تازه ها

۱۳۹۰ فروردین ۲۷, شنبه

جنبش راه سبز - یک مقام ارشد دولت، از راه اندازی قریب الوقوع “اینترنت حلال” و آمادگی صدور آن خبر داد


جــرس: چند روز پس از آنکه وزیر ارتباطات از راه اندازیِ قریب الوقوع "اینترنت ملی" به جای "اینترنت جهانی" خبر داد، یک مقام بلندپایه دولتی نیز، از راه‌اندازی "اینترنت حلال" سخن گفت و همزمان از آمادگی جمهوری اسلامی برای صدور و تدارک آن برای کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی آقا محمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سیاست های اقتصادی معاون اول رئیس دولت، روز جمعه ۲۶ فروردین با اعلام خبر فوق، اظهار داشت که "این نخستین شبکه اینترنت حلال در ایران خواهد بود." وی همزمان با اشاره به تجربه چین در راه‌اندازی اینترنت داخلی، از آمادگی جمهوری اسلامی برای گسترش این شبکه به کشورهای همسایه و دیگر کشورهای اسلامی خبر داده است.

این مقام ارشد همچنین مدعی شد که شبکه "اینترنت حلال" از سایت‌های غیر اخلاقی پاک شده و همزمان اعلام کرد که برای راه اندازی شبکه اینترنتی حلال، کنسرسیومی به نام «ایرانیان نت» ثبت شده که گرچه هنوز اعضای آن مشخص نیست اما قرار است در زمینه توسعه فیبر نوری فعالیت کند و مرحله اول راه‌اندازی این شبکه ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر