تازه ها

۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

ویکی‌لیکس: ایران یکی از بزرگ‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در دنیاست | RFI

رادیو فرانسه : بر اساس مدارک محرمانه ای که سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده، جمهوری اسلامی ایران خریدار اصلی تریاک افغانستان، و یکی از نخستین تولیدکنندگان هروئین در سطح جهانی است. به گفتۀ مقامات آذربایجانی، جریان قاچاق در دست سرویس‌های امنیتی ایران است و حتی برخی مسئولان نیروهای امنیتی خود در فروش و تبدیل تریاک به هروئین دست دارند.

لغو روادید یک ماهه بین ایران و گینه بیسائو

هیئت وزیران در راستای گسترش مناسبات ایران با سایر کشورها و نشان دادن حسن نیت در روابط ایران و کشور جمهوری گینه بیسائو با برقراری مقررات لغو روادید سی روزه بین دو کشور موافقت کرد.گفتنی است جمهوری گینه بیسائو در غربی‌ترین نقطه قاره آفریقا مستقر است و 36 هزار و 120 کیلومتر مربع مساحت دارد ، شهر بندری ”بیسائو" مرکز حکومت این کشور است و از دیگر شهرهای مهم آن می‌توان به ”کاچیو"، ”مانسوآ"، ”بافاتا" و ”فاریم" اشاره کرد.

برگزاري مراسم تجليل از جانبازان حوادث بعد از انتخابات 88

 علی فضلي از برگزاري مراسمي تحت عنوان تجليل از جانبازان فتنه 88 در دهه فجر امسال در تهران خبر داد و گفت: در اين مراسم حداقل از 200 نفر از جانبازان حوادث سال گذشته تجليل مي‌شود.سال گذشته حادثه بزرگي اتفاق افتاد و جسم شريف برخي از مردمي كه به صحنه آمدند، آسيب ديد به برخي از آن‌ها با خودرو حمله شد و برخي ديگر با سلاح سرد يا سلاح‌هاي مختلف مورد حمله قرار گرفتند و حتي موتور، خودرو و محل زندگي و كسب و كار برخي از آن‌ها را آتش زدند و سراغ هر كدام از آن‌ها كه مي‌رفتيم مي‌گفتند براي رضاي خدا به ميدان آمديم.

ناگفته های صفار هرندی از دلیل برکناریش /فرزندان رفسنجانی و وقایع اخیر

وزیر سابق ارشاد یادآورشد: در وقایع اخیر فرزندان ایشان موضع گیری کردند و رسما گفتند که بدنبال تغییر قانون اساسی، کاهش اختیارات رهبری و پایان بخشیدن به جمهوری اسلامی هستند و آتش بیار معرکه بودند که انتظار داشتیم موضع گیری ایشان را ببینیم که اتفاق نیفتاد لذا بنظر می رسد که یا روی فرزندان تسلط و کنترل ندارند که در این صورت قادر به مدیریت بزرگتر نخواهند بود و یا به نوعی با سکوت این افکار را تائید کرده اند که باز هم جای تامل است. همچنین در مورد برکناریش از وزارت گفت با تعدادی از وزرا در خصوص انتخاب قبلی معاون اول رئیس جمهور مخالف بودیم و احساس می کردیم کسی که مورد تائید رهبری نیست نباید در این جایگاه قرار گیرد

ایران اصلا اینترنت ندارد!

کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات حداقل دسترسی کاربران به اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه را به عنوان شاخص ضریب نفوذ محاسبه می‌کند گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است.

مخالفت با سفر قالیباف به آمریکا

وزارت امور خارجه با سفر محمدباقر قالیباف و هیئت همراهش به واشنگتن برای شرکت در مراسم «جایزه بین‌المللی حمل و نقل پایدار» مخالفت کرده است.

ادامه غنی سازی حتی در صورت حمله نظامی

علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که غنی‌سازی اورانیوم حتی در صورت حمله نظامی نیز متوقف نخواهد شد.

سردار قاسمی: مردم می دانند نگاه قرارگاه خاتم الانبیا سودمحور نیست

جرس :در حالیکه بزرگترین و پولسازترین پروژه های کشور طی چند سال اخیر در جریان واگذاری های خارج از ضابطه ای به سپاه پاسداران و قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء قرار گرفته و میزان سود و محل های خرجکرد آن برای کسی مشخص نشده، فرمانده آن قرارگاه می گوید "این قرارگاه وابسته به نهاد مقدس سپاه است و نگاه ما سودمحور نیست، بلکه با نگاه پاسداری از انقلاب و پاسداری از مردم فعالیت می‌كند. "

راه اندازی پلیس شیر در آینده نزدیک

مديرکل دامپزشکي آذربايجان‌شرقي از شروع به کار اکيپ مشترک نظارت بر توليد و عرضه شير با نام "پليس شير" در آينده نزديک خبر داد و گفت: اين اکيپ مشترک با حضور کارشناسان دامپزشکي، معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي و نماينده تعاوني توليدکنندگان فراورده‌هاي لبني استان با هدف کنترل دقيق توليد، ورود و خروج و تردد شير در استان فعاليت خود را به زودي آغاز خواهد کرد.

جلیلی : بازداشت و بازجويی از شهرام امیری

جلیلی در مصاحبه با مجله آلمانی ‌اشپیگل در پاسخ به سوالی در باره شهرام امیری، گفت: او در جریان یک سفر خارجی ربوده شد و یک سال را خارج از مرزهای ایران گذراند. بعد او برگشت و حالا ما داریم از او تحقیق می‌کنیم که چه اتفاقی برایش افتاد.

توانایی ایران برای ساخت بمب اتم تا یک سال دیگر

رادیو آلمان: در‌حالی‌که مذاکرات اتمی میان جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵ در استانبول جریان دارد، دانشمندان آمریکایی با انتشار گزارشی هشدار دادند که ایران تا یک سال آینده اورانیوم غنی‌شده‌ی کافی برای ساخت یک بمب اتمی در اختیار خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان :منظور جنتی خاتمی بود،نه اصلاح طلبان

ایشان مطلب را خطاب به گروه های سیاسی بیان نكرده اند . سوالی كه از ایشان شده بود در خصوص فردی بود كه در حوادث پس از انتخابات و فتنه سال گذشته نقش داشته ولی به جای پاسخگویی در مقام مدعی و طلبكارانه به میدان آمده بودند كه آیت الله جنتی اظهار داشتند كه دیگر نیاز به ورود اینها نیست.

داماددكتر:مشاوران تازه بادستور جدیدمی‌آیند

مهدی خورشیدی :دبیر شورای مشاورین رئیس‌جمهور با بیان اینكه قرار است در حوزه‌های مختلف، رئیس‌جمهور از مشاوران جدید استفاده كند، تیم جدید مشاوران رئیس جمهور را جمعی از كارشناسان و صاحب‌نظران عنوان كرد و گفت كه این تیم ‌در تصمیم‌گیری‌های رئیس‌جمهور در حوزه‌های گوناگون مثمر ثمر هستند.

سازمان بهداشت جهانی: مرگ زودرس ۱۰ هزار و ۶۰۰ ایرانی بر اثر آلودگی هوا تا سال آینده

رییس مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۱۲ در ایران ۱۰هزار و ۶۰۰ نفر براثر آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند که یک سوم این تعداد مربوط به شهر تهران و یک سوم دیگر مربوط به استان‌های درگیر گردوغبار است

رد شرط ایران برای تبادل سوخت در “استانبول”

هیأت ایرانی دو پیش شرط به رسمیت شناختن حق کشورش برای غنی‌سازی اورانیوم و همچنین لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در مقابل پیشنهاد مبادله سوخت هسته‌ای به منظور رفع نگرانی‌ها ارائه کرد که از سوی 5+1 رد شد .

روایت علم الهدی از بصیرت مردم تونس و فتنه سودان


امام جمعه مشهد : بصیرت مردم تونس و لبنان باعث شد نقشه شوم استکبار جهانی و جوامع غربی راه به جایی نبرد.ولی در سودان متاسفانه به دلیل نبود بصیرت مردم “جنوب سودان” استکبار با ابزار فتنه و تزویر به اهداف خود رسید و سرانجام مردم سودان رای به جداسازی “سودان جنوبی” از “سودان مرکزی” دادند.

محکومیت نقض حقوق بشر در ایران از سوی اتحادیه اروپا

پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای، ضمن محکوم نمودن 'نقض مستمر و سیستماتیک حقوق بشر در ایران'، از تداوم فشارها بر فعالین حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواستار صدور مجوز برای بازدید سازمان های جهانی از زندانها و بررسی وضعیت حقوق بشر در آن کشورشد "

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

شنیده ها 1/11

.

امیری فر: متکی به دنبال جوسازی علیه دولت بود

اختصاصی؛
Remove starShareShare with noteKeep unread

تقسیم ارث


قابل توجه زرتشتیان کافر(از دید خ.ر)
Remove starShareShare with noteKeep unread

احمدی نژاد: مهاجرت نخبگان در چند سال اخير كند شده است

دانشجو نیوز: محمود احمدي‌نژاد، روز گذشته در هشتاد و چهارمين سفر استاني خود که به استان يزد رفته بود، گفت: "يك استاد دانشگاه در صحبتي كه با من داشت، از مهاجرت نخبگان انتقاد مي‌كرد كه من در پاسخ به او گفتم شما چطور انتظار داريد آن‌ها مهاجرت نكنند در حالي كه قله‌هاي علم را براي آن‌ها در آن سوي آب‌ها تعريف كرده‌ايد. البته روند مهاجرت در چند سال اخير كند شده است."
احمدی نژاد در حالی روند مهاجرت نخبگان در چند سال اخیر را  "کنده شده" عنوان کرده است که پیش از این برخی از مسولین جمهوری اسلامی نسبت به افزایش مهاجرت نخبگان به خارج از کشور هشدار داده بودند.

به گزارش خبرگزاری ها، احمدی نژاد همچنین گفت: "ما بايد تعريف قله‌ها را عوض كنيم و در ادامه‌ي رشد تاريخي ملت‌  قرار دهيم و ريل حركت به سمت قله‌هاي علم را عوض كنيم. در اين صورت روند مهاجرت متوقف مي‌شود. تا وقتي كه فكر كنيم آمريكا و اروپا قله‌اند ،‌هميشه از آن‌ها عقب خواهيم بود و سرنوشت ما مانند آن‌ها به ناكجاآباد خواهد رسيد."

رییس دولت دهم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه "هيچ قله‌اي دور از دسترس نيست" ادامه داد: "من وقتي مي‌بينم دانشجويان و دانش‌آموزان به اين اندازه از خودباوري رسيده‌اند كه فلسفه غرب را به چالش مي‌كشند، خيلي خوشحال مي‌شوم. هيچ علمي در دنيا وجود ندارد كه نيازمند استعدادي بالاتر از متوسط استعداد ايرانيان باشد."

گفتنی است فلسفه غرب و علوم انسانی دو مقوله ای می باشند که بعد از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در سال ۸۸، توسط اکثر مقامات ارشد ایران به چالش کشیده شده است. بطوریکه وزارت علوم بارها اعلام کرده است که قصد ایجاد تغییرات گسترده در علوم انسانی دارد.

شهریور سال گذشته رهبر جمهوری اسلامی نیز از تعداد بالای محصلین در این رشته ابراز نگرانی کرده بود.



Remove starShareShare with noteKeep unread

احتمال سنگسار دو جوان همجنسگرا فردا در ایران

رادیو فرانسه: سازمان های دفاع از حقوق بشر و یک نشریۀ سوئیسی مدافع حقوق همجنسگرایان با عنوان "٣٦٠" به نقل از یک نشریۀ محلی کرد خبر داده اند که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد دو جوان همجنسگرای کرد را فردا جمعه سنگسار کند. سازمان های دفاع از حقوق بشر و یک نشریۀ سوئیسی مدافع حقوق همجنسگرایان با عنوان "٣٦٠" به نقل از یک نشریۀ محلی کرد خبر داده اند که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد دو جوان همجنسگرای کرد را فردا جمعه سنگسار کند. این دو جوان متهم اند که از صحنه های رابطۀ جنسی خود فیلم گرفته اند و با مونتاژ تصاویر آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد رهبران جمهوری اسلامی را مورد تمسخر قرار داده اند. نشریۀ سوئیسی تصریح کرده است که این دو جوان بیست و بیست و یک ساله هستند و ساکن پیرانشهر و از آنان با اسامی ایوب و مصلح یاد شده است. منابع محلی گفته اند که مقامات این دو جوان را متهم به تجاوز نیز کرده اند که معمولاً بهانه ایست در جمهوری اسلامی برای اعدام همجنسگرایان. سازمان های حقوق بشر در ماه های اخیر هشدار داده اند که دهها همجنسگرای ایران در خطر اعدام قرار دارند. رییس جمهوری اسلامی ایران امروز بار دیگر اعلام کرد که در ایران همجنسگرا وجود ندارد. البته، محمود احمدی نژاد در سخنانش از لفظ "همجنس باز" استفاده کرده بود.
Remove starShareShare with noteKeep unread

بزرگترین راز شرکت خودروسازی "ایران خودرو"

گزارش دریافتی: بزرگترین راز شرکت خودروسازی ایران خودرو – پنهان کردن نیاز به فراخوانی خودروهای ساخت این شرکت است به دنبال ادعا های بی سابقه خسارت ناشی از افزایش تصادفات رانندگی در ایران، شرکتهای بیمه ادعای خسارت میکنند. طبق یک گزارش داخلی شرکت خودروسازی ایران خودرو که سالانه صدها هزار خودرو تولید و یا مونتاژ میکند، بیش از یکسال است که از مشتریان خود موضوع نواقص شدیدی که در خطوط تولید خودروهایش پدیدار شده را، پنهان کرده و آنها را برای رفع این نواقص فرا نمیخواند. برحسب آمار شرکتهای بیمه در ایران، که با آمار رسمی نیز وفق میدهد، سخن از بیش از بیست هزار کشته و دویست هزار زخمی در سال ۱۳۸۸ در میان است. در سال ۱۳۸۹ این داده ها ده ها در صد افزایش یافته است. طبق داده های این گزارش، حدود ۳۰ درصد از کشته شده گان و مجروحین، بخاطر نواقص خودروهای این شرکت آسیب دیده اند. داده دیگری از این گزارش حاکی است که مدیریت ایران خودرو بدلایل اقتصادی نیاز به فراخواندن خودروهای ساخت خود برای رفع معایب آنها را، پنهان میکند و مایل است از زیر هزینه های هنگفت مورد نیاز برای بهینه سازی و ارتقاء خودروهایی که مونتاژ کرده است، شانه خالی کند. بگفته مدیران این شرکت، فراخوانی خودروها به ابعاد وسیع، ممکن است به آتیه این شرکت ضرر قابل توجهی بزند. طی دو سال اخیر، شرکتهای بیمه در ایران، با موج بی سابقه ای از ادعای خسارت از طرف رانندگان خصوصی و شرکتهای مسافربری مواجه شده اند. محققین تصادفات رانندگی، که نقل قول آنها در این گزارش آمده است، معتقند که علت اصلی این تصادفات، که گریبانگیر تعداد بیشماری از افراد در سطح کشور میباشند، نصب مجموعه های با کیفیت پایین، مانند قطعات موتور، مجموعه های ترمز (منجمله عدم استفاده از سیستم ABS)، مجموعه های گیربکس و مجموعه های ایمنی معیوب و عدم رعایت دستورالعمل نصب آنها، میباشد. این محققین به مدیران شرکت ایران خودرو توصیه کرده اند که بلافاصله صدها هزار خودرو را فراخوانی نمایند تا تعداد قربانیان تصادفات رانندگی تا میزان چشمگیری کاهش یابد. مدیریت ایران خودرو در پاسخ خود به عوامل دولتی، که این موضوع را بررسی میکنند، و به شرکتهای بیمه، که متعاقب افزایش بی سابقه ادعا های خسارت ناشی از افزایش تصادفات رانندگی در ایران، ادعای خسارت میکنند، میگویند که مقصرین اصلی این تصادفات، خود رانندگان هستند. تصادفات رانندگی در ایران ضرر قابل توجهی به اقتصاد کشور میرسانند. شرکتهای بیمه، هم به افزایش چشمگیر تعداد ادعاهای خسارت ناشی از تصادفات اسفبار در جاده ها، از طرف رانندگان، و هم به حجم این ادعاهای خسارت اشاره میکنند. مدیران شرکتهای بیمه در مصاحبه های خود با آژانس خبری ایلنا ، اظهار داشته اند که طبق برآورد آنها هر حادثه رانندگی که منجر به تلفات میشود، تقریباً یک میلیارد ریال به اقتصاد ایران ضرر میرساند. بگفته فرمانده پلیس راه، میزان تصادفات رانندگی در کشور هفت برابر بیش از کشورهای پیشرفته میباشد و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده های ایران، نسبت به جمعیت این کشور، بیش از هر کشور دیگر در جهان میباشد. مشاور سابق وزارت راه و ترابری ایران، دکتر رضا غیاسی اظهار داشت که تعداد مقتولین و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی در ایران نشانگر یک فاجعه ملی میباشد. وی معتقد است که اقدامات دولت برای کاهش ابعاد این فاجعه کافی نبوده و نامحسوس میباشد. شایان ذکر است که در شرکت ایران خودرو ، که دچار کسری بودجه قابل توجهی شده است، همواره اختلافات شدیدی بین مدیریت شرکت و کارکنان آن وجود دارد. در گزارش فوق، صریحاً به این نکته اشاره شده است که اعتصاب های پی در پی (منجمله اعتصاب غذا)، چند ماه تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان، اخراج بی دلیل آنها و محدود نمودنشان – باعث صدمه مستمر به صحیح و سالم بودن محصول و کیفیت و حجم تولید میشود. متخصصین بیمه در تهران میگویند که برخلاف مدیریتهای شرکتهای تویوتا ، فورد و شرکتهای خودروسازی دیگر، که فورا تعداد کلانی از خودروهای ساخت خود را فراخوانده اند، مدیران ایران خودرو ، که از حمایت رژیم برخوردارند، نسبت به رانندگان کشور بی تفاوتی و بی اعتنایی نشان میدهند که منجر به تلفات سنگینی میشود.
Remove starShareShare with noteKeep unread

تدابير امنيتی در لبنان/هشدار سفارتخانه‌ های خارجی

به گزارش منابع خبری از بیروت، تدابیر امنیتی در اطراف کاخ نخست وزیری لبنان تشدید شده است. نیروهای امنیتی لبنان کمربند امنیتی در اطراف کاخ نخست وزیری ایجاد کردند و راههای منتهی به آن را با موانع سیمانی و سیم خاردار بستند. نیروهای امنیتی لبنان همچنین در مرکز بیروت ایست های بازرسی ایجاد کردند و خودروهای کارکنان نخست وزیری را از این کاخ خارج کردند. سفارتخانه ‌های خارجی به اتباع خود هشدار دادند العربیه در گزارشی از بیروت اعلام کرد، پس از توقف تلاشهای وزرای امور خارجه قطر و ترکیه، سرنوشت بحران داخلی در لبنان مشخص نیست. بسیاری از ناظران شرایط کنونی در لبنان را پیچیده و دشوار توصیف می کنند در این شرایط، بعضی سفارتخانه های خارجی به اتباع خود در لبنان هشدار دادند. به ویژه سفارت آمریکا در بیروت به اتباع این کشور توصیه کرده در رفت و آمد خود در لبنان هوشیار باشند. حزب الله لبنان که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می شود، تهدید کرده که اگر اعضای این گروه در کیفرخواست دادگاه ویژه لبنان به دست داشتن در ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان متهم شوند، اوضاع این کشور را بهم خواهد ریخت.
Remove starShareShare with noteKeep unread

دلیل احضار نشدن رحیمی به دادگاه

نماینده تهران در مجلس گفت: پافشاری رییس جمهور باعث شد عدالت اجرا نشود و عدم احضار رحیمی نیز به همین دلیل است.

الیاس نادران كه دو هفته پیش در برنامه ای تلویزیونی بدون ذكر نام معاون اول رئیس جمهور و تنها با ذكر مسئولیتش در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، موجی از انتقادات چهره های دولتی را به جان خرید این هفته نیز گفت ناگفته های خیلی زیاد دارم و در گفت وگو با هفته نامه یالثارات اظهار داشت: در حالی كه افكار عمومی از رییس جمهور به عنوان كسی كه مدعی عدالت خواهی است انتظار دارند تا اجازه دهد قوه قضاییه بدون ملاحظه اقداماتش را آغاز كند.

وی افزود: شاید رییس جمهور از مستندات پرونده معاون اول خود مطلع نباشند اما مستنداتی كه از ایشان هست و بنده اطلاع كافی دارم، آنقدر هست كه آقای رحیمی را ملزم كند كه برود و از خودش دفاع كند. استدعای من این است كه این مسئله را به مسایل دیگر كشور پیوند نزنند و سیاسی هم نكنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینكه اصل مسئله برایم روشن شدن موضوع است و تفاوتی نمی كند كه به عنوان شاكی، شاهد یا متهم احضار شوم، اذعان داشت: جهت تنویر افكار عمومی و اینكه احیانا آقای رییس جمهور به دلیل مشغله كاری متوجه نشدند، اعلام می كنم پیرو شكایت آقای رحیمی از من مبنی بر نشر اكاذیب، افترا و توهین، بنده دو نوبت در شعبه بازپرسی دادگاه كاركنان دولت حاضر شده ام. همچنین در شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران حضور پیدا كرده ام و استنباطم از مذاكرات جلسه این است كه رای برائت به نفع من صادر می شود.
Remove starShareShare with noteKeep unread

پورمحمدی:پرونده‌های فساد اقتصادی از 80 تا 500 میلیارد تومان است

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: رقم پرونده‌های فساد اقتصادی از 80 تا 500 میلیارد تومان است.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور که به استان مازندران سفر کرده است در مورد آخرین وضعیت پیگیری سازمان بازرسی در مورد پرونده‌های فساد اقتصادی بزرگ اظهار داشت: رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی به طور جدی تعقیب می‌شود.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه حتماَ نباید اینگونه تصور شود که پرونده‌های فساد اقتصادی مربوط به افراد مشهور باشد، گفت: ذهن افکار عمومی اینگونه درگیر شده است اما عموماَ اینگونه نیست.
وی با اشاره به اینکه باید جلوی بروز فساد را بگیریم، تصریح کرد: شورای نظارت اجرایی، جلوی بسیاری از فسادها را می‌گیرد که امیدواریم به نتیجه قابل فهم در این بخش برسد.
پورمحمدی با اعلام اینکه قوه قضائیه «تمام قد» در اختیار قانون هدفمند کردن یارانه‌هاست، ادامه داد: از حامیان پروپا قرص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هستم چون برای این قانون وقت گذاشته شد و همه باید تلاش کنند تا این قانون کامل اجرا شود.
سخت‌ترین بازرسی را در سازمان شروع کردم
به گزارش مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری مازندران در استانداری با اشاره به اینکه سخت‌ترین بازرسی را درون سازمان شروع کرده است گفت: پیام و سخنان مجموعه بازرسی باید حساب شده و کارشناسی شده باشد و ما حرف سازمان را پس نمی‌گیریم.
وی افزود: به رسانه‌ها گفتم هر کسی از ما انتقاد دارد علنی بنویسد و نیازی به نامه‌نگاری شخصی برای من نیست.
پورمحمدی اظهار داشت: بازرسی و نظارت در سازمانی موفق است که درون سازمان انجام شود و حتما این نظارت زودتر به موفقیت می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه کارها و برنامه‌ها باید اولویت داشته باشند تصریح کرد: برنامه بدون اولویت برنامه نیست بلکه فقط یک انشاء است.
Remove starShareShare with noteKeep unread

بدهی ۴۷ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بدهی ۴۷ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پیگیری سازمان بازرسی در مورد پرونده‌های فساد اقتصادی بزرگ اظهار داشت: رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی به طور جدی تعقیب می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه‌ سازمان بازرسی برای پیگیری دریافت بدهی‌های دولت به بانک‌ها خاطرنشان کرد: برای این کار کمک می‌کنیم اما خود بانک‌ها باید در این بخش اقدام کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه عده‌ای میزان بدهی‌های دولت به بانکها را ۴۷ هزار میلیارد تومان اعلام می‌کنند، ادامه داد: معوقات مالیاتی و عوارض گمرکی نیز در این بخش جزو بدهی‌هایی است که وجود دارد.
Remove starShareShare with noteKeep unread

ایران: آماده مذاکره برای تبادل سوخت هسته‌ای هستیم

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمادگی ایران برای آغاز گفت‌وگو در باره تبادل سوخت هسته‌ای خبر داده است.
Remove starShareShare with noteKeep unread

مخالفان بیرون بیایند، مردم آن‌ها را می‌کشند


مهدی طائب عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادعا کرد چنانچه رهبران مخالف دولت از خانه بیرون بیایند، «مردم» آن‌ها را خواهند کشت.
به گزارش امروز پنجشنبه (۳۰ دی ماه) خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای طائب شامگاه چهارشنبه در جمع گروهی از بسیجیان قم این مطلب را بیان کرده است.
وی افزوده است از آنجا که مردم «بصیرت» دارند و آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز رهبران مخالف دولت را «فتنه‌گر» خوانده، در صورت بیرون آمدن این رهبران از خانه «مردم آن‌ها را می‌کشند.»
طائب افزوده که «مردم با بصیرت ایران اسلامی دیگر دچار فتنه نخواهند شد و فتنه‌گران راه به جایی نمی‌برند.»
وی همچنین خواستار صدور «بصیرت» مردم ایران به سایر کشور‌های جهان شده است.
«فتنه»، «فتنه‌گر» و «بصیرت» عناوینی هستند که برای نخستین‌بار علی خامنه‌ای در مورد معترضان به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن به کار برد.
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی نیز در سلسله سخنرانی‌هایی با موضوع «فتنه» که اخیرا متن کامل آن منتشر شده است، عنوان جدید «فتنه‌جو» را به ادبیات محافظه‌کاران وارد کرده است.
«فتنه‌جو» از نظر آقای مصباح‌یزدی به فردی گفته می‌شود که مستعد همراهی با مخالفان دولت است.
محافظه‌کاران در ۱۸ ماه گذشته محدودیت‌های فراوانی برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی رهبران مخالف دولت اعمال کرده‌ا‌ند.
آن‌ها هجوم لباس شخصی‌ها به این رهبران در مراسم‌های عمومی و تلاش برای تحدید آنها در عرصه سیاست را خواسته مردم می‌دانند.
Remove starShareShare with noteKeep unread

توزیع اکس و شیشه در هیات‌ها‌ی مذهبی

وب‌سایت مشرق‌نیوز در گزارشی نوشت در برخی هیات‌های مذهبی برای تحریک افراد از «اکستازی» و سایر قرص‌های روان‌گردان استفاده می‌شود.
مشرق‌نیوز نوشته که در چند ماه گذشته گروه‌های «عزادارنما و مشکوکی» سر بر آورده‌اند که از قرص‌های روان‌گردان برای «تحریک بیشتر افراد حاضر در هیات» استفاده کرده و آن‌ها را تشویق می‌کنند «بر روی خار و اجسام تیز سینه‌زنی کنند.»
به گزارش این سایت محافظه‌کار در این هیات‌ها «زمانی که افراد در حال و هوای سینه‌زنی هستند شخصی در بین جمعیت حاضر می‌شود و همزمان با نوحه و سینه‌زنی به برخی از افراد شناخته شده هیات و جوانان تازه وارد قرص‌هایی را تعارف می‌کند تا با مصرف آن به خلسه و از خود بی‌خودشدگی فرو بروند.»
مشرق‌نیوز نوشته که مصرف‌کنندگان قرص‌های «اکس» و «شیشه» در این هیات‌ها «همزمان با اوج گرفتن نوحه‌ها، اقدام به کوبیدن سر و بدن خود به تیرک‌ها و دیوار‌ها می‌کنند و با این کار دیگران را هم تحریک کرده و موجی از خشونت به راه می‌افتد.»
فرهاد طهماسبی، فردی که مشرق‌نیوز وی را یکی از شرکت‌کنندگان در این هیات‌ها معرفی کرده، در گفتگو با این وب‌سایت گفته است: «در این هیات نما‌ها، تیمی متشکل از مداح، افرادی که قرص‌های روان‌گردان را توزیع می‌کنند و افرادی که به عنوان محرک دیگران به حساب می‌آیند با یکدیگر هماهنگ عمل می‌کنند.»
طهماسبی افزوده که «در ماه‌های گذشته رشد و گسترش این نوع از هیات‌ها در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها بیشتر از شهرهای بزرگ و پایتخت بوده و به صورت خزنده در حال رشد و فراگیر شدن است.»
این سایت محافظه‌کار از چنین رفتاری در این هیات‌ها که نامی از آن‌ها نبرده است با عنوان «مازوخیسم» یا «خودآزاری» یاد کرده که «دین مبین اسلام، مازوخیسم را گناه کبیره می‌داند.»
این برای نخستین‌بار است که یک سایت محافظه‌کار از مصرف قرص‌های روان‌گردان در هیات‌های مذهبی در ایران خبر می‌دهد.
عملکرد بسیاری از هیات‌های مذهبی در ایران سال‌هاست که با انتقاد‌هایی از سوی گروهی از روحانیون و افراد مذهبی مواجه است.
در بسیاری از این هیات‌ها به طور رسمی خشونت و خودزنی ترویج می‌شود. تصاویر برخی از مراسم‌ این هیات‌های مذهبی نیز به صورت عمومی منتشر شده است.
Remove starShareShare with noteKeep unread

امام زمان در جز‌ء‌جزء کار‌ها به ما کمک می‌کند

مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس و استاد اخلاق سابق دولت گفت که احمدی‌نژاد معتقد است امام دوازدهم شیعیان در «جزء‌جزء کار‌ها» به وی کمک می‌کند.
به گزارش سایت «باشگاه افسران جنگ نرم» آقاتهرانی این مطلب را شامگاه چهارشنبه (۲۹ دی ماه) در جمع گروهی از عزاداران شهر قم بیان کرده است.
این استاد اخلاق گفته که «رئیس جمهور به بنده گفتن اگر از قبل به این اعتقاد بودم که امام عصر در مسائل کلی همراه و کمک ما هستن، اما امروز اعتقادم بر این است که امام عصر حتی در جزء جزء کار‌ها به کمک ما آمده‌اند.»
از محمود احمدی‌نژاد نقل قول‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی در خصوص رابطه‌اش با امام دوازدهم شیعیان منتشر شده است.
تاره‌ترین اظهارت احمدی‌نژاد دراین رابطه به موضوع اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برمی‌گردد که گفته بود امام زمان در اجرای این قانون دولت را کمک می‌کند.
گروهی از محافظه‌کاران معتقدند «جریان» اسفندیار رحیم‌مشایی و نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد جریانی انحرافی در اصولگرایان هستند که تلاش می‌کنند تا آیت‌الله علی خامنه‌ای را هم کنار بگذارند.
حسین الله‌کرم عضو ارشد انصار حزب‌الله هفته جاری از «جریان» رحیم‌مشایی با عنوان «انجمن حجتیه جدید» نام برده بود که اظهارات وی با واکنش تند هواداران احمدی‌نژاد مواجه شد.
Remove starShareShare with noteKeep unread

رسالت: ماگرفتار جمعیتی هستیم كه عرق، ورق و زرورق را حق خود می‏دانند!

رسالت در بخشی از سرمقاله خود با عنوان«بازخوانی گرفتاری‌های ما » نوشت:

*ما گرفتار جمعیتی هستیم كه اعتقادی به مردم ندارد، اما فریاد مردم خواهی آنها به آسمان بلند است. ما گرفتار جمعیتی هستیم كه اعتقادی به "حقوق بشر" و "آزادی" و "دموكراسی" ندارد اما در این سه خانه نشسته و كسی را حاضر نیست راه دهد.

*ما گرفتار كسانی هستیم كه مرزی بین دیوار بیت‌المال و زیپ جیپ خود نمی‌شناسند وقتی از آنها گله می‌كنیم و می‌گوییم حرام خوری روی شما و نسل آینده شما اثر سوء می‌گذارد یك دفعه فریاد بر می‌آورند؛ آقا شما با اشتغال و تولید مخالفید نگذارید سرمایه‌ها به خارج فرار كنند!

*ما گرفتار كسانی هستیم كه در روزنامه‌های خود دروغ می‌نویسند، تهمت می‌زنند و به مقدسات اسلام اهانت می‌كنند و تولید پیام در "بی‌ بی ‌سی" و "وی او ای" را در رسانه خود توزیع می‌كنند. وقتی به آنها می‌گوییم این كار نامردی است و نوعی وطن فروشی، به ما می‌گویند آقا شما با جریان آزاد اطلاعات مخالفید می‌خواهید خفقان ایجاد كنید!

*ما گرفتار قبیله‌ای هستیم كه در ترویج و تبلیغ برهنگی و فرهنگ غرب و رذایل اخلاقی فمینیستی و همجنس‌گرایی جلوتر از رهبران جور در اروپا و آمریكا حركت می‌كنند.

*شیطان پرستی را یك مكتب می‌دانند. "عرق"، "ورق" و "زرورق" را حق خود و یك شعار انسانی و طبیعی تلقی می‌كنند. وقتی می‌گوییم این راه در دنیا به تباهی و تبهكاری و در آخرت به آتش سوزان جهنم ختم می‌شود، شروع می‌كنند به مسخرگی و استهزاء! ما گرفتار جمعیتی هستیم كه "قدرت" را چون بت می‌پرستند و هیچ مكانیسم حقوقی، اخلاقی و سیاسی را برای رسیدن به آن بر نمی‌تابند.

*وقتی مردم با آرای قاطع خود دست رد بر سینه آنان می‌زنند اردوكشی خیابانی راه می‌اندازند و برگزیدگان ملت را "رمال" و "دیكتاتور" می‌نامند و برای بازگشت به قدرت دست به دامن آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می‌شوند.

*اصولگرایان با شناخت جدی آسیب شناسی انقلاب اسلامی باید فكری طبیبانه نسبت به گرفتاری‌هایی كه ذكرش رفت، بكنند. قدرت انقلاب و ملت ایران و اقتدار رهبری پس از فتنه سال 88 بیش از پیش بر جهانیان عیان شده است.
Remove starShareShare with noteKeep unread

ورود زنان به پردیس‌های سینمایی ممنوع شد؛ تماشای فوتبال فقط برای آقایان

پردیس‌های سینمایی از پذیرش خانم‌های تماشاگر مسابقات فوتبال منع شدند.
به گزارش خبرآنلاین پخش مسابقات فوتبال که با نمایش مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ در پردیس‌های سینمایی تهران از جمله ملت و آزادی آغاز شده بود این روزها با نمایش مسابقات جام ملت‌های آسیا ادامه پیدا کرده است.
طرح نمایش مسابقات فوتبال در سالن سینما که به استبقال گسترده مخاطبان سینما و فوتبال روبه‌رو شده بود، به دستور اداره اماکن با تغییراتی روبه‌رو شده است.
اداره اماکن در تازه‌ترین دستور برای پخش مسابقات فوتبال جام ملت​های آسیا ورورد زنان را به سالن سینما ممنوع کرده تا به این ترتیب ممنوعیت تماشای فوتبال که برای زنان در ورزشگاه‌ها اعمال می​شد، به سالن​های سینما هم راه یابد.
این تصمیم بعد از بازی فوتبال ایران و امارات اتخاذ شد. علاقمندان به تماشای فوتبال این بازی را عصر روز چهار شنبه در سه پردیس سینمایی ملت، زندگی و آزادی دیدند.
به این ترتیب در بازی آینده تیم ملی ایران که روز شنبه دوم بهمن مقابل کره جنوبی خواهد بود، پردیس‌های سینمایی امکان پذیرش تماشاگران زن را نخواهند داشت.
Remove starShareShare with noteKeep unread

برنج پلاستیکی چینی نیز به بازار آمد!

یک هفته نامه هنگ کنگی گزارش داد: چین که مردمش به خوردن همه چیز و همچنین تولید همه چیز شهرت دارند هم اکنون برنج پلاستیکی تولید و روانه بازار کرده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، هفته نامه کره ای زبان هنگ کنگ به نقل از رسانه های سنگاپور اعلام کرد: “برنج تقلبی که از پلاستیک تولید شده به شکلی گسترده در بازار چین به فروش رسیده است.”
بر اساس این گزارش، برخی از توزیع کنندگان در حال فروش برنج تقلبی در استان تای یوان و شانسی هستند.
این برنج از سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و پلاستیک تهیه شده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه کوریا تایمز، یک کارشناس مواد غذایی اعلام کرد: ” برای تولید این برنج پلاستیکی، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین به شکل برنج درآورده شده و سپس سمغ مواد مصنوعی صنعتی به آن اضافه شده است.”
وی افزود: از آنجا که این برنج با برنج طبیعی متفاوت است زمانی که پخته می شود دانه های آن به سفتی سنگ است. علاوه بر این سمغ مواد مصنوعی که در آن استفاده شده است برای بدن انسان بسیار مضر است.”
یکی از مقامات اتحادیه رستوران های چین هشدار داد خوردن سه کاسه برنج پلاستیکی معادل با خوردن یک بسته وینیل (ماده شیمیایی) است.”
وی افزود: از آنجا که مصرف این برنج بسیار خطرناک است تحقیقات جدی باید در خصوص کارخانه تولید این نوع برنج صورت گیرد.
بازرگانان می گویند : از آنجا که فروش برنج تقلبی سود هنگفتی دارد این نوع برنج به صورت عمده به فروش می رسد.
این اولین بار نیست که برنج تقلبی در چین فروخته می شود. یکی از شبکه های تلویزیونی چین در گزارشی به فعالیت یک شرکت در استان شانسی پرداخته بود که با افزودن چاشنی (نوعی عطر) به برنج معمولی مدل تقلبی “برنج باکیفیت ووچانگ” را تولید کرده بود.
Remove starShareShare with noteKeep unread

علم الهدی: آيت الله مهدوی کنی را برای رياست مجلس خبرگان کانديد کنيم

روزنامه مردمسالاری از اقدامات احمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد و یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، خبر داده است که سعی دارد نام آیت الله مهدوی کنی را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس خبرگان رهبری مطرح کند.
بر اساس این خبر، امام جمعه مشهد گفته است که وی موضوع کاندیداتوری آیت الله مهدوی کنی را در رایزنی با جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح کرده است.
در حال حاضر اکبر هاشمی رفسنجانی، ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارد.
از جمله وظایف مجلس خبرگان رهبری، تعیین و یا برکنار کردن رهبر جمهوری اسلامی است.
Remove star
Share

۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

شنیدها 30/10


قالیباف دارد زمینه را بر نامزد ریاست جمهوری شدن در ۲۰۱۳ آماده می کند!

گزارش از کنسول امریکا در استانبول به وزارت خارجه امریکا؛
Remove starShareShare with noteKeep unread

    وزیر اقتصاد: حساب ذخیره ارزی خالی است!

    وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد در پاسخ به سؤال مطهری نماینده تهران درباره علت عدم اجرای قانون درباره تسهیلات مترو، اعلام کرد که حساب ذخیره ارزی کشور خالی شده و وجهی در آن وجود ندارد تا به مترو پرداخت شود.

    این در حالی است که مطهری پیگیری سؤال خود و تخلف دولت از قانون را به سؤال از احمدی نژاد موکول کرد.

    علی مطهری: دولت اراده‌ای برای اجرای قانون ندارد

    نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در

    15 رای(ها)
    Remove starShareShare with noteKeep unread

      کلینتون از احتمال تحریم بیشتر ایران خبر داد

      هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید این کشور در حال بررسی اعمال تحریم های یکجانبه بیشتر علیه ایران است.
      خانم کلینتون همچنین گفت بعضی از موسسه های چینی در اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران اهمال کرده اند و از فشار به این کشور برای اجرای درست این تحریم ها خبر داد.

      خانم کلینتون این سخنان را همزمان با سفر هو جینتائو، رئیس جمهوری چین به ایالات متحده بیان کرد.

      برنامه اتمی ایران و راه های مقابله با آن در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار دارد.

      خانم کلینتون در سخنان خود گزارش های مربوط به تلاش چین برای متوقف کردن فعالیت قدرت های غربی برای ممانعت از دستیابی ایران به توانایی تولید سلاح هسته ای را رد کرد.

      او همکاری چین در اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران را از عوامل مهم در ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران دانست.

      خانم کلینتون گفت: "اسرائیلی ها حدود یک هفته پیش گفتند پیشرفت برنامه اتمی ایران کند شده است. ما بر این باوریم که تحریم ها اثر خود را بر جای گذاشته است."

      در این حال، او تاکید کرد آمریکا بر چین فشار خواهد آورد تا تحریم ها به صورت هماهنگ در همه بخش ها به اجرا گذاشته شود.

      خانم کلینتون گفت: "فکر می کنیم موسسه هایی در چین هستند و ما این موضوع را به اطلاع رهبران چین هم رسانده ایم که تحریم ها را آن طور که می خواهیم رعایت نمی کنند و ما بر سر این موضوع به آنها فشار می آوریم."

      هیلاری کلینتون افزود: "ممکن است پیشنهاد دهیم تحریم های یکجانبه بیشتری اعمال شود."

      آمریکا و متحدانش ایران را متهم می کنند در پی دستیابی به سلاح هسته ای است ولی ایران با رد این موضوع، برنامه هسته ای خود را کاملا صلح آمیز می داند.

      ایران و گروه 1+5 که شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است، روز جمعه در استانبول مذاکره می کنند.
      Remove starShareShare with noteKeep unread

        ماشین مرده‌شور به غسالخانه مشهد آمد

        با ساخت اولین دستگاه مرده شور، شستشوی مکانیزه اموات بزودی در مشهد آغاز می شود.
        Remove starShareShare with noteKeep unread

          پیشنهاد رهبری برای دعوت از آنتونی کویین

          نشست نقد و بررسي جشنواره فيلم فجر و سينماي ايران دیروز با حضور مهدي كلهر؛ محمد تقي فهيم؛ حبيب الله كاسه ساز و مسعود فراستي در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.
          Remove starShareShare with noteKeep unread

            عصبانیت سایت‌های حامی دولت از واکنش سید علی خمینی به دروغ‌پردازی‌ها

            در پی تکذیب خبر دروغین سایت‌های حامی دولت از سوی سید علی خمینی، این سایت‌ها ضمن آغاز تخریب این نوه امام راحل، سیدعلی خمینی را – که تا دیروز یک جوان بابصیرت! توصیف می‌شد – با این تعبیر توهین‌آمیز توصیف کردند: یک جوان ۲۰ ساله که غیر از یک پسوند باشرافت به دنبال اسمش، چیز مهم دیگری ندارد!
            به گزارش کلمه، حامیان دولت در عین حال اعتراف کرده‌اند که شایعه کذب حضور سید علی خمینی در مراسم ۹ دی، تدارک تبلیغاتی این جناح برای آن روز را برهم زد.
            آنها همچنین به‌سان سید حسن خمینی که چندی پیش – به قصد توهین – مصطفوی خوانده شد، سید علی خمینی را نیز سید علی مصطفوی خواندند تا اوج عصبانیت خود از موضع‌گیری صریح نوه امام را نشان دهند.
            سایت آینده نوشت که وب‌سایت محافظه‌کار سجا‌نیوز اعلام کرده مسئولان سایت مشرق نیوز قسم خورده‌اند که از حضور علی خمینی در مراسم نهم دی ماه سند دارند، اما می‌گویند به مصلحت نیست که این سند را منتشر کنند!
            رجانیوز هم در بخش وبلاگهای خود به نقل از یک وبلاگ همسو با حامیان دولت، نوشت: اگرچه کلیت کار بچه‌های سایت مشرق دست مریزاد دارد اما به نظرم در ماجرای سیدعلی مصطفوی (نامت بزرگ باد خمینی کبیر) بدجوری گاف دادند. به درست یا غلط بودن خبر کار ندارم هرچند در وثاقت خبر دوستان مشرق هم تردید نمی کنم. اما اصل موضوع حضور سیدعلی خمینی در سالگرد حماسه ۹ دی و بزرگنمایی آن ، واقعا” چه حاصلی داشته و دارد. این همه خواص بی بصیرت سال گذشته به دره فتنه غلتیدند ، کک انقلاب هم نگزید و حضور میلیونی مردم در حماسه ۹ دی پاسخ محکمی به همه آن جفاکارها بود. حالا یک جوان ۲۰ ساله (که غیر از یک پسوند باشرافت به دنبال اسمش، چیز مهم دیگری ندارد) با ترس و لرز از توپ و تشر برادر بزرگتر به سالگرد این حماسه آمده یا نیامده ، واقعا” چه اهمیتی داشت؟
            جا دارد به دوستان حامی دولت یادآوری کنیم که در روایات از معصومین (ع) نقل شده است: آدمی نباید چیزی بگوید که از آن پشیمان شود. سخن دروغ که جای خود دارد!
            Remove starShareShare with noteKeep unread

              طایب: شرایط بین المللی حساس است مساله رحیمی را آنقدر بزرگ نکنید

              مهدی طائب، سخنران  خاص مراسم مهدیه تهران بمناسبت ۹ دی، در سخنرانی هفتگی خود در حسینیه جواد الائمه تهران، با اشاره به برخی پیگیری‏ها علیه دو نفر از اعضای کابینه دولت دهم، گفت: “به نظر می رسد برخی این موضوع را کش می دهند که در آن قصد قربتی نیست و می خواهند نشان دهند که این دولت هم مانند دولت‌های قبل دارای مفاسد اقتصادی و دولت فاسدی است.”
              به گزارش رجانیوز، طائب در این سخنرانی که بخش‏هایی از آن را خبرگزاری رسا(نزدیک به وی) منتشر کرده است، با بیان این که در شرایط بین المللی حساس کنونی نباید به مسائل فرعی پرداخت، گفت: هیچ کس نمی تواند علیه وزرای موجود در زمینه مفاسد اقتصادی سخنی بگوید.
              وی که از اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی (نزدیک به علیرضا زاکانی) نیز هست با اشاره به برخی اتهامات مطرح شده علیه رحیمی، اظهار داشت: اگر آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور پرونده‏ای هم داشته باشد، همه به زمان قبل از احمدی نژاد برمی گردد. البته اگر این موضوع درست است خوب مرگ یک بار شیون هم یک بار و بیایند موضوع را بررسی کنند.
              او افزود: به نظر می رسد برخی این موضوع را کش می دهند که در آن قصد قربتی نیست و می‌خواهند نشان دهند که این دولت هم مانند دولت‌های قبل دارای مفاسد اقتصادی و دولت فاسدی است.
              وی در ادامه نیز با اشاره به سیاست خبری برخی رسانه‏های نزدیک به نمایندگان اصولگرای مجلس، اظهار داشت: دیدیم در سایت “الف” که مرتبط با جناب آقای توکلی است مدام به این موضوع پرداخته می شود که باید سوال کرد آقای توکلی به دنبال چه چیزی است و در وضعیتی که ما از نظر سیاست خارجی بسیار شرایط حساسی داریم نباید موضوع رحیمی را اینقدر بزرگ کنیم.
              طائب درباره اجرای نمایش “هدا گابلر” گفت: این وزارت ارشاد است که به این تئاتر اجازه اجرا داده است و خود باید پاسخگو باشد. حجت الاسلام مهدی طائب یادآور شد: وقتی آقای صفارهرندی به وزارت ارشاد آمدند به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و ایشان به آقای صفار فرمودند «آقای صفار این وزارت ارشاد را باید پاکش کنید و باید آن را زیر آب ببرید و غسل دهید».
              وی افزود: این وزارت ارشاد ادامه همان وزارت فرهنگ و هنر زمان طاغوت است و مبنای دینی ندارد.
              این سخنران درباره موضوع رحیمی و مشایی نیز گفت: “نظام ما هیچ لطمه ای از این‌ها نمی بیند. چون آقای رحیمی فقط حرفهایشان اذیت کننده است وگرنه آنها صبح تا شب می‌دوند و کار می کنند. آقای مشایی هم هر وقت خواسته کاری کند، جلویش سدی ایجاد شده است.”
              Add starShareShare with noteKeep unread

                دبیرنشریه مصباح:هاشمی قبل از اجلاس خبرگان طرفداررهبری می‌شود، بعد از آن حامی اصلاح‌طلبان

                قاسم روانبخش که دبیری پرتو سخن نشریه زیر نظر مصباح را به عهده دارد، با طرح این موضوع در وبلاگش نوشت: دو سال پیش که انتخابات هیات رییسه انجام گرفت، هاشمی با انجام یک سفر به عتبات و دیدار با علمای عراق و گزارش آن به خبرگان، خود را حامی جدی روحانیت و علما معرفی کرد و توانست بر ریاست خبرگان ابقا شود و در نشست قبلی نیز با این که پس از فتنه 88 بود سعی کرد در نزدیکی اجلاس مواضع حمایت آمیزی از مقام معظم رهبری از خود نشان دهد، ولی پس از اجلاس خبرگان بلافاصله با خانواده های اصحاب فتنه دیدار کرد و برای رایزنی آزادی آن ها قول مساعد داد.
                وی با اشاره به بیانیه 19 دی هاشمی رفسنجانی افزود: او در حالی از رشیدی مطلق ها سخن می‌گوید که رشیدی مطلق ها از همان نیمه اول دهه هفتاد در نهاد ریاست جمهوری اش در مرکزی به نام “بررسی‌های استراتژیک” اجتماع کرده و با بودجه‌های کلان ریاست جمهوری ارزشمندترین ارزش‌های اسلام و انقلاب را نشانه رفتند و محصول مطالعاتشان را در ماهنامه کیان منتشر می‌ساختند و به تدریج زمینه‌های ورق خوردن جبهه دوم خرداد را فراهم ساختند و فتنه‌های تیر 78 و تیر 88 را به وجود آوردند و هم اکنون نیز در کنار سکوت معنا دار ایشان عمود خیمه نظام و انقلاب را هدف گرفته‌اند و با نامه‌های سرگشاده سفارشی از سازمان سیا، کیان اسلام و انقلاب و خون‌های شهیدانمان را در معرض تهاجم قرار داده‌اند.
                دبیر سیاسی پرتو سخن مدعی شد: البته همه مردم می‌دانند که هاشمی نه در نظر و نه در عمل، التزام به تبعیت از ولایت فقیه ندارد؛ در نظر همچنان بر شورای رهبری زمینی بودن مشروعیت ولایت فقیه و اقتصاد لیبرالیستی و… تاکید می‌ورزد و در عمل نیز هنوز از فتنه‌گران 88 حمایت می‌کند و حاضر نیست وازه فتنه در باره آنها به کار ببرد و همچنین حاضر به محاکمه فرزندانش نیز نمی‌باشد. مقابله با دولت منتخب ملت در سرلوحه کارهایش قرار دارد و در باره موضوع وقف دانشگاه آزاد هنوز حاضر به اجرای نظر رهبری نظام نشده است.
                Remove starShareShare with noteKeep unread

                  رامین:برخی باتغيير امام خامنه‌ای به رهبر شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند

                  محمدعلي رامين ادعا کرد ماجرای مك‌فارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنه‌هایی بود كه نظام در سال‌های جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنه‌ها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند
                  محمدعلی رامین، معاونت مطبوعاتی سابق و مشاور فعلی وزیر ارشاد، با بیان اینکه “گروهی از سال ها قبل توطئه کردند كه برای جانشین امام، لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند”، هاشمی رفسنجانی را مورد حمله قرار داد و گفت “سال ۶٨ فتنه ای بر پا کردند و به جای گفتن امام خامنه‌ای به تعابیر دیگری روی آوردند تا صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.”
                  به گزارش فارس، محدعلی رامین، شامگاه سه‌شنبه ٢٨ دی ماه، طی سخنانی همچنین مدعی شد “جنجال‌آفرینی برای القای تقلب در انتخابات، دو سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.”
                  ‌ فتنه ۵٨ با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی خنثی شد
                  رامین با بیان اینکه اولین فتنه در زمان تصویب قانون اساسی در شهریور سال ۵٨ در حال وقوع بود، گفت: مجلس خبرگان درصدد تصویب قانون اساسی برآمده بود كه ۵٨ نفر از اعضای مجلس آن سال را حوزویان و ۱۴ نفر آنها را غیر حوزویان تشكیل می‌دادند و مجلس قصد داشت كه قانون اساسی را به تصویب برساند كه در آن به بحث ولایت فقیه نیز اشاره شده بود.
                  وی با بیان اینكه در آن زمان (مرحوم آیت الله) منتظری ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشت، خاطر نشان كرد: امام در آن مقطع مرحوم بهشتی را به ریاست خبرگان برگزید، اما فتنه‌گران در بیرون مجلس التهاب گسترده‌ای به وجود آوردند.
                  امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ دولت»
                  رامین ادامه داد: (مرحوم) سیدكاظم شریعتمداری به عنوان مرجع تقلید و رهبر حزب خلق مسلمان، قیام و آذربایجان را ملتهب كرد و صدا و سیمای آذربایجان را به تصرف خود درآوردند.
                  وی افزود “به دلیل تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، برخی‌ها حكم به عدم مشروعیت مجلس خبرگان دادند و برخی افراد سعی می‌كردند تا مجلس خبرگان را وادار كنند كه از طرح تصویب ولایت فقیه در قانون اساسی عبور كند اما با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی فتنه‌گران ناكام ماندند.
                  وی با بیان اینكه امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، گفت “شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ رهبر» یا «ملت ـ دولت» اعتقاد داشتند.”
                  ‌ فتنه‌گران اصل ولایت فقیه را مسكوت می‌گذارند
                  مشاور وزیر ارشاد در مورد “فتنه‌های به وجود آمده پس از شهریور سال ۵٨” گفت “فتنه بنی‌صدر و منافقین از جمله فتنه‌هایی بود كه انقلاب با آن درگیر بود و پس از آن هم جنگ هشت ساله بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.”
                  رامین با بیان اینكه در زمان فتنه جنگ، ترورها و كودتاها بالا گرفت، ادعا کرد: شریعتمداری در آن زمان به عنوان مرجع، فتوای قتل امام را صادر كرد.
                  امام پس از فتنه‌های مختلف مجبور به نوشیدن جام زهر شد
                  وی ادعا کرد “ماجرای مك‌فارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنه‌هایی بود كه نظام در سال‌های جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنه‌ها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند.”
                  فتنه سال ۶٨ در نبود امام صورت گرفت
                  رامین با اشاره به نامه ششم فروردین ۶٨ رهبر فقید جمهوری اسلامی به (مرحوم) منتظری (که بحث در مورد اصالت آن کماکان ادامه دارد) ادعا کرد: “امام نوشت شما دعا كنید من بیش از این نمانم كه خیانت یارانم را ببینم كه تاریخ اسلام پر است از خیانت یاران به اسلام.”
                  وی با بیان اینكه این فتنه‌ها به صورت رنگارنگ و جدی دنبال شد، ادعا كرد: در سال ۶٨ و بعد از امام، جریان فتنه‌گر از عدم وجود وی استفاده كردند و اصل ولایت فقیه را كه در سال ۵٨به تصویب رسیده بود مسكوت كردند.
                  مشاور وزیر ارشاد در این باره ادامه داد: برخی افراد این بحث را مطرح كردند كه برای جانشین امام لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند. آنها به جای گفتن امام خامنه‌ای به تعابیر دیگری روی آوردند و صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كردند و شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند. در حقیقت دو بال ارزش و معنوی مقام ولایت فقیه را شكستند تا بتوانند یك نوع سكولاریست به نظام تحمیل كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.
                  مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه فتنه عظیمی كه اساس نظام را تهدید كرد از اینجا آغاز شد، بیان داشت: این فتنه در نبود امام صورت گرفت.
                  پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند
                  رامین با اشاره به اینكه پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند، خاطرنشان كرد: افراد در صحنه به دو گروه پیرو خط امام، همان امامی كه رحلت كرده است و پیروان خط امام و رهبری منشعب شدند.
                  وی با بیان اینكه هر دو گروه متعهد شدند كه امامت را از ولایت فقیه كنار بگذارند، بیان داشت: این افراد كلمه امام را تنزل دادند و به رهبر تبدیل كردند؛ این افراد با كدام دلیل منطقی این كار را انجام دادند و باید در مورد آن به ما جواب بدهند.
                  مشاور وزیر ارشاد با بیان اینكه در نظر عوام ممكن است حذف یك كلمه چندان مسئله مهمی نباشد و امام یا رهبر یا آقا بگوییم و خوب نیست كه روی الفاظ جنگ شود، گفت: خواص مفهوم كلمات را زیر نظر دارند و می‌دانند دیگران با تغییر این واژه‌ها چه می‌كنند.
                  رامین در همین زمینه اضافه كرد: واژه امام معنای خاص خود را دارد و با تبدیل كردن آن به رهبر یك ایدئولوژی تحث تأثیر قرار می‌گیرد.
                  وی با اشاره به اینكه وقتی كلمه‌ امام را از ما گرفتند، سیستم طراحی شده توسط امام فشل شد، تصریح كرد: سیستم «امت ـ امامت» كه توسط امام طراحی شده بود فشل شد و واژه امت در این سیستم تبدیل به واژه دولت شد و پس از آن انقلاب از یك نگاه جهانشمول به یك سیستم ملی‌گرایی عقب‌گرد كرد.
                  رامین با ادعای اینكه وقتی دو كلمه امت و امامت از سیستم طراحی شده توسط امام حذف شد، ارتباط برادری بین مؤمنین هم از میان رفت، گفت “به راحتی اصل امر به معروف و نهی از منكر را از ما گرفتند و واژه‌های هموطن، شهروند و همشهری جایگزین واژه برادری اسلامی شد.”
                  معاون مطبوعاتی برکنار شدۀ وزارت ارشاد افزود “شخصی كه واژه امت و امامت را تغییر داد، ٨ سال بعد از امام به عنوان سردار سازندگی كشور را مدیریت كرد و واژه امت و امامت را تغییر داد و كلمه توسعه را جایگزین عدالت كرد و بر این اساس كشور را هشت سال بعد از رحلت امام به عنوان سردار سازندگی مدیریت نمود.
                  وی ادعا کرد “روزنامه همشهری سردمدار و جمهوری اسلامی پیگیر تصویب ریاست جمهوری مادام‌العمر رئیس جمهور وقت بودند.” و افزود “شما نمی‌دانید نایب امام زمان با چه خون دل خوردنی آن دوران را پشت سرگذاشتند.”
                  سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد
                  وی گفت: در دی‌ماه سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد و به مجلسی داد كه ریاست آن بر عهده هاشمی رفسنجانی بود و قانون انتخابات را به تصویب رساندند.
                  رامین با بیان اینكه جمع تمام دوراندیشی‌های میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی قانون انتخابات بود، اظهار داشت: حدود بیست انتخابات بر اساس این قانون برگزار شد.
                  وی بدون اشاره به تخلفات صورت گرفته در اجرا و نظارت بر روند و نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و همچنین مجلس هشتم، مدعی شد: در فتنه سال ٨٨ كسانی كه قانون انتخابات را وضع می‌كنند و به تصویب می‌رساندند، عوامل اصلی فتنه‌ و قانون‌ستیز می‌شوند.
                  مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه نمی‌خواهیم نقش بیگانگان در فتنه ٨٨ را نادیده بگیریم، گفت: فتنه‌گری در انتخابات كلیدواژه‌ای به نام تقلب دارد كه در كشورهایی از جمله اوكراین، صربستان، ازبكستان و لبنان این مسئله با موفقیت یا عدم موفقیت دنبال شد.
                  از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام جمهوری اسلامی از رو بستند
                  رامین با اشاره به اینكه در كشور ما هم بحث تقلب سابقه دارد، مدعی شد: “یكی از افرادی كه در هر انتخاباتی حتی وقتی خودش همه‌كاره كشور بوده است بحث تقلب را مطرح كرده شخص هاشمی رفسنجانی است. البته نمی‌خواهیم به كسی توهین كنیم، اما باید واقعیت‌ها را بدانیم تا ما را فریب ندهند. اینها پس از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام از رو بستند، و از همان سال موضوع تقلب در انتخابات بعد طراحی و مدیریت شد.”
                  وی بدون رویکرد به دخالت و جانب داری شورای نگهبان در روند انتخابات ریاست جمهوری، ضمن حمله به تشكیل كمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی ادعا کرد: نمی‌دانیم این طرح توسط چه كسی به ستاد میرحسین موسوی رفت؛ هنوز دادگاهی تشكیل نشده و ما نمی‌دانیم كه نقش افراد در فتنه سال ٨٨ چگونه بوده است.
                  Remove starShareShare with noteKeep unread

                    آموزش دیدگاه‌های مشایی به اعضای دولت

                    وزرا، معاونین رئیس دولت و مدیران ارشد دفتر و نهاد ریاست جمهوری، محصولاتی را جهت آشنایی با دیدگاه‌های رئیس دفتر رئیس دولت در موضوعات مختلف دریافت کرده‌اند.
                    جهان‌نیوز در گزارشی در این باره نوشته تاکنون «برای هیچ شخصیت دیگری حتی محمود احمدی‌نژاد نیز، چنین ترویج دیدگاهی انجام نشده است.»
                    به گزارش جهان‌نیوز، اخیرا مجموعه‌هایی شامل لوحهای فشرده، کتابچه و جزوات آموزشی آشنایی با دیدگاه‌های اسفندیار رحیم مشایی توزیع می‌شود تا مسؤولان دولتی «ضمن آشنایی هرچه بیشتر با این دیدگاه‌ها، درجهت ترویج آن در جامعه و مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه خود اقدام کنند.»
                    بر اساس این گزارش در یک نمونه، نقطه نظرات رئیس دفتر احمدی‌نژاد در خصوص ماهیت جهانی نظام جمهوری اسلامی تحت عنوان «جهان فردا؛ ماهیت جهانی انقلاب اسلامی» تبیین شده که هدف از انتشار این کتابچه در ابتدای آن تبیین «جایگاه امروز ایران اسلامی» و «بررسی دیپلماسی دولت در سطح بین الملل» عنوان شده است.
                    جهان‌نیوز نوشته در آخرین محصول منتشره، یک لوح فشرده در خصوص دیدگاه‌های اسفندیار رحیم مشایی در بین دامنه گسترده‌تری از مخاطبان و مدیران دولت توزیع شده است.
                    Remove starShareShare with noteKeep unread

                      رحیم مشائی: فارسی، زبان اول مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است

                      اسفندیار رحیم مشایی در همایش هفتمین مجمع استادان زبان و ادبیات فارسی مدعی شده است که «می‌توانم با قدرت بگوییم زبان فارسی زبان اول مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.»
                      وی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار نظر میکرد، با بیان مطلب افزود: «امروز اگر این اعتقاد وجود دارد که ایرانیان به دلیل پیروی از مکتب اهل بیت به بالاترین دستاوردها رسیدند، بخشی از آن مرهون زبان است چرا که ایران، تشیع و اسلام به فردوسی بدهکار هستند.»
                      رئیس دفتر احمدی‌نژاد پیش از این نیز در همایش ایرانیان خارج از کشور گفته بود: «ماموریت ما این است که به دنیا بگوییم اسلام ایرانیان متفاوت است»، و مدعی شده بود که بر معرفی «مکتب ایران» به دنیا «اصرار» دارد.
                      میرحسین موسوی از رهبران اصلاح طلب ایران در واکنش به مباحثی در همین خصوص گفته بود: «سر و صداهایی که این روزها در مورد نسبت اسلام و ایران بلند شده برای اهداف خاص سیاسی است چرا که گفته نمی شود با گسترش سلطه دروغ و ریا چه بر سر اسلام آمده.»
                      وی با بیان اینکه «کسانی مدعی مکتب ایران شده‌اند که سازمان میراث فرهنگی کشور را متلاشی کردند»؛ تصریح کرده بود: «نه ایرانی که این‌ها به دنبال آن هستند موردقبول ماست و نه اسلامی که معرفی می‌کنند.»
                      اسفندیار رحیم مشائی همچنین در حاشیه همایش مذکور، از ماجرای نمايش توقیف شده هداگابلر اظهار بی‌اطلاعی كرد و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جعفر پناهی مدعی شد: «اينكه جعفر پناهی براساس اين حكم مدت زيادی نتواند كار كند را ما نمی‌پسنديم اما معتقديم نبايد در اين زمينه‌ها ورود كرد.»
                      Remove starShareShare with noteKeep unread

                        تحریم های یکجانبه سوئیس علیه جمهوری اسلامی

                        دولت سوئیس از اعمال تحریم های یکجانبه این کشور علیه جمهوری اسلامی خبر داد. به گزارش سایت عصر ایران به نقل از رویترز، دولت سوئیس اعلام کرد تحریم ها علیه ایران را به میزانی که با تحریم های اعمالی از سوی شرکای تجاری سوئیس برابری کند؛ افزایش می دهد. دولت سوئیس در بیانیه روز چهارشنبه خود اضافه کرد: اجرای تحریم های مستقل سوئیس علیه ایران از روز پنجشنبه (امروز) آغاز می شود. این تحریم ها باعث می شود ایران نتواند از سوئیس به عنوان محلی برای واردات کالاهایی استفاده کند که نمی تواند آنها را از دیگر کشورها به دست آورد. براساس تحریم های یکجانبه برن، از این پس شرکت های سوئیسی نمی توانند کالاهای دارای کاربرد دوگانه را به ایران بفروشند یا ارائه کنند. کالاهای دارای کاربرد دوگانه به کالاهایی گفته می شود که می توان از آنها علاوه بر کاربرد های غیرنظامی، استفاده های نظامی نیز داشت. وزارت امور خارجه سوئیس نیز در بیانیه ای اعلام کرد این کشور ضمن تعهد به اجرای تحریم های سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، خود نیز تحریم های مستقلی را علیه تهران اعلام می کند. این تحریم ها همچنین شامل ممنوعیت صادرات همه انواع کالاهای مورد استفاده در بخش نظامی می شود. دولت سوئیس محدودیت هایی را هم بر صادرات کالاها و فناورهای معینی که قابلیت استفاده در بخش نفت و گاز ایران دارند؛ اعمال می کند. این محدودیت ها شامل تامین یا حمایت مالی شرکت های سوئیسی از بخش های نفت و گاز ایران نیز می شود. سوئیس هم اکنون محدودیت هایی را در بخش ارائه خدمات مالی به ایران اجرا می کند. ارزش صادرات سوئیس به ایران در سال 2010 به رقم 730 میلیون دلار رسید. پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایران اعلام کرده بودند. ایران قرار است در روزهای 21 و 22 ژانویه جاری گفت وگوهایی را درباره پرونده هسته ای خود با کشورهای گروه 1+5 در شهر استانبول داشته باشد.
                        Add starShareShare with noteKeep unread

                          العربیه:موافقت ایران باغنی‌سازی درخارج!

                          شبكه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری مدعی پیشنهاد ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم در خارج از كشور شد.

                          به گزارش خبرگزاری مهر، شبكه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع خود ادعا كرد: ایران پیشنهادی در زمینه غنی سازی اورانیوم در خارج از این كشور ارائه كرده است.

                          بر اساس ادعا العربیه در این پیشنهاد ایران 1000 كیلوگرم اورانیوم با غنای پایین تحویل می دهد و 40 كیلوگرم اورانیوم با درصد غنای بالا تحویل می گیرد.

                          العربیه جزئیات بیشتری از این خبر ادعایی منتشر نكرده است.
                          Remove starShareShare with noteKeep unread

                            جنگ به فیس بوك كشیده شد

                            شبكه فیس بوك صفحه سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه در این شبكه را حذف كرد.

                            به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اینترنتی فلسطین الیوم‌، آوی دیچر‌، وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با همكاری چند فعال در زمینه مقابله با آنچه كه "یهودستیزی اینترنتی"‌ نامیده می‌شود‌، برنامه‌ای را برای حذف صفحه سید حسن نصرالله‌، دبیر كل حزب الله لبنان اجرا كردند.

                            این افراد توانستند، صفحه سید حسن نصرالله را در فیس بوك كه بیش از 9 هزار عضو داشت، حذف كنند.

                            از سوی دیگر مدیر صفحه طرفداران اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس نیز اعلام كرد كه مسئولان فیس بوك بدون آن‌كه دلیل قانع كننده‌ای داشته باشند، صفحه هنیه كه بیش از 10 هزار عضو داشت را حذف كردند.

                            وی نسبت به احتمال حذف شدن صفحه‌های طرفداران رهبران جنبش حماس به ویژه خالد مشعل‌، رئیس دفتر سیاسی این جنبش كه بیش از 17 هزار عضو دارد، هشدار داد.

                            براساس این گزارش به احتمال زیاد فیس بوك بر اثر فشارهای رژیم صهیونیستی، آمریكا و گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی و مخالف ملت فلسطین و مقاومت فلسطین مجبور به این كار شده است.
                            Remove starShareShare with noteKeep unread

                              پرونده 'سلطان شكر' به كجا رسید؟

                              برخورد با مفسدان اقتصادی، یكی از آرزوهای مردم و برخی از مسئولان بود كه رؤسای قوه‌قضاییه در دوره‌های مختلف از تصمیم جدی برای برخورد با آنها خبر می‌دادند اما به دلایل مختلفی كه مهمترین آنها اعمال نفوذ برخی قدرت‌ها، هنوز طعم شیرین برخورد با این كانال‌های خروج بیت‌المال از مسیر اصلی چشیده نشده است.

                              به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس فعلی دستگاه قضایی از زمان تصدی این مسند، تلاش گسترده‌ای برای احیای وظیفه اصلی این دستگاه كه برخورد با مفسدان به خصوص مفسدان قضایی انجام داده است و زمزمه‌هایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی كه تعدادی از آنها افراد شناخته شده‌ای هم هستند، روزنه‌ای از امید را به جامعه نشان داده است.
                              اما در این بین، مواردی از مفاسد اقتصادی است كه قبل از حضور آیت‌الله لاریجانی در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما به دلایلی كه باز هم اعمال نفوذ‌ها مهم‌ترین آنها است، این پرونده‌ها به نتیجه نرسیده‌اند.
                              یكی از پرونده‌هایی كه در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی قرار بود به آن رسیدگی شود، پرونده‌ای بود كه متهم آن به «سلطان شكر» معروف شده بود؛ اما با وجود برگزاری جلسات محاكمه، مشخص نشد كه حكم این مفسد اقتصادی قطعی شد یا نه.
                              سلطان شكر كیست؟
                              در ابتدا اسامی مختلفی برای متهم این پرونده و یا همان «سلطان شكر» در جامعه منتشر شد؛عده‌ای هم وی را «محمدرضا.ی »، متهمی نامیدند كه تا شانزده سال پیش كارمند ساده شهرداری كرج بود و دارایی چندانی نداشت اما به گفته برخی، او در زمان دستگیری صاحب اموالی به ارزش صدها میلیارد تومان بود.
                              این شخص با تصاحب و خرید و فروش اراضی دولتی و نیز با جعل اسناد دولتی و تبانی، میلیاردها تومان اراضی را فروخته یا خریداری كرده بود و بعدها مشخص شد با فردی با نام مستعار «شمس» به خرید و فروش برخی املاك می‌پرداخت. سطان شكر ابتدا اراضی و املاكی را كه صاحبان آنها بعد یا قبل از انقلاب یا در زمان جنگ، رها كرده و به خارج رفته بودند را شناسایی می‌كرد و سپس با وكالتنامه‌های جعلی منسوب به وارث صاحبان اراضی و با تبانی آنها را به طور غیرقانونی خرید و فروش می‌كرد.
                              در این میان آقای «م.ی» اقدام به خرید كارخانجات شكر، ‌مسائل مربوط به كارخانه قند دزفول، واردات شكر خام، پرداخت گمركی و نحوه ترخیص واردات مواد اولیه و دیگر مسائل مربوط به آن كرد.
                              گرچه متهم تاكید دارد كه «در كارخانه قند دزفول مشكل مالی به میزان ۲۰ میلیارد تومان پیش آمده كه من این مبلغ را هزینه كارخانه قند دزفول كردم و در حقیقت بخشی از بدهی كارخانه قند را پرداختم.» با این حال شاید بد نباشد كه بدانیم ۵۲ درصد سهم كارخانه قند دزفول متعلق به او بوده است.
                              در همین زمان یكی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشبیه این پرونده به پرونده شهرام جزایری از احتمال فرار وی خبر داده و گفته بود: «می‌دانیم كه او هم فرار می‌كند.»
                              به گفته او، سلطان شكر ایران با دریافت میلیاردها تومان تسهیلات بانكی از محل وام‌های بحران كه سود چهاردرصد دارد یا اصلا هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد، بسیاری از كارخانه‌های شكر را خریده است. او پس از چند ماه با اعلام ورشكستگی و اخراج كارگران با تغییر كاربری محل، به برج‌سازی در كارخانه‌ها اقدام كرده و از این راه میلیاردها تومان ثروت دیگر به جیب می‌زد.
                              این نماینده البته یادآور شده بود كسانی كه پرونده‌های اقتصادی دارند، می‌كوشند به بهانه حمایت از یتیمان و محرومان كسب وجهه كنند اما مثل آنها به مثل دزدانی است كه از مال دزدی شده به فقیر كمك می‌كنند تا با كسر یك حسنه برای دزدی ۹ ثواب برای خود نگه دارد.
                              اكنون از طرح پرونده سلطان شكر ایران سال‌ها زمان می‌گذرد و حتی سال ۸۶ را مدتی در زندان و بازداشت به سر برد. سایت‌های خبری اخبار و گزارشات متعددی درباره وی منتشر كردند.
                              برخی هم مدعی شدند كه سلطان شكر توانسته بود با طرح ادعاهایی برای تعدادی از مراكز و سازما‌ن‌ها پرونده‌سازی كرده و روند پیگیری پرونده خود را متوقف كند اما پس از روشن شدن ماهیت ادعاهای «محمدرضا.ی» و بركناری یك قاضی، رسیدگی دوباره به تخلفات سلطان شكر ایران آغاز شد.
                              اكنون، پرونده حجیم و پیچیده سلطان شكر، اگرچه در جریان است اما او در بیرون از زندان به‌سر می‌برد تا دیون خود را بپردازد. گرچه این اقدام انتقاداتی را نیز در پی داشته و یكی از پایگاه‌های خبری اصولگرایان مدعی شده كه وی با ضمانت یك فرد دیگر كه خود پرونده اقتصادی دارد، به مرخصی آمده است.
                              الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خرداد ماه ۸۷، با بیان اینكه این متهم از اسفند سال ۸۶ با عنوان مرخصی از زندان خارج شده بود به این موضوع انتقاد كرد گرچه قوه‌قضاییه مرخصی او را در پایان خردادماه پایان یافته می‌دانست.
                              خروج از زندان با وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی
                              12 شهریور سال ۸۷، علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوه‌قضاییه در نشست خبری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این رابطه گفت: این متهم چندین پرونده در دستگاه قضایی دارد كه در یك مورد و به علت كلاهبرداری در كرج، ۲ سال حبس متحمل شده است.
                              وی همچنین گفت: این فرد تا دیروز در زندان به سر می‌برد اما با سپردن وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای پیگیری پرونده خود كه در مرحله تجدیدنظر بود، آزاد شده است.
                              سرانجام و با وجود همه مشكلات،‌ جلسه رسیدگی به این پرونده در مجتمع رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد كه گفته‌ می‌شود این متهم در نهایت با حكم دادگاه به رد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پول، ۲۷ سال زندان و بیش از ۲۰ میلیارد تومان جریمه نقدی محكوم شد.
                              اما این پایان ماجرا نبود و حكمی كه درباره این پرونده و در حدود ۲۰۰ صفحه انشا شده بود، در چند سطر نقض شد و قرار شد این پرونده توسط یك قاضی ویژه رسیدگی شود.
                              بعد از گذشت حدود ۲ سال از این موضوع معلوم نیست این پرونده باردیگر رسیدگی شده است یا نه و آیا اساسا قرار است به این پرونده‌ها در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی برخورد شود؟
                              "بازتاب" نخستین بار به طرح این مسئله پرداخت و دست به افشاگری در این باره زد.
                              Add starShareShare with noteKeep unread

                                سند منتشر نشده درباره امیراحمدی و شورای عالی ایرانیان

                                جدیدترین اطلاعات رسیده از شورای عالی ایرانیان، حاكی از آن است كه مسئولان این سازمان، حتی تحمل انتقاد خودی ها و افراد تیم خود را نیز ندارند.

                                به گزارش تابناك، میثم طاهری از افراد نزدیك به مشایی كه دارای مناصب مهمی در شورای عالی ایرانیان نیز بوده است، به دلیل برخی انتقادها و مخالفت ها با دستورها و برنامه های مدیران این تشكیلات موازی با وزارت خارجه، كنار گذاشته شد.

                                طاهری كه عضو هیأت مدیره خانه ایرانیان نیز بوده، به گونه ای خاص از اشتغالش در شورای عالی ایرانیان جلوگیری به عمل آمده و گویا این ممانعت به دستور محمد شریف ملك زاده، دبیر شورای عالی ایرانیان انجام گرفته است.

                                وی همچنین رئیس كمیته اجرایی همایش ایرانیان خارج از كشور و دبیر شورای رؤسای كارگروه های شورای عالی ایرانیان بوده كسی است كه هنگامی كه خبرنگار فارس، مصاحبه ای جنجالی با هوشنگ امیر احمدی انجام داده بود، وسایل این خبرنگار را ضبط كرد تا برخی مسائل طرح شده از سوی امیر احمدی در رسانه ها منتشر نشود!

                                در این باره باید گفت، مشخص نیست كه هوشنگ امیراحمدی، چه سخنان و «مگوهایی» به خبرنگار فارس گفته است كه طاهری به دستور رئیس دفتر رئیس جمهور با هماهنگی سرگرد حسن زمانی، علی راد و جواد عسلی مأموریت می یابند، وسایل خبرنگار خبرگزاری فارس ـ كه شامل دوربین، ضبط صوت، تلفن همراه و كارت خبرنگاری بوده ـ ضبط كرده و تحویل ریاست جمهوری دهند كه گویا، بعدها و پس از تخلیه اطلاعات آنها، وسایل كار صادقی، خبرنگار فارس تحویل وی می شود.

                                با توجه به این كه اطلاعات و فایل مصاحبه هوشنگ امیر احمدی ـ كه در هتل استقلال با این خبرنگار انجام داده ـ در اختیار مسئولان نهاد است، مشخص نیست، امیر احمدی  چه اظهارات و موارد مهمی را مطرح كرده یا لو داده كه مسئولان، این گونه با جلوگیری از انتشار مصاحبه این میهمان ویژه همایش ایرانیان، به دنبال چه چیز می گردند!

                                كیهان راست گفته بود...

                                در حالی كه مسئولان برگزاری همایش، هرگونه دعوت رسمی از هوشنگ امیر احمدی را دروغ می خوانند و بسیاری از رسانه ها از جمله روزنامه كیهان بر دعوت رسمی این فرد تأكید می كردند، سایت «تابناك»، سندی را منتشر و افشا می نماید، مبنی بر این كه نه تنها هوشنگ امیر احمدی به ایران دعوت رسمی و هزینه رفت و آمد آن نیز پرداخت شده بود، بلكه او برای آمدن به ایران و میهمان ویژه همایش شدن، شرط و شروطی از جمله پروژه ای در كیش را كه جزییات دقیق آن بعدها منتشر خواهد شد، می گذارد؛ این سند كه تصویر مكاتبات انجام شده مركز همایش با هوشنگ امیراحمدی، آن هم با ایمیل شخصی ملك زاده است، از جزییات نحوه دعوت، شروط امیر احمدی و هزینه های سفر وی به ایران پرده برمی دارد.



                                گفتنی است، مشایی در حاشیه سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورك، در هتل وارویك میزبان هوشنگ امیر احمدی بعنوان یك ایرانی مقیم آمریكا بوده كه این دیدار با حضور یكی از مسئولان وزارت خارجه در روز یكشنبه، بیست و هشتم شهریور ماه ساعت 18.30 برگزار گردیده است.
                                Remove starShareShare with noteKeep unread

                                  احمدی نژاد:این فرمول نابودی جامعه است

                                  رییس جمهور كشورمان در ادامه سفر استانی خود به استان یزد، صبح امروز در جمع مدیران این استان ضمن تشكر از فعالیت‌های آنها گفت: من از تمام كسانی كه با عشق مشغول خدمت گزاری هستند تشكر می‌كنم. كارهای خوبی در این استان انجام شده است و وقتی سرعت تغییر و پیشرفت را مشاهده می‌كنیم جای قدردانی و تشكر دارد.

                                  به گزارش ایسنا، دكتر محمود احمدی‌نژاد در ادامه به مدیران استان گفت: توصیه می‌كنم قدر فرصت خدمتگزاری را بدانید، بالاترین عبادت خدمت به مردم و پیشبرد امور جامعه است. شما امروز در شرایطی هستید كه كمتر در تاریخ اتفاق می‌افتد. یا حتی اتفاق نیفتاده است. مقطع بسیار مهمی از جهت عبور از تجربیات تاریخی و آمادگی برای پذیرش حاكمیت الله در سرتاسر كره زمین است.

                                  وی با بیان اینكه جمهوری اسلامی یك هدیه الهی به همه بشریت بود و این طور نیست كه فكر كنید یك حكومتی مثل بقیه حكومت‌هاست، افزود: جمهوری اسلامی متعلق به یك جغرافیا، نژاد و ملیت نیست. مثل پیامبر(ص) كه متعلق به یك ملیت و جغرافیا نیست.

                                  وی گفت: جمهوری اسلامی در ادامه راه انبیاء برای رساندن بشر به جامعه آرمانی است. شما در دوره‌ای مسئولیت گرفته‌اید كه انبیا الهی آرزوی حضور در آن را داشتند. جمهوری اسلامی عطر تحقق اهداف بشری را در جهان منتشر می‌كند و مقدمه‌ای برای تمام شدن رنج‌های بشر است.

                                  رییس جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ما در بین بهترین ملت‌های عالم مسئول هستیم. در طول تاریخ ملتی به خوبی ملت ما پیدا نشده است كه مردم یزد در میان آنها جزو بهترین‌ها هستند. حیف است كه انسان فرصت خدمتگزاری را از دست بدهد. این فرصت حتی ثانیه‌هایش هم مهم است.

                                  ر ییس جمهور كشورمان در ادامه گفت: باید در دو سطح كار كنید یكی سطح كلان كه در حوزه‌های مختلف به فعالیت بپردازید و یكی هم سطح رسیدگی امور تك تك مردم است. همه مردم عزیز هستند. پرداختن به مسایل كلان نباید ما را از رسیدگی به امور جزئی غافل كند. گاهی یك امر جزئی آنقدر مهم است كه از همه مسائل كلان نیز مهمتر می‌شود.

                                  مانند رسیدگی به وضعیت یك خانواده كه به خاطر مشكلی در آستانه فروپاشی است یا فردی كه به خاطر مشكلی در آستانه سقوط است. تصمیم بگیرید كه هر روز یك گره از كار مردم باز كنید.

                                  احمدی نژاد در ادامه با تاكید بر ساختن ایران گفت: ما باید ایران را بسازیم و این مهمترین ماموریت ماست. برای ساختن ایران نیازمند الگو هستیم. پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد كه هدف مشخصی در كار باشد. به كجا می‌خواهیم برسیم؟

                                  وی با بیان اینكه به طور مشخص دو الگو در دنیا وجود دارد، گفت: یك الگوی رایج است كه تمام نظام برنامه‌ریزی در دنیا بر اساس آن شكل گرفته است كه نامش « الگوی برنامه ریزی توسعه» است و هدف از آن این است كه همه كشورها به جایی برسند كه نظام‌های سرمایه‌داری امروز به آنجا رسیده‌اند.

                                   در این راستا برخی می‌گویند آمریكا قله كمال پیشرفت است. ما باید بدانیم كه می‌خواهیم به اینجا برسیم؟ قطعا پاسخ منفی است.

                                  وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم كه روابط اجتماعی و خانوادگی‌مان مثل آنها بشود و نخبگان ما كسانی مانند رییس جمهور قبلی آمریكا باشند. ما می‌خواهیم به جایی برسیم كه انسان محترم باشد.

                                  فقر نباشد و همگان فرصت كمال و شكوفایی پیدا كنند و این با آنچه در غرب در جریان است، متفاوت است. به عنوان مثال در جامعه ما احترام به بزرگتر یك ارزش است آیا ما می‌خواهیم این از بین برود یا متلاشی شود. آیا می‌خواهیم ارزش‌ها كنار برود؟ پاسخ منفی است.

                                  رییس جمهور اظهار داشت: قله مطلوب ما رسیدن به حاكمیت جهانی و حكومت مهدوی است كه همان الگوی اسلامی پیشرفت است. اما این كافی نیست. این رسیدن به الگو باید مبتنی بر اندیشه توان و استعداد ایرانی باشد. روش‌های نظام سرمایه‌داری ما را به جامعه مهدوی نمی‌رساند.

                                   احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از آب در استان یزد اشاره كرد و گفت: قنات كه یكی از روش‌های استفاده از آب در این استان است و سه هزار سال سابقه دارد از نظر مهندسی از پیشرفته‌ترین فنون است و با طبیعت سازگار می‌باشد. در حالی كه روش‌های متداول انتقال آب به طبیعت آسیب‌های فراوانی وارد می‌كند.

                                  وی خاطرنشان كرد: زمانی به ما گفتند كه قنات‌ها روش‌های عقب افتاده‌ای هستند و برایمان چاه عمیق زدند. نتیجه این شده است كه بسیاری از دشت‌های ما خشك شده است آنها با طرح‌های خود شبكه‌های كشاورزی ما را از بین بردند.

                                  وی اضافه كرد: این سخنان من به این مفهوم نیست كه ما به گذشته برگردیم. باید از فنون جدید استفاده كنیم اما به روش خودمان و در سیستم خودمان از آن استفاده كنیم.

                                  احمدی نژاد با انتقاد از معماری آپارتمان سازی و با تاكید بر معماری‌های قدیمی و بومی ایرانی گفت: نظام غرب انسان‌ها را می‌خواهد مثل مرغداری‌ها پرورش دهد، در حالی كه ما باید از این روش‌ها فاصله بگیریم. تا وقتی چشم ما به دست آنهاست این وضع ادامه دارد.

                                  رییس جمهور كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرح‌های كنترل جمعیت گفت: فرمول دو بچه كافی است برای نابود كردن جامعه است. این فرمول در نهایت ما را به اروپایی‌ها می‌رساند كه امروزه گرفتار شده‌اند.

                                   اگر نگاهی به نخبگان بیندازیم می‌بینیم كه بیشتر نخبگان در خانواده‌های پرجمعیت بزرگ شدند. شعار دو بچه كافی است متعلق به نظام‌های لیبرالیستی و غربی است و ما قبول نداریم.

                                  وی افزود: چه كسی گفته است اگر جمعیت كم باشد رفاه ایجاد می‌شود؟ كسی كه چنین ادعایی دارد بیاید با من بحث كند. در اول انقلاب كه 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم و پنج میلیون بشكه نفت صادر می‌كردیم رفاه مردم به اندازه امروز نبود كه 75 میلیون نفر جمعیت داریم و 5/2 میلیون بشكه نفت صادر می‌كنیم.

                                  احمدی نژاد به ازدواج جوانان اشاره كرد و گفت: طوری جا انداخته‌اند كه یك جوان برای ازدواج باید خانه و كار و ماشین داشته باشد. حاصل این تفكر بالا رفتن سن ازدواج است كه امروز سن ازدواج در میان دختران 23 سال و پسران 26 سال شده است و این طبعات فرهنگی و اجتماعی منفی دارد. ما باید ایران را با الگوی اسلامی و ایرانی بسازیم و ادا و اطفار دیگران را در آوردن، ما را به جایی نمی‌رساند. ما باید خود را باور كنیم.

                                  رییس جمهور با اشاره به صنایع دستی گفت: با برنامه‌ریزی‌های متاثر از اندیشه‌های غربی و سرمایه‌داری صنایع دستی ما را به كالای لوكس تبدیل كردند در حالی كه ما در گذشته از تمام اینها در زندگی استفاده می‌كردیم. چرا ما نباید بتوانیم فرش جاجیم تولید كنیم و آن را به دیگر كشورها صادر كنیم؟ مگر صادرات همان است كه آنها انجام می‌دهند؟ ما باید به الگوهای خود برگردیم و ممكن است در این راه عده‌ای كه به طور معمول در برابر تحول مقاومت می‌كنند به مخالفت برخیزند.

                                  رییس جمهور با تاكید بر طب سنتی گفت: در ایران 8500 داروی گیاهی وجود دارد كه 1724 نوع آن اختصاصی كشور ماست. خداوند درمان هر دردی را در همان طبیعت قرار داده است.

                                  رییس جمهور به حضور خود در دانشگاه كلمبیا اشاره كرد و گفت: در آنجا كسی از من درباره همجنس بازی پرسید كه من در جواب به او گفتم ما در كشورمان همجنس باز به مفهومی كه شما دارید، نداریم. در كشور ما همجنس بازی را امر منفوری می‌دانند. آنها در واكنش، جنجال كردند و فكر می‌كردند كه من در برابر جنجال‌هایشان عقب می‌نشینم.

                                  وی تصریح كرد: همجنس گرایی طلاق شرافت و ذات انسانیت است و همه انبیاء با آن مخالف بودند. من نمی‌خواهم به جایی برسیم كه مانند غرب وقتی یك انسان با سگ و یا گربه‌اش زندگی می‌كند آن را یك خانواده بدانیم.

                                  احمدی نژاد در پایان گفت: باور من این است كه با الگوی اسلامی ایرانی می‌توانیم عالم را تسخیر كنیم.
                                  Remove starShareShare with noteKeep unread

                                    افزایش تحریم‌های مالی و صادراتی سوئیس علیه ایران

                                    دولت سوئیس روز چهارشنبه از افزایش تحریم‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران برای هماهنگ کردن این تحریم‌ها با تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده خبر داد. تحریم‌های جدید سوئیس شامل کالاها و خدمات مالی می‌شود.دولت سوئیس روز چهارشنبه از افزایش تحریم‌هایش علیه جمهوری اسلامی ایران برای یک‌دست شدن این تحریم‌ها با تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقررات جدید قرار است باعث شود تا ایران دیگر نتواند از سوئیس به عنوان راهی برای دستیابی به کالاهایی استفاده کند که امکان دسترسی به آنها برایش در دیگر کشورها وجود ندارد. وزیر اقتصاد سوئیس در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرده‌است اعلام کرد: «شورای فدرال تصمیم گرفت تا سطح تحریم‌ها علیه ایران را به سطحی که شرکای اصلی سوئیس اعمال می‌کنند ارتقا دهد.» دولت سوئیس در این بیانیه اعلام کرد مقررات جدید تحریم‌های مضاعف علیه ایران را از روز پنج‌شنبه، بیستم ژانویه، به اجرا می‌گذارد. به نوشته این بیانیه، شرکت‌های سوئیسی از این پس اجازه فروش یا تحویل کالاهایی به ایران که ممکن است کاربرد نظامی نیز داشته‌باشند را ندارند. برپایه مقررات جدید، ممنوعیت صادرات مواد سنگین نظامی که تاکنون در سوئیس برای ایران اعمال می‌شده از این پس شامل تمامی انواع کالاهای نظامی خواهد شد. بیانیه دولت سوئیس می‌افزاید که صادرات محصولات مختلفی که می‌تواند در صنعت نفت و گاز ایران یا تأمین مالی این بخش استفاده شود نیز از این پس ممنوع است. سوئیس خدمات مالی خود به جمهوری اسلامی ایران را نیز محدود می‌کند. حجم مبادلات صادراتی سوئیس به ایران در سال ۲۰۱۰، سال گذشته میلادی، بالغ بر حدود ۷۳۰ میلیون دلار برآورد شده ‌است. دولت سوئیس، مردادماه امسال اعلام کرد در راستای اجرای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، یک میلیون و چهارصد هزار دلار از حساب‌های شهروندان ایران را مسدود کرده‌است . روز چهارشنبه هم‌چنین هنگ‌کنگ اعلام کرد که در تلاش است تا در همراهی با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تحریم‌های جدیدی را به تصویب برساند. در همین روز هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا از اقدامات کشورش برای افزودن بر فشارها بر شرکت‌های چینی برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد . هیلاری کلینتون، روز بیستم دی‌ماه در جریان سفر تازه خود به خلیج فارس گفت که تحریم‌هایی که علیه ایران و برای توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی وضع شده، جواب داده و روند این برنامه را کند کرده‌است.
                                    Add starShareShare with noteKeep unread

                                      مداخله رهبر ایران در مورد بانک مرکزی به درخواست احمدی‌نژاد

                                      آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، به درخواست رئیس جمهوری این کشور در مورد اختلاف مجلس و دولت بر سر مدیریت بانک مرکزی مداخله کرده است.
                                      Remove starShareShare with noteKeep unread