تازه ها

۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

«هاشمی رفسنجانی از مجمع تشخیص کناره‌گیری می‌کند»



روزنامه جمهوری اسلامی:سی دی ظهور، نتیجه ترویج هاله نورها است « سایت خبری تحلیلی کلمه


بر آن نیستیم که بگوئیم دست‌اندرکاران و مباشران صف اول این جنگ خاموش قصد خیانت دارند و یا مأموران دشمن هستند. چه بسا اینان با نیت پاک و اخلاص کامل وارد این عرصه می‌شوند و هدفی جز خدمت ندارند، لکن نقش اصلی را دیگران بازی می‌کنند. چرا تعارف کنیم و این واقعیت تلخ را نیز اضافه نکنیم که ما نیز در این جنگ نرم و خاموش به دشمنان با سکوت و بی‌تفاوتی و بی‌عملی و حتی احیاناً با رضایت خاطرمان کمک کرده‌ایم؟ وقتی در سال ۱۳۸۴ کتابی با نام “دهه ۸۰ دهه ظهور” در ۳۰۰۰ نسخه به چاپ رسید و همین مضامین انطباقی سی. دی “ظهور نزدیک است” را منتشر کرد، چرا علمای ما سکوت کردند؟ چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما جلوی توزیع آنرا نگرفت و حتی به آن مجوز چاپ داد؟ در این کتاب، علاوه بر انطباق سید حسنی و سید خراسانی و یمانی و سفیانی بر افراد و مسئولین زمان ما، ادعا شده بود که قطعاً در دهه ۸۰ یعنی تا پایان سال ۱۳۸۹ امام زمان علیه السلام ظهور خواهند کرد و این ادعا به یکی از مراجع محترم تقلید – که دو سال قبل رحلت کردند – با تصریح اسم ایشان نسبت داده شده بود و نه ایشان و نه هیچ‌کس دیگر این ادعای کذب را تکذیب نکرد!
در پریشانی افکار منتشرکنندگان این قبیل مطالب همین بس که در این کتاب، به جای شاه عبدالله اردنی “صدام” مصداق سفیانی معرفی شده و “بن لادن” نیز چون یمنی‌الاصل است بر “یمانی” منطبق گردیده است! با این حساب، تکلیف “شعیب بن صالح” هم روشن است. حالا که دهه ۸۰ به پایان رسیده و دهه ۹۰ شروع شده، نویسنده این کتاب چه جوابی به خوانندگان نوشته‌های خود خواهد داد؟ تکلیف اعتقادات مردم چه می‌شود؟
اگر به مغازه‌ها و پاساژهائی که کتاب‌ها، نوارها، فیلم‌ها و سی. دی‌های مذهبی در آنها به فروش می‌رسد سری بزنید خواهید دید که در این بازار، حرف اول را مقوله‌ای به نام “کرامات” می‌زند. کرامات زمان ما که در این کتاب‌ها و فیلم‌ها و نوارها و سی‌دی‌ها به مردم عرضه می‌شوند، مجموعه‌ای از خواب و خیال هستند که جز سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم هیچ نقش دیگری ندارند. عده‌ای از مداحان جامعه ما هم با همین خواب و خیال‌ها سر مردم را گرم و بازار خود را شلوغ می‌کنند و افراط‌کاری‌های آنها حتی داد مداحان واقعی و سابقه‌دار را نیز در آورده است.
آیا انتظار داریم مسجد جمکران را بیش از آنچه هست بزرگ جلوه دهیم و باز هم مردم در برابر کسانی که ادعای امام زمانی می‌کنند مقاومت نمایند؟ راستی ما آیا آنقدر که به ساختمان سازی در جمکران اهمیت داده‌ایم برای مبارزه با پیرایه‌هائی که به وجود مقدس امام زمان علیه السلام بسته می‌شود همت گماشته‌ایم؟!
تقدس بخشیدن‌ها، مطلق کردن‌ها، هاله نور ترویج کردن‌ها، قهرمان جلوه دادن‌ها، حاشیه امن‌سازی‌ها و حریم‌های کاذب قائل شدن‌هائی که امروز در جامعه ما بشدت رواج یافته، عامل دیگری است که زمینه را برای پذیرش خرافات و انحرافات فراهم می‌کند. از عده‌ای بله قربان گو که موجودیت خود را در همین کارها جستجو می‌کنند انتظاری غیر از این نیست که تقدس ببخشند و کرامات بسازند و حریم‌های کاذب درست کنند، اما سؤال اینست که چرا به اینان اجازه چنین کارهائی داده می‌شود؟

جنبش راه سبز - یک مقام ارشد دولت، از راه اندازی قریب الوقوع “اینترنت حلال” و آمادگی صدور آن خبر داد


جــرس: چند روز پس از آنکه وزیر ارتباطات از راه اندازیِ قریب الوقوع "اینترنت ملی" به جای "اینترنت جهانی" خبر داد، یک مقام بلندپایه دولتی نیز، از راه‌اندازی "اینترنت حلال" سخن گفت و همزمان از آمادگی جمهوری اسلامی برای صدور و تدارک آن برای کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی آقا محمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سیاست های اقتصادی معاون اول رئیس دولت، روز جمعه ۲۶ فروردین با اعلام خبر فوق، اظهار داشت که "این نخستین شبکه اینترنت حلال در ایران خواهد بود." وی همزمان با اشاره به تجربه چین در راه‌اندازی اینترنت داخلی، از آمادگی جمهوری اسلامی برای گسترش این شبکه به کشورهای همسایه و دیگر کشورهای اسلامی خبر داده است.

این مقام ارشد همچنین مدعی شد که شبکه "اینترنت حلال" از سایت‌های غیر اخلاقی پاک شده و همزمان اعلام کرد که برای راه اندازی شبکه اینترنتی حلال، کنسرسیومی به نام «ایرانیان نت» ثبت شده که گرچه هنوز اعضای آن مشخص نیست اما قرار است در زمینه توسعه فیبر نوری فعالیت کند و مرحله اول راه‌اندازی این شبکه ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

«ثبت‌نام از استشهادیون آماده اعزام به مناطق درگیر» | دیگربان


سایت عماریون اعلام کرد به زودی ثبت‌نام از استشهادیون آماده اعزام به مناطق درگیر آغاز خواهد شد.
این سایت به نقل از حسین الله‌کرم نیز نوشته که یکی از استراتژی‌های حزب‌الله در ایران «حرکت با کشتی‌ها به سمت بحرین و کمک رساندن عملی به مردم مظلوم» این کشور است.

۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

امیدوارم امام زمان در سال ۱۳۹۰ ظهور کند | دیگربان


مهدی طائب نسبت به ظهور امام دوازدهم شیعیان در سال ۱۳۹۰ اظهار امیدواری کرده و گفته که دشمن {اسرائیل} پیش‌تر و بیشتر از علما و مراجع تقلید، احادیث و روایات درباره ظهور را تجزیه و تحلیل کرده است.
آقای طائب روز جمعه (۲۶ فروردین) به خبرگزاری فارس گفته است: «امیدواریم ظهور امسال اتفاق افتد اما تأکید ما این است که نمی‌دانیم زمان آنچه زمانی فرا خواهد رسید.»
این روحانی محافظه‌کار افزوده است: «با توجه به اینکه ظهور برای دشمن نخستین تهدید به شمار می‌رود، بنابراین آن‌ها می‌توانند زود‌تر از ما با استفاده از آیات و روایات، متوجه زمان ظهور شوند.»
به گفته وی «اگر دشمن یقین کند که سید یمانی‌‌ همان سیدحسن نصرالله است، آیا در اینکه منطقه زندگی او را با بمباران هسته‌ای از بین ببرد لحظه‌ای تردید خواهد کرد و اگر سیدیمانی از علائم قطعی ظهور باشد و دشمن بتواند وی را از بین ببرد در نتیجه، ظهور را از بین برده است.»
طائب اظهار داشته است: «صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر امام زمان (عج) ظهور کند بساط آن‌ها برچیده خواهد شد، بنابراین اگر در حال حاضر صهیونیسم در مقابل ما دست به برخی از حربه‌ها نمی‌زند به دلیل آن است که آن‌ها معتقدند، می‌توانند ابزار‌ها و موانع موجود را از بین ببرند.»
از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران گفتار آخر‌الزمانی در میان روحانیون و فعالان سیاسی محافظه‌کار به شدت رواج یافته است.
گروهی از محافظه‌کاران که گفته می‌شود بدنه اصلی آن‌ها در نهاد ریاست جمهوری است تلاش می‌کنند از شرایط فعلی ایران و جهان با عنوان نشانه‌های ظهور امام دوازدهم شیعیان تعبیری آخرالزمانی ارائه کنند.
این دسته از روحانیون و محافظه‌کاران معتقدند علی خامنه‌ای٬ محمود احمدی‌نژاد و حسن نصر‌الله‌‌ همان سید خراسانی٬ شعیب ابن صالح و سید یمانی دوران ظهور هستند.
ادعایی که در هفته‌های اخیر جنجال‌های فراوانی به همراه داشته است، به طوری که برخی از مخالفان از قوه قضائیه خواسته‌اند با عوامل تولید «مستند ظهور» برخورد کنند.

مصباح یزدی: رهبری خیلی بالاتر از سید خراسانی است

 جرس: مصباح یزدی با خیر خواندن نیت سازندگان مستند ظهور نزدیک است، می گوید:  اعتقادی که من به  رهبری دارم خیلی بالاتر از آن سید خراسانی است


به گزارش بی باک نیوز،  روانبخش  از شاگردان مصباح درخصوص نظر وی در مورد سی دی ظهور می گوید:  اتفاقا چند روز پیش وقتی که این مستند را تماشا کردم، رفتم خدمت علامه مصباح یزدی و گفتم: حاج آقا اگه یادتان باشد حدود 15 سال پیش طبق اتفاقاتی که در برخی کشورها افتاده بود ، خدمت حضرتعالی رسیدم و سئوال کردم که آیا می شود این اتفاقات را از علائم ظهور تلقی کرد؟ حضرتعالی هم در جواب من فرمودید: "زیاد به این مسائل نپردازید که در جلسه ای بنشینید و ببینید چه چیزی از علائم ظهور است و چه چیزی از علائم ظهور نیست. ممکن است که این حرفها و جلسات برای آدم شیرین باشد امّا آنچه که وظیفه شماست این است که خودتان را برای ظهور آماده کنید به طوری آماده شوید که انگار همین فردا آقا امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد. حالا بحث کنیم درباره این مسائل امّا خودمان آماده نشویم هیچ فائده ای ندارد. ببینید وظیفه ما در قبال حضرت چیست؟

 روانبخش افزود: بعد از ذکر و یادآوری این مطلب، خدمت علامه مصباح عرض کردم، اکنون با توجه به اتفاقاتی که در منطقه افتاده است، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟ علامه مصباح فرمودند: الان هم نظر من همین است که خودتان را برای ظهور آماده کنید که گویا همین فردا آقا ظهور خواهند کرد.


دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در ادامه به نقل از مصباح اضافه کرد:  " اعتقادی که من به مقام معظم رهبری دارم خیلی بالاتر از آن سید خراسانی است که در روایات آمده است لزومی ندارد ما برویم دنبال آن روایات تا تاییدی بر معظم له بگیریم. به مراتب بسیار بالاتر از آن سید خراسانی که در روایات آمده است،  ما به مقام معظم رهبری اعتقاد داریم."

۱۳۹۰ فروردین ۲۲, دوشنبه

طرح ترور احمدی نژاد در یکی از استانهای مرزی خنثی شد

آخرین نیوز: همزمان با سفر رییس جمهور به یکی از استان های مرکزی کشور، سربازان گمنام امام زمان(عج) فردی را دسگیر کردند که طرح ترور دکتر احمدی نژاد را از طریق اینترنت منتشر کرده بود.

به گزارش عماریون یکی از شهروندان ساکن همان شهر و استان که با سایتهای ضد انقلاب ارتباط اینترنتی دارد، در تماس هایی از طریق Chat room چت روم (اتاق گفتگو)، با مخاطبان خود فاش کرد: ما عده ای هستیم که قصد ترور رییس جمهور را در ماه های آینده داریم.

این فرد قبل از هرگونه اقدام عملی در راه اجرای نیت پلید خود شناسایی و بازداشت گردید.نامبرده از کاربران حرفه ای اینترنت است که به صورت دائمی با سایتهای ضد انقلاب در ارتباط بوده است. نامبرده در باز جویی ها اصل ترور را تایید و اظهار ندامت نموده است.

‮ریس جمهوری آفریقای جنوبی : دولت قذافی طرح صلح را پذیرفت‬


طرح صلح اتحادیه آفریقا شامل آتش بس فوری، گشایش کانال ارسال کمک های بشردوستانه و آغاز گفتگوی مخالفان با دولت لیبی است.
آقای زوما گفت: "هیات رهبر برادر (سرهنگ قذافی) نقشه راهی که ما ارائه کردیم را پذیرفته است."
او پس از ساعتها مذاکره با مقام های لیبی گفت که جزئیات این طرح صلح با صدور بیانیه ای اعلام خواهد شد.
رهبران مخالفین سرهنگ قذافی به بی بی سی گفته اند که طرح اتحادیه آفریقا را به دقت مطالعه می کنند، اما هر پیشنهادی که سرهنگ قذافی و پسرش را در قدرت نگهدارد پذیرفته نخواهد شد.
هیات اتحادیه آفریقا شامل نمایندگان پنج کشور است: جیکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی، محمد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی، آمادو تومانی توره رئیس جمهور مالی، دنیس ساسو نگسو رئیس جمهور کنگو و هنری اولیم اوکلو وزیر خارجه اوگاندا.
این هیات خواهان "خاتمه فوری" درگیری ها، "انتقال کمک های بشردوستانه" و گفتگو بین طرفداران و مخالفان حکومت لیبی شده است.

«کویت چهار دیپلمات دیگر ایران را اخراج کرد» | دیگربان


سایت آزادی‌نیوز از اخراج چهار دیپلمات دیگر ایران از کویت خبر داد.
جمهوری اسلامی در واکنش به اخراج سه دیپلمات خود از کویت٬ روز یک‌شنبه (۲۱ فروردین) اعلام کرد به سه دیپلمات کویت ۱۰ روز مهلت داده که ایران را‌ ترک کنند.
کویت نیز در واکنش به این اقدام٬ چهار دیپلمات ایران را اخراج کرد تا تعداد دیپلمات‌های اخراج شده جمهوری اسلامی از این کشور به هفت نفر برسد.

«محسن رضایی نامزد انتخابات مجلس نهم می‌شود» | دیگربان


سایت «باکری آنلاین» به نقل از روزنامه جوان از آغاز تلاش‌های محسن رضایی برای ورود به مجلس نهم خبر داد.
این سایت نوشته که اعضای ستاد انتخاباتی رضایی در نظر دارند با ایجاد تشکلهای مردم نهاد در قالب مبارزه با مواد مخدر، بنیادخیریه، فعالیت‌های فرهنگی، و... در میان مردم پایگاه اجتماعی کسب نمایند.

۱۳۹۰ فروردین ۲۱, یکشنبه

حمله گارد ویژه با گاز فلفل و شوک الکتریکی به طلاب | دیگربان

سایت «الف» گزارش کرد یگان ویژه با حمله به گروهی از دانشجویان و طلاب که قصد تجمع مقابل کنسولگری عربستان در مشهد داشتند بیش از ۵۰ تن از آن‌ها را بازداشت کردند.

این سایت گزارش کرده که جمعه شب (۱۹ فروردین) جمعی از دانشجویان و طلاب در اعتراض به دخالت نظامی عربستان در بحرین می‌خواستند مقابل کنسولگری عربستان تجمع کنند که پلیس با گاز فلفل و شوک الکتریکی به آنها حمله‌ور شد.

آن‌طور که این سایت نوشته است در اثر این حمله گروهی از تجمع کنندگان مجروح شده‌اند.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که مقام‌های حج و زیارت اعلام کرده بودند کنسولگری عربستان در مشهد در واکنش به تجمع اسفند ماه مقابل این کنسولگری صدور ویزای عمره را متوقف کرده است.

به نظر می‌رسد انتشار این گزارش تلاش برای جلب رضایت مقا‌م‌های کنسولگری عربستان باشد.

افشای ثروت افسانه‌ای خریدار خودروی احمدی‌نژاد

شنیده شده است فردی که خودروی احمدی تژاد را خریداری کرده است در سال‌های گذشته تنها دارائیش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف دولتی به ثروت کلانی دست پیدا می‌کند. وی در حال حاضر ۳۰درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا را دارد. گفته می‌شود وی با هماهنگی بقایی و کمک عبدالله گل توانسته است تا پوشش این خطوط هواپیمایی (آتا) را بگیرد. وی در کارخانه‌های فولاد سهام دارد و قریب به هزار و دویست میلیارد به شبکه‌های بنکی کشور بدهکار است. گفته می‌شود که نامبرده جزو ۱۰ سرمایه دار بر‌تر کشور است.