورده بود.

وی افزود: این شخص حتی در مواجهه با بازجویان نیز از طریق همین قدرت های محدود خود منجر به اتفاقاتی نظیر سردرد در بازجویان می شد كه البته نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن كریم كه باطل السحر محسوب می شود با اقدامات ایذایی وی مقابله كرده و در ادامه از او بازجویی به عمل آورده اند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
کمیسیون امنیت ملی مجلس طرحی در دست بررسی دارد که در صورت تصویب نهایی٬ دست دولت و نهاد‌های امنیتی در دستگیری و شکنجه اتباع خارجی در ایران را باز‌تر خواهد کرد.
به گزارش سایت باشگاه خبرنگاران جوان٬ این طرح به خاطر «حساسیت‌ زیاد» روز دوشنبه در اولویت کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته و اعضای این کمیسیون درباره آن به بحث و بررسی خواهد پرداخت.
احمد آوایی یک عضو این کمیسیون گفته که جمهوری اسلامی باید در برابر دستگیری و «شکنجه» اتباع ایرانی در برخی کشور‌های خارجی دست به اقدامی متقابل بزند.
به گفته آوایی٬ کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جزئیات و چگونگی این اقدام متقابل بحث و بررسی خواهد داشت.
علی آقازاده دافساری دیگر نماینده مجلس نیز گفته که «دستگاه دیپلماسی جهت احقاق حقوق اتباع ایرانی، تلاش‌هایی را انجام داده و درصدد انجام اقدامات متقابل است.»
به گفته آقازاده «دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از منافع نامشروعی که کشورهای اروپایی خواستار رسیدن به آن‌ها هستند، اقدامات متقابل و برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.»
اسماعیل کوثری، دیگر نماینده مجلس هم گفته که در طرح کمیسیون امنیت ملی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته خواهد شد «با اتباع کشورهایی که با اتباع ایرانی برخورد ناشایست انجام می‌دهند، رفتاری متقابل صورت دهند.»
این برای نخستین‌بار است که کمیسیون امنیت ملی چنین طرحی جنجالی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دو هفته پس از پیشنهاد آشتی ملی محمد خاتمی٬ جریان وی (چپ‌ها و روحانیون مبارز) را گروهی غافل از تقوا و «تکیه‌گاه فتنه‌گران ضد امام حسین٬ ضد اسلام و امام» معرفی کرد.
این برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که آقای خامنه‌ای نظر صریح خود درباره جریان چپ (روحانیون مبارز و جریان‌های همسو) را چنین صریح اعلام می‌کند.
آقای خامنه‌ای در جمع گروهی از نمایندگان مجلس گفته است: «جریانی که اوایل انقلاب به جریان چپ مشهور بود و شعارهای خوبی می‌داد با وجود داشتن آدم‌های با تقوا، از مراقبت و تقوای جمعی غافل شد و کار به جایی رسید که فتنه‌گران ضد امام حسین و ضد اسلام و امام، به آن‌ها تکیه کردند.»
اظهارات رهبر جمهوری اسلامی حدود دو هفته پس از آنکه محمد خاتمی اعلام کرد «اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می‌گذرد» ایراد می‌شود.
اظهارات خاتمی بازتاب‌های بسیاری در میان محافظه‌کاران و جنبش سبز داشت، به طوری که سایت «جهان‌نیوز» جمعه گذشته (۳۰ اردیبهشت) واکنش تندی به این سخنان نشان داد.
این سایت محافظه‌کار نوشت که خاتمی باید دو سال پیش در برابر «ظلمی» که به خامنه‌ای شد «فریاد» می‌زد نه «پس از رسیدن تاریخ انقضای سران فتنه و فتنه‌گران.»
سایت «جهان‌نیوز» معترضان به نتیجه انتخابات را بار دیگر «اراذل و اوباشی» خواند که «با سنگ و اسلحه به خیابان‌ها آمدند و دست آخر هم مرده‌هایشان یا جعلی از کار درآمدند و یا اینکه توسط گلوله‌های منافقین و جاسوسان موساد کشته شده بودند.»
علی خامنه‌ای نیز روز گذشته همسو با هواداران خود٬ این‌بار به صراحت به نام جریان چپ اشاره کرد و معترضان به نتیجه انتخابات را «فتنه‌گر» نامید.
پس از گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری در ایران که تقلب بزرگی در آن صورت گرفت، کماکان سرکوب مخالفان از سوی حاکمان ادامه دارد و همراه با تعداد زیادی از زندانیان سیاسی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی رهبران جنبش سبز و همسرانشان نیز در بازداشت هستند.
حاکمان جمهوری اسلامی نه تنها تقلب در انتخابات را نپذیرفته‌اند، بلکه مسئولیت خون‌های ریخته شده در جریان اعتراضات خیابانی و نیز شکنجه‌ها و تعرضات در زندان‌ها را هم نمی‌پذیرند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس گفته است مسئولان باید افراد «معلوم‌الحال» در دولت را برکنار کنند، «در غیر این صورت اتفاقاتی همچون انفجار حزب جمهوری اسلامی و کاخ نخست وزیری دور از انتظار نخواهد بود.»



via سایت خبری تحلیلی کلمه by kaleme.com on 5/29/11
یکی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، که این روز‌ها با اکبر امینی جوانی که صبح ۲۵ بهمن سال گذشته بر فراز جرثقیلی رفته و پرچم‌های سبزش را بالابرده بود هم بند است، ماجرای آن روز را از زبان اکبر امینی روایت کرده است. اکبر امینی این روز‌ها به قهرمان جرثقیل معروف شده است و زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ هم او را جرثقیل می‌نامند.
اکبر نیز مثل خیلی دیگر از شهروندان معترض به خیابان آمد و فریاد زد که رای من کجاست؟ به خاطر حضور در تظاهرات های اعتراضی بود که بازداشت و روانه زندان اوین شد.بعد از تحمل روزهای طولانی انفرادی او و خیلی های دیگر را به بند عمومی هفت منتقل کردند، ازهمان جا بود که آنها را برای تمرین به دادگاههای نمایشی می بردند. در همان بند هفت بود که یک روز چند نفر از نمایندگان مجلس از جمله علاالدین بروجرودی به دیدار این جوانان بازداشت شده رفتند و از آنان خواستند که از بازجویی ها و رفتارهای بازجوها برای شان بگویند.اکبر می گوید که بسیاری از بازداشت شده ها از بازجویی‌های مکرر و طولانی، آویزان شدن از پا به مدت طولانی و‌ گاه نیمه برهنه، انداخته شدن توی بشکه‌ای آب و زدن زندانی‌ها با باتوم‌های الکتریکی که شوکهای درد آوری داشت.
آن روز نماینده های مجلس ظاهرا خیلی متاثر شدند. یکی شان گریه‌اش گرفت.‌‌ همان جا به بازداشت شده ها قول دادند که پس از آزادی به مجلس بروند تا کمکشان کنند.اکبر امینی به همراه تعداد دیگری از زندانی ها بعد از آزادی به مجلس رفتند تا با این نمایندگان که این همه وعده داده بودند دیدار کنند.اما این نمایندگان حتی حاضر نشدند آنها را بپذیرند.و از همان موقع بود که اکیر تصمیم گرفت صدای خودش را با شیوه ای دیگر به گوش مسوولان برساند.همین تصمیم بود که به ماجرای بالارفتن اش از جرثقبل در روز ۲۵ بهمن منتهی شد.ماموران امنیتی در ساعتهای اول بازداشت کردند تلاش کردند تا از او به عنوان یک معتاد و یا بیمار روانی مصاحبه تلویزیونی بگیرند اما اکبر هر بار گفت :من یک معترضم
روایت اکبر امینی، روایت جوانی است که به هر ترتیبی می‌خواسته صدای اعتراضش را به گوش مسوولان برساند مسوولانی که او و صد‌ها جوان مثل او را همواره نادیده گرفته‌اند. نویسنده ی این گزارش که خود نیز از زندانیان سبز حوادث پس از انتخابات است از کلمه خواسته تا زمانی مناسب نامش محفوظ بماند و فعلا به انتشار این گزارش بدون نام نویسنده بسنده شود.
متن کامل گزارش این زندانی سیاسی که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:


via آينده نيوز on 5/29/11
اعتدال نوشت: قریب به 12 هزار نفر در بخش های مختلف صدا و سیما ، بدون هیچ گونه رابطه استخدامی، بیمه ، مزایا و حقوق مشخص، مشغول به كار هستند.

البته صدا و سیما از تعداد بسیار زیادی نیروی رسمی هم استفاده می كند ، اما غالب این نیروها در بخش های اداری و ستادی این سازمان مشغول به كارند و حقوق و مزایایی معادل كارمندان رسمی دولت دارند.

واژه ابداعی مدیران صدا و سیما، برای كاركنانی كه حتی یك برگ قرارداد نیز در اختیار آنها قرار نمی گیرد، واژه «نیروی برنامه ای» می باشد.

«برنامه ای» های صدا و سیما از خیلی حقوق محرومند . بر روی كارت شناسایی این نیروهای زحمت كش ، با فونت بسیار درشت و رنگ قرمز ، درج شده است: «فاقد رابطه استخدامی»! ، «فقط مخصوص تردد»

«برنامه ای» ها كه بعضا از 5 تا 15 سال سابقه خدمت در صدا و سیما را دارند ، با ساعات كاری تقریبا دو برابر نیروهای رسمی این سازمان، اشتغال در شیفتهای شبانه و روزهای تعطیل و به كارگیری در قسمتهایی كه كارهایی سخت، فرسایشی و خطرناك دارد ، حقوقی كمتر از نیروهای رسمی دریافت می كنند.

«برنامه ای» ها كه بخش اعظم برنامه سازی و كارهای تولیدی صدا و سیما را در معاونت سیما ، معاونت صدا ، معاونت سیاسی و بخش های خبری بر عهده دارند ، از فردای خود خبری ندارند ، مدیر بخواهد فردا هم سر كار هستند و اگر مدیر نخواهد ، فردایی در كار نیست .

همه اینها درحالی ست كه این روزها حتی یك كارگاه كابینت سازی با 5 كارمند ، در صورت خودداری از بیمه كاركنان خود با خطر تعطیلی و جریمه های سنگین روبروست ، اما 12 هزار «برنامه ای»، بعضا از جوانی در صدا و سیما مشغول به كارند ، در این مدت ازدواج كرده اند ، بچه دار شده اند ، برخی پیر شده اند ، اما سازمان صدا و سیما، سابقه بیمه برای آنها رد نكرده است و از هیچ گونه خدمات درمانی و بیمه ای نیز برخوردار نیستند.

امكانات عظیم صدا و سیما ، مركز بهداشت مجهز صدا و سیما ، مجتمع های بزرگ سیاحتی در سراسر كشور نظیر زیبا كنار و مشهد ، مجتمع های ورزشی صدا و سیما و ... ؛ به این كارمندان «برنامه ای» خدمات نمی دهد.

«برنامه ای» ها از وام های اعطایی سازمانی و هرگونه مزایا محرومند ، استعمار می شوند و سخنی نمی گویند ، آخر تشكیلات حقوقی گسترده ی صدا و سیما ، با وكلایی زبده ، آماده است تا در مقابل هر شكایتی از این كارمندان از خود دفاع كند و صد البته ، هر «برنامه ای» به خوبی می داند كه در صورت كوچكترین اعتراض ، ممكن است «اخراج» ، انتظارش را بكشد.

شاید به نظر خوانندگان ، این مطالب كمی، غلو آمیز و غیر قابل باور به نظر برسد ، اما موارد ذكر شده ، تنها گوشه ای از قصه ی پر غصه ی كارمندان «برنامه ای» شاغل در این سازمان است .

حسین ، در شبكه اول سیما مشغول به كار است ، 13 سال سابقه كار تمام وقت در این سازمان دارد، همسر او هم كارمند شبكه دوم سیماست ، همسر نیز 9 سال سابقه كار دارد ، آنها در طول این سالهای كار ، با هم ازدواج كرده و فرزندی نیز دارند ، هر دو مدرك كارشناسی دارند ، این زوج تقریبا تمامی ساعتهای روزانه خود را در صدا و سیما مشغول به كارند ، مجموع دریافتی هر دوی آنها به سختی كفاف زندگی را می دهد و تقریبا معادل یك كارمند رسمی این سازمان است ، مجموعه بزرگ درمانی صدا و سیما ، هیچ امكانی را برای تولد پسر حسین در اختیار آنها قرار نداده ، حسین به خبرنگار ما می گوید : «تمام این سالها احساس بردگی داشته ام» و وقتی می پرسم چرا به وزارت كار یا سازمان بازرسی شكایت نمی كنی؟ ، می گوید : «ای بابا! می خواهی از همین یك لقمه نان نیز بیفتم ؟ من زن و بچه دارم ...»

محمود در یكی از مهمترین بخشهای خبری صدا وسیما مشغول به كار «دبیری اخبار» اخبار است ،  پس از 9 سال كار و با مدرك كارشناسی ، در دوران میانسالی ، دختری را به عقد خود درآوره ، اما 3 سال است كه ازدواج نكرده اند ، می پرسم چرا ؟ محمود می گوید : «بعد از اینهمه سال كار ، صدا و سیما حتی یكی از سالنهای مختلفی را هم كه دارد ، برای عروسی در اختیار من قرار نمی دهد ، می گویند برای رسمی هاست، انگار ما آدم نیستیم ، برای پول پیش خانه و هزینه های عروسی نمی توانم وام بگیرم ، نامه برای بانك نمی دهند ، نامه اشتغال نمی دهند و ... »

سری به حال تاسف تكان می دهم ، وارد رژی (اتاق فرمان) یكی از شبكه ها می شوم ، از 9 نفر نیروی مشغول به كار ، 6 نفر «برنامه ای» هستند ، می گویند قرار است یك روزی در طرحی كه معروف به «ساماندهی» است ، سر و سامان یابند ، و روزی كه معلوم نیست چند سال دیگر باشد ، تازه با آنها قرارداد یكساله بسته شود.

5 نفر رسمی و یك نفر «ساماندهی» شده ، به سراغ او می روم ، تا می فهمد كه خبرنگارم، آهی می كشد ، می گوید با 17 سال سابقه كار ، بالاخره و با دوندگیهای زیاد و دستور مستقیم ضرغامی به خاطر اینكه نیروی متخصصی هستم ، در طرح ساماندهی قرار گرفته ام و قراردادی (به طور سالیانه) شده ام ، اما یك روز هم از سابقه ی كارم محسوب نشده ، كد پرسنلیم ، آغاز به كار را در سال 89 نشان می دهد ، حساب كرده ام تازه در 75 سالگی بازنشسته می شوم ، بیمه ما «برنامه ای» های «ساماندهی» شده نیز با كارمندان صدا و سیما فرق دارد و بیمه تامین اجتماعی است!

برای پیگیری با دفتر ریاست محترم تماس می گیرم ، می گویند به ما مربوط نمی شود ، با دفتر معاون اداری و مالی تماس بگیرید ، آنجا تماس می گیرم ، می گویند بیخودی شلوغش نكنید ، ما همه را ساماندهی می كنیم ، می گویم كی ؟ می گویند زمان آن مشخص نیست .

به سراغ حجت الاسلام موسی قربانی ، عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می روم ، ابتدا تعجب می كند و در ادامه می گوید : اگر واقعا این جوری باشد كه یك دستگاه دولتی، چه صدا وسیما و چه دیگر ارگان های دولتی كه نیرویی را بگیرد و بیمه نكند ، قطعا هم خلاف است و هم ظلم به آن كارمند كه در این ارگان مشغول به كار است.

وی تاكید می كند: دستگاه ها باید بیشتر قانون را رعایت كنند و ظلم به كارمند نكنند.
قول بررسی می دهد، به او می گویم : دوباره برای پیگیری مراجعه می كنم.

به سراغ اعضای كمیسیون اصل 90 ، مقام مسوول در سازمان بازرسی و وزارت كار می روم ، وقت مصاحبه برای هفته بعد می دهند و مسوولان صدا و سیما ، همچنان از پاسخ اجتناب می كنند .

پیشنهادی به 20:30 : ب
ه سردبیر محترم 20:30 كه بهتر و كاملتر از ما به مسائل فوق الذكر اشراف دارند ، پیشنهاد می كنیم تا لابلای اخبار خود و یا «صرفا جهت اطلاع» كه مدعی اند تمام مشكلات كشور را نشان می دهند ، و نیشگون از همه دستگاهها می گیرند ، اشاره ای هم به تراژدی كه در صدا و سیما در جریان است ، داشته باشند ، باور كنید ، راه دوری نمی رود!

لازم به ذكر است كه در تحریریه خبر 20:30 هم به مانند دیگر بخشهای خبری و دیگر قسمتهای صدا و سیما ، به جز سردبیر این بخش كه نیروی رسمی است ، 4 نفر دیگر «برنامه ای» هستند كه البته یك نفر آنها در دست ساماندهی است! البته به این لیست اسامی بسیاری از مجریان و تهیه كنندگان معروف سیما را هم اضافه كنید ، از عمو پورنگ دوست داشتنی بچه ها ، احسان علیخانی ، فرزاد حسنی ، فرزاد جمشیدی تا ... ، همه و همه «برنامه ای» هستند .

پی نوشت: 
قسمت های بعدی این گزارش و مصاحبه با مسولان مختلف در این خصوص در هفته های آتی منتشر خواهد شد ، و اعتدال بی صبرانه منتظر پاسخگویی مسوولان صدا و سیما ، به گزارش فوق می باشد.
فاجعه غمبار انسانی در صدا و سیما

via آينده نيوز on 5/29/11
وقتی مدیریتی غیر متخصص و نالایق بر مسند امور می رسد، اینگونه می شود كه سرمربی تیم ملی توسط یك پیشگو و رمال انتخاب می شود.

به گزارش مشرق، این روزها، در برخی فدراسیون ها شاهدیم كه پیشگوها و جن گیرها بر تصمیم های كلان و سرنوشت ساز، تاثیری خارق العاده دارند.

در یك نمونه كه اخیرا به وقوع پیوسته است، یك فدراسیون پر طرفدار در انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان دچار تردید شده بود. مسئولان این فدراسیون به پنج گزینه نهایی رسیده بودند؛ اما نمی توانستند تصمیم نهایی را اتخاذ كنند. در این بین، به یك پیشگو و رمال مراجعه می كنند تا آنها را كمك كند.

این شخص رمال كه گویا دستی در جادو و سحر هم دارد، از بین پنج پاكت پیش رو، یكی را كه نام سرمربی كنونی است، انتخاب می كند و باقی را گوشه ای می اندازد. این گزینه نیز كه حضورش با اما و اگر همراه بود و فرآیند طولانی را پشت سر گذاشته بود، به یك باره به عنوان سرمربی انتخاب می شود.

نكته دیگر اما این است كه این پیشگو اخیرا عنوان داشته كه این سرمربی بیش از یك سال با فدراسیون و تیم ملی همكاری نخواهد داشت. وی در پایان یك سال از قرارداد، به فعالیت پایان داده و بار سفر را خواهد بست.

آنچه در این ماجرا بسیار حائز اهمیت است، هزینه هنگفتی از بیت المال است كه در این میدان، وجه المصالحه قرار گرفته است. تمام این فرآیند جذب و انعقاد قرارداد، متكی بر نظر این پیشگو بوده است. دخالت چنین اتفاقاتی در رشته های مختلف ورزشی، اخیرا بسیار زیاد شده؛ اما این مورد تحیر بسیاری، حتی ناآگاهان به این ورزش را موجب شده است.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
سعید قاسمی عضو شورای مرکزی قرارگاه «عمار» اعلام کرد به حزب‌الله اعلام شده خود را برای رویارویی با تیم احمدی‌نژاد آماده کند.
آقای قاسمی در یک سخنرانی که زمان و مکان آن مشخص نیست و فایل صوتی آن در روز‌های اخیر پخش شده٬ به طور تلویحی گفته که تیم احمدی‌نژاد زود‌تر از موعد مقرر به «خط» {رویارویی با ولایت فقیه} زده است.
وی افزوده که حزب‌الله از برنامه‌های آینده تیم احمدی‌نژاد اطلاعی ندارد و نمی‌داند چقدر توان دارد تا در مقابل اقدامات این تیم بایستد.
این عضو قرارگاه «عمار» با انتقاد از فعالیت کنونی نهاد‌هایی همچون بسیج دانشجویی٬ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های زیرنظر خامنه‌ای گفته‌ که «ما‌ها را با اس‌ام‌اس و بولوتوث له می‌کنند.»
قاسمی افزوده که «خط حزب‌الله» سوراخ بوده و شکست پذیر است و باید مراقب «غضنفر‌هایی» بود که مشغول ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.
وی گفته «فتنه‌های داخلی به قدری نگرانی» ایجاد کرده که نمی‌توان برنامه‌ای برای حضور در کشور‌هایی چون بحرین و لیبی داشت.
اظهارات این فعال سیاسی‌-فرهنگی محافظه‌کار در شرایطی ایراد می‌شود که رابطه خامنه‌ای و احمدی‌نژاد به سردی گرائیده است.
تنش‌ها میان این دو مقام جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته که گزارش‌هایی از آمادگی رهبر جمهوری اسلامی برای کنار گذاشتن احمدی‌نژاد منتشر شده است.
محمدرضا باهنر نماینده مجلس نیز گفته که احمدی‌نژاد در این تنش‌ها که عامل اصلی علنی‌ شدن آن اختلاف بر سر ادامه کار وزیر اطلاعات بود٬ تا مرز استعفا پیش رفته بود.
سایت «آینده‌نیوز» هم امروز به نقل از یک مقام بلند‌پایه نظام که به نظر می‌رسد علی خامنه‌ای باشد٬ نوشته ادامه کار دولت دهم منوط به عملکرد احمدی‌نژاد است.
براساس گزارش «آینده نیوز» این مقام گفته است: «اراده نظام بر این قرار گرفته که آقای احمدی‌نژاد حتی‌الامکان تا پایان دوره فعلی به مسئولیت خود ادامه دهد.»
این مقام همچنین افزوده که اگر احمدی‌نژاد بخواهد «سرنوشت خود را به جریان انحرافی گره بزند٬ قطعا نظام با وی مماشات نخواهد کرد.»
وی همچنین گفته است: «نظام در شرایط فعلی به هیچ وجه در حالت ابهام و تردید و انتخاب نیست. بلکه این آقای احمدی‌نژاد است که باید سرنوشت خود را انتخاب کند.»
محمود احمدی‌نژاد ماه گذشته در اعتراض به دستور خامنه‌ای مبنی بر ادامه کار وزیر اطلاعات ۱۱ روز در خانه نشست و حاضر نشد به نهاد ریاست جمهوری برود.
در آن زمان از سوی حامیان رئیس دولت دهم گزارش‌هایی مبنی بر استعفای احمدی‌نژاد منتشر شد، به طوری که مرتضی آقاتهرانی نیز در سخنانی از فرصت خامنه‌ای به احمدی‌نژاد برای پذیرش حکم حکومتی خبر داد.
به گفته آقاتهرانی٬ رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد گفته بود بین پذیرش حکم حکومتی و استعفا یکی را انتخاب کند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس دولت دهم می‌گوید: «در حال حاضر قوا دارای مشکلات جدی هستند، به طور مثال قوه مقننه با قوه مجریه اختلافات جدی دارند.»

شاید مهم‌ترین غایب مجالس خاکسپاری و یادبود ناصر حجازی، امیر قلعه‌نوعی دستیار سابق او در استقلال و سرمربی فعلی سپاهان بود.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
فشار حامیان خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد در قالب مخالفت با آغاز به کار سرپرست استانداری شیراز٬ مخالفت با سفر وزیر امور خارجه به عربستان و افشاگری‌های اقتصادی و سیاسی همچنان ادامه دارد.
هواداران رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته (شنبه هفتم خرداد) با تجمع مقابل استانداری شیراز مانع از ورود سرپرست جدید استانداری شده و شعار‌هایی علیه نزدیکان احمدی‌نژاد سر دادند.
این دسته از محافظه‌کاران روز یکشنبه (هشتم خرداد) نیز اعلام کردند مخالف سفر علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه به عربستان هستند.
کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرگزاری «پانا» گفته که سفر صالحی به عربستان به «مصلحت» نیست و ناقض اصل ۱۵۲ قانون اساسی است.
طبق این اصل از قانون، سیاست خارجی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است.
روزنامه کیهان و سایت محافظه‌کار «عماریون» نیز سفر آقای صالحی را اقدامی «عجیب و غریب» از سوی «جریان انحرافی» دانسته و با آن مخالفت کرده است.
این سایت نوشته که سفر صالحی به ریاض «اعتبار بخشیدن به رژیمی سرکوبگر و فاقد مشروعیت مردمی و منطقه‌ای است.»
روابط ایران و کشور‌های عربی به خصوص عربستان در ماه‌های اخیر به خاطر تحولات جهان عرب به سردی گرائیده است.
حامیان علی خامنه‌ای تحولات جهان عرب را نشانه تاثیرات انقلاب اسلامی می‌دانند٬ اما تیم احمدی‌نژاد می‌گوید که آمریکا طراح اصلی این تحولات است.
جهت‌گیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی در برخورد با مسائل جهان عرب به یکی دیگر از موارد مورد اختلاف خامنه‌ای و احمدی‌نژاد تبدیل شده است.
پیش‌تر گزارش شده بود که عربستان شرط موافقت با سفر صالحی به ریاض را عذرخواهی مقام‌های جمهوری اسلامی از مقام‌های این کشور اعلام کرده است.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
سایت «رجانیوز» گزارش کرده که علی خامنه‌ای در واکنش به تمجید علیرضا دهقان نماینده ایذه از وی٬ گفته که «این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده.»
به نوشته این سایت٬ خامنه‌ای افزوده که «این‌جور تعبیرات٬ کمکی به پیشرفت کار نمی‌کند.»
در دو سال گذشته حامیان خامنه‌ای تعابیر اغراق‌آمیزی از وی داشته‌اند که همواره با سکوت تائیدآمیز رهبر جمهوری اسلامی مواجه شده است.


یک روزنامه مصری از حضور نداشتن دیکتاتور مخلوع این کشور در بیمارستان بین المللی شرم الشیخ و سکوت شورای عالی نظامی حاکم بر مصر در این باره خبر داد.

via بولتن نیوز by info@bultannews.com on 5/29/11
دبیر کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور گفت: گروه انحرافی با سازماندهی همه گروه‌های سیاسی منحرف به ویژه گروه‌های ضدانقلاب قصد پیروزی در انتخابات مجلس را دارد.

via بولتن نیوز by info@bultannews.com on 5/29/11
بنا به تحقیقات انجام شده شیر الاغ می تواند به لاغری و تناسب اندام کمک کند.

via آينده نيوز on 5/29/11
خسارات طوفان اخیر در آمریكا در یكی از شهرهای این كشور:
نابودی یك شهر در چند لحظه
منبع : ایرانتو

via آينده نيوز on 5/29/11
عضو كمیسیون انرژی مجلس با بیان این كه بر اساس نظر مستدل و قاطع شورای نگهبان حضور احمدی نژاد در وزارت نفت به عنوان سرپرست این وزارتخانه كاملا غیرقانونی است، گفت: یازده نفر از اعضای كمیسیون‌های مختلف مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار جلوگیری از ادامه قانون‌گریزی‌های رئیس‌جمهوری شده‌اند.

به گزارش خانه ملت ، سیدعلی ادیانی‌راد افزود: بی‌اعتنایی به قانون و تفسیر شورای نگهبان و اصرار غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر احمدی‌نژاد بر سرپرستی وزارت نفت، تعجب همه مسئولان متعهد كشور را بر انگیخته است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادكوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ، تصریح كرد: رئیس‌جمهوری نباید تصور كند كه اختیارهای فراقانونی دارد.

وی ادامه داد: یازده نفر از اعضای كمیسیون انرژی با استناد به ماده ۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس نوشته‌اند كه در آن با تأكید فراوان از افزایش عملكردهای غیرقانونی رئیس‌جمهوری در چند مدت اخیر انتقاد كرده و چاره‌جویی جدی در این باره را خواستار شده‌اند.

عضو كمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: پیش از این نیز بسیاری از نمایندگان درباره سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت، در صحن علنی مجلس اخطار قانون اساسی داده بودند.

via آينده نيوز on 5/29/11
به علت خشكسالی سه سال گذشته در استان اصفهان و نیز كاهش 40 درصدی بارندگی امسال، ورودی آب به سد زاینده رود حدود 40درصد كاهش یافته است كه موجب شده این روزها زاینده رود خشك شود. در بخش شرب و صنعت با كاهش 30درصدی ،آب تحویل می شود و در بخش كشاورزی آب توزیع نمی شود.
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود