تازه ها

۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

چرا صدا و سیما خبری از سوریه پخش نمی کند ؟!


حجت الله جودكی، پژوهشگر تاریخ و كارشناس مسائل خاورمیانه در نوشته ای برای دیپلماسی ایرانی به تحولات اخیر خصوصا تظاهرات روز گذشته مردم سوریه می‌پردازد و معتقد است معلوم نیست كه چرا سیمای جمهوری اسلامی ‌این گونه به كتمان واقعیت موجود در كشور سوریه می‌پردازد.
در آخرین جمعه اردیبهشت ماه مردم سوریه به خیابان‌ها آمدند و دست نوشته‌های جالبی با خود داشتند. بر روی این پارچه و یا مقواها به سه زبان عربی، فارسی و لاتین نوشته شده بود: حریة، آزادی، AZADI، البته كلمه آزادی به زبان فارسی را كردهای ساكن این كشور به كار می‌برند كه بیش از ۴۰ سال است فاقد شناسنامه می‌باشند و به همین دلیل از ابتدائی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند.

جالب است كه در اینترنت و فضای مجازی و نیز در تلویزیون‌های ماهواره‌ای نظیر الجزیره، بی بی سی عربی و كانال‌های دیگر كشورهای عربی، صحنه‌های تظاهرات مردم و كشتار ایشان به دست نیروهای امنیتی سوریه پخش می‌شود و عالم و آدم از این مسائل خبر دارند، اما سیمای جمهوری اسلامی‌ ایران بعد از نشان دادن تظاهرات و سركوب در بحرین و یمن و لیبی، ناگهان راه اروپا را در پیش می‌گیرد و به اخبار آن دیار می‌پردازد كه بیداری اسلامی ‌بعد از سرنگونی بن علی و مبارك، اكنون به اسپانیا و پرتغال راه یافته و مردم این دو كشور با پیروی از مسلمانان در میدان اصلی شهر متحصن شده و مطالبات خود را پیگیری می‌كنند. جالب اینكه تلویزیون سوریه به تظاهرات امروز مردم این كشور اشاره كرد و یاد آور شد كه نیروهای امنیتی از خود خویشتنداری نشان دادهاند. البته این تلویزیون تعداد كشته‌ها و زخمی‌های امروز را بیان نكرد. با این وجود به درستی معلوم نیست كه چرا سیمای جمهوری اسلامی ‌این گونه به كتمان واقعیت موجود در كشور سوریه می‌پردازد و حتی كاتولیك­‌تر از پاپ شده و از خود سوری‌ها هم بیشتر حقایق را كتمان می‌كند. این مسئله سیاست خارجی جمهوری اسلامی ‌ایران را در آینده دچار مشكلات شدیدی می‌سازد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر