تازه ها

۱۳۹۰ خرداد ۷, شنبه

شنبه 7 خرداد


هاشمی رفسنجانی مجدداَ دولت را به ارائه آمار دروغ و تلاش برای خرید رأی از طریق توزیع پول در میان مردم متهم کرده است. او می‌گوید که با گسترده‌شدن منابع خبررسانی مردم بیش از پیش آگاه شده‌اند و تن به استبداد نمی‌دهند.

via VOA News: خبرها by on 5/28/11
اوضاع ایران و خاور میانه همچنان در کانون توجه روزنامه های انگلیسی زبان قرار دارد.
وال استریت جورنال به تلاش سعودی ها در مهار ایران در منطقه پرداخته و می نویسد ریاض در تماس با کشورهای اسلامی مثل پاکستان، مالزی، اندونزی و کشورهای آسیای میانه ضمن هشدار دادن درباره خطر نفوذ ایران درمیان اقلیت شیعه این کشورها از آنان خواستار حمایت در پیشبرد سیاست مهار جمهوری اسلامی شده است. وال استریت جورنال می افزاید این اقدام سعودی ها موجب این نگرانی در آمریکا شده که چنان تلاشی به جنگ فرقه ای در منطقه هم اکنون ناآرام خاورمیانه دامن بزند.
واشنگتن پست تلاش فزاینده نیروی دریايی اسرايیل در جلوگیری از ورود جنگ افزارهای ایرانی به نوار غزه را مورد بحث قرار داده و می نویسد درپی توقیف کشتی حامل موشکهای نصر ساخت ایران برای حماس در ۱۵ ماه مارس در آبهای مدیترانه توسط ناوگان اسرايیل، محاصره نوار غزه از جانب دریا شدیدتر شده و اکنون به گفته مقامهای اسرايیلی جمهوری اسلامی اسلحه برای گروه حماس را از بندرعباس به دوبی می فرستد و از آنجا از راه خلیج عدن به مصر فرستاد ه می شود و در یک روند پیچیده به یاری افراد قييله ها در صحرای سینا این سلاحها به داخل غزه قاچاق می شود.
واشنگتن تایمز وضعیت نابسامان اقتصادی سوریه را یکی از عامل های عمده ناآرامی های چندماهه اخیر این کشور دانسته و می نویسد درحالی که رژیم اسد با توسل به سرکوب، به قدرت چنگ انداخته است، جامعه پررونق تجار این کشور آینده خود را درمعرض تهدید می بیند. ضمن اینکه ناآرامی ها صنعت توریسم سوریه را نیز از رونق انداخته و رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

برکناری سرپرست استانداری فارس فقط پس از گذشت 4 روز از انتصاب، و مقدمه چینی استقرار مجدد تیم مشایی در این استان، اعتراض مردم را برانگیخته، تا جایی که بر درب استانداری فقل زده اند که نمی گذاریم دوباره جریان انحرافی در این استان حاکم شود ...

حکم ریاست رضا داوری اردکانی که از سال 77 تا کنون رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی است به پایان رسیده و به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد برای ریاست جدید فرهنگستان علوم اعلام می‌شود.

via آينده نيوز on 5/28/11
مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر كشور در پایان نشست 2 روزه خود با صدور بیانیه‌ای تأكید كردند: دولت‎مردان نظام ولایت‎مداری و توجه به شاخص‎های اسلام ناب را زینت رفتار و گفتار خود قرار داده و از مسائل حاشیه‏ای كه انرژی نظام را به مسیر باطل سوق می‏دهد، خودداری كنند.

به گزارش فارس، نشست سراسری 2روزه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر كشور با هدف بررسی تحولات اخیر جهان اسلام و واكاوی وقایع اخیر داخلی و همچنین رویكردهای بسیج دانشجویی در سال جاری با حضور شخصیت‌های نظام و میهمانان برگزار شد.

در این نشست سرلشكر جعفری فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حمیدرضا مقدم‌فر مدیرعامل خبرگزاری فارس، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، منوچهر متكی وزیر سابق امور خارجه، سرلشكر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، حجت‌الاسلام والمسلمین نبویان، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی و محمد ذوقی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو به ایراد سخنرانی پرداخته به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفتند.

این همایش 2روزه در مجتمع دانشجویی فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق آمریكا) برگزار شد و امروز (جمعه) 6 خرداد با قرائت بیانیه‌ای پایان یافت.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم ‌‌الله الرّحمن الرّحیم

انقلاب اسلامی نوپای ملت ایران در طول حیات كوتاه و پربركت خویش توانسته است الگوی متمایزی از حكومت و سیاست را به جهانیان عرضه نماید و با الهام بخشی خویش روزنه‌های امید را بر نهال بیداری ملت های مسلمان به بار نشانده و در كشاكش این الهام بخشی كارآمدی در عین حفظ محتوای حقیقی نظام نیز سرلوحه رهبران انقلاب اسلامی بوده است. دفاع و پاسداری از ماهیت و هویت حقیقی نظام اسلامی به‎سان آزمایش های بزرگی است كه از رهبران انقلاب اسلامی تا مدیران عالی و مردم را در بر می گیرد و ماحصل این آزمایش ها ریزش ها و رویش هایی است كه شجره طیبه انقلاب اسلامی را از یك سو پیراسته و از سوی دیگر تنومندتر و مثمرثمرتر گردانیده است. ما دانشجویان بسیجی در آستانه سالروز ارتحال بنیان‎گذار انقلاب اسلامی با حضور در نشست سراسری و بررسی مسائل داخلی و تحولات جهان اسلام، ضمن اعلام حمایت از قیام های مردمی - اسلامی و اصیل منطقه عربی - اسلامی از یك سو و توصیه به دولت‎مردان نظام اسلامی برای رهایی از حاشیه ها و تمركز استمرار خدمت گزاری و ولایت مداری،‌ موارد ذیل را به عنوان مواضع پایانی این نشست سراسری اعلام می‌داریم:


1- مامعتقدیم كه امروزه انقلاب اسلامی نظاره‎گر تكانه‎های خود در قلب جهان است و شكوفه های برون‎مرزی انقلاب اسلامی خواب راحت را از چشم دیكتاتورها و مستكبران گرفته است بنابراین ضمن تأیید اصالت مردمی و اسلامی حركت های مذكور آمادگی خود را برای هرگونه كمك و همكاری تا تحقق عدالت اسلامی در جهان اسلام اعلام می داریم.

2- از دولت‎مردان و مسئولین سیاست خارجی و رسانه ای كشور می‌خواهیم ضمن تحلیل و فهم درست از تحولات جهان اسلام نسبت به نقش تاریخی خود در عرصه دیپلماسی و رسانه ای و دفاع از حركت‌های مردمی بیش از پیش فعال بوده و معركه آفرینی و یكه‎تازی غرب به سركردگی شیطان بزرگ را از آنان سلب نماید.

3- ما معتقدیم كه ریشه قیام های مردمی در خاورمیانه و شمال آفریقا از استبداد، تحقیر ملی، كرنش حاكمان در مقابل صهیونیست و خدشه دار شدن هویت ملی و اسلامی آنان سرچشمه می گیرد و از آنجا كه لازمه هر مبارزه‎ای ایدئولوژی است اسلام اكنون به عنوان تنها ایدئولوژی پویا و در دسترس می تواند امت اسلامی را به جایگاه تاریخی و آرمانی خود برساند به‎شرط آنكه نخبگان آنان در مقابل غرب هوشمندانه به میدان بیایند و به راحتی خود و آرمان های ملت خود را در مقابل كمك های ناچیز غرب نفروشند.

4- ما معتقدیم كه رمز استمرار انقلاب اسلامی ایران همان رمز پیروزی آن است كه این پیروزی بر اساس وحدت كلمه و حول ولایت فقیه به‏دست آمده است لذا با تأسی از امام راحل معتقدیم كه چه شیرینی بالاتر از این كه ملت ما ریشه های ملی‎گرایی و نفاق را خشكانید بنابراین هرگونه انحراف در تفكر انقلاب اسلامی و اسلام ناب را با هرانگیزه ای كه باشد، انحراف از خط اصیل انقلاب و امام می دانیم و به صورت جدی در مقابل آن خواهیم ایستاد.

5- از رئیس جمهور محترم می خواهیم از هر عاملی كه چهره خدمتگزاری و ولایت محوری دولت را خدشه‎دار می كند پیش‎گیری نمایند و با مبارزه جدی با تضادها و تعارضات فكری و انحرافی همچون گذشته گفتمان كارآمدی و عدالت را در سایه اسلام ناب و ولایت فقیه به نمایش گذارند.

6- تاریخ اسلام و تشیع و خصوصا تاریخ یكصد ساله كشور نشان داده است كه هر فرد یا جریانی بخواهد در مقابل روحانیت اصیل شیعی خودنمایی كند از حیّز انتفاع، ساقط خواهد شد لذا مراجع بزرگوار تقلید و روحانیت اصیل پیرو انقلاب را از سرمایه‌ها و ذخیره های عظیم الهی و انقلاب اسلامی می دانیم و راهنمایی های آنان را مكمل سلامت و پویایی نظام دینی محسوب می نمائیم و مسئولین كشور را به استفاده از رهنمودها و نظرات آنان توصیه می‌نمائیم.

7- ما بر این باوریم كه خدمت‎گزاری و عدالت‎محوری باید همراه با توجه به ماهیت حقیقی نظام اسلامی باشد لذا از دولت‎مردان نظام اسلامی می خواهیم كه ولایت‎مداری، احكام اجتماعی اسلام و توجه به شاخص های اسلام ناب را زینت رفتار و گفتار خود قرار داده و از هرگونه مسائل حاشیه‌ای كه انرژی نظام را به مسیر باطل سوق می دهد خودداری نمایند.

8- در پایان آمادگی خود را برای هرگونه جانفشانی جهت اعتلای اسلام و مسلمین تحت زعامت ولی امر مسلمین در هر نقطه ای از جهان اعلام می داریم و سخت معتقدیم كه سخن حكیمانه امام كه اسلام ابرقدرت‏ها را بر خاك مذلت خواهد نشاند در حال تحقق و انجام است.

via آينده نيوز on 5/28/11
تصاویر زیر مربوط به ۵ عضو (۴ خواهر و یك برادر) یك خانواده كرد تركیه ای می باشد كه از بدو تولد بر روی ۴ دست و پا راه میروند!

سن این ۵ نفر ۱۸ تا ۳۴ سال می باشد. برخی از دانشمندان نارسایی مغزی را دلیل ۴ دست و پا راه رفتن این خانواده می دانند.

بنا بر نظر برخی از محققان این رفتار بیشتر به یك تكامل معكوس می ماند تا یك نارسایی مغزی. آنها امید وارند كه از این طریق بتوانند نكات مبهم تكامل انسانی را دریابند.!
خانواده‌ای عجیب كه سالهاست روی چهار دست و پا راه می‌روند
خانواده‌ای عجیب كه سالهاست روی چهار دست و پا راه می‌روند
خانواده‌ای عجیب كه سالهاست روی چهار دست و پا راه می‌روند
خانواده‌ای عجیب كه سالهاست روی چهار دست و پا راه می‌روند

via آينده نيوز on 5/28/11
یك میلیون و 258 هزار متر مربع از زمینهای پارك لویزان كه به صورت غیرقانونی و رایگان به شركت خصوصی مورد حمایت مشایی و بقایی (سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران - سمگا) واگذار شده بود، از این شركت پس گرفته شد.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام رسمی سایت سمگا، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شركت سمگا بوده اند و مدیرعامل این شركت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. در نخستین روز از آغاز پذیره‌نویسی شركت سمگا بر اساس اخباری كه رسانه ها در آن روز منتشر كردند و سایت رسمی شركت سمگا در لینك اخبار خود قرار داده، در تاریخ 19 اردیبهشت ماه سال 88 اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و حمید بقایی قائم‌مقام وقت سازمان، سهام این شركت را خریداری كردند.
رحیم‌مشایی و بقایی به عنوان نخستین خریداران سهام این شركت، هر كدام رقم 5 میلیون ریال سهام را به طور نمادین خریداری كردند. همان روز 50 درصد و طی 4 روز بعد، 100 درصد سهام عرضه شده شركت سمگا توسط بانكها، مؤسسات سرمایه گذاری و افراد مطلع، خریداری شد و پذیره نویسی سمگا قبل از موعد پیش بینی شده به پایان رسید.
البته این روزها آقایان اخبار آن روزها را فراموش كرده و خرید نمادین سهام شركت سمگا را انكار می كنند و می گویند این سهام در آن روز به برخی میهمانان از سوی مهدی جهانگیری مدیر عامل این شركت اهدا شد كه برخی افراد مذكور آن سهام را به تعاونی كاركنان میراث فرهنگی اهدا كردند.
شركت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران "سمگا " با سرمایه 200 میلیارد ریالی در تاریخ هفتم تیر ماه سال 1388 آغاز به كارنموده است. این شركت به عنوان نخستین هلدینگ گردشگری با پشتیبانی بسیاری از بانك ها و موسسات مالی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با هدف سرمایه گذاری در پروژه های شاخص توسعه گردشگری در كشور تشكیل شده بود.
زمین های اراضی ملی واگذار شده از شركت مورد حمایت مشایی و بقایی پس گرفته شد
مسئولین سازمان جنگلها به همراه استاندار تهران و مدیرعامل سمگا طی صورتجلسه‌ای در تاریخ 23 اسفند 88 بیش از 125.88 هكتار از اراضی پارك لویزان را برای اجرای طرح مجموعه تفرجگاهی شرق تهران به صورت رایگان به شركت خصوصی سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران "سمگا " واگذار می كنند.
بنابراین گزارش، توجیه واگذاری رایگان این زمینها به یك شركت خصوصی تصمیم نامه شماره 99677/43084 مورخ 18/5/88 هیأت وزیران در دور دوم سفرهای استانی و همچنین بند 3 مصوبه پنجمین جلسه كارگروه میراث فرهنگی استان تهران مبنی بر تأمین شش قطعه زمین برای احداث پارك بزرگ و تفریحگاه مردمی در شهر تهران از محل منابع اراضی ملی است.
این در حالی است كه اولا حق بهره برداری از منابع طبیعی به استناد ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع مستلزم وجود طرح مصوب بوده، ثانیا واگذاری می بایست از طریق مزایده و با رعایت مقررات مربوط به اشخاص واجد صلاحیت صورت گیرد ثالثا درآمد حاصل از واگذاری می بایست به حساب‌های خزانه واریز گردد كه در واگذاری زمینهای فوق به شركت خصوصی سمگا هر سه مورد فوق نقض شده و كار غیرقانونی صورت گرفته است.
در پی عدم رعایت مقررات قانونی فوق الذكر در مقدمات واگذری بیش از 125 هكتار از اراضی لویزان به دستگاه‌های اجرایی ذیربط تذكر داده شد كه این مساله موجب فسخ واگذاری رایگان 125.88 هكتار از اراضی پارك لویزان به شركت خصوصی سمگا گردیده است.
یكی از مسائل و نكاتی كه بر غیرقانونی بودن این واگذاری ها تصریح دارد اینكه در این تصویبنامه‌ها به جنگل لویزان به عنوان یكی از مناطق گردشگری اشاره نشده بود. همچنین در مصوبات كارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران اشاره مستقیمی به پارك جنگی لویزان نشده بود.
ضمن اینكه اصولا پرونده‌های موضوع مواد یاد شده مربوط به واگذاری‌هایی است كه مشمول ممنوعیت ماده 2 آیین‌نامه اجرایی لایحه واگذاری اراضی نیستند و اجرای طرح مدیریت بهره‌وری منطقه‌ای جنگلی مانند لویزان موضوع خارج از شمول مواد یاد شده بود و مشمول ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع است.
بنابراین دستكم استناد به این تصویبنامه وجهی نداشته و تصویب‌نامه‌های هیأت وزیران نیز تنها مجوز كلی جهت احداث مناطق و مراكز گردشگری ارائه می‌كرد. همچنین ترك تشریفات مزایده و واگذاری مدیریت بهره‌برداری طرح نیز فاقد مستند قانونی است.

لازم به ذكر است كه پیش از واگذاری غیرقانونی و رایگان 125 هكتار از اراض پارك لویزان به شركت خصوصی سمگا، در تاریخ 9 آبان سال 88 كارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران كلیات طرح احداث مجموعه تفرجگاهی در منطقه شهید بابایی توسط شركت خصوصی سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری "سمگا " را تصویب می كند و البته پیش از این مصوبه نیز در تاریخ 10 شهریور سال 88 در همین كارگروه كلیات طرح احداث پارك بزرگ و تفرجگاه مردمی در شهر تهران از محل اراضی تحت مالكیت سازمان مسكن و شهرسازی توسط شركت سمگا مصوب شده بود.
سپس مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در تاریخ 24 آبان سال 88 در نامه ای به رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور ضمن ارسال مدارك و مستندات در خصوص طرح مورد نظر درخواست اعلام نظر می‌نماید كه رئیس وقت سازمان نیز در پی نوشت موضوع را داری فوریت و اهمیت ذكر كرده و دستور اقدام در حداقل زمان ممكن ( حداكثر یك هفته) را می‌دهد و پس از این مكاتبات در تاریخ 23 اسفند سال 88 واگذاری رایگان زمینها انجام می شود.

via آينده نيوز on 5/28/11
معاون درآمد و امور مشتركان شركت آب و فاضلاب استان تهران از راه‌اندازی سامانه نوین خرید آب به صورت كارتی خبر داد.

به گزارش مهر، بهرام حیدری با اشاره به ماده 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر اختصاص بخشی از درآمدهای ناشی از این قانون به پروژه‌های كاهش مصرف، هدف از اجرای طرح خرید كارتی آب را كاهش مراجعه مشتركان به بخش‌های مختلف این شركت و پرهیز از ورود به اماكن مشتركان دانست.

وی در تشریح این طرح گفت: با نصب و راه‌اندازی كنتورهای جدید و هوشمند و دریافت یك كارت شارژ و یك رمز، مشترك این امكان را خواهد داشت تا به مقدار مصرف ماهانه و یا سالانه خود آب خریداری كند و وجه آن را از طریق دستگاه‌هایی كه در تمامی امور مشتركان نصب شده ‌است، پرداخت كند.

وی اظهار داشت: هم اكنون تمامی نواحی امور مشتركان مجهز به دستگاه شارژ آب كارتی شده‌اند و مشتركان می‌توانند مبلغ آب خریداری‌ شده را از طریق آن دستگاه بپردازند و با توسعه این طرح و افزایش تقاضای مشتركان در آینده این امكان از طریق تمامی دستگاه‌های خودپرداز بانك‌ها میسر خواهد شد.

حیدری ادامه داد: این سامانه، صرفه‌جویی اقتصادی و اجتماعی بسیاری را برای شركت و مشتركان به همراه خواهد داشت كه از آن جمله می‌توان به كاهش مراجعه افراد به امور مشتركان و در نتیجه كاهش رفت‌ و آمدهای شهری و همچنین كاهش هزینه‌های مربوط به قرائت كنتور و چاپ و توزیع قبوض آب ‌بها اشاره كرد.

وی اضافه كرد: این سامانه در زمان حاضر در كل استان تهران راه اندازی شده و مشتركان با مراجعه به نواحی آبفا می‌توانند نسبت به درخواست استفاده از این سامانه اقدام كنند.

به گفته وی، در زمان حاضر یك سری از مشتركان خاص ملزم به اجرای این طرح هستند كه توصیه ما این است كه مشتركان دوره‌ای مانند خانه‌های ویلایی و یا آنان كه در هنگام قرائت كنتور حضور ندارند از این شیوه نوین استفاده

via digarban_rss by publisher1 on 5/28/11
چند روز پس از اعلام کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به حوزه‌های علمیه٬ سایت«مشرق‌نیوز» از تلاش نزدیکان احمدی‌نژاد برای خرید برخی روحانیون و بسیجیان خبر داد.
این سایت که از سوی خبرنگاران اخراجی خبرگزاری فارس اداره می‌شود٬ براساس شنیده‌های خود نوشته که «جریان انحرافی» با اعطای وام به بسیجیان٬ قصد دارد میان آن‌ها اختلاف بیندازد.
«مشرق‌نیوز» همچنین نوشته که تیم احمدی‌نژاد «مبالغ قابل توجهی» به برخی از روحانیون قم پرداخته و از آن‌ها خواسته «رساله‌های خود را منتشر کنند.»
این سایت افزوده که تیم احمدی‌نژاد با این کار بدنبال «مرجع‌سازی» است.
این شنیده‌ها چندی پس از آنکه علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل ایرنا از کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به حوزه‌های علمیه قم خبر داد٬ منتشر می‌شود.
اعلام این کمک‌های دولتی با واکنش گروهی از روحانیون حامی خامنه‌ای مواجه شده، به طوری که آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور حاضر نشده است این حمایت‌های مالی را تائید کند.
به گزارش مرکز خبر حوزه٬ آقای مقتدایی روز شنبه (هفتم خرداد) گفته که «اگر چنین خدمتی هم به حوزه‌های علمیه شده باشد، آیا مصلحت است که بیان شود؟»
به گفته آقای مقتدایی «پس از انتشار این خبر تماس‌های فراوانی از سوی بیوت مراجع تقلید و اساتید برجسته گرفته شد، مبنی بر اینکه ممکن است این خبر در میان مردم تاثیر نامطلوبی داشته باشد.»
محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هم پول دادن دولت به حوزه‌های علمیه را به معنای ارتباط داشتن با حوزه‌ ندانسته و گفته است: «پول دولت، پول ولی فقیه است.»
آقای جمشیدی افزوده که «عدم ارتباط وثیق با روحانیت با پول دادن به حوزه درست نمی‌شود»، کمک‌های مالی به حوزه‌ها صرف ساخت و ساز می‌شود و این پول‌ها منتی بر سر حوزه نیست.
پیش‌تر ابوالحسن نواب رئیس سابق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم بود گفته بود حوزه علمیه به این کمک‌ها نیازی ندارد.

via digarban_rss by publisher1 on 5/28/11
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته که سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت «غیرشرعی و غیرقانونی است.»
جاسم ساعدی افزوده است: «هم شرع و هم قانون هر گونه تصرفی در اموال وزارت نفت را تا پیش از معرفی سرپرست یا وزیر، ممنوع کرده است.»

via digarban_rss by publisher1 on 5/28/11
مدیرکل آسیب​های اجتماعی قوه ‌قضاییه گفته که «۱۵ درصد از طلاق‌های صورت گرفته در ایران، متاثر از برنامه‌های شبکه فارسی وان است.»
مجید ابهری وجود یک‌ هزار و ۴۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان را نشانه «گستردگی سرمایه‌گذاری دشمن در جنگ نرم علیه ایران» دانسته است.

via digarban_rss by publisher1 on 5/28/11
اسفندیار رحیم‌مشایی در واکنش به این گفته‌ محمدتقی مصباح یزدی مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد «طلسم» شده است از حامیان علی خامنه‌ای پرسیده که چرا نمی‌توانند این «سحر» را باطل کنند.
به گزارش روز شنبه (هفتم خرداد) سایت‌های محافظه‌کار٬ آقای رحیم‌مشایی چهارشنبه هفته گذشته در جمع مدیران خبرگزاری ایرنا خطاب به حامیان خامنه‌ای گفته است: «چرا نمی‌توانید سحرم را باطل ‌کنید و احمدی‌نژاد را نجات دهید؟!»
دو هفته پیش از این محمدتقی مصباح یزدی در جریان یک سخنرانی گفته بود رئیس دولت دهم از سوی رحیم‌مشایی «طلسم» شده است.
حمید رسایی نماینده مجلس نیز چندی پیش از رحیم‌مشایی با عنوان «الیاس» احمدی‌نژاد یاده کرده است.
آقای رحیم‌مشایی نیز در واکنش‌ها به این اظهارات و حملات چند هفته گذشته محافظه‌کاران منتقد دولت به وی و احمدی‌نژاد٬ تمام گفته‌های آنها مبنی بر ارتباطش با مرتاضان و جن‌گیران را رد کرده است.
رحیم‌مشایی گفته که این دسته از محافظه‌کاران قصد دارند با حمله به وی٬ احمدی‌نژاد را بزنند.
محافظه‌کاران حامی خامنه‌ای می‌گویند تیم احمدی‌نژاد اعتقادی به ولایت فقیه و روحانیت ندارد و از خط اصولگرایی «منحرف» شده است.
در هفته‌های اخیر تنش‌ها میان حامیان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد افزایش یاقته و دو طرف حملات متقابلی علیه یکدیگر داشته‌اند.

شاهزاده 'احمد بن عبدالعزیز' معاون وزیر کشورعربستان سعودی تاکید کرد که تصمیم اتخاذ شده از سوی مقامات این کشور درسال 1991 مبنی بر ممنوعیت رانندگی برای زنان همچنان لازم الاجراست وتغییر نخواهد کرد.

ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد با امضای بیش از 90 نماینده مجلس مطرح شده است. نمایندگان معتقدند این اقدام سبب نظارت بیشتر برمسئولان و الزام آنها به پاسخگویی می شود اما برخی دیگر نتیجه آن را تضعیف جایگاه گردشگری، میراث و صنایع دستی می دانند.

via آينده نيوز on 5/27/11
رییس كمیسیون طرح تحول اقتصادی «كاهش 20 درصدی سهم یارانه تولید و افزایش سهم خانوارها را با هدف جلوگیری از نارضایتی خانواده‌ها» دانست و افزود: پرداخت یارانه نقدی به مردم استمرار ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا ‌با تشریح دلایل موافقت مجلس با افزایش 20 درصدی سهم خانواده و كاهش سهم 20 درصدی تولید و دولت از یارانه‌ها، تاكید كرد: رای مجلس به كاهش سهم تولید و دولت و افزایش سهم خانواده‌ها از درآمدهای حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها به دلیل تحمیل واقعیت بر قانونگذاری بود. واقعیت تحمیل شده، پرداخت 45 هزار و 500 تومان به هر فرد است؛ افزایش ثبت‌نام‌ها از 62 میلیون نفر در دور اول و دوم پرداخت‌ها به 74 میلیون نفر گویای این مطلب است كه به 40 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز بود حال آن‌كه درآمد ناشی از اصلاح قیمت‌ها در شرایط حاضر حدود 27 هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: اگر یارانه برق، آرد و نان و سایر یارانه‌ها به این 27 هزار میلیارد تومان افزوده شود، 40 هزار میلیارد تومان تامین می‌شود؛ در شرایط فعلی وجوه حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سایر یارانه‌ها فقط باید به یارانه‌های نقدی اختصاص یابد.

نماینده مردم تهران گفت: معنای این سخن این است كه نمی‌توان از مبلغ یارانه نقدی، ریالی كاست؛ چراكه نارضایتی مردم را در پی دارد، پس باید این مبلغ تامین و پرداخت شود بنابراین سهمی برای سلامت، صنعت و دولت باقی نمی‌ماند.

وی با ارزیابی از عملكرد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ابراز عقیده كرد: روندی كه در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در پیش گرفت شد، تا حدودی حساب شده نبود در حالی كه با محاسبات دقیق، محل درآمد قابل اتكاء باید مشخص می‌شد؛ این بی‌توجهی، مجلس را با واقعیت كاهش سهم 20 درصد تولید و دولت مواجه كرد.

وی با تشریح اقدامات بازدارنده مجلس برای بستن راه‌های تامین مالی قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال جاری سایر راه‌های تامین مالی برای پرداخت یارانه‌ها را مسدود كرد؛ فرق تاكید این بار قانونگذار با مصوبه سال گذشته خود این بود كه این بار صراحت، شفافیت و پافشاری نمایندگان مجلس بیشتر از قبل بود.

پرداخت یارانه نقدی استمرار ندارد

رییس كمیسیون طرح تحول اقتصادی ابراز عقیده كرد: با این وجود نگرانی خود از تخلفات اجتماعی در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را مخفی نمی‌كنم؛ چراكه رفتار برخی حكایت از ادامه یافتن حركت‌های خارج از چارچوب قانون دارد.

وی از «استمرار نیافتن پرداخت یارانه‌های نقدی» خبر داد و افزود: طبق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از میزان یارانه‌های نقدی طی پنج سال كاسته و بر سقف یارانه‌های غیرنقدی افزوده خواهد شد، مطمئنا اگر اقشار كم‌درآمد جامعه مشمول نظام تامین اجتماعی شوند، سهم فرانشیز بیمار از هزینه‌های سلامت كاهش یافته و تاثیرات بیشتر و بهتری برای خانواده‌ها در پی خواهد داشت.

وی تصریح كرد: در این صورت همه ایرانیان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و در صورت از كار افتادگی، مستمری، كمك هزینه تحصیلی، مسكن و بیماری‌های صعب‌العلاج دریافت خواهند كرد، اگر این مسائل تامین شود حتما انتظار مردم از دریافت پول نقد كاهش می‌یابد.

مصباحی مقدم با اشاره به تاثیر حذف یارانه شیر بر سلامت جامعه افزود: در شرایطی كه ممكن است كاهش یارانه شیر منجر به كاهش مصرف شیر و بروز آثار ناگوار آن در سلامت جامعه شود، حذف این یارانه اقدام ناپخته‌ای است.

via آينده نيوز on 5/27/11
مهر نوشت:
مدیر بزرگترین پایانه صادراتی گل و گیاه خاورمیانه با انتقاد از روند رو به رشد عدم حمایت دولت از باغداران و صادركنندگان اظهار داشت: متاسفانه برخی میوه های وارداتی به كشور سرطان زا است.
 یعقوب خواجه وند عابدینی ظهر پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات مازندران در سالن اجتماعات استانداری افزود: اكثر میوه های وارداتی كه برای مصرف كشور صورت می گیرد آغشته به سموم مختلف برای نگهداری بوده و سرطان زا است.
وی اظهار داشت: نباید با وجود تولید میوه در كشور از كشورهای دیگر واردات داشته باشیم چرا كه سیب وارداتی اسرائیلی است.
 رئیس اتحادیه صادركنندگان مازندران افزود: بسیاری از برنجهای وارداتی كه از هند وارد كشور می شود در آن كشور در مكانهای خاصی طبخ شده و خشك می شود و پس از انجام مراحل مختلف وارد كشور شده و متاسفانه مردم فریب ظاهر برنج و تبلیغات وارد كنندگان برنج را می خورند.
مدیر پروژه آینده سازان بهشت پارس اظهار داشت: در صورت افتتاح بزرگترین پایانه صادرات خاورمیانه در نیمه دوم سال جاری، میزان صادرات گل و گیاه مازندران تا یكسال آینده به 500 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.
وی افزود: مشكلات فراوانی نظیر نبود جاده مناسب و زیرساخت های تاسیساتی برق، گاز، آب و مخابرات سبب تاخیر در افتتاح این پروژه شده است.
عابدینی افزود: پروژه پایانه گل و گیاه مازندران شامل دانشگاه، تالار بورس محصولات كشاورزی، مكان گردشگری بوده كه در منطقه كم نظیر است.

via آينده نيوز on 5/27/11
مشرق نوشت:

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه كیهان در اجتماع بزرگ اصولگرایان استان كرمان و درجمع اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان كه با حضور حضرت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه كرمان تشكیل شده بود ابتدا با ارائه شواهد و نمونه هایی از گذشته و حال، موقعیت كنونی جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج و نقش برجسته آن در معادلات منطقه ای و بین المللی را طی 32 سال گذشته بی نظیر توصیف كرد و گفت: در حالی كه شما مردم ولایتمدار و فداكار شاخ نظام سلطه بین الملل را شكسته و انقلاب های اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا را پدید آورده اید، نباید انتظار داشته باشید كه آمریكا و متحدانش دست از دشمنی و كینه توزی بردارند و این قطب قدرتمند اسلام را به حال خود بگذارند.

وی افزود: دشمن از برخورد نظامی طرفی نبسته و به ایجاد جریانات انحرافی و توطئه و فتنه های داخلی دل بسته است. شریعتمداری گفت: در فتنه آمریكایی- اسرائیلی 88 هیچیك از دشمنان بیرونی و گروه ها و جریانات ضد انقلاب داخلی و خارجی را نمی توانید آدرس داده و نام ببرید كه در این توطئه حضور فعال نداشته اند ولی این فتنه كه به «جنگ احزاب» شبیه بود با مدیریت الهی حضرت آقا و بصیرت مثال زدنی مردم با شكستی سخت و رسواكننده روبرو شد و دشمن از یكسو تمامی سرمایه خود را كه به میدان آورده بود، دود كرد و به هوا فرستاد، و از سوی دیگر با افشای چهره ماموران پنهان خود، بی آن كه بخواهد خدمت بزرگی به نظام كرد.

مدیر مسئول كیهان گفت: جریان انحرافی لانه كرده در اطراف رئیس جمهور نیز ماهیتی شبیه فتنه 88 دارد با این تفاوت كه دشمنان بیرونی، سران فتنه را زیر چتر مسئولیت های سابق آنها پنهان كرده و به میدان فرستاده بودند ولی در ساخت جریان انحرافی از آدم های دم دستی بهره گرفته و آنها را به حلقه اول اطرافیان رئیس جمهور محترم نفوذ داده بودند. و این درحالی است كه دولت نهم بعد از عبور از عقبه های سختی مانند كارگزاران و دولت اصلاحات با تلاش شبانه روزی، خدمات بی نظیری را به مردم ارائه كرده و می كند.

شریعتمداری در ادامه سخنان خود به موضوع «جن» و «جن گیری» و سحر و جادو كه این روزها درباره جریان انحرافی بر سر زبان هاست اشاره كرد و گفت: وجود «جن» به عنوان یكی از مخلوقات صاحب اراده خداوند تبارك و تعالی قابل انكار نیست و سحر و جادو نیز واقعیتی است كه در آموزه های دینی از آن نهی شده است. ولی ماجرای ارتباط جریان انحرافی با «جن» و یا توسل آنها به «سحر و جادو» را كه از سوی همین جریان به آن دامن زده می شود یك «طرح فریب» برای رد گم كردن است و جریان انحرافی با پیش كشیدن مسئله «سحر و جادو» و ارتباط با «جن» در پی آن است كه بررسی های قضایی و پیگردهای اطلاعاتی را در این نقطه متوقف كند تا دست های پشت پرده این جریان و ارتباط های بیرونی آن از نگاه مقامات امنیتی و اطلاعاتی نظام پنهان بماند و مأموران اطلاعاتی با این تصور كه همه انحراف ها و اقدامات جریان یاد شده نتیجه «سحر و جادو» و ارتباط با «جن» است، از ادامه پی گیری منصرف شوند و تنها به تأسف از رویكرد این جریان به «جن» و «جن گیری» بسنده كرده و كانون بیرونی و مدیریت كنندگان اصلی جریان انحرافی دست نخورده باقی بمانند. شریعتمداری ضمن تأكید بر پرهیز از ساده اندیشی گفت: آیا نباید این سؤال برای مسئولان مربوطه مطرح باشد كه چرا مواضع جن های مرتبط با این جریان انحرافی با مواضع مقامات آمریكایی، انگلیسی و اسرائیلی شبیه است؟! و افزود: اگر پای «جن» در میان باشد، باید گفت جریان انحرافی با جن های انگلیسی رابطه دارد!

شریعتمداری در ادامه به شاخصه هایی اشاره كرد كه با استفاده از آنها می توان «فتنه»ها و «انحرافات» را در همان آغاز شكل گیری شناسایی كرد و در این باره گفت: هرگاه دیدید كه مواضع یك جریان یا گروه سیاسی با مواضع اعلام شده دشمنان بیرونی همخوانی دارد، ابتدا با تردید به آن نگاه كنید زیرا بعید نیست كه خطایی در كار باشد ولی چنانچه این همخوانی در موارد متعدد تكرار شد، احتمال وابستگی را نادیده نگیرید تا علاج واقعه، قبل از وقوع كرده باشید.

وی یكی دیگر از شاخصه ها را انتقال معیارها از میدان های قابل ارزیابی به میدان های غیر قابل ارزیابی دانست و به عنوان مثال گفت: «مكتب اسلام» برای همه شناخته شده و غیر قابل تحریف است اما وقتی «مكتب ایرانی» جای آن را می گیرد، باید تردید كرد كه مبادا كسانی با این جابجایی قصد تحریف آموزه های اسلامی را داشته باشند و افزود: پاسخ «كدام اسلام»؟ معلوم است زیرا اسلام معیارهای تعریف شده ای دارد و غیرقابل تحریف است اما پاسخ «كدام ایران»؟ معلوم نیست؟ ایران پادشاهان دست نشانده پهلوی، ایران شاهان بی عرضه و عیاش قاجار؟ ... و اگر ایران جمهوری اسلامی مورد نظر است چرا خشت نوشته كورش به عنوان سمبل مكتب ایرانی معرفی می شود؟!

مدیر مسئول كیهان در ادامه به پرسش های حاضران پاسخ داد و در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات برخی از عوامل فتنه 88 كه با اشاره به جریان انحرافی، قصد تطهیر خود را دارند گفت: سران فتنه كه تمامی اسناد و شواهد از وابستگی بیرونی آنها حكایت می كند با هر كس و هر جریانی كه دشمن آمریكا و اسرائیل و انگلیس بود مخالفت می ورزیدند و مادام كه جریان انحرافی خود را بخشی از اصولگرایان جا زده بود، سران فتنه به خیال آن كه این جریان هم، بخشی از اصولگرایان و در نتیجه، ضد آمریكا و اسرائیل است با آن دشمن بودند بنابراین اكنون كه معلوم شده جریان انحرافی نیز دست كمی از آنها ندارد، فقط می توانند بگویند: «دیدید كه این جریان هم مثل ما بود»؟! كه در پاسخ باید گفت «دیدید با همه منحرفان برخورد می كنیم»؟!

و اتفاقاً، برای توده های مردم افتخار بزرگی است كه هر جا انحرافی می بینند به مقابله با آن برمی خیزند، چه رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس مجلس سابق باشند چه جریان انحرافی خزیده در كنار یك رئیس جمهور خدمتگزار.

مدیر مسئول كیهان در پاسخ به سؤال دیگری گفت: مجلس نهم یكی از سنگرهای كلیدی است و اصولگرایان باید نامزدهای مورد نظر خود را با دقت انتخاب كرده و با صرفنظر كردن از اختلاف سلیقه های جزیی، لیست واحدی ارائه دهند. وی افزود: برای مجلس نهم دو جریان خیز برداشته اند، فتنه گران شكست خورده كه تصمیم دارند افرادی را معرفی كنند كه رابطه آنان با فتنه 88 فاش نشده باشد تا بتوانند از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و جریان انحرافی با بودجه كلان در پی معرفی افرادی از شهرهای كوچك و پرداخت هزینه انتخاباتی آنهاست تا بخشی از مجلس نهم را در اختیار داشته باشد.
شریعتمداری گفت: شورای نگهبان نباید تنها به گزارش مراجع رسمی اكتفا كند بلكه باید اطلاعات مردمی را جمع آوری كرده و براساس گزارش های مستند نسبت به صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان تصمیم بگیرد.

مدیر مسئول كیهان در پاسخ پرسش یكی از حاضران گفت: باید مراقب بود كه «میانه روها» یعنی كسانی كه در جریان فتنه 88 مواضع دوپهلو و غیرشفاف داشته اند، میدان را در دست نگیرند و با سوءاستفاده از آب گل آلود ماهیگیری نكنند.


via آينده نيوز on 5/27/11
ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد با امضای بیش از 90 نماینده مجلس مطرح شده است. نمایندگان معتقدند این اقدام سبب نظارت بیشتر برمسئولان و الزام آنها به پاسخگویی می شود اما برخی دیگر نتیجه آن را تضعیف جایگاه گردشگری، میراث و صنایع دستی می دانند.

به گزارش مهر، نمایندگان در حالی قصد جمع آوری امضاء برای ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد را دارند كه پیش از این نیز در سال 1387، درصدد ادغام این نهاد با وزارت ارشاد برآمده بودند. اما بسیاری از فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی این ادغام را نادرست خوانده و اعلام كردند كه این كار تنها با هدف انتزاع جایگاه مدیران این سازمان دنبال شد، بنابراین زیر مجموعه قرار گرفتن سازمانی كه سه حوزه بزرگ گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی را در دست دارد لطمه ای به فعالیتهای حقوقی و قانونی این بخش ها وارد می كند.

همچنین رئیس جمهور نیز در همان سال و در نسشت خبری خود نسبت به این موضوع واكنش نشان داد و گفته بود كه به نظر نمایندگان احترام می گذارم اما انتزاع سازمان میراث فرهنگی از ریاست جمهوری و ادغامش را كاری درست و به نفع كشور نمی‌دانم. ضمن این‌كه آن را خلاف قانون اساسی نیز می‌دانم زیرا امور اداری و استخدامی به عهده‌ رئیس‌جمهور است و اگر بنا باشد سازمانی تاسیس یا ادغام شود باید به پیشنهاد دولت باشد.

پاسخگو نبودن مدیران سازمان بهانه ای برای ادغام

اما اكنون بعد از گذشت هشت سال از زمانی كه جایگاه سازمان میراث فرهنگی به معاونت ریاست جمهوری ارتقا یافت و با گذشت دو سال از طرح مجلس برای انتزاع سازمان از نهاد ریاست جمهوری، بار دیگر پاسخگو نبودن مدیران سازمان میراث فرهنگی و عملكرد نامناسب شان و حاشیه سازی های مدیران آن سبب شده دوباره طرح تنزل این سازمان و ادغام در وزارتخانه عریض و طویل فرهنگ و ارشاد به جریان بیفتدد.

در همین رابطه، مهرداد بائوج لاهوتی، عضو فراكسیون میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یكی از موافقان این طرح از امضای بیش از 90 نفر از نمایندگان موافق در كمتر از دو ساعت خبر داد و گفت: یكی از دلایل این ادغام ساختار فعلی سازمان و عدم پاسخگویی در مورد فعالیتهایش است. بنابراین اگر سازمان متولی میراث فرهنگی زیر نظر یكی از وزارتخانه‌ها قرار گیرد، نمایندگان می توانند از ریاست آن درخصوص فعالیت‌ها و عملكرد سازمان پرس و جو كنند.

سرمان را با حاشیه ها شلوغ كرده ایم

اما در واكنش به همین موضوع حسن ملك محمدی، یكی دیگر از نمایندگان مجلس حاشیه سازی شدن مدیران سازمان میراث فرهنگی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متاسفانه سرمان را با حاشیه ها شلوغ كرده ایم ولی باید بدانیم كه اهداف سال جهاد اقتصادی تنها با انجام كارهای بهتر محقق می شود نه با حاشیه هایی كه ایجاد می كنیم.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هر اقدامی كه در جهت كوچك سازی دولت انجام شود مطابق اهداف برنامه پنجم توسعه محسوب می شود اما این كوچك سازی نباید عجولانه و موجب مختل شدن امور شود.

این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینكه مدیر باید دارای فكری آرام باشد گفت: عدم ثبات مدیریت ها موجب می شود كه افراد چنین طرحهایی را ارائه كنند اما باید دانست كه مشكل اسمها نیست بلكه مدیریت است.

ادغام به چه قیمت؟

الهه نیك آذر یكی از كارشناسان میراث فرهنگی كه با طرح ادغام مخالف است به خبرنگار مهر گفت: با اجرای این طرح، این سوال مطرح می شود كه اگر تا كنون سازمان میراث فرهنگی با وجود ارتقای جایگاه در نهاد ریاست جمهوری عملكرد موفقی نداشته است آیا باید سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را فدا كرد.

وی سوال كرد: آیا با زیر مجموعه قرار دادن این سه حوزه، می توان به اهداف سازمان كه همان ارتقای جایگاه گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی است دست یافت؟ آیا بهتر نیست به جای انتزاع جایگاه سازمانی، از مدیریت متخصص برای ارتقای فعالیت سازمان میراث فرهنگی استفاده كرد و بعد به قضاوت نشست؟

via آينده نيوز on 5/27/11
محسن محسنی‌نسب كارگردان سینما از تلاش برای حضور و بازی گلشیفته فراهانی در فیلم "شانه دوست" خبر داد.

به گزارش مهر ، محسن محسنی نسب در این باره گفت: این فیلم درباره دو دختر است كه در یك روز از زندان آزاد می‌شوند به همین دلیل دو زن در فیلم نقش اصلی و محوری دارند.

وی مدعی شد: مجتبی امینی مدیرتولید "شانه دوست" با گلشیفته فراهانی صحبت كرده، او برای برگشت به ایران تمایل نشان داده و صحبت‌هایی با علیرضا سجادپور مدیر اداره كل نظارت و ارزشیابی ارشاد برای حضور وی در ایران انجام دادیم كه ایشان نیز موافقت كردند.

محسنی نسب در ادامه بیان كرد: به همین دلیل منتظر نتیجه نهایی این مذاكرات هستیم تا با قطعی شدن حضور وی دیگر بازیگران را مشخص كنیم. در هر صورت تا هفته آینده این موضوع مشخص خواهد شد. البته برای نقش‌های مرد فیلم نیز گزینه‌هایی چون حامد بهداد و محمدرضا گلزار را در نظر دارم كه به زودی نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

محسنی‌نسب فیلم "كریستال" را با بازی دانیال عبادی، شهره قمر، مهدی سلوكی، بابك انصاری، پروانه صلابت، فریناز همداچی، محمدرضا حبیبیان و مهدی ماهانی در نوبت اكران دارد.

جانشين سازمان بسيج كشور گفت: جريان انحرافي با جريان فتنه در نهايت به يك مسير و خروجي مي‌رسد.

via آينده نيوز on 5/27/11
محمد دادگان می‌گوید هوا و هوس باعث شد كرسی مهم ایران در AFC از دست برود.

به گزارش ایسنا، رییس پیشین فدراسیون فوتبال با انتقاد از وضع مدیریتی در فوتبال كشور اظهار كرد: مشكل عمده فوتبال ما در سال‌های گذشته این بوده كه افراد متخصص به فوتبال نمی‌آیند و این افراد را از جایی می‌آوریم كه هیچ زمینه ورزشی نداشته اند.

دادگان ادامه داد: وقتی این افراد غیر متخصص را به فوتبال می آوریم، نمره آن‌ها از 100 ، صفر است. پس از آن كه این فرد چهار سال دوره كارآموزی می‌گذراند، تازه نمره‌اش می‌شود 10 . پس از چهار سال هم كه دوره این فرد تمام می‌شود، مجددا یك فرد غیر متخصص دیگر را می آوریم كه نمره او هم صفر است. در حالی كه حداقل می‌توانیم همان آدم قبلی را كه نمره‌اش 10 بود نگهداریم.

وی با اشاره به وضعیت بد فوتبال ایران گفت: تماشاگران دیگر مثل گذشته ورزشگاه را پر نمی‌كنند و این نشان می‌دهد كه فوتبال ما وضعیت خوبی ندارد. زمانی برای بازی‌های پرسپولیس و استقلال ورزشگاه پر می‌شد ، اما الان دیگر شاهد این اتفاق نیستیم. این خود نشان می‌دهد كه ما برای این فوتبال چكار كرده‌ایم .

محمد دادگان با بیان این كه فدراسیون فوتبال پیش از جام ملت‌های آسیا كی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده بود، گفت: قبول دارم كه كی‌روش مربی بزرگی است، اما تعجب می‌كنم كه اگر او یك مربی حرفه‌ای است، چگونه مربیان تیم‌های رده‌های پایین‌تر از جمله جوانان و نوجوانان را انتخاب كرده است. كجای دنیا یك مربی چنین كاری می‌كند؟ فدراسیون فوتبال برای این كه ضعف های خود را بپوشند، قبل از جام ملت‌ها با كی‌روش تمام كرده بود و در این میان یك فرد باهوش در فدراسیون گفته بود كه «بگذارید پس از جام ملت‌ها كی‌روش را معرفی كنید» تا بدین وسیله ضعف‌های فدراسیون را پوشش دهند.

رییس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان این كه منشور اخلاقی یك قانون "من درآوردی" است، گفت: باشگاه‌های ما خودشان مدیر عامل و هیات مدیره، دارند و خودشان باید تصمیم بگیرند كه اگر بازیكنی تخلف كرده با او چه كار كنند. ضمن این كه مسوول تیم ملی هم فدراسیون است و اگر تخلفی در تیم ملی رخ دهد، ‌فدراسیون باید به آن رسیدگی كند، نه منشور اخلاقی.

دادگان با انتقاد از شرایط خصوصی سازی در فوتبال كشور هم گفت: در چند سال پیش كسی آمد كاری در زمینه خصوصی سازی بكند كه ما او را فراری دادیم. مثلا یك تیم از اول فصل 30 نفر از اعضایش را تغییر داده بود، البته آن‌ها خود اشتباهاتی نیز داشتند. تیم استیل آذین ابتدای فصل یك میلیارد و 200 میلیون به تومباكوویچ پول داد، در حالی كه همین آدم زمان ریاست من در فدراسیون، پیشنهاد 250 میلیونی داده بود! اما ما قبول نكردیم. متاسفانه برنامه خاصی برای خصوصی سازی نداشتیم، حالا كار به جایی رسیده است كه نمی‌توانیم كسی را در این راه نگهداریم و همه از خصوصی سازی فرار می‌كنند.

محمد دادگان همچنین در پاسخ به این سوال كه چه شد جایگاه ایران در AFC از دست رفت، گفت: هوا و هوس اصلی‌ترین عامل این موضوع بود. ما در آن كرسی می توانستیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و در تصمیم گیری‌های فوتبال آسیا یك نقش مهم را ایفا كنیم. مردم باید بدانند كه افغانستان ، بنگلادش و عراق هم بیشتر از ایران كرسی گرفتند. متاسفانه كرسی اكس‌كو (كمیته اجرایی) با زحمت بسیاری به دست آمده بود و حالا باید سه سال و نیم دیگر صبر كنیم تا دوباره بتوانیم این كرسی را به دست بیاوریم. ممكن است در این مدت جایگاه‌های دیگرمان را هم از دست بدهیم.

via آينده نيوز on 5/27/11
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نوشت: فرمایشات آقای احمدزاده(رییس سازمان میراث) اگر حاكی از انحراف نباشد قطعا بیانگر كم بهره بودن از شعور سیاسی است.
به گزارش فارس، مهدی كوچك‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز طی مطلبی كه در وبلاگ خود منتشر كرد، به انتقاد از برخی موضعگیری‌های رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت.
كوچك زاده در این مطلب نوشت: مدتها بود كه در مجلس شورای اسلامی همكاران نماینده از استان فارس تقریبا بدون استثنا مدعی بودند كه فرد منصوب شده برای استانداری فارس (آقای احمدزاده) بسیار جوان است و از تجربه و پختگی لازم برای این مسئولیت برخوردار نیست و برای ادعای خود نیز شواهدی را ارائه می دادند كه به دلیل مخلوط شدن با برخی نسبت ها كه این روزها به وفور باب شده (مثل انتصاب به دلیل دوستی با رئیس دفتر و ...) من كمتر به آنها توجه می كردم.
اخیرا با ملاحظه تغییر مسئولیت آقای احمدزاده و انتصاب ایشان به ریاست سازمان میراث میراث فرهنگی، سخنرانی ای از ایشان در سایت سازمان منعكس گردید كه در آن سخنرانی ایشان اظهار فرموده اند:
"امروز سازمان میراث‌فرهنگی با اهتمام و حداكثر حمایت از همه آن‌هایی كه دلشان برای ایرانیت كشور می‌سوزد، آماده مساعدت و همكاری است."
با خواندن این سخنرانی و به خصوص جمله فوق الاشاره به یاد فرمایشات رهبر عزیز انقلاب در دیدار با جامعه مدرسین افتادم كه در بخشی از آن فرموده بودند:
"حالا مثلا فرض كنید همین مسئله ایرانی گری و این ها كه آن روز اشاره فرمودید. من واقعا نفهمیدم كه اینها حقیقتا دنبال اینند كه حالا یك چیزی را در مقابل اسلام علم كنند. البته بدم می آید از این كاری كه می كنند . دیروز همین آقایی كه مسئول این چیزهاست، سر ناهار پیش من آمده بود و یك چیزی مطرح كرد گفتم آقا اینقدر ایرانی گری، ایرانی گری نكنید یك تشری هم آنجا به او زدم. از این كار خوشم نمی آید... "
به نظرم فرمایشات آقای احمدزاده خصوصا بعد از اینكه رهبر عزیز انقلاب هم در دیدار با جامعه مدرسین آن تعابیر را به كار بردند، اگر حاكی از انحراف نباشد قطعا بیانگر كم بهره بودن از شعور سیاسی است. در مقابل اشغال پست های حساس و مهم توسط اینگونه افراد ما همان وظیفه ای را بر عهده داریم كه در مقابل انحراف باید داشت.
اصرار بر چیزی كه رهبری به صراحت از آن ابراز انزجار می كنند، اصرار كننده و هوادارانش را در چشم ما منفور می سازد. نمونه های بسیاری از افراد را در همین یكی دوسال فتنه می توان نام برد كه علیرغم دارا بودن سوابق طولانی (قریب به دو برابر سن آقای احمدزاده) در خدمت و انقلابی گری به خاطر بی توجهی به خواست و نظر رهبری و ولایت فقیه و اصرار بر نظرات خویش از چشم مردم حزب الله افتادند و لهذا از هر كس خود را مرید و مطیع ولایت می داند متوقعیم تا در حیطه مسئولیت و اختیار خویش از چنین كسانی برای همكاری استفاده نكند.

via آينده نيوز on 5/27/11
روزنامه مصری الیوم گزارش داد كه یك گروه از مصریان اعلام كرده اند كه قصد تشكیل حزب نازی را دارند.

به گزارش انتخاب، بنیاگذار این حزب عماد عبدالستار است. اعلام شده است كه این حزب چهره های مشهور برجسته جامعه مصر را جذب خواهد كرد. معاون بنیانگذار حزب نازی در مصر یك مقام سابق نظامی است.

این حزب معتقد به محول كردن تمام قدرت به رئیس جمهور پس از برگزیده شدن در انتخابات است.

via آينده نيوز on 5/27/11
درحالی كه رییس كل بانك مركزی ابراز داشته كه در صورت وجود ارائه‌ تسهیلات 120 میلیارد تومانی به یك سهامدار بانك گردشگری، آن را پیگیری می‌كند، اما رییس هیات مدیره‌ بانك گردشگری ارائه‌ چنین رقم تسهیلاتی را تكذیب و تاكید می‌كند كه اگر بانك گردشگری چنین كاری را انجام داده بود، بانك مركزی با آن به‌طور جدی برخورد می‌كرد.

به گزارش ایسنا، در چند روز اخیر اخباری مبنی بر ارائه‌ی تسهیلات 120 میلیارد تومانی از سوی بانك گردشگری به یكی از سهامداران این بانك منتشر شده بود كه با تكذیب رییس هیات مدیره‌ی این بانك مواجه شده است.

مهدی جهانگیری - رییس هیات مدیره‌ بانك گردشگری، در این باره گفت: بانك گردشگری اصلا نمی‌تواند 120 میلیارد تومان وام بدهد. مجوز بانك‌ها برای پرداخت تسهیلات بر مبنای سرمایه‌ ثبتی‌شان است و هیچ بانكی نمی‌تواند چنین تسهیلاتی پرداخت كند، چون باید تسهیلات براساس درصد‌های مشخص و براساس بخش‌های مختلف اقتصادی كه در بسته سیاستی نظارتی تعریف شده، پرداخت شود.

به گفته‌ وی، اگر چنین كاری در بانك گردشگری انجام شده بود، بانك مركزی به شدت با آن برخورد می‌كرد.

به گفته او هر نوع تسهیلاتی هم كه در این بانك به سهامداران پرداخت شده، در چارچوب ضوابط موجود در بسته‌ سیاستی نظارتی بانك مركزی بوده است.

در همین باره محمود بهمنی - رییس كل بانك مركزی، درباره‌ی اطلاع‌اش از وجود چنین تسهیلاتی به ایسنا گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم، اما حتما بررسی می‌كنیم كه آیا چنین چیزی وجود داشته است یا خیر.

وی افزود: هر اتفاقی ممكن است در نظام بانكی بیفتد و بانك مركزی به‌طور كامل نظارت دارد و این موضوع را هم به‌طور جدی پیگیری می‌كنیم، اما تا زمانی كه ثابت نشود، نمی‌توان آن را بیان كرد.


via بالاترین by siiavaash on 5/27/11
سایت «تماشا‌نیوز» وابسته به تیم احمدی‌نژاد در گزارشی سایت تابناک وابسته به محسن رضایی را سایت «مافیای قاچاق سیگار» معرفی کرد. این سایت نوشته که در صورت فاش شدن هویت گردانندگان تابناک «افکار عمومی خود قضاوت خواهند کرد افرادی که در تاریکی نشسته و در ظاهر به دفاع از بیت المال مشغولند! فی الواقع دارای محکومیت‌های متعدد قضایی، مرتبط با مافیای قاچاق سیگار و مبلغ استخرهای مختلط زنان و مردان در کشور هستند یا نه؟»
با ۶۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

via بالاترین by marivan on 5/27/11
بر اساس گزارشهای مطبوعاتی روز پنجشنبه 26-5-2011 بیش از دویست شرکت اسرائیلی با جمهوری اسلامی روابط بازرگانی دارند. این اطلاعات در حالی برملا می شود که کنیست اسرائیل (پارلمان) در سال 2008 قانونی را به تصویب رساند که براساس آن شرکتهای اسرائیلی از استثماردر کشورهای همچون ایران منع شده اند. روزنامه اسرائیلی هارتس در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که دولت اسرائیل روابط دویست شرکت اسرائیلی با ایران را نادیده می گیرد. این روزنامه در ادامه افزود این روابط بازرگانی همچنین در زمینه سرمایه گذاری در بخش نیرو در ایران را در بر می گیرد که در در امد حاصله از ان در پیشبرد برنامه اتمی ایران هزینه می شود. هارتس در ادامه می نویسد اسرائیلی ها همچنین مواد تولید کشاورزی از جمله کودهای ارگانیک و ودستگاههای آبیاری قطره ای وهرمونهای ویژه تولید شیر وحبوبات را به ایران صادر می کنند. وزارت دفاع اسرائیل چهارشنبه شب اعلام کرده بود هیچ اطلاعی در باره خبرهای منتشر شده پیرامون فروش یک نفتکش از سوی شرکت اسرائیلی برادران "افیر" به ایران در اختیار ندارد وخبرهای را که در باره نقش داشتن این وزارت در این معامله بشدت تکذیب کرده واز ان بعنوان اطلاعات گمراه کننده توصیف کرد. شایان ذکر است، کنیست اسرائیل در سال 2008 قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شرکتهای اسرائیلی از استثمار با شرکتهای بزرگی که با ایران همکاری دارند منع شده است اما دولت اسرائیل هیچ اقدامی برای اجرای این قانون اتخاذ نکرده است. در همین حال روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز جمعه 27-5-2011 نوشت امریکا مجازات هایی بر ضد شرکت برادران عوفر اسرائیلی به علت معامله با ایران ؛عمال کرده است . این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی به قلم ایزابل کرشنر نوشت روز سه شنبه در حالیکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نطقش از امریکا به علت اعمال تحریم های سخت تر بر ضد ایران به علت فعالیت های هسته ای آن تمجید می کرد وزارت خارجه امریکا اعلام کرد تحریم هایی را بر ضد یک شرکت برجسته اسرائیلی به نام گروه برادران عوفر به علت فعالیت هایی که حمایت کننده بخش انرژی ایران است اعمال می کند .
با ۲۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات



۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

جمعه 6 خرداد





تپكو اعلام كرد كه روز جمعه يك آتش‌سوزي در يك نيروگاه هسته‌يي در نزديكي نيروگاه آسيب‌ديده فوكوشيما دايچي اتفاق افتاد.

via digarban_rss by publisher1 on 5/26/11
یک عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام دستگیری برخی نزدیکان احمدی‌نژاد در روزهای اخیر٬ هشدار داد ماندن «جریان انحرافی» در کنار رئیس دولت دهم برای نظام هزینه دارد و این وضعیت دوام نخواهد یافت.
به گزارش روز جمعه (ششم خرداد) سایت آتی‌نیوز حسن سبحانی‌نیا گفته که ادامه حضور جریان انحرافی در کنار احمدی‌نژاد هزینه‌های نظام را بالا می‌برد و باعث بروز مشکلاتی برای محافظه‌کاران خواهد شد.
آقای سبحانی‌نیا گفته که «در چند روز اخیر افرادی منتسب به این جریان دستگیر شده‌اند و بازجویی‌ها از این افراد ادامه دارد.»
این نماینده مجلس به هویت دستگیرشدگان و اتهام آن‌ها هیچ اشاره‌ای نکرده است.
اظهارات سبحانی‌نیا درباره دستگیری‌های چند روز گدشته نزدیکان احمدی‌نژاد در شرایطی ایراد می‌شود که در روز‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری اصلی‌ترین رهبران «جریان انحرافی» منتشر شده است.
وی همچنین گفته است: «قطعا در آینده نزدیک سرنخ‌هایی به دست خواهد آمد و به تبع آن دستگاه قضائی و اطلاعاتی کشور با این افرادی که در مقابل نظام ایستاده‌اند برخورد جدی خواهند داشت.»
سبحانی‌نیا در بخش دیگری از اظهارات خود گفته که «جریان انحرافی» دارای برخی وابستگی‌ها است و احمدی‌نژاد باید راه خود را از آن‌ها جدا کند چراکه «این روند قابل استمرار و دوام نیست و ادامه این وضعیت باعث تنش‌هایی در بین مجموعه نظام و نیز دولت و مجلس خواهد شد.»
با آغاز تنش‌ها میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت تعدادی از نزدیکان رئیس دولت دهم منتشر شده است.
طی این مدت تعداد قابل توجهی از سایت‌های حامی دولت نیز فیلتر و از دسترس خارج شده‌اند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/26/11
حیدر مصلحی وزیر اطلاعات می‌گوید دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی «به این راحتی اجازه نمی‌دهند که ویروسی وارد کشور شود» و نمی‌گذارند «هر ویروسی» در ایران فعالیت کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای مصلحی گفته است: «سلطه‌ای کـه تشکیلات اطلاعاتی کشور بر شبکه مجازی و اینترنت دارد به این راحتی اجازه نمی‌دهد که ویروسی وارد کشور شود.»
وی افزوده است: «اگر یک جایی هم جاسوس و یـا یک فرد فریب خورده‌ای هم اقدامی را انجام دهد با پیش بینی‌های بسیار خوبی کـه در وزارت اطلاعات صورت گرفته، ویروس‌ها کنترل می‌شود.»
وزیر اطلاعات ادعا کرده که «مـا به عنوان دستگاه اطلاعاتی تسلط کامل داریم و اجازه فعالیت هر ویروسی را نخواهیم داد همانگونه که قبلا ویروسی نفوذ کرده بود که با آن برخورد کردیم.»
اظهارات حیدر مصلحی در شرایطی بیان می‌شود که سال گذشته، گزارش‌هایی از نفوذ ویروس اینترنتی «استاکس نت» به تاسیسات هسته‌ای ایران انتشار یافت و گفته شد که نتیجه آن، اختلال در این تاسیسات و از جمله تاخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر بوده است.
در همان‌حال، مقام‌های جمهوری اسلامی ضمن تایید نفوذ ویروس استاکس نت، تاثیر منفی آن بر فعالیت تاسیسات هسته‌ای را تکذیب کردند.
در مورد اقدام نهادهای جمهوری اسلامی در زمینه جنگ کامپپوتری، پس از اعلام نتیجه بحث برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، تعدادی از سایت‌های اینترنتی منتقد دولت هک شد و در مواردی، مهاجمان با درج اطلاعیه‌ای، خود را ارتش سایبری ایران معرفی کردند.
در مورد این تشکیلات، اطلاعات رسمی در دست نیست اما گفته می‌شود که احتمالا تحت نظر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و برخی منابع آن را یکی از زیر مجموعه‌های سپاه پاسداران دانسته‌اند.

وزیر اطلاعات پیش بینی کرد موج بیداری اسلامی که هم اکنون در کشورهای عربی منطقه وجود دارد به اروپا و آمریکا هم خواهد رسید . 

via digarban_rss by publisher1 on 5/26/11
آیت الله عبد‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید قم، ساخت آشپزخانه‌های اوپن (open) را «غیراسلامی» دانست.
به گزارش روز پنجشنبه (پنجم خرداد) خبرگزاری مهر٬ آقای جوادی آملی این مطلب را در دیدار با اعضای کمیته تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی کشور در قم بیان کرده است.
این مرجع تقلید گفته که «ساختن خانه‌های با آشپزخانه‌های به اصطلاح open که در آن صاحبخانه نتواند خود را از مهمان مصون و مستور نگه دارد اسلامی نیست.»

به گفته وی «زن باید هنگامی که در خانه مهمانی وجود دارد بتواند بدون آنکه در معرض دید مهمان باشد کارهای خود را انجام دهد و از نگاه دیگران مصون و محفوظ بماند.»

جوادی آملی همچنین افزوده که «نمای بیرون منازل باید طوری طراحی شود خانه ساخته شده بر دیگر منزل‌ها اشراف نداشته باشد و دیگران نیز نتوانند از بیرون داخل خانه را نگاه کنند.»
تیر ماه سال گذشته نیز وزیر مسکن در اقدامی غیرمنتظره از نظام مهندسی کشور خواسته بود نقشه‌هایی را که با معماری ایرانی-اسلامی سنخیت ندارند، تایید نکنند.
وزیر مسکن «ساخت اندرونی و بیرونی، جداکردن آشپزخانه و لحاظ فاکتورهای معماری ایرانی - اسلامی در نمای ساختمان‌ها را نمونه‌هایی از ساخت و سازهای ایرانی - اسلامی» اعلام کرده بود.
مراجع تقلید سال‌هاست به صورت جسته و گریخته از ساخت و ساز‌ها در ایران انتقاد کرده و آن‌ها را اسلامی نمی‌دانند.
..


:: نخستین افشاگری تیم احمدی‌نژاد علیه محسن رضایی: سایت تابناک را قاچاقچیان سیگار اداره می‌کنند

via بالاترین by siiavaash on 5/27/11
سایت «تماشا‌نیوز» وابسته به تیم احمدی‌نژاد در گزارشی سایت تابناک وابسته به محسن رضایی را سایت «مافیای قاچاق سیگار» معرفی کرد. این سایت نوشته که در صورت فاش شدن هویت گردانندگان تابناک «افکار عمومی خود قضاوت خواهند کرد افرادی که در تاریکی نشسته و در ظاهر به دفاع از بیت المال مشغولند! فی الواقع دارای محکومیت‌های متعدد قضایی، مرتبط با مافیای قاچاق سیگار و مبلغ استخرهای مختلط زنان و مردان در کشور هستند یا نه؟»
با ۵۹ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

via بالاترین by marivan on 5/27/11
بر اساس گزارشهای مطبوعاتی روز پنجشنبه 26-5-2011 بیش از دویست شرکت اسرائیلی با جمهوری اسلامی روابط بازرگانی دارند. این اطلاعات در حالی برملا می شود که کنیست اسرائیل (پارلمان) در سال 2008 قانونی را به تصویب رساند که براساس آن شرکتهای اسرائیلی از استثماردر کشورهای همچون ایران منع شده اند. روزنامه اسرائیلی هارتس در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که دولت اسرائیل روابط دویست شرکت اسرائیلی با ایران را نادیده می گیرد. این روزنامه در ادامه افزود این روابط بازرگانی همچنین در زمینه سرمایه گذاری در بخش نیرو در ایران را در بر می گیرد که در در امد حاصله از ان در پیشبرد برنامه اتمی ایران هزینه می شود. هارتس در ادامه می نویسد اسرائیلی ها همچنین مواد تولید کشاورزی از جمله کودهای ارگانیک و ودستگاههای آبیاری قطره ای وهرمونهای ویژه تولید شیر وحبوبات را به ایران صادر می کنند. وزارت دفاع اسرائیل چهارشنبه شب اعلام کرده بود هیچ اطلاعی در باره خبرهای منتشر شده پیرامون فروش یک نفتکش از سوی شرکت اسرائیلی برادران "افیر" به ایران در اختیار ندارد وخبرهای را که در باره نقش داشتن این وزارت در این معامله بشدت تکذیب کرده واز ان بعنوان اطلاعات گمراه کننده توصیف کرد. شایان ذکر است، کنیست اسرائیل در سال 2008 قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن شرکتهای اسرائیلی از استثمار با شرکتهای بزرگی که با ایران همکاری دارند منع شده است اما دولت اسرائیل هیچ اقدامی برای اجرای این قانون اتخاذ نکرده است. در همین حال روزنامه نیویورک تایمز در شماره روز جمعه 27-5-2011 نوشت امریکا مجازات هایی بر ضد شرکت برادران عوفر اسرائیلی به علت معامله با ایران ؛عمال کرده است . این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی به قلم ایزابل کرشنر نوشت روز سه شنبه در حالیکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نطقش از امریکا به علت اعمال تحریم های سخت تر بر ضد ایران به علت فعالیت های هسته ای آن تمجید می کرد وزارت خارجه امریکا اعلام کرد تحریم هایی را بر ضد یک شرکت برجسته اسرائیلی به نام گروه برادران عوفر به علت فعالیت هایی که حمایت کننده بخش انرژی ایران است اعمال می کند .
با ۲۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

via RSS on 5/26/11
آیت الله جوادی آملی در دیدار با اعضای کمیته تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی کشور گفته است: "ساخت آشپزخانه open اسلامی نیست."

به گزارش دانشجونیوز آیت الله جوادی آملی این مطلب در راستای تشریح "معماری اسلامی" بیان کرده و گفته است: "ساختن خانه‌های با آشپزخانه‌های به اصطلاح open که در آن صاحبخانه نتواند خود را از مهمان مصون و مستور نگه دار اسلامی نیست."

جوادی آملی همچنین افزوده است: "خانه نمور و تاریک جایی برای زندگی نیست." بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش بر "مشرف نبودن" منازل به یکدیگر تاکید کرده و اظهار داشته است: "نمای بیرون منازل باید طوری طراحی شود خانه ساخته شده بر دیگر منزل‌ها اشراف نداشته باشد و دیگران نیز نتوانند از بیرون داخل خانه را نگاه کنند. منازل در کشورهای غربی دیوارخاصی ندارند و از طریق نرده از یکدیگر جدا می‌شوند و این به دلیل آن است که آن‌ها منزل را به جای پرورشگاه و دین‌گاه، آسایشگاهی می‌پندارند."

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم در کوچه و خیابان کندن مکرر زمین به دلایل مختلف است ابراز داشته است: "شهرسازان و شهرداران باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا از دوباره کاری‌ها جلوگیری شود چرا که این امر باعث آزرده شدن مردم خواهد شد."

لازم به ذکر است مسئولین حوزه علمیه قم همواره از جوادی آملی به عنوان "مفسر بزرگ قرآن" نام می برند.



via RSS on 5/27/11
قرار است نظریه پزشکی باره وضعیت سلامتی ژنرال راتکو ملادیچ، فرمانده سابق ارتش صرب ها بوسنی، امروز اعلام شود.
ژنرال ملادیچ، که به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت متهم است واز ۱۵ سال پیش فراری بود، دیروز(پنجشنبه) در صربستان دستگیر شد و در همان کشور در مقابل دادگاه قرار گرفت. دادگاه، به درخواست وکیل مدافع ملادیچ، جلسه رسیدگی را به تعویق انداخت تا نظریه پزشکی در مورد وضعیت سلامتی وی اعلام شود.
راتکو ملادیچ متهم است که فرماندهی کشتار حدود هشت هزار تن از مسلمانان بوسنی و محاصرۀ ۴۳ ماهۀ شهر سارایوو را برعهده داشته است.
به گفته مقامات اروپایی، وی تا حدود ده روز دیگر به دادگاه سازمان ملل، ویژۀ رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق تسلیم خواهد شد.
رادیو فردا

via RSS on 5/27/11
محمد نوری زاد نویسنده و کارگردان که در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و در پی نامه هایی به رهبری بازداشت شد و ماه ها در انفرادی ها و قرنطینه زندان اوین نگهداری شده در نامه ای خطاب به مهندس موسوی می گوید: سیدعزیز، مگر چه می گفتی و یا چه می خواستی که از چهار طرف، بر تو و بر اطرافیان تو سنگ باریدند؟ و حضور تو را در کانون قدرت برنتافتند؟ تو می گفتی:با رمالی و کف بینی و هاله ی نور و اوهامی چون مدیریت برجهان نمی شود کشور را اداره کرد.
این روزنامه نگار که به تازگی از زندان آزاد شده است در ادامه می گوید: زمان، مرگ پدر شریف تو را به تعویق انداخت. او می توانست سه سال پیش از دنیا برود. او زنده ماند تا تو را درحصار کسانی ببیند که خود، آنان را درسالهای تلخ و تاریک پهلوی پناه داده بود .
متن کامل این نامه به نقل از وب سایت رسمی دکتر محمد نوریزاد

via RSS on 5/27/11
پس از پی گیری های مکرر خانواده سید مصطفی تاجزاده، ماموران زندان اوین او را روز دوشنبه برای انجام مراحل «ام ار آی» و «سی تی اسکن» در ناحیه گردن که با وجود توصیه پزشکان تا بحال با آن موافقت نشده بود، به بیمارستان انتقال دادند.
به گزارش تحول سبز، در بخش رادیولوژی بیمارستان نیز، پس از معاینه پزشک متخصص مغز و اعصاب اقدام به انجام ام آر آی و سی تی اسکن شد که تشخیص پزشک، مبنی بر آرتروز شدید بود که بر روی نخاع فشار وارد می آورد.
دستورات پزشک مبنی بر استفاده شبانه روزی از گردن بند طبی، استفاده از تشک و بالش طبی، رفتن به استخر و استفاده کافی از نور آفتاب و نیز انجام حداقل ده جلسه فیزیو تراپی نشانگر آن است که تاجزاده باید بتواند از مرخصی برای معالجات خود استفاده کند که در این زمینه هنوز اقدامی نشده است.
همچنین تاجزاده به محض ورود به بیمارستان از دندان درد شدید که مدتی‌ است او را آزار می دهد هم شکایت داشت که چون بخش دندان پزشکی در بیمارستان نبود، ماموران به دلیل نداشتن حکم قضایی حاضر به بردن او به دندان پزشکی نشدند.
لازم به ذکر است این خروج از زندان و انتقال به بیمارستان و استفاده از امکانات پزشکی، با تلاش و هماهنگی خانواده و همچنین هزینه شخصی خود وی صورت گرفته و برای تحقق این امر نیز ماه ها پی گیری انجام شد.
بر اساس گزارش مذکور، خانواده تاجزاده به نیت سلامت وی و دیگر زندانیان سیاسی، قصد برگزاری مراسم ختم قرآن و دعا در روز ولادت دختر پیامبر در منزل پسرعموی شهید مصطفی را داشتند، که متاسفانه با ایجاد مزاحمت از سوی ماموران امنیتی مواجه شد و ماموران که در ابتدا مانع حضور تعدادی از میهمانان از اقوام و بستگان و آشنایان در منزل آن شهید شده و مهمانان را بازگردانده بودند، ساعاتی بعد با هماهنگی های به عمل آمده با نهادهای دیگر امنیتی اعلام کردند که مشکلی برای برگزاری نیست و این مراسم معنوی در نهایت با در آرامش کامل برگزار شد.
حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در مقابل منزل شهید و تمام منطقه حاشیه ای آن موجب بهت و حیرت همسایگان، کسبه و عابران شده بود. این در حالی‌ بود که در تمام این مدت یکی‌ از مأمورین مشغول فیلم برداری از چهره شرکت کنندگان در مراسم بود.

via FardaNews by info@fardanews.com on 5/27/11
طارق عزيز به نگهبانان زندان اعلام كرده است كه يا من را اعدام كنيد يا اين كه فورا آزادم كنيد تا بتوانم به علت وضعيت جسماني‌ام تحت مداوا قرار بگيرم.

via سايت خبري تحيلي شفاف by info@shafaf.ir on 5/27/11
پليس اسپانيا در بيانيه‌ای افزود که اين عمليات در شهرهای مادريد و بارسلون صورت گرفته است و پنج نفر در مادريد و سه نفر ديگر در بارسلون دستگير شده‌اند.

سایت باشگاه ذوب آهن اصفهان پس از پیروزی پرگل این تیم مقابل النصر توسط یک هکر عربستانی هک شد.



نماینده ویژه رئیس جمهوری و رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا وارز گفت: در قانون جدید مبارزه باقاچاق کالا و ارز صف قاچاقچیان حرفه‌ای و سازمان یافته از مردم عادی جامعه جدا می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص دلایل انفجار یکی از پالایشگاههای آبادان گفت: در روز حادثه تیمی در محل مستقر شد و گزارشات اولیه ما حکایت از بی‌احتیاطی و بی‌تدبیری دارد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سرعت پیشرفت علم در کشور ما 11 برابر متوسط دنیا است و از لحاظ سرعت رشد علمی نیز رتبه اول دنیا را داریم.

حمید بقایی اسناد رسمی منتشر شده درباره قرارداد 400 میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران-کیش و پرداخت 1میلیارد و 200 میلیون تومانی توسط مشایی از محل یک مصوبه باطل شده به 30 شرکت و نفر را تکذیب کرده است.

استاندار آذربايجان شرقي گفت: در جريان سفر وزير بهداشت به استان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز ، در اقدامي تاسف‌بار از سوي نماينده شهرستان سراب در مجلس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفت‌وگويي آخرين اخبار مربوط به پرونده 400 ميليارد توماني هتل‌هاي بين‌المللي كيش، پرونده زمين‌خوار بزرگ شيراز، دلايل آتش سوزي در پالايشگاه آبادان و پرونده بيمه ايران را تشريح كرد.

via یکشنبه - 1Shanbeh by یکشنبه on 5/27/11
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به شيوع شايعه‌پراكني علیه مسئولان کشور هشدار داد و نكاتي را به فعالان مطبوعاتي كشور گوشزد كرد.
.

via Tabnak.IR | تابناك by info@tabnak.ir on 5/27/11
هر جا ديديم كه كسي مي‌خواهد در مقابل خطري كه اسلام را تهديد مي‌كند، دفاع كند، بايد آستين‌ها را بالا بزنيم. اينجا مسئله تعصبات حزبي، گروهي و صنفي هيچ نقشي نبايد داشته باشد. ملاك "‌تعاون علي‌البر و التقوا " است، الگوي همكاري بر همين ملاك است/ ما بايد اول به عمل دل خود مراجعه كنيم و بفهميم به دنبال چه چيزي هستيم، اگر حمايت مي‌كنيم، به چه دليل است؟ به هنگامي كه مخالفت مي‌كنيم، به چه دليل است؟