via digarban_rss by publisher1 on 5/23/11
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفته در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران برخی از رزمندگان با امام دوازدهم شیعیان رابطه مستقیمی داشتند.به گزارش خبرگزاری رسا٬ آقای سلیمانی این مطلب را در «یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی» در قم بیان کرده است.این فرمانده سپاه گفته که «ما در جبهه بهاءالدینیها و بهجتهای کوچکی داشتیم که هرچند حوزه نرفته بودند ولی در مکتب امام به جایی رسیدند که با امام زمان عجلالله ارتباط مستقیم داشتند.»وی افزوده است: «معجزه جنگ این بود که انسانها را در کوتاهترین زمان ممکن به مقام عبودیت واقعی میرساند تا جایی که خیلیها حجاب از جلوی چشمانشان کنار رفت.»اظهارات این فرمانده سپاه در شرایطی ایراد میشود که نیروهای امنیتی تعدادی از نزدیکان احمدینژاد را به اتهام موعودگرایی و ترویج اندیشه آخرالزمانی بازداشت کردهاند.حامیان علی خامنهای که بسیاری از آنها را روحانیون و سپاهیان تشکیل میدهند، معتقدند نزدیکان احمدینژاد با ادعای داشتن ارتباط با امام دوازدهم شیعیان تلاش میکنند ولایت فقیه را کنار بزنند.در شرایط کنونی ادعای داشتن رابطه با امام زمان بیش از هر زمان دیگر در جمهوری اسلامی خطرناک بوده و عواقب پیشبینی نشدهای به همراه دارد.
2 کشته در انفجار پالايشگاه آبادان همزمان با حضور احمدی نژاد / مراسم افتتاحیه ناتمام ماند
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/23/11انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت آبادان تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن دستکم 14 نفر از کارکنان این مجموعه شده است.
via Fars News Agency on 3/3/90خبرگزاري فارس: بروز اشكال فني در يكي از واحدها سبب ايجاد آتشسوزي در پالايشگاه آبادان شد.
via Fars News Agency on 3/3/90خبرگزاري فارس: همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر فاز نخست طرح بنزينسازي پالايشگاه آبادان با ظرفيت توليد روزانه 2/4 ميليون ليتر بنزين با اكتان 94 توسط رئيس جمهور به بهرهبرداري رسيد.
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/23/11سازمان هواشناسی پیش بینی کرد آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و در ارتفاعات همراه با رشد ابر و وزش شدید باد است.
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
سید حسن خمینی نماز ناصر حجازی را پس از انجام مراسم غسل و کفن می خواند.
via آينده نيوز on 5/23/11خبرگزاری خانه ملت نوشت:
براساس گزارش یك روزنامه عربی، یكی از نمایندگان وقت عراق در برنامه ریزی ترور احمدی نژاد در هنگام سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
براساس گزارش منتشر شده در روزنامه الحیات چاپ لندن یكی از نمایندگان وقت پارلمان عراق در برنامه حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد همزمان با سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
این نماینده وقت پارلمان عراق محمد الداینی نام دارد كه پس از كشف این موضوع، مصونیت وی لغو و اقدامات قضائی علیه او آغاز شد.
احمدی نژاد در اسفند ۸۶ به عراق سفر كرد. محل استقبال و استقرار احمدی نژاد در این سفر، منطقه سبز بغداد بود.
در همین ارتباط اتحادیه بین المجالس جهانی نیز از دولت عراق خواسته است كه محكومیت " محمد الداینی " نماینده سابق پارلمان را لغو كند و از پارلمان بخواهد اعتبار سلب شده از این نماینده را به وی برگرداند.
دولت عراق اعلام كرد این درخواست غیرقابل اجرا است و چون از سوی یك سازمان غیر دولتی مطرح شده است هیچ الزام قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.
این نماینده سابق پارلمان عراق در سال ۲۰۰۹ بعد از فاش شدن برخی اقدامات وی از جمله دخالت در برنامه ریزی انفجار پارلمان از طریق عملیات انتحاری، دخالت در حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد در زمان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به عراق و حمل و نقل غیرمجاز اسلحه سلب مصونیت و اقدامات وی نیز از سوی دولت عراق محكوم شد.
دستگاه قضایی عراق نیز با انتقاد از این درخواست اتحادیه بین المجالس از دولت خواست با دخالت این اتحادیه در امور قضایی عراق برخورد كند.
via آينده نيوز on 5/23/11جام جم آنلاین نوشت:
سرگرد ایگور ماتویف كه به تازگی از ارتش روسیه خارج شده با بیان این مطلب به رویترز گفت : مقامات در اوایل سال جاری میلادی با هدف صرفه جویی مالی اقدام به توزیع غذای سگ در میان نیروهای وزارت كشور كردند.
به گفته این نظامی سابق روس، هم اكنون كارمندان وازرت كشور در تلاش هستند تا بقایای به جا مانده از غذای سگ را محو كنند تا شاید بتوانند از بروز یك رسوایی بزرگ در ارتش روسیه جلوگیری كنند.
ماتویف كه در دهه 1990 و در زمان جنگ چچن در ارتش روسیه حضور داشت در ماه جاری میلادی و پس از آنكه فیلمی ویدیویی را از فساد موجود در وزارت كشور روسیه در اینترنت قرار داد از سمت خود خلع شد.
ماتویف در این فیلم ویدیویی از دمیتری مدودف رئیس جمهور و ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه خواسته بود تا برای حل این معضل اقدام كنند.
این افسر سابق وزارت كشور روسیه افزود: سربازها مجبور بودند غذای سگ را به صورت غذای آبكی و خورشت مصرف كنند.
ماتویف گفت: بر روی كنسروهای غذای سگ برچسب "گوشت گاو با كیفیت عالی" زده شده بود.
وی افزود : این باعث تاسف و شرمندگی است اما با صراحت می گویم كه به نظامیان غذای سگ می دهند و برچسب های موجود بر روی بسته بندی این غذاها را عوض می كنند تا كسی متوجه اقدام آنها نشود.
در همین رابطه وزارت كشور روسیه بخشی از سخنان ماتویف را تائید كرده و از انجام تحقیقات برای روشن شدن ماجرا خبر داده است.
via آينده نيوز on 5/23/11همزمان با گفت وگوی تلفنی خانواده های دو آمریكایی زندانی در ایران با فرزندانشان ، محمد علی كلی از اسطوره های بوكس جهان و تعداد دیگری از شخصیت های مسلمان آمریكایی اعلام كرده اند كه امروز - سه شنبه- در یك كنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن شركت خواهند كرد تا بار دیگر خواهان آزادی شین باوئر و جاشوا فتال شوند.
به گزارش ایران دیپلماتیك به نقل از بی بی سی ، محمد علی كلی پیش تر در نامه ای خطاب به مقامات ارشد ایران از ایشان خواسته بود این افراد را آزاد كند.
به گفته خانواده های شین باوئر و جاشوا فتال، حال این دو نفر در مكالمه های جداگانه با نزدیكانشان خوب به نظر رسیده است.
بنابراین گزارش ، این دو نفر به خانواده های خود گفتند اوایل امسال در اعتراض به ممانعت مقام های ایرانی از دریافت نامه های شخصی، به مدت ۱۷ روز اعتصاب غذا كرده بودند.
جرم این دو آمریكایی جاسوسی است.
همچنین مارك تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده از ایران خواسته به دیپلمات های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریكا در این كشور اجازه دهد با این دو نفر دیدار كنند.
شین باوئر ۲۸ سال سن دارد و روزنامه نگار آزاد است. باوئر، سارا شورد، نامزد او و جاشوا فتال كه او هم ۲۸ ساله است به كردستان عراق رفته بودند و در حین گردش در یك منطقه خوش آب و هوای مرزی بازداشت شدند.
آنها در داخل ایران دستگیر شدند. هنوز آمریكایی ها اعلام نكرده اند چگونه این سه تبعه آمریكا مناطق مرزی ایران را به عنوان مناطق خوش آب و هوا تشخیص داده و بعد با ورود به خاك ایران به دنبال چه بوده اند.
ایران شین باوئر و جاشوا فتال را متهم كرده است كه به همراه سارا شورد به طور غیرقانونی از مرز عراق وارد خاك این كشور شده اند و آنها را جاسوس نامیده است.
سارا شورد پیشتر به دلایل انساندوستانه با تودیع وثیقه نیم میلیون دلاری آزاد شده بود. هر سه نفر اتهام های وارد شده را تكذیب كرده اند.
در همین حال خانواده های باوئر و فتال گفته اند به اعتصاب غذای به صورت نوبتی ادامه خواهند داد. این اعتصاب غذا در نخستین سالگرد دیدار مادران شین باوئر و جاشوا فتال از فرزندانشان در تهران آغاز شده است.
via آينده نيوز on 5/23/11سازمان اطلاعات افغانستان به دنبال گزارش برخی رسانهها مبنی بر كشته شدن ملا عمر گفت كه وی از مخفیگاه خود در پاكستان ناپدید شده است و چندین روز است كه با فرماندهان خود تماسی نداشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان روز گذشته ادعای شبكه خبری طلوع افغانستان را مبنی بر كشته شدن ملا عمر در حالی كه با كمك یكی از مقامات ارشد اطلاعاتی سابق پاكستان در حال تغییر مكان در خاك این كشور بوده، تكذیب كرد.
سخنگوی طالبان گفت كه ملا عمر زنده است و در محلی در خاك افغانستان است.
با وجود این، ارائه گزارشهای متناقض از مجادلات پیچیده و سوءظنها میان افغانستان و پاكستان همزمان با افزایش فشار آمریكا بر هر دو كشور حكایت دارد.
در این میان وزیر امور خارجه پاكستان به منظور گفتوگو با حامد كرزای، رئیس جمهوری افغانستان كه صراحتا خواستار نقش بیشتر پاكستان در مبارزه با شبه نظامیان شده، در كابل به سر میبرد.
همچنین گمانهزنیهایی مطرح است كه آمریكا ممكن است تلاشهایش را برای كشتن یا دستگیر كردن رهبر طالبان بعد از كشتن اسامه بن لادن، رهبر تشكیلات القاعده بیشتر كند.
مقامات افغان مدعی هستند كه ملا عمر در شهرهای كویته یا كراچی پاكستان پناه گرفته است. پاكستان نیز متقابلا میگوید كه مداركی مبنی بر این كه ملا عمر در خاك این كشور است، در اختیار ندارد.
سخنگوی اداره ملی امنیت افغانستان گفت كه ملا عمر و برخی فرماندهان طالبان از چند روز پیش در حالی كه از كویته به منطقه قبیلهنشین وزیرستان شمالی تغییر مكان میدادند، دیگر ردیابی نشدهاند.
لطیفالله مشعل، سخنگوی این اداره اظهار داشت كه شاید در مسیر حركت آنها یك تصادف اتفاق افتاده باشد اما از طرف دیگر تصریح كرد كه مقامات افغان نسبت به سرنوشت رهبر طالبان اطلاعات بیشتری به دست نیاوردهاند.
وی در كابل به خبرنگاران گفت: ما میتوانیم تایید كنیم كه وی از مخفیگاهش ناپدید شده است.
شبكه خبری طلوع افغانستان روز گذشته به نقل از یك مقام اطلاعاتی ناشناس افغان گفت كه ملا عمر در حالی كه با كمك ژنرال حمید گل، رئیس سابق سازمان اطلاعات پاكستان عازم وزیرستان شمالی بوده كشته شده است.
لطیف الله مشعل افزود كه اداره ملی امنیت افغانستان بیش از 30 بار اطلاعاتی مربوط به محل اختفای ملا عمر را با كشورهای همسایه به ویژه پاكستان به اشتراك گذاشته است.
وی با اشاره غیرمستقیم به پاكستان گفت: اغلب دوستان ما صادق هستند و برخی نیز نیستند.
via RSS on 5/23/11محبوبیت فوقالعاده ناصر حجازی باعث شده برای اولین بار یک مراسم تشییع جنازه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.به گزارش خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی پس فردا برگزار میشود. خانواده ناصر حجازی سرانجام تصمیم قطعی خود را در مورد روز برگزاری مراسم تشییع پیکر اسطوره گرفتند.طبق آخرین خبرها قرار است پس فردا چهارشنبه، مراسم تشییع پیکر حجازی از روبروی بیمارستان کسری شروع شود. پیکر ناصر حجازی ساعت ۸ صبح از مقابل بیمارستان به سمت ورزشگاه آزادی تشییع میشود و در ورزشگاه آزادی هواداران حجازی با اسطوره خود وداع میکنند. طبق هماهنگیها قرار است پیکر دروازهبان اسبق تیم ملی ساعت ۹ صبح به ورزشگاه آزادی برسد و پس از آن هم به سمت بهشت زهرا برده شود.این برای اولین بار است که مراسم تشییع پیکر یکی از فوتبالیها در ورزشگاه آزادی برگزار میشود. پیش از این همیشه چنین مراسمهایی در ورزشگاه شیرودی برگزار میشد اما محبوبیت زیاد ناصر حجازی باعث شده مراسم تشییع پیکر او را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند که ظرفیت بیشتری دارد.
via Donbaleh.com by sm1011 on 5/23/11نماینده اصفهان در جلسه روز یکشنبه مجلس از وزیر تعاون در مورد جعلی بودن مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت مدیرکل گزینش این وزارت خانه سئوال کرد. به گزارش دانشجونیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن کامران از وزیر تعاون پرسید چطور یک فرد با پست کارشناس خرید دخانیات به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی منصوب می شود و حتی بر خلاف قانون کار با دستور وزیر اضافه کار ۱۷۵ ساعته هم می گیرد؟ اما محمد عباسی وزیر تعاون با حضور در صحن علنی مجلس این اتهامات را رد و در مواردی هم عنوان کرد مسئول رسیدگی به جعلی بودن یا نبودن مدارک شناسایی فرد مذکور نیست و وزارت علوم ونظام وظیفه باید پاسخگو باشند. با این حال کامران نماینده اصفهان، تاکید داشت مدارکش برای اعلام این اتهامات نسبت به مدیرکل هسته گزینش وزارت تعاون که پیش از این یک کارشناس خرید در سازمان دخانیات بوده صحت دارد. کامران می گفت مدارک مستندی در مورد ادعاهایش مبنی بر جعلی بودن مدارک این فرد و هم چنین تخلفات اداری وی دارد که برای امنیت شغلی افرادی که این مدارک را به وی رساندند اسامی ان ها را نمی برد. وی در صحن هم بر 6 بند مطرح شده تاکید کرد و گفت نمی داند چطور فردی که سال 57 به دنیا امده و سابقه جبهه و جنگ هم ندارد و تازه در تاریخ 21/10/87 پست کارشناس خرد و فروش دخانیات را گرفته باید هم مدیر کل دفتر وزارتی ، هم مشاور وزیر و هم رئیس گزینش یک وزارت خانه باشد. به گفته کامران حتی در شرایطی که طبق قانون کار نهایت اضافه کاری که می توان به کارمندان داد 120 ساعت هست به امضای وزیر برای این فرد اضافه کار ماهانه 175 ساعتی رد شده است ؟ کامران گفت این فرد در حالی در سن 29 سالگی به این سمت منسوب شده که شرط سنی برای این شغل 30 سال بوده است. محمد عباسی اتهامات مربوطه به جعلی بودن مدارک این فرد را رد کرد و گفت زمانی که رئیس دانشگاه قائم شهر بوده این فرد به این دانشگاه منتقل شده و طبق تمام ظوابط دانشگاهی مدرک گرفته و اگر هم سئوالیهست او به عنوان وزیر تعاون مسئول پاسخگویی نیست و باید وزیر علوم و مسئول دانمشگاه ازاد جوابش را بدهند.
via Donbaleh.com by aradparsi on 5/23/11آیت االله نوری خطاب به رئیس جمهوری گفت: باید بفهمید همه قضیه آبرسانی به خرمشهر و آبادان که به شما گفتند دروغ بود، دروغ! عیب است برای رئیس جمهوری که این همه به او دروغ بگویند و متوجه نشود. وی با حمله شدید به استاندار خوزستان افزود: با این وضعیتی که استانداری و پیمانکارانش برای مردم به وجود آورده اند دیگر کسی رغبت به آمدن به خرمشهر را نمی کند.
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/23/11مديركل ايمني، بهداشت و محيط زيست وزارت نفت تصريح كرد: با توجه موارد مربوط به ايمني نظر ما اين است كه كلا پتروشيمي خارك جمعآوري شود چرا كه در جاي حساسي قرار گرفته است چنانكه پايانه اصلي و عمده صادرات نفت كشور در جزيره خارك قرار داد.
via digarban_rss by publisher1 on 5/23/11
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفته در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران برخی از رزمندگان با امام دوازدهم شیعیان رابطه مستقیمی داشتند.به گزارش خبرگزاری رسا٬ آقای سلیمانی این مطلب را در «یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی» در قم بیان کرده است.این فرمانده سپاه گفته که «ما در جبهه بهاءالدینیها و بهجتهای کوچکی داشتیم که هرچند حوزه نرفته بودند ولی در مکتب امام به جایی رسیدند که با امام زمان عجلالله ارتباط مستقیم داشتند.»وی افزوده است: «معجزه جنگ این بود که انسانها را در کوتاهترین زمان ممکن به مقام عبودیت واقعی میرساند تا جایی که خیلیها حجاب از جلوی چشمانشان کنار رفت.»اظهارات این فرمانده سپاه در شرایطی ایراد میشود که نیروهای امنیتی تعدادی از نزدیکان احمدینژاد را به اتهام موعودگرایی و ترویج اندیشه آخرالزمانی بازداشت کردهاند.حامیان علی خامنهای که بسیاری از آنها را روحانیون و سپاهیان تشکیل میدهند، معتقدند نزدیکان احمدینژاد با ادعای داشتن ارتباط با امام دوازدهم شیعیان تلاش میکنند ولایت فقیه را کنار بزنند.در شرایط کنونی ادعای داشتن رابطه با امام زمان بیش از هر زمان دیگر در جمهوری اسلامی خطرناک بوده و عواقب پیشبینی نشدهای به همراه دارد.
2 کشته در انفجار پالايشگاه آبادان همزمان با حضور احمدی نژاد / مراسم افتتاحیه ناتمام ماند
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/23/11انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت آبادان تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن دستکم 14 نفر از کارکنان این مجموعه شده است.
via Fars News Agency on 3/3/90خبرگزاري فارس: بروز اشكال فني در يكي از واحدها سبب ايجاد آتشسوزي در پالايشگاه آبادان شد.
via Fars News Agency on 3/3/90خبرگزاري فارس: همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر فاز نخست طرح بنزينسازي پالايشگاه آبادان با ظرفيت توليد روزانه 2/4 ميليون ليتر بنزين با اكتان 94 توسط رئيس جمهور به بهرهبرداري رسيد.
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/23/11سازمان هواشناسی پیش بینی کرد آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و در ارتفاعات همراه با رشد ابر و وزش شدید باد است.
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
سید حسن خمینی نماز ناصر حجازی را پس از انجام مراسم غسل و کفن می خواند.
via آينده نيوز on 5/23/11خبرگزاری خانه ملت نوشت:
براساس گزارش یك روزنامه عربی، یكی از نمایندگان وقت عراق در برنامه ریزی ترور احمدی نژاد در هنگام سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
براساس گزارش منتشر شده در روزنامه الحیات چاپ لندن یكی از نمایندگان وقت پارلمان عراق در برنامه حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد همزمان با سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
این نماینده وقت پارلمان عراق محمد الداینی نام دارد كه پس از كشف این موضوع، مصونیت وی لغو و اقدامات قضائی علیه او آغاز شد.
احمدی نژاد در اسفند ۸۶ به عراق سفر كرد. محل استقبال و استقرار احمدی نژاد در این سفر، منطقه سبز بغداد بود.
در همین ارتباط اتحادیه بین المجالس جهانی نیز از دولت عراق خواسته است كه محكومیت " محمد الداینی " نماینده سابق پارلمان را لغو كند و از پارلمان بخواهد اعتبار سلب شده از این نماینده را به وی برگرداند.
دولت عراق اعلام كرد این درخواست غیرقابل اجرا است و چون از سوی یك سازمان غیر دولتی مطرح شده است هیچ الزام قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.
این نماینده سابق پارلمان عراق در سال ۲۰۰۹ بعد از فاش شدن برخی اقدامات وی از جمله دخالت در برنامه ریزی انفجار پارلمان از طریق عملیات انتحاری، دخالت در حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد در زمان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به عراق و حمل و نقل غیرمجاز اسلحه سلب مصونیت و اقدامات وی نیز از سوی دولت عراق محكوم شد.
دستگاه قضایی عراق نیز با انتقاد از این درخواست اتحادیه بین المجالس از دولت خواست با دخالت این اتحادیه در امور قضایی عراق برخورد كند.
via آينده نيوز on 5/23/11جام جم آنلاین نوشت:
سرگرد ایگور ماتویف كه به تازگی از ارتش روسیه خارج شده با بیان این مطلب به رویترز گفت : مقامات در اوایل سال جاری میلادی با هدف صرفه جویی مالی اقدام به توزیع غذای سگ در میان نیروهای وزارت كشور كردند.
به گفته این نظامی سابق روس، هم اكنون كارمندان وازرت كشور در تلاش هستند تا بقایای به جا مانده از غذای سگ را محو كنند تا شاید بتوانند از بروز یك رسوایی بزرگ در ارتش روسیه جلوگیری كنند.
ماتویف كه در دهه 1990 و در زمان جنگ چچن در ارتش روسیه حضور داشت در ماه جاری میلادی و پس از آنكه فیلمی ویدیویی را از فساد موجود در وزارت كشور روسیه در اینترنت قرار داد از سمت خود خلع شد.
ماتویف در این فیلم ویدیویی از دمیتری مدودف رئیس جمهور و ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه خواسته بود تا برای حل این معضل اقدام كنند.
این افسر سابق وزارت كشور روسیه افزود: سربازها مجبور بودند غذای سگ را به صورت غذای آبكی و خورشت مصرف كنند.
ماتویف گفت: بر روی كنسروهای غذای سگ برچسب "گوشت گاو با كیفیت عالی" زده شده بود.
وی افزود : این باعث تاسف و شرمندگی است اما با صراحت می گویم كه به نظامیان غذای سگ می دهند و برچسب های موجود بر روی بسته بندی این غذاها را عوض می كنند تا كسی متوجه اقدام آنها نشود.
در همین رابطه وزارت كشور روسیه بخشی از سخنان ماتویف را تائید كرده و از انجام تحقیقات برای روشن شدن ماجرا خبر داده است.
via آينده نيوز on 5/23/11همزمان با گفت وگوی تلفنی خانواده های دو آمریكایی زندانی در ایران با فرزندانشان ، محمد علی كلی از اسطوره های بوكس جهان و تعداد دیگری از شخصیت های مسلمان آمریكایی اعلام كرده اند كه امروز - سه شنبه- در یك كنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن شركت خواهند كرد تا بار دیگر خواهان آزادی شین باوئر و جاشوا فتال شوند.
به گزارش ایران دیپلماتیك به نقل از بی بی سی ، محمد علی كلی پیش تر در نامه ای خطاب به مقامات ارشد ایران از ایشان خواسته بود این افراد را آزاد كند.
به گفته خانواده های شین باوئر و جاشوا فتال، حال این دو نفر در مكالمه های جداگانه با نزدیكانشان خوب به نظر رسیده است.
بنابراین گزارش ، این دو نفر به خانواده های خود گفتند اوایل امسال در اعتراض به ممانعت مقام های ایرانی از دریافت نامه های شخصی، به مدت ۱۷ روز اعتصاب غذا كرده بودند.
جرم این دو آمریكایی جاسوسی است.
همچنین مارك تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده از ایران خواسته به دیپلمات های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریكا در این كشور اجازه دهد با این دو نفر دیدار كنند.
شین باوئر ۲۸ سال سن دارد و روزنامه نگار آزاد است. باوئر، سارا شورد، نامزد او و جاشوا فتال كه او هم ۲۸ ساله است به كردستان عراق رفته بودند و در حین گردش در یك منطقه خوش آب و هوای مرزی بازداشت شدند.
آنها در داخل ایران دستگیر شدند. هنوز آمریكایی ها اعلام نكرده اند چگونه این سه تبعه آمریكا مناطق مرزی ایران را به عنوان مناطق خوش آب و هوا تشخیص داده و بعد با ورود به خاك ایران به دنبال چه بوده اند.
ایران شین باوئر و جاشوا فتال را متهم كرده است كه به همراه سارا شورد به طور غیرقانونی از مرز عراق وارد خاك این كشور شده اند و آنها را جاسوس نامیده است.
سارا شورد پیشتر به دلایل انساندوستانه با تودیع وثیقه نیم میلیون دلاری آزاد شده بود. هر سه نفر اتهام های وارد شده را تكذیب كرده اند.
در همین حال خانواده های باوئر و فتال گفته اند به اعتصاب غذای به صورت نوبتی ادامه خواهند داد. این اعتصاب غذا در نخستین سالگرد دیدار مادران شین باوئر و جاشوا فتال از فرزندانشان در تهران آغاز شده است.
via آينده نيوز on 5/23/11سازمان اطلاعات افغانستان به دنبال گزارش برخی رسانهها مبنی بر كشته شدن ملا عمر گفت كه وی از مخفیگاه خود در پاكستان ناپدید شده است و چندین روز است كه با فرماندهان خود تماسی نداشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان روز گذشته ادعای شبكه خبری طلوع افغانستان را مبنی بر كشته شدن ملا عمر در حالی كه با كمك یكی از مقامات ارشد اطلاعاتی سابق پاكستان در حال تغییر مكان در خاك این كشور بوده، تكذیب كرد.
سخنگوی طالبان گفت كه ملا عمر زنده است و در محلی در خاك افغانستان است.
با وجود این، ارائه گزارشهای متناقض از مجادلات پیچیده و سوءظنها میان افغانستان و پاكستان همزمان با افزایش فشار آمریكا بر هر دو كشور حكایت دارد.
در این میان وزیر امور خارجه پاكستان به منظور گفتوگو با حامد كرزای، رئیس جمهوری افغانستان كه صراحتا خواستار نقش بیشتر پاكستان در مبارزه با شبه نظامیان شده، در كابل به سر میبرد.
همچنین گمانهزنیهایی مطرح است كه آمریكا ممكن است تلاشهایش را برای كشتن یا دستگیر كردن رهبر طالبان بعد از كشتن اسامه بن لادن، رهبر تشكیلات القاعده بیشتر كند.
مقامات افغان مدعی هستند كه ملا عمر در شهرهای كویته یا كراچی پاكستان پناه گرفته است. پاكستان نیز متقابلا میگوید كه مداركی مبنی بر این كه ملا عمر در خاك این كشور است، در اختیار ندارد.
سخنگوی اداره ملی امنیت افغانستان گفت كه ملا عمر و برخی فرماندهان طالبان از چند روز پیش در حالی كه از كویته به منطقه قبیلهنشین وزیرستان شمالی تغییر مكان میدادند، دیگر ردیابی نشدهاند.
لطیفالله مشعل، سخنگوی این اداره اظهار داشت كه شاید در مسیر حركت آنها یك تصادف اتفاق افتاده باشد اما از طرف دیگر تصریح كرد كه مقامات افغان نسبت به سرنوشت رهبر طالبان اطلاعات بیشتری به دست نیاوردهاند.
وی در كابل به خبرنگاران گفت: ما میتوانیم تایید كنیم كه وی از مخفیگاهش ناپدید شده است.
شبكه خبری طلوع افغانستان روز گذشته به نقل از یك مقام اطلاعاتی ناشناس افغان گفت كه ملا عمر در حالی كه با كمك ژنرال حمید گل، رئیس سابق سازمان اطلاعات پاكستان عازم وزیرستان شمالی بوده كشته شده است.
لطیف الله مشعل افزود كه اداره ملی امنیت افغانستان بیش از 30 بار اطلاعاتی مربوط به محل اختفای ملا عمر را با كشورهای همسایه به ویژه پاكستان به اشتراك گذاشته است.
وی با اشاره غیرمستقیم به پاكستان گفت: اغلب دوستان ما صادق هستند و برخی نیز نیستند.
via digarban_rss by publisher1 on 5/23/11
قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفته در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران برخی از رزمندگان با امام دوازدهم شیعیان رابطه مستقیمی داشتند.به گزارش خبرگزاری رسا٬ آقای سلیمانی این مطلب را در «یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی» در قم بیان کرده است.این فرمانده سپاه گفته که «ما در جبهه بهاءالدینیها و بهجتهای کوچکی داشتیم که هرچند حوزه نرفته بودند ولی در مکتب امام به جایی رسیدند که با امام زمان عجلالله ارتباط مستقیم داشتند.»وی افزوده است: «معجزه جنگ این بود که انسانها را در کوتاهترین زمان ممکن به مقام عبودیت واقعی میرساند تا جایی که خیلیها حجاب از جلوی چشمانشان کنار رفت.»اظهارات این فرمانده سپاه در شرایطی ایراد میشود که نیروهای امنیتی تعدادی از نزدیکان احمدینژاد را به اتهام موعودگرایی و ترویج اندیشه آخرالزمانی بازداشت کردهاند.حامیان علی خامنهای که بسیاری از آنها را روحانیون و سپاهیان تشکیل میدهند، معتقدند نزدیکان احمدینژاد با ادعای داشتن ارتباط با امام دوازدهم شیعیان تلاش میکنند ولایت فقیه را کنار بزنند.در شرایط کنونی ادعای داشتن رابطه با امام زمان بیش از هر زمان دیگر در جمهوری اسلامی خطرناک بوده و عواقب پیشبینی نشدهای به همراه دارد.
2 کشته در انفجار پالايشگاه آبادان همزمان با حضور احمدی نژاد / مراسم افتتاحیه ناتمام ماند
via digarban_rss by publisher1 on 5/23/11

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس گفته در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران برخی از رزمندگان با امام دوازدهم شیعیان رابطه مستقیمی داشتند.
به گزارش خبرگزاری رسا٬ آقای سلیمانی این مطلب را در «یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی» در قم بیان کرده است.
این فرمانده سپاه گفته که «ما در جبهه بهاءالدینیها و بهجتهای کوچکی داشتیم که هرچند حوزه نرفته بودند ولی در مکتب امام به جایی رسیدند که با امام زمان عجلالله ارتباط مستقیم داشتند.»
وی افزوده است: «معجزه جنگ این بود که انسانها را در کوتاهترین زمان ممکن به مقام عبودیت واقعی میرساند تا جایی که خیلیها حجاب از جلوی چشمانشان کنار رفت.»
اظهارات این فرمانده سپاه در شرایطی ایراد میشود که نیروهای امنیتی تعدادی از نزدیکان احمدینژاد را به اتهام موعودگرایی و ترویج اندیشه آخرالزمانی بازداشت کردهاند.
حامیان علی خامنهای که بسیاری از آنها را روحانیون و سپاهیان تشکیل میدهند، معتقدند نزدیکان احمدینژاد با ادعای داشتن ارتباط با امام دوازدهم شیعیان تلاش میکنند ولایت فقیه را کنار بزنند.
در شرایط کنونی ادعای داشتن رابطه با امام زمان بیش از هر زمان دیگر در جمهوری اسلامی خطرناک بوده و عواقب پیشبینی نشدهای به همراه دارد.
2 کشته در انفجار پالايشگاه آبادان همزمان با حضور احمدی نژاد / مراسم افتتاحیه ناتمام ماند
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/23/11
انفجار و آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت آبادان تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن دستکم 14 نفر از کارکنان این مجموعه شده است.
via Fars News Agency on 3/3/90
خبرگزاري فارس: بروز اشكال فني در يكي از واحدها سبب ايجاد آتشسوزي در پالايشگاه آبادان شد.
via Fars News Agency on 3/3/90
خبرگزاري فارس: همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر فاز نخست طرح بنزينسازي پالايشگاه آبادان با ظرفيت توليد روزانه 2/4 ميليون ليتر بنزين با اكتان 94 توسط رئيس جمهور به بهرهبرداري رسيد.
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/23/11
سازمان هواشناسی پیش بینی کرد آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و در ارتفاعات همراه با رشد ابر و وزش شدید باد است.
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
| سید حسن خمینی نماز ناصر حجازی را پس از انجام مراسم غسل و کفن می خواند. |
via آينده نيوز on 5/23/11
خبرگزاری خانه ملت نوشت:
براساس گزارش یك روزنامه عربی، یكی از نمایندگان وقت عراق در برنامه ریزی ترور احمدی نژاد در هنگام سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
براساس گزارش منتشر شده در روزنامه الحیات چاپ لندن یكی از نمایندگان وقت پارلمان عراق در برنامه حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد همزمان با سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
این نماینده وقت پارلمان عراق محمد الداینی نام دارد كه پس از كشف این موضوع، مصونیت وی لغو و اقدامات قضائی علیه او آغاز شد.
احمدی نژاد در اسفند ۸۶ به عراق سفر كرد. محل استقبال و استقرار احمدی نژاد در این سفر، منطقه سبز بغداد بود.
در همین ارتباط اتحادیه بین المجالس جهانی نیز از دولت عراق خواسته است كه محكومیت " محمد الداینی " نماینده سابق پارلمان را لغو كند و از پارلمان بخواهد اعتبار سلب شده از این نماینده را به وی برگرداند.
دولت عراق اعلام كرد این درخواست غیرقابل اجرا است و چون از سوی یك سازمان غیر دولتی مطرح شده است هیچ الزام قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.
این نماینده سابق پارلمان عراق در سال ۲۰۰۹ بعد از فاش شدن برخی اقدامات وی از جمله دخالت در برنامه ریزی انفجار پارلمان از طریق عملیات انتحاری، دخالت در حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد در زمان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به عراق و حمل و نقل غیرمجاز اسلحه سلب مصونیت و اقدامات وی نیز از سوی دولت عراق محكوم شد.
دستگاه قضایی عراق نیز با انتقاد از این درخواست اتحادیه بین المجالس از دولت خواست با دخالت این اتحادیه در امور قضایی عراق برخورد كند.
براساس گزارش یك روزنامه عربی، یكی از نمایندگان وقت عراق در برنامه ریزی ترور احمدی نژاد در هنگام سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
براساس گزارش منتشر شده در روزنامه الحیات چاپ لندن یكی از نمایندگان وقت پارلمان عراق در برنامه حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد همزمان با سفر احمدی نژاد به این كشور دخالت داشت.
این نماینده وقت پارلمان عراق محمد الداینی نام دارد كه پس از كشف این موضوع، مصونیت وی لغو و اقدامات قضائی علیه او آغاز شد.
احمدی نژاد در اسفند ۸۶ به عراق سفر كرد. محل استقبال و استقرار احمدی نژاد در این سفر، منطقه سبز بغداد بود.
در همین ارتباط اتحادیه بین المجالس جهانی نیز از دولت عراق خواسته است كه محكومیت " محمد الداینی " نماینده سابق پارلمان را لغو كند و از پارلمان بخواهد اعتبار سلب شده از این نماینده را به وی برگرداند.
دولت عراق اعلام كرد این درخواست غیرقابل اجرا است و چون از سوی یك سازمان غیر دولتی مطرح شده است هیچ الزام قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.
این نماینده سابق پارلمان عراق در سال ۲۰۰۹ بعد از فاش شدن برخی اقدامات وی از جمله دخالت در برنامه ریزی انفجار پارلمان از طریق عملیات انتحاری، دخالت در حمله خمپاره ای به منطقه سبز امنیتی بغداد در زمان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به عراق و حمل و نقل غیرمجاز اسلحه سلب مصونیت و اقدامات وی نیز از سوی دولت عراق محكوم شد.
دستگاه قضایی عراق نیز با انتقاد از این درخواست اتحادیه بین المجالس از دولت خواست با دخالت این اتحادیه در امور قضایی عراق برخورد كند.
via آينده نيوز on 5/23/11
جام جم آنلاین نوشت:
سرگرد ایگور ماتویف كه به تازگی از ارتش روسیه خارج شده با بیان این مطلب به رویترز گفت : مقامات در اوایل سال جاری میلادی با هدف صرفه جویی مالی اقدام به توزیع غذای سگ در میان نیروهای وزارت كشور كردند.
به گفته این نظامی سابق روس، هم اكنون كارمندان وازرت كشور در تلاش هستند تا بقایای به جا مانده از غذای سگ را محو كنند تا شاید بتوانند از بروز یك رسوایی بزرگ در ارتش روسیه جلوگیری كنند.
ماتویف كه در دهه 1990 و در زمان جنگ چچن در ارتش روسیه حضور داشت در ماه جاری میلادی و پس از آنكه فیلمی ویدیویی را از فساد موجود در وزارت كشور روسیه در اینترنت قرار داد از سمت خود خلع شد.
ماتویف در این فیلم ویدیویی از دمیتری مدودف رئیس جمهور و ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه خواسته بود تا برای حل این معضل اقدام كنند.
این افسر سابق وزارت كشور روسیه افزود: سربازها مجبور بودند غذای سگ را به صورت غذای آبكی و خورشت مصرف كنند.
ماتویف گفت: بر روی كنسروهای غذای سگ برچسب "گوشت گاو با كیفیت عالی" زده شده بود.
وی افزود : این باعث تاسف و شرمندگی است اما با صراحت می گویم كه به نظامیان غذای سگ می دهند و برچسب های موجود بر روی بسته بندی این غذاها را عوض می كنند تا كسی متوجه اقدام آنها نشود.
در همین رابطه وزارت كشور روسیه بخشی از سخنان ماتویف را تائید كرده و از انجام تحقیقات برای روشن شدن ماجرا خبر داده است.
سرگرد ایگور ماتویف كه به تازگی از ارتش روسیه خارج شده با بیان این مطلب به رویترز گفت : مقامات در اوایل سال جاری میلادی با هدف صرفه جویی مالی اقدام به توزیع غذای سگ در میان نیروهای وزارت كشور كردند.
به گفته این نظامی سابق روس، هم اكنون كارمندان وازرت كشور در تلاش هستند تا بقایای به جا مانده از غذای سگ را محو كنند تا شاید بتوانند از بروز یك رسوایی بزرگ در ارتش روسیه جلوگیری كنند.
ماتویف كه در دهه 1990 و در زمان جنگ چچن در ارتش روسیه حضور داشت در ماه جاری میلادی و پس از آنكه فیلمی ویدیویی را از فساد موجود در وزارت كشور روسیه در اینترنت قرار داد از سمت خود خلع شد.
ماتویف در این فیلم ویدیویی از دمیتری مدودف رئیس جمهور و ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه خواسته بود تا برای حل این معضل اقدام كنند.
این افسر سابق وزارت كشور روسیه افزود: سربازها مجبور بودند غذای سگ را به صورت غذای آبكی و خورشت مصرف كنند.
ماتویف گفت: بر روی كنسروهای غذای سگ برچسب "گوشت گاو با كیفیت عالی" زده شده بود.
وی افزود : این باعث تاسف و شرمندگی است اما با صراحت می گویم كه به نظامیان غذای سگ می دهند و برچسب های موجود بر روی بسته بندی این غذاها را عوض می كنند تا كسی متوجه اقدام آنها نشود.
در همین رابطه وزارت كشور روسیه بخشی از سخنان ماتویف را تائید كرده و از انجام تحقیقات برای روشن شدن ماجرا خبر داده است.
via آينده نيوز on 5/23/11
همزمان با گفت وگوی تلفنی خانواده های دو آمریكایی زندانی در ایران با فرزندانشان ، محمد علی كلی از اسطوره های بوكس جهان و تعداد دیگری از شخصیت های مسلمان آمریكایی اعلام كرده اند كه امروز - سه شنبه- در یك كنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن شركت خواهند كرد تا بار دیگر خواهان آزادی شین باوئر و جاشوا فتال شوند.
به گزارش ایران دیپلماتیك به نقل از بی بی سی ، محمد علی كلی پیش تر در نامه ای خطاب به مقامات ارشد ایران از ایشان خواسته بود این افراد را آزاد كند.
به گفته خانواده های شین باوئر و جاشوا فتال، حال این دو نفر در مكالمه های جداگانه با نزدیكانشان خوب به نظر رسیده است.
بنابراین گزارش ، این دو نفر به خانواده های خود گفتند اوایل امسال در اعتراض به ممانعت مقام های ایرانی از دریافت نامه های شخصی، به مدت ۱۷ روز اعتصاب غذا كرده بودند.
جرم این دو آمریكایی جاسوسی است.
همچنین مارك تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده از ایران خواسته به دیپلمات های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریكا در این كشور اجازه دهد با این دو نفر دیدار كنند.
شین باوئر ۲۸ سال سن دارد و روزنامه نگار آزاد است. باوئر، سارا شورد، نامزد او و جاشوا فتال كه او هم ۲۸ ساله است به كردستان عراق رفته بودند و در حین گردش در یك منطقه خوش آب و هوای مرزی بازداشت شدند.
آنها در داخل ایران دستگیر شدند. هنوز آمریكایی ها اعلام نكرده اند چگونه این سه تبعه آمریكا مناطق مرزی ایران را به عنوان مناطق خوش آب و هوا تشخیص داده و بعد با ورود به خاك ایران به دنبال چه بوده اند.
ایران شین باوئر و جاشوا فتال را متهم كرده است كه به همراه سارا شورد به طور غیرقانونی از مرز عراق وارد خاك این كشور شده اند و آنها را جاسوس نامیده است.
سارا شورد پیشتر به دلایل انساندوستانه با تودیع وثیقه نیم میلیون دلاری آزاد شده بود. هر سه نفر اتهام های وارد شده را تكذیب كرده اند.
در همین حال خانواده های باوئر و فتال گفته اند به اعتصاب غذای به صورت نوبتی ادامه خواهند داد. این اعتصاب غذا در نخستین سالگرد دیدار مادران شین باوئر و جاشوا فتال از فرزندانشان در تهران آغاز شده است.
به گزارش ایران دیپلماتیك به نقل از بی بی سی ، محمد علی كلی پیش تر در نامه ای خطاب به مقامات ارشد ایران از ایشان خواسته بود این افراد را آزاد كند.
به گفته خانواده های شین باوئر و جاشوا فتال، حال این دو نفر در مكالمه های جداگانه با نزدیكانشان خوب به نظر رسیده است.
بنابراین گزارش ، این دو نفر به خانواده های خود گفتند اوایل امسال در اعتراض به ممانعت مقام های ایرانی از دریافت نامه های شخصی، به مدت ۱۷ روز اعتصاب غذا كرده بودند.
جرم این دو آمریكایی جاسوسی است.
همچنین مارك تونر، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده از ایران خواسته به دیپلمات های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریكا در این كشور اجازه دهد با این دو نفر دیدار كنند.
شین باوئر ۲۸ سال سن دارد و روزنامه نگار آزاد است. باوئر، سارا شورد، نامزد او و جاشوا فتال كه او هم ۲۸ ساله است به كردستان عراق رفته بودند و در حین گردش در یك منطقه خوش آب و هوای مرزی بازداشت شدند.
آنها در داخل ایران دستگیر شدند. هنوز آمریكایی ها اعلام نكرده اند چگونه این سه تبعه آمریكا مناطق مرزی ایران را به عنوان مناطق خوش آب و هوا تشخیص داده و بعد با ورود به خاك ایران به دنبال چه بوده اند.
ایران شین باوئر و جاشوا فتال را متهم كرده است كه به همراه سارا شورد به طور غیرقانونی از مرز عراق وارد خاك این كشور شده اند و آنها را جاسوس نامیده است.
سارا شورد پیشتر به دلایل انساندوستانه با تودیع وثیقه نیم میلیون دلاری آزاد شده بود. هر سه نفر اتهام های وارد شده را تكذیب كرده اند.
در همین حال خانواده های باوئر و فتال گفته اند به اعتصاب غذای به صورت نوبتی ادامه خواهند داد. این اعتصاب غذا در نخستین سالگرد دیدار مادران شین باوئر و جاشوا فتال از فرزندانشان در تهران آغاز شده است.
via آينده نيوز on 5/23/11
سازمان اطلاعات افغانستان به دنبال گزارش برخی رسانهها مبنی بر كشته شدن ملا عمر گفت كه وی از مخفیگاه خود در پاكستان ناپدید شده است و چندین روز است كه با فرماندهان خود تماسی نداشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان روز گذشته ادعای شبكه خبری طلوع افغانستان را مبنی بر كشته شدن ملا عمر در حالی كه با كمك یكی از مقامات ارشد اطلاعاتی سابق پاكستان در حال تغییر مكان در خاك این كشور بوده، تكذیب كرد.
سخنگوی طالبان گفت كه ملا عمر زنده است و در محلی در خاك افغانستان است.
با وجود این، ارائه گزارشهای متناقض از مجادلات پیچیده و سوءظنها میان افغانستان و پاكستان همزمان با افزایش فشار آمریكا بر هر دو كشور حكایت دارد.
در این میان وزیر امور خارجه پاكستان به منظور گفتوگو با حامد كرزای، رئیس جمهوری افغانستان كه صراحتا خواستار نقش بیشتر پاكستان در مبارزه با شبه نظامیان شده، در كابل به سر میبرد.
همچنین گمانهزنیهایی مطرح است كه آمریكا ممكن است تلاشهایش را برای كشتن یا دستگیر كردن رهبر طالبان بعد از كشتن اسامه بن لادن، رهبر تشكیلات القاعده بیشتر كند.
مقامات افغان مدعی هستند كه ملا عمر در شهرهای كویته یا كراچی پاكستان پناه گرفته است. پاكستان نیز متقابلا میگوید كه مداركی مبنی بر این كه ملا عمر در خاك این كشور است، در اختیار ندارد.
سخنگوی اداره ملی امنیت افغانستان گفت كه ملا عمر و برخی فرماندهان طالبان از چند روز پیش در حالی كه از كویته به منطقه قبیلهنشین وزیرستان شمالی تغییر مكان میدادند، دیگر ردیابی نشدهاند.
لطیفالله مشعل، سخنگوی این اداره اظهار داشت كه شاید در مسیر حركت آنها یك تصادف اتفاق افتاده باشد اما از طرف دیگر تصریح كرد كه مقامات افغان نسبت به سرنوشت رهبر طالبان اطلاعات بیشتری به دست نیاوردهاند.
وی در كابل به خبرنگاران گفت: ما میتوانیم تایید كنیم كه وی از مخفیگاهش ناپدید شده است.
شبكه خبری طلوع افغانستان روز گذشته به نقل از یك مقام اطلاعاتی ناشناس افغان گفت كه ملا عمر در حالی كه با كمك ژنرال حمید گل، رئیس سابق سازمان اطلاعات پاكستان عازم وزیرستان شمالی بوده كشته شده است.
لطیف الله مشعل افزود كه اداره ملی امنیت افغانستان بیش از 30 بار اطلاعاتی مربوط به محل اختفای ملا عمر را با كشورهای همسایه به ویژه پاكستان به اشتراك گذاشته است.
وی با اشاره غیرمستقیم به پاكستان گفت: اغلب دوستان ما صادق هستند و برخی نیز نیستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه طالبان روز گذشته ادعای شبكه خبری طلوع افغانستان را مبنی بر كشته شدن ملا عمر در حالی كه با كمك یكی از مقامات ارشد اطلاعاتی سابق پاكستان در حال تغییر مكان در خاك این كشور بوده، تكذیب كرد.
سخنگوی طالبان گفت كه ملا عمر زنده است و در محلی در خاك افغانستان است.
با وجود این، ارائه گزارشهای متناقض از مجادلات پیچیده و سوءظنها میان افغانستان و پاكستان همزمان با افزایش فشار آمریكا بر هر دو كشور حكایت دارد.
در این میان وزیر امور خارجه پاكستان به منظور گفتوگو با حامد كرزای، رئیس جمهوری افغانستان كه صراحتا خواستار نقش بیشتر پاكستان در مبارزه با شبه نظامیان شده، در كابل به سر میبرد.
همچنین گمانهزنیهایی مطرح است كه آمریكا ممكن است تلاشهایش را برای كشتن یا دستگیر كردن رهبر طالبان بعد از كشتن اسامه بن لادن، رهبر تشكیلات القاعده بیشتر كند.
مقامات افغان مدعی هستند كه ملا عمر در شهرهای كویته یا كراچی پاكستان پناه گرفته است. پاكستان نیز متقابلا میگوید كه مداركی مبنی بر این كه ملا عمر در خاك این كشور است، در اختیار ندارد.
سخنگوی اداره ملی امنیت افغانستان گفت كه ملا عمر و برخی فرماندهان طالبان از چند روز پیش در حالی كه از كویته به منطقه قبیلهنشین وزیرستان شمالی تغییر مكان میدادند، دیگر ردیابی نشدهاند.
لطیفالله مشعل، سخنگوی این اداره اظهار داشت كه شاید در مسیر حركت آنها یك تصادف اتفاق افتاده باشد اما از طرف دیگر تصریح كرد كه مقامات افغان نسبت به سرنوشت رهبر طالبان اطلاعات بیشتری به دست نیاوردهاند.
وی در كابل به خبرنگاران گفت: ما میتوانیم تایید كنیم كه وی از مخفیگاهش ناپدید شده است.
شبكه خبری طلوع افغانستان روز گذشته به نقل از یك مقام اطلاعاتی ناشناس افغان گفت كه ملا عمر در حالی كه با كمك ژنرال حمید گل، رئیس سابق سازمان اطلاعات پاكستان عازم وزیرستان شمالی بوده كشته شده است.
لطیف الله مشعل افزود كه اداره ملی امنیت افغانستان بیش از 30 بار اطلاعاتی مربوط به محل اختفای ملا عمر را با كشورهای همسایه به ویژه پاكستان به اشتراك گذاشته است.
وی با اشاره غیرمستقیم به پاكستان گفت: اغلب دوستان ما صادق هستند و برخی نیز نیستند.
via RSS on 5/23/11
محبوبیت فوقالعاده ناصر حجازی باعث شده برای اولین بار یک مراسم تشییع جنازه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.
به گزارش خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی پس فردا برگزار میشود. خانواده ناصر حجازی سرانجام تصمیم قطعی خود را در مورد روز برگزاری مراسم تشییع پیکر اسطوره گرفتند.
طبق آخرین خبرها قرار است پس فردا چهارشنبه، مراسم تشییع پیکر حجازی از روبروی بیمارستان کسری شروع شود. پیکر ناصر حجازی ساعت ۸ صبح از مقابل بیمارستان به سمت ورزشگاه آزادی تشییع میشود و در ورزشگاه آزادی هواداران حجازی با اسطوره خود وداع میکنند. طبق هماهنگیها قرار است پیکر دروازهبان اسبق تیم ملی ساعت ۹ صبح به ورزشگاه آزادی برسد و پس از آن هم به سمت بهشت زهرا برده شود.
این برای اولین بار است که مراسم تشییع پیکر یکی از فوتبالیها در ورزشگاه آزادی برگزار میشود. پیش از این همیشه چنین مراسمهایی در ورزشگاه شیرودی برگزار میشد اما محبوبیت زیاد ناصر حجازی باعث شده مراسم تشییع پیکر او را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند که ظرفیت بیشتری دارد.
via Donbaleh.com by sm1011 on 5/23/11
نماینده اصفهان در جلسه روز یکشنبه مجلس از وزیر تعاون در مورد جعلی بودن مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت مدیرکل گزینش این وزارت خانه سئوال کرد. به گزارش دانشجونیوز به نقل از خبرآنلاین، حسن کامران از وزیر تعاون پرسید چطور یک فرد با پست کارشناس خرید دخانیات به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی منصوب می شود و حتی بر خلاف قانون کار با دستور وزیر اضافه کار ۱۷۵ ساعته هم می گیرد؟ اما محمد عباسی وزیر تعاون با حضور در صحن علنی مجلس این اتهامات را رد و در مواردی هم عنوان کرد مسئول رسیدگی به جعلی بودن یا نبودن مدارک شناسایی فرد مذکور نیست و وزارت علوم ونظام وظیفه باید پاسخگو باشند. با این حال کامران نماینده اصفهان، تاکید داشت مدارکش برای اعلام این اتهامات نسبت به مدیرکل هسته گزینش وزارت تعاون که پیش از این یک کارشناس خرید در سازمان دخانیات بوده صحت دارد. کامران می گفت مدارک مستندی در مورد ادعاهایش مبنی بر جعلی بودن مدارک این فرد و هم چنین تخلفات اداری وی دارد که برای امنیت شغلی افرادی که این مدارک را به وی رساندند اسامی ان ها را نمی برد. وی در صحن هم بر 6 بند مطرح شده تاکید کرد و گفت نمی داند چطور فردی که سال 57 به دنیا امده و سابقه جبهه و جنگ هم ندارد و تازه در تاریخ 21/10/87 پست کارشناس خرد و فروش دخانیات را گرفته باید هم مدیر کل دفتر وزارتی ، هم مشاور وزیر و هم رئیس گزینش یک وزارت خانه باشد. به گفته کامران حتی در شرایطی که طبق قانون کار نهایت اضافه کاری که می توان به کارمندان داد 120 ساعت هست به امضای وزیر برای این فرد اضافه کار ماهانه 175 ساعتی رد شده است ؟ کامران گفت این فرد در حالی در سن 29 سالگی به این سمت منسوب شده که شرط سنی برای این شغل 30 سال بوده است. محمد عباسی اتهامات مربوطه به جعلی بودن مدارک این فرد را رد کرد و گفت زمانی که رئیس دانشگاه قائم شهر بوده این فرد به این دانشگاه منتقل شده و طبق تمام ظوابط دانشگاهی مدرک گرفته و اگر هم سئوالیهست او به عنوان وزیر تعاون مسئول پاسخگویی نیست و باید وزیر علوم و مسئول دانمشگاه ازاد جوابش را بدهند.
via Donbaleh.com by aradparsi on 5/23/11
آیت االله نوری خطاب به رئیس جمهوری گفت: باید بفهمید همه قضیه آبرسانی به خرمشهر و آبادان که به شما گفتند دروغ بود، دروغ! عیب است برای رئیس جمهوری که این همه به او دروغ بگویند و متوجه نشود. وی با حمله شدید به استاندار خوزستان افزود: با این وضعیتی که استانداری و پیمانکارانش برای مردم به وجود آورده اند دیگر کسی رغبت به آمدن به خرمشهر را نمی کند.
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/23/11
مديركل ايمني، بهداشت و محيط زيست وزارت نفت تصريح كرد: با توجه موارد مربوط به ايمني نظر ما اين است كه كلا پتروشيمي خارك جمعآوري شود چرا كه در جاي حساسي قرار گرفته است چنانكه پايانه اصلي و عمده صادرات نفت كشور در جزيره خارك قرار داد.
via DW-WORLD´s Persian Homepage on 5/23/11
با تصویب گسترش تحریمها علیه ایران، پنج مسئول ایرانی و ۱۰۰ شرکت تجاری در فهرست سیاه جای گرفتند. هواپیماهای ایران مدتی است اجازه سوختگیری در فرودگاه ژنو را ندارند. مجلس ایران نیز میخواهد ۲۶ مقام آمریکایی را تحریم کند.
via DW-WORLD´s Persian Homepage on 5/23/11
کشورهای عضو اتحادیه اروپا رهبر سوریه بشار اسد را به جمع شخصیتهایی اضافه کردند که حسابهای بانکیشان مسدود و سفرشان به اروپا ممنوع شده است. این تصمیم تلاش کشورهایی چون ترکیه را که قصد میانجیگری دارند دشوار میکند.
via Khodnevis by مهرداد راهوار on 5/23/11
این سایت در گزارشی کوتاه و بدون ذکر منبع خبر نوشت: «ع.تبر، که از اعضای حلقه یک جریان انحرافی بوده و وظیفه انشقاق در برخی تشکل های ارزشی را برعهده داشت چندی پیش به اتهاماتی چند دستگیر شده بود که اخیرا در زندان پارچ پلاستیکی را به صورت چاقو درآورده و اقدام به خودکشی کرده بود که باهوشیاری ماموران نجات پیدا کرده است.»
گفته می شود دلیل این اقدام وی ،عملی نشدن وعده های عناصر موثر جریان انحرافی برای آزادی وی بوده است.
بلافاصله پس از انتشار این خبر آینده نیوز یکی دیگر از سایت های حامی رهبر ایران، ع تبر را همان پیش نماز دفتر ریاست جمهوری، عباس امیری فر معرفی کرد و در گزارشی مدعی شد که احمدی نژاد قصد حمایت از امیری فر را ندارد
با گسترش این شایعه در رسانه های مختلف، خانواده امیری فر، در وبلاگ خود، با انتشار متنی، ضمن تکذیب خبر خود کشی نسبت به سلامتی و محل نگه داری عباس امیری فر یا ع،تبر، ابراز نگرانی کردند: «پدر ما کسی است که در زندانهای ساواک شکنجه شده است آن هم در حالی که جوانی ۱۸ یا ۱۹ ساله بود و زیر شدیدترین شکنجه های ساواک هیچگاه از اعتقادات خود برنگشت و تصمیم به خودکشی نگرفت. حال چه شده است که ادعای خودکشی پدرمان آن هم با پارچ آب مطرح میشود؟! چه شده است که این شایعهی خندهدار راجع به شاگرد ۲۲ سالهی درس خارج مقام معظم رهبری مطرح میشود؟ آیا بلایی بر سر پدرمان آمده است که حالا ادعای خودکشی او مطرح می شود؟ آیا این شایعات مقدمه ای است بر انتشار اقرارهای جعلی از پدرمان؟ پدری که هیچ حرف و سخن ناگفته ای ندارد.یکی پیدا شود به ما بگوید پدر ما کجاست که ۲۰ روز است از او خبری نیست و هر روز شایعات نگران کننده راجع به او شنیده می شود. ما نگران سلامتی او هستیم. ما فقط نگرانیم. هیچ نمی گوییم. حرف های ناگفته را در سینهمان نگه میداریم. فقط بگویید عباس امیری فر کجاست؟ حال سوالی اصلی این است، ایا امیری فر راه، به سرنوشت سعید امامی دچار خواهد شد؟»
via Khodnevis by سروش جعفری on 5/23/11
به گزارش خبرگزاری فارس علی فلاحیان، وزیر اطلاعات در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در حاشیه مراسم ختم مادر مصطفی پورمحمدی، قائم مقام سابق وی، با اشاره به این موضوع که اگر اصلاحطلبان به قانون برگردند و درصدد جبران اشتباه خود برآیند میتوانند در انتخابات مجلس شرکت کنند اضافه کرد که باید «در این زمینه همه از قانون تبعیت کنند.»
سخن از قانون راندن وزیر اسبق اطلاعات درحالی عنوان میشود که در دوران تصدی وی بر وزارت اطلاعات، حاکمیت بلامنازع سعید امامی و وزارت اطلاعات بود که بیشترین بیقانونیها و خودسریها از ناحیه این وزارتخانه دیده میشد. بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی از جمله سعیدی سیرجانی و فاطمه قائم مقامی در زمان زعامت آقای فلاحیان به قتل رسیدند و وزارت اطلاعات تحت امر وی هرگز پایبند به قانون نبود.
جريان انحرافي اطلاعات خود را از ارواح خبيثه ميگيرد
آقای فلاحیان همچنین در ادامه سلسله حملات مسئولین جمهوری اسلامی به تیم احمدینژاد به «جریان انحرافی» هم حمله کرد و گفت این جريان «اطلاعات خود را از ارواح خبيثه ميگيرد و در این زمینه از کشور هند بهره ميبرد كه قطعا بايد براي جلوگيري از ترويج اين افكار در جامعه با آنها قاطعانه برخورد كرد.»
این مقام سابق امنیتی با بیان اینکه بحثهای خرافی از بلایای امروز جهان است گفت در بسیاری از کشورهای توسعه یافته هم توسل به خرافات و اجنه وجود دارد و حتی در «فرانسه ۲۰۰ هزار جادوگر در پايتخت آن وجود دارد.»
وی در مورد برخورد با «جریان انحرافی» گفت که اگر برخورد خوب و شدیدی با این جریان شود همانند مسائل گذشته «ملت و نظام نسبت به اين گونه حركات واكسينه» میشود.
via آينده نيوز on 5/23/11
بروز اشكال فنی در یكی از واحدها سبب ایجاد انفجار و آتشسوزی در پالایشگاه آبادان شد.
به گزارش فارس، در جریان افتتاح فاز سوم واحد بنزینسازی پالایشگاه آبادان كه با حضور محمود احمدینژاد صورت گرفت، بروز اشكال فنی منجر به ایجاد انفجار و آتشسوزی در یكی از واحدهای این پالایشگاه شد.
با اقدام سریع دستاندركاران آتشسوزی مهار شده است و این حادثه هیچگونه وقفهای در برنامههای احمدینژاد ایجاد نكرده است.
وقوع این حادثه كه 6 مجروح به دنبال داشته است دود غلیظی در پالایشگاه و بخش گستردهای از شهر آبادان پراكنده كرد.
به گزارش فارس، در جریان افتتاح فاز سوم واحد بنزینسازی پالایشگاه آبادان كه با حضور محمود احمدینژاد صورت گرفت، بروز اشكال فنی منجر به ایجاد انفجار و آتشسوزی در یكی از واحدهای این پالایشگاه شد.
با اقدام سریع دستاندركاران آتشسوزی مهار شده است و این حادثه هیچگونه وقفهای در برنامههای احمدینژاد ایجاد نكرده است.
وقوع این حادثه كه 6 مجروح به دنبال داشته است دود غلیظی در پالایشگاه و بخش گستردهای از شهر آبادان پراكنده كرد.
via آينده نيوز on 5/23/11
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان انحرافی اقدامات ایذایی انجام میدهد ولی موفق نخواهد شد.
به گزارش فارس، آیتالله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم ختم والده حجتالاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی كل كشور، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز همانند احزاب، فعالیت انتخاباتی نمیكند بلكه اقدامات خود را به صورت غیرحزبی انجام میدهد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه برنامههای جامعه روحانیت مبارز برای مقابله با جریان انحرافی چه خواهد بود، اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز در برابر جریان انحرافی كه اقدامات ایذایی انجام میدهد، برنامه خواهد داشت، ولی باید گفت كه این جریان موفق نخواهد شد.
به گزارش فارس، آیتالله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه مراسم ختم والده حجتالاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی كل كشور، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز همانند احزاب، فعالیت انتخاباتی نمیكند بلكه اقدامات خود را به صورت غیرحزبی انجام میدهد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه برنامههای جامعه روحانیت مبارز برای مقابله با جریان انحرافی چه خواهد بود، اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز در برابر جریان انحرافی كه اقدامات ایذایی انجام میدهد، برنامه خواهد داشت، ولی باید گفت كه این جریان موفق نخواهد شد.
via آينده نيوز on 5/23/11
جامعه اسلامی ورزشكاران قم در نامه سرگشادهای به رئیس جمهور از وی خواستند در سفر این هفته به قم مشایی را همراه خود نیاورد.
به گزارش 19 دی در بخشی از این نامه آمده است: تلاشهای دولت نهم و دهم در شهر قم برای همه شهروندان قمی مورد توجه و قابل تقدیر است. این قدرشناسی نمیتواند باعث شود كه مردم فهیم و ولایتمدار قم نسبت به عملكرد جریان آقای مشایی در سالهای اخیر به ویژه آنچه كه در یك ماه گذشته اتفاق افتاده است، بی تفاوت بمانند.
ضرباتی كه این باند انحرافی در حوزه مدیریتی ریاست جمهوری به باورهای مردم و جوانان دین مدار و ولایت پیشه زدهاست به این زودی قابل جبران نیست. این عده كاری كردهاند كه دیوار اعتماد متقابل جوانان و دولت احمدی نژادترك بردارد و در آستانه فرو ریختن باشد. در بخشی دیگر از این نامه است: رئیس جمهور همان قدر كه وظیفه خود میداند از كسانی كه به آنها اعتماد دارد دفاع كند بایستی از جایگاه ریاست جمهوری نیز دفاع كرده و نگذارد این جایگاه خدای ناكرده با عملكرد ناصواب اطرافیانش در ذهن و قلب مردم لطمه ببیند. بنابراین با توجه به حوادث یك ماه گذشته از رئیس جمهوری میخواهیم در سفری كه در روزهای آتی به قم دارند، مشایی را به همراه خود نیاورند.
در این نامه تصریح شده است :جوانان پر شور قمی این بار رساتر از گذشته خواهند گفت: شهر مقدس قم جای فلانیها نیست.
بر پایه این گزارش تعدادی از هیأتهای مذهبی و طلاب حوزه علمیه نیز با صدور اطلاعیههایی خواستار عدم حضور مشایی در سفر رئیس جمهور به قم شدند.
به گزارش 19 دی در بخشی از این نامه آمده است: تلاشهای دولت نهم و دهم در شهر قم برای همه شهروندان قمی مورد توجه و قابل تقدیر است. این قدرشناسی نمیتواند باعث شود كه مردم فهیم و ولایتمدار قم نسبت به عملكرد جریان آقای مشایی در سالهای اخیر به ویژه آنچه كه در یك ماه گذشته اتفاق افتاده است، بی تفاوت بمانند.
ضرباتی كه این باند انحرافی در حوزه مدیریتی ریاست جمهوری به باورهای مردم و جوانان دین مدار و ولایت پیشه زدهاست به این زودی قابل جبران نیست. این عده كاری كردهاند كه دیوار اعتماد متقابل جوانان و دولت احمدی نژادترك بردارد و در آستانه فرو ریختن باشد. در بخشی دیگر از این نامه است: رئیس جمهور همان قدر كه وظیفه خود میداند از كسانی كه به آنها اعتماد دارد دفاع كند بایستی از جایگاه ریاست جمهوری نیز دفاع كرده و نگذارد این جایگاه خدای ناكرده با عملكرد ناصواب اطرافیانش در ذهن و قلب مردم لطمه ببیند. بنابراین با توجه به حوادث یك ماه گذشته از رئیس جمهوری میخواهیم در سفری كه در روزهای آتی به قم دارند، مشایی را به همراه خود نیاورند.
در این نامه تصریح شده است :جوانان پر شور قمی این بار رساتر از گذشته خواهند گفت: شهر مقدس قم جای فلانیها نیست.
بر پایه این گزارش تعدادی از هیأتهای مذهبی و طلاب حوزه علمیه نیز با صدور اطلاعیههایی خواستار عدم حضور مشایی در سفر رئیس جمهور به قم شدند.
via آينده نيوز on 5/23/11
سید حسن خمینی نماز ناصر حجازی را پس از انجام مراسم غسل و كفن می خواند.
به گزارس خبر آنلاین نوه امام(ره)كه شب گذشته با آتیلا حجازی تلفنی حرف زده و حال ناصر خان را از او جویا شده بود،نماز حجازی را می خواند.

پیكر مرحوم ناصر حجازی روز چهارشنبه ازمقابل ورزشگاه آزادی به سمت بهشت زهرا تشییع می شود.
گفتنی است سیدحسن خمینی از آخرین عیادت كنندگان حجازی قبل از به كما رفتن وی بود.
به گزارس خبر آنلاین نوه امام(ره)كه شب گذشته با آتیلا حجازی تلفنی حرف زده و حال ناصر خان را از او جویا شده بود،نماز حجازی را می خواند.

پیكر مرحوم ناصر حجازی روز چهارشنبه ازمقابل ورزشگاه آزادی به سمت بهشت زهرا تشییع می شود.
گفتنی است سیدحسن خمینی از آخرین عیادت كنندگان حجازی قبل از به كما رفتن وی بود.
via آينده نيوز on 5/23/11
واحد مركزی خبر سایت رسمی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مانند بخش های مختلف خبری تلویزیون و رادیو، طی ماههای اخیر اصرار عجیبی بر "عدم وجود درگیری در سوریه" دارد و حتی این اصرارها بیش از دولتی های سوری است، به طوریكه بارها مشاهده شده تلویزیون سوریه و شخص بشار اسد، بخش هایی از تظاهرات مردم این كشور را در تلویزیون خود منتشر كرده، اما صداوسیمای ایران، همچنان اصرار دارد كه خبری نیست!
به گزارش انتخاب؛ اما از آنجایی كه بنابرادعای همكاران "واحد مركزی خبر" ، در "سوریه" نه تظاهراتی است و نه حتی اعتراضی، این واحد در تازه ترین اخبار خود، از "اعترافات دو تروریست در سوریه" خبر دادند، خبری كه هر چند در میان خبرهای روزانه ی این سایت از "بی خبرها در سوریه"، خبر مهمی نیست اما ذات همین خبر نشان از وجود جنجال هایی در این كشور دارد كه صداوسیما، اساساً آن را نمی پذیرد.
اما خوب است پیش از انتشار متن دو خبر واحد مركزی خبر در مورد سوریه، به پركاری دفتر نمایندگی صداوسیمای ایران در سوریه (واحد مركزی خبر د ردمشق) اشاره كرد و از این خبررسانی به موقع و پركاری خیره كننده، تمحید و تشكر كرد. "انتخاب" ارزو می كند سایر نمایندگی های صداوسیما در كشورهای مختلف به همین اندازه فعال باشند و چنین نباشد كه مانند برخی نمایندگی ها، ماهی یك خبر (شاید هم كمتر!) آن هم به نقل از تلویزیون دولتی كشور مرتبط، گزارش خبری، تنظیم فرمایند!
واحد مركزی خبر در این گزارش نوشته است:
دو عضو گروه های تروریست كه در شهرهای درعا در جنوب و بانیاس در سواحل غرب سوریه بازداشت شدند اعتراف كردند: در مقابل دریافت پول از خارج از سوریه اموال دولتی را تخریب كردند. به گزارش واحد مركزی خبر از دمشق، به نقل از تلویزیون سوریه، این دو نفر همچنین اعتراف كردند یگانهای ارتش را در عملیات تروریستی خود هدف قرار دادند.
علی زیدان الناصر اهل شهر انخل از توابع استان درعا گفت: با هماهنگی گروهی از آشنایان برای ایجاد ناآرامی و آشوب در شهر انخل پس از آنكه شهرهای دیگر استان درعا مانند حراك، نعیمه، عتمان و صوره شاهد تظاهرات بود، اقدام كردیم.
برای ایجاد ناآرامی در شهر انخل به صورت برنامه ریزی شده كاركردیم و كمیته هایی را برای تحریك مردم به منظور شركت در تظاهرات، تهیه دستگاه های تلفن ماهواره ای برای برقراری ارتباط با شبكه های خارجی و جمع آوری پول برای خرید اسلحه تشكیل دادیم.
وی افزود: پیش از برگزاری تظاهرات 30 هزار لیره سوری معادل (600 دلار) دریافت كردم و قرار شد، در صورت موفقیت در تحریك تعداد بیشتری از مردم برای شركت در تظاهرات مبالغ بیشتری از طرف های خارجی دریافت كنم. پس از تظاهرات، پاسگاه پلیس و دفتر حزب بعث در شهر انخل را به آتش كشیدیم و پس از آن به مركز تلفن شهر حمله كردیم و تجهیزات آن را از بین بردیم، بعد از آن به پست ایست بازرسی ارتش حمله كردیم و اسلحه سربازان را به سرقت بردیم، همچنین روز بعد با ایجاد خاكریز و قراردادن بلوك های سیمانی خیابان های شهر انخل را مسدود كردیم.
به هر یك از افراد مسلح كه در شهر انخل نگهبانی می دادند، مبلغ سه هزار لیر ( معادل 60 دلار) دادیم و به هر یك از افراد مسلح كه به نظامیان حمله می كردند80 دلار پرداخت كردیم.
پس از هدف قراردادن نظامیان، به عنوان فرمانده شورشیان در شهر انخل معرفی شدم و من هم پذیرفتم.
فردی كه با معرفی یكی از اهالی شهر انخل وارد این شهر شده بود، طرز تهیه مواد آتشزا را به ما آموزش داد و همچنین یكی دیگر از شورشیان 11 بمب از شهر جاسم به همراه خود آورد. سركرده خرابكاران در شهر انخل همچنین افزود: وقتی خبر رسید نیروهای امنیتی درصدد ورود به شهر انخل هستند ، بیانیه ای صادر كردیم كه در آن حضور افراد مسلح در شهر انخل را تكذیب و اعلام كردیم امنیت در این شهر برقرار است و اهالی شهر با ورود ماموران امنیتی به این شهر مخالف هستند.
همچنین یكی از خرابكاران شهر بانیاس اعتراف كرد، آنها اسلحه را زیر نظر محمدعلی بیاسی از نزدیكان عبدالحلیم خدام از لبنان به طور قاچاق می آوردند و سپس در مسجد الرحمن در شهر بانیاس مخفی می كردند. عبدالقادر الزیر 33 ساله كه تا سوم راهنمایی تحصیل كرده گفت: سلاح را در اختیار خرابكاران قرار دادیم و به آنها ماموریت دادیم تا با ماموران امنیتی درگیر شوند.
وقتی خبر رسید ارتش درصدد ورود به شهر بانیاس است، تصمیم گرفتیم امارات سلفی به ریاست انس عیروط اعلام كنیم و او هم پست های اصلی را به انس شغری و ابو علی بیاسی در بانیاس واگذار كرد. وی كه به عنوان راننده ، مسئولیت جابجایی مواد منفجره برای بمب گذاری مراكز حساس شهر بانیاس برعهده داشت گفت: در مراكزی از قبیل پالایشگاه، نیروگاه تولید برق و خط انتقال نفت بمب گذاری كردیم و منتظر دستور انس الشغری برای انفجار آن بودیم. الزیر با اشاره به اینكه بابت كارم با گروه تروریستی شهر بانیاس 65 هزار لیره سوری ( معادل 1400دلار) دریافت كردم ، افزود: پس از درگیری با نیروهای ارتش یك نفر را زخمی كردم و سپس تصمیم گرفتم در خانه بمانم و با خرابكاران ارتباطی نداشتم باشم.
علی زیدان الناصر اهل شهر انخل از توابع استان درعا گفت: با هماهنگی گروهی از آشنایان برای ایجاد ناآرامی و آشوب در شهر انخل پس از آنكه شهرهای دیگر استان درعا مانند حراك، نعیمه، عتمان و صوره شاهد تظاهرات بود، اقدام كردیم.
برای ایجاد ناآرامی در شهر انخل به صورت برنامه ریزی شده كاركردیم و كمیته هایی را برای تحریك مردم به منظور شركت در تظاهرات، تهیه دستگاه های تلفن ماهواره ای برای برقراری ارتباط با شبكه های خارجی و جمع آوری پول برای خرید اسلحه تشكیل دادیم.
وی افزود: پیش از برگزاری تظاهرات 30 هزار لیره سوری معادل (600 دلار) دریافت كردم و قرار شد، در صورت موفقیت در تحریك تعداد بیشتری از مردم برای شركت در تظاهرات مبالغ بیشتری از طرف های خارجی دریافت كنم. پس از تظاهرات، پاسگاه پلیس و دفتر حزب بعث در شهر انخل را به آتش كشیدیم و پس از آن به مركز تلفن شهر حمله كردیم و تجهیزات آن را از بین بردیم، بعد از آن به پست ایست بازرسی ارتش حمله كردیم و اسلحه سربازان را به سرقت بردیم، همچنین روز بعد با ایجاد خاكریز و قراردادن بلوك های سیمانی خیابان های شهر انخل را مسدود كردیم.
به هر یك از افراد مسلح كه در شهر انخل نگهبانی می دادند، مبلغ سه هزار لیر ( معادل 60 دلار) دادیم و به هر یك از افراد مسلح كه به نظامیان حمله می كردند80 دلار پرداخت كردیم.
پس از هدف قراردادن نظامیان، به عنوان فرمانده شورشیان در شهر انخل معرفی شدم و من هم پذیرفتم.
فردی كه با معرفی یكی از اهالی شهر انخل وارد این شهر شده بود، طرز تهیه مواد آتشزا را به ما آموزش داد و همچنین یكی دیگر از شورشیان 11 بمب از شهر جاسم به همراه خود آورد. سركرده خرابكاران در شهر انخل همچنین افزود: وقتی خبر رسید نیروهای امنیتی درصدد ورود به شهر انخل هستند ، بیانیه ای صادر كردیم كه در آن حضور افراد مسلح در شهر انخل را تكذیب و اعلام كردیم امنیت در این شهر برقرار است و اهالی شهر با ورود ماموران امنیتی به این شهر مخالف هستند.
همچنین یكی از خرابكاران شهر بانیاس اعتراف كرد، آنها اسلحه را زیر نظر محمدعلی بیاسی از نزدیكان عبدالحلیم خدام از لبنان به طور قاچاق می آوردند و سپس در مسجد الرحمن در شهر بانیاس مخفی می كردند. عبدالقادر الزیر 33 ساله كه تا سوم راهنمایی تحصیل كرده گفت: سلاح را در اختیار خرابكاران قرار دادیم و به آنها ماموریت دادیم تا با ماموران امنیتی درگیر شوند.
وقتی خبر رسید ارتش درصدد ورود به شهر بانیاس است، تصمیم گرفتیم امارات سلفی به ریاست انس عیروط اعلام كنیم و او هم پست های اصلی را به انس شغری و ابو علی بیاسی در بانیاس واگذار كرد. وی كه به عنوان راننده ، مسئولیت جابجایی مواد منفجره برای بمب گذاری مراكز حساس شهر بانیاس برعهده داشت گفت: در مراكزی از قبیل پالایشگاه، نیروگاه تولید برق و خط انتقال نفت بمب گذاری كردیم و منتظر دستور انس الشغری برای انفجار آن بودیم. الزیر با اشاره به اینكه بابت كارم با گروه تروریستی شهر بانیاس 65 هزار لیره سوری ( معادل 1400دلار) دریافت كردم ، افزود: پس از درگیری با نیروهای ارتش یك نفر را زخمی كردم و سپس تصمیم گرفتم در خانه بمانم و با خرابكاران ارتباطی نداشتم باشم.
واحد مركزی خبر در گزارش دیگری با عنوان "سوریه بخش دیگری از دروغ پردازی شبكه های ماهواره ای را افشا كرد " نوشت:
تلویزیون الدنیا با پخش گزارشی به افشای بخش دیگری از دروغ پردازی برخی شبكه های ماهواره ای عربی زبان علیه سوریه پرداخت.
به گزارش واحد مركزی خبر از دمشق، تلویزیون الدنیا با اشاره به نقشه سرزمین های اشغالی كه در تلویزیون الجزیره برای بیان موقعیت جغرافیایی سوریه و همسایگان آن، از آن استفاده می كند، اعلام كرد: گویا این رسانه، جولان را بخشی از سرزمین های اشغالی سوریه نمی داند.
به گزارش واحد مركزی خبر از دمشق، تلویزیون الدنیا با اشاره به نقشه سرزمین های اشغالی كه در تلویزیون الجزیره برای بیان موقعیت جغرافیایی سوریه و همسایگان آن، از آن استفاده می كند، اعلام كرد: گویا این رسانه، جولان را بخشی از سرزمین های اشغالی سوریه نمی داند.
با این توصیف الجزیره باید از 23 میلیون شهروند سوری پوزش بخواهد، چون هیچ كس در سوریه حاضر نیست از ذره ای از خاك جولان صرف نظر كند. تلویزیون الدنیا سپس با بیان ادعای برخی شبكه های ماهواره ای عربی زبان مبنی بر اینكه ماموران امنیتی سوریه به سوی تظاهركنندگان تیراندازی می كنند، تصاویری از تظاهرات اعتراض آمیز در سوریه را پخش و این سوال را مطرح كرد كه چرا به این تظاهركنندگان تیراندازی نمی شود. همچنین تلویزیون الدنیا تصویری را پخش كرد كه شبكه الجزیره آن را محله باب السباع حمص نامید ولی العربیه با پخش همان تصاویر مدعی می شود كه این محله قابون دمشق است و در ادامه گزارشگر می گوید اینكه فقط دیوار سمت راست تصویر و آسمان پیدا است، بنابر این معلوم نیست كه این رسانه ها چگونه تشخیص دادند، این تصویر از حمص، یا از دمشق است.
همچنین تلویزیون الدنیا صحنه مصاحبه شاهدی از شهر حلب با شبكه ماهواره ای العربیه را پخش كرد كه در آن مجری از شاهد می خواهد اوضاع را در استان های مختلف سوریه بیان كند، اما گزارشگر الدنیا می گوید، مگر این شاهد ماهواره است كه از همه جای سوریه خبر داشته باشد؟
via آينده نيوز on 5/23/11
مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری گفت: اسناد زیادی درباره گروه انحرافی در دست دارم كه این گروه میخواهد تنها خواسته خود حذف نظام ولایی را در این كشور پیاده كند
به گزارش فارس، مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری گفت: اسناد زیادی درباره گروه انحرافی در دست دارم كه این گروه میخواهد تنها خواسته خود حذف نظام ولایی را در این كشور پیاده كند.
داود احمدینژاد مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری و دبیر كمیته دائمی پدافند غیرعامل در پاسخ به این سؤال كه فساد گروه انحرافی در چه سطحی است؟ گفت: من اسم نمیبرم، اما هماكنون سردمدار فساد كلان در جامعه همین گروه انحرافی است و بهتر از این نمیتوان تعبیری داشت.
وی تصریح كرد: آنها انواع فساد اعم از سیاسی و اقتصادی را دارند.
برادر رئیسجمهور در عین حال به مقولات دیگری نیز از فساد گروه انحرافی اشاره كرد اما گفت كه وقت انتشار این مطالب هماكنون نیست و باید آنرا برای وقت دیگری گذاشت.
احمدینژاد در ادامه در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینكه كه شما قبلا در بازرسی نهاد ریاست جمهوری بودهاید و راجع به گروه انحرافی مداركی در دست دارید كه انتشار آنها به روشن شدن افكار عمومی كمك میكند، پاسخ داد: اسنادی هست اما برخی از آنها كاملاً سری هستند.
وی تصریح كرد: در عین حال بخشی از این اسناد كه سرّی نبودهاند را در سخنرانیهایم افشا كردهام.
احمدینژاد همچنین در مورد اینكه آیا وزرای وزارتخانههای ادغام شده در اقدام اخیر دولت با گروه انحرافی دارای زاویه و اختلاف بودهاند نیز هیچ پاسخی نداد و سكوت كرد.
این چهره سیاسی در ادامه در پاسخهای كوتاه خود در مورد اصل و آغاز گروه انحرافی تصریح كرد: سنگ بنای گروه انحرافی را بنیصدر گذاشته است و چهرههای مطرح شده اخیر در گروه انحرافی در ادامه همان مسیر حركت میكنند.
وی در مورد اینكه تعداد اعضای اصلی گروه انحرافی در بدنه دولت چند نفر است و آینده آنها را چطور پیشبینی میكنید، خاطرنشان كرد: اگر آنها زیاد بودند، متحمل خسارتهای زیادی میشدیم، ولی تعدادشان بسیار اندك است، آینده آنها نیز همانند سایر گروههای انحرافی است و اینها هم تمام خواهند شد.
مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری همچنین تأكید كرد: گروه انحرافی تلاش میكند كه تنها خواسته خود یعنی حذف نظام ولایی را در این مملكت پیاده كند.
وی افزود: آنها میخواهند به راحتی با هدیه و لیلا و بقیه بنشینند و بروند و بیایند.
احمدینژاد همچنین در پاسخ به این سوال كه رئیس جمهور چه زمانی از گروه انحرافی اعلام برائت میكند، گفت: الله اعلم.
به گزارش فارس، مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری گفت: اسناد زیادی درباره گروه انحرافی در دست دارم كه این گروه میخواهد تنها خواسته خود حذف نظام ولایی را در این كشور پیاده كند.
داود احمدینژاد مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری و دبیر كمیته دائمی پدافند غیرعامل در پاسخ به این سؤال كه فساد گروه انحرافی در چه سطحی است؟ گفت: من اسم نمیبرم، اما هماكنون سردمدار فساد كلان در جامعه همین گروه انحرافی است و بهتر از این نمیتوان تعبیری داشت.
وی تصریح كرد: آنها انواع فساد اعم از سیاسی و اقتصادی را دارند.
برادر رئیسجمهور در عین حال به مقولات دیگری نیز از فساد گروه انحرافی اشاره كرد اما گفت كه وقت انتشار این مطالب هماكنون نیست و باید آنرا برای وقت دیگری گذاشت.
احمدینژاد در ادامه در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینكه كه شما قبلا در بازرسی نهاد ریاست جمهوری بودهاید و راجع به گروه انحرافی مداركی در دست دارید كه انتشار آنها به روشن شدن افكار عمومی كمك میكند، پاسخ داد: اسنادی هست اما برخی از آنها كاملاً سری هستند.
وی تصریح كرد: در عین حال بخشی از این اسناد كه سرّی نبودهاند را در سخنرانیهایم افشا كردهام.
احمدینژاد همچنین در مورد اینكه آیا وزرای وزارتخانههای ادغام شده در اقدام اخیر دولت با گروه انحرافی دارای زاویه و اختلاف بودهاند نیز هیچ پاسخی نداد و سكوت كرد.
این چهره سیاسی در ادامه در پاسخهای كوتاه خود در مورد اصل و آغاز گروه انحرافی تصریح كرد: سنگ بنای گروه انحرافی را بنیصدر گذاشته است و چهرههای مطرح شده اخیر در گروه انحرافی در ادامه همان مسیر حركت میكنند.
وی در مورد اینكه تعداد اعضای اصلی گروه انحرافی در بدنه دولت چند نفر است و آینده آنها را چطور پیشبینی میكنید، خاطرنشان كرد: اگر آنها زیاد بودند، متحمل خسارتهای زیادی میشدیم، ولی تعدادشان بسیار اندك است، آینده آنها نیز همانند سایر گروههای انحرافی است و اینها هم تمام خواهند شد.
مسئول سابق بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری همچنین تأكید كرد: گروه انحرافی تلاش میكند كه تنها خواسته خود یعنی حذف نظام ولایی را در این مملكت پیاده كند.
وی افزود: آنها میخواهند به راحتی با هدیه و لیلا و بقیه بنشینند و بروند و بیایند.
احمدینژاد همچنین در پاسخ به این سوال كه رئیس جمهور چه زمانی از گروه انحرافی اعلام برائت میكند، گفت: الله اعلم.
via digarban_rss by publisher1 on 5/23/11
محمود احمدینژاد در همایش «بانوی بصیر» گفته است: «اگر روزی همسرم را نبینم میمیرم.»
احمدینژاد افزوده است: «به خدا سوگند که حاضرم همه دنیا را بدهم تا یک لبخند مادر و همسرم را ببینم.»
via digarban_rss by publisher1 on 5/23/11
علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات گفت که «جریان انحرافی» اطلاعات خود را از «ارواح خبیثه» میگیرد.
فلاحیان افزوده است: «این جریان، از طرق غلط و شیطانی رایج در برخی کشورها مانند هند بهره میبرد.»
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
| اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با افزایش محدودیت های بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تحریم های اعمال شده بر این کشور را به دلیل سرکوب خشونت آمیز اعتراضات ضد دولتی که منجر به مرگ بیش از 900 تن شده را افزایش داد. |
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
| دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور و داماد محمود احمدينژاد از تلاشها و فشارهاي سرپرست نهاد رياست جمهوري براي استعفاي وي از مسئوليت دبيرخانه شوراي مشاوران دولت پرده برداشت. |
via IranPressNews| ايران پرس نيوز on 5/23/11
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، سخنگوی سازمان اطلاعات افغانستان امروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد، ملا محمد عمر، سرکرده طالبان از چهار پنج روز پیش در مخفیگاه خود در پاکستان ناپدید شده است. گفته می شود، ماموران اطلاعاتی آمریکا و پاکستان، آخرین مخفیگاه ملاعمر را کشف کرده اند. صبح امروز برخی منابع خبری در افغانستان از کشته شدن ملاعمر خبر داده بودند، اما سخنگوی سازمان اطلاعات افغانستان گفت، نمی تواند این خبر را تائید کند. طالبان نیز خبر مرگ رهبر خود را تکذیب کرده است. آنچه مسلم است اینکه پس از عملیات کماندوهای آمریکايی علیه بن لادن در پاکستان، این کشور دیگر مکان امنی برای ملاعمر نیست. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه جهانی بی بی سی، در مقابل این پرسش که اگر یک رهبر تروریست بار دیگر در پاکستان یا هر کشور دیگری توسط آمریکا مورد شناسائی قرار گیرد، آیا ایالات متحده دست به عملیاتی مشابه عملیات کشتن بن لادن خواهد زد یا نه، با قاطعیت تمام پاسخ داد که وظیفه او تامین امنیت آمریکا است.
via Tabnak.IR | تابناك by info@tabnak.ir on 5/23/11
متوسط بارش در مناطق خشک به 10 میلی متر رسیده و سطح آب رودخانهها بسیار پایین آمده است. کشاورزان این مناطق از بیم خشکسالی از دولت و مقامات کمک رسمی خواستهاند.
via افکارنيوز - آخرين عناوين on 5/23/11
| عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که شورای نگهبان دیروز(یکشنبه اول خرداد) موضع رسمی خود را درباره غیرقانونی بودن سرپرستی رئیس جمهوری در وزارت نفت اعلام کرده است، گفت: احمدینژاد تا دو روز دیگر سرپرست این وزارتخانه را معرفی میکند. |
via افکارنيوز - آخرين عناوين on 5/23/11
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/23/11
ادامه خروج گرد و غبارهای آتشفشانی از آتشفشان شهر ریکجاویک ایسلند علاوه بر تعطیل کردن مهمترین فرودگاه بین المللی این کشور سبب صدور فرمان آماده باش در سایر فرودگاه های مهم اروپا شده است.
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
| رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تکذیب شایعه اختلاف بسیج و سپاه با دولت گفت: هیچ اختلافی بین بسیج و سپاه با دولت وجود ندارد و اینگونه شایعات برای برهم زدن اتحاد مردم است. |
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
| فرمانده كل سپاه گفت: «يك بسيجي نميتواند بنشيند و ببينيد به ارزشهاي انقلاب اسلامي توهين شود ما بايد به تكليف خود در هر لباس و هر مقطعي از تاريخ عمل كنيم.» |
via پايگاه خبری تحليلی فرارو - آخرين عناوين سياسی on 5/23/11
| پيش از اين سيد مرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته بود كه جريان انحرافي اصولگرايي مدعي شده قصد دارد 150 نماينده به مجلس آينده بفرستد تا بتواند رياست جمهوري آينده را از آن خود كند. |
via VOA News: خبرها by on 5/22/11
حکومت مستقر در شمال سودان می گوید، کنترل منطقه مورد اختلاف «ابایه» را به دست آورده است. حکومت مستقر در جنوب سودان خود را برای استقلال کامل از شمال در نهم جولای آماده می کند، و این اتفاق ممکن است به شروع جنگ داخلی دیگری بین شمال و جنوب سودان منجر شود.
حکومت های مستقر در جنوب و شمال سودان در مورد مالکیت منطقه نفت خیز ابایه اختلاف دارند. امین حسن عمر، یکی از وزرای ارشد حکومت شمال سودان می گوید، نیروهای شمال منطقه «ابایه» را از وجود قوای جنوب پاکسازی کرده اند.
تانک های ارتش شمال سودان بعد از تهاجمی که به تار و مار شدن نیروهای حکومت جنوب آن کشور و فراری دادن تقریبا تمام ساکنان آن منطقه انجامید، از خیابان های عمده ترین شهر ناحیه «ابایه» عبور کرده اند.
عمر البشیر، رییس جمهوی سودان، هشدار داده در صورتیکه جنوب از ادعای مالکیت خود بر منطقه ابایه دست بر ندارد، از شناسایی جنوب به عنوان کشوری مستقل خودداری خواهد کرد. قرار بود همه پرسی در مورد تعیین مالکیت منطقه ابایه در ماه ژانویه برگذار شود، اما به دلیل اختلاف دو طرف در مورد اینکه چه کسانی می توانند در آن شرکت کنند، انجام نشد.
واشنگتن از رهبران شمال و جنوب سودان خواسته است به مظنور کاهش تنش ها «بلافاصله» با یکدیگر ملاقات کنند.
قرارداد آتش بسی که ۶ سال پیش بین نیروهای شمال و جنوب سودان به امضا رسید، بعد از ۲۱ سال به جنگ داخلی آن کشور پایان داد و در همه پرسی ۵ ماه پیش اکثر قریب به اتفاق ساکنان جنوب به جدایی آن از شمال سودان رای دادند.
حکومت های مستقر در جنوب و شمال سودان در مورد مالکیت منطقه نفت خیز ابایه اختلاف دارند. امین حسن عمر، یکی از وزرای ارشد حکومت شمال سودان می گوید، نیروهای شمال منطقه «ابایه» را از وجود قوای جنوب پاکسازی کرده اند.
تانک های ارتش شمال سودان بعد از تهاجمی که به تار و مار شدن نیروهای حکومت جنوب آن کشور و فراری دادن تقریبا تمام ساکنان آن منطقه انجامید، از خیابان های عمده ترین شهر ناحیه «ابایه» عبور کرده اند.
عمر البشیر، رییس جمهوی سودان، هشدار داده در صورتیکه جنوب از ادعای مالکیت خود بر منطقه ابایه دست بر ندارد، از شناسایی جنوب به عنوان کشوری مستقل خودداری خواهد کرد. قرار بود همه پرسی در مورد تعیین مالکیت منطقه ابایه در ماه ژانویه برگذار شود، اما به دلیل اختلاف دو طرف در مورد اینکه چه کسانی می توانند در آن شرکت کنند، انجام نشد.
واشنگتن از رهبران شمال و جنوب سودان خواسته است به مظنور کاهش تنش ها «بلافاصله» با یکدیگر ملاقات کنند.
قرارداد آتش بسی که ۶ سال پیش بین نیروهای شمال و جنوب سودان به امضا رسید، بعد از ۲۱ سال به جنگ داخلی آن کشور پایان داد و در همه پرسی ۵ ماه پیش اکثر قریب به اتفاق ساکنان جنوب به جدایی آن از شمال سودان رای دادند.
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/23/11
در حالي پروژه 400 ميليارد توماني تالارهاي بين المللي ايران-كيش به صورت ترك تشريفات مناقصه به شركت خانوادگي يحيي فيوضي واگذار شده كه طبق بند «و» ماده 28 قانون برگزاري مناقصات، ترك تشريفات مناقصه منوط به تاييد شوراي اقتصاد، معاون برنامهريزي و وزير اقتصاد است.
via digarban_rss by publisher1 on 5/22/11
محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد درگذشت آیتالله خمینی اعلام کرد سخنرانان مراسم روز ۱۴ خرداد حسن خمینی و علی خامنهای خواهند بود.
احمدینژاد سال گذشته یکی از سخنرانان مراسم ۱۴ خرداد بود و تاکنون علت حذف نام وی از فهرست سخنرانان امسال اعلام نشده است.
via digarban_rss by publisher1 on 5/22/11

سایتهای «آزادینیوز» ٬ «نهالنیوز» و «آئیننیوز» وابسته به تیم احمدینژاد مسدود یا از دسترس خارج شدند.
علت انسداد و از دسترس خارج شدن این سایتها اعلام نشده است.
این سایتها در هفتههای اخیر اخبار و گزارشهایی در حمایت از تیم احمدینژاد و انتقاد از حامیان علی خامنهای منتشر کرده بودند.
پیشتر سایتهای «برای همه»، «محرمانه نیوز»، «دولت یار»، «رهوا»، «باکری آنلاین» و «پنهان نیوز» که همگی آنها وابسته به حامیان احمدینژاد بود فیلتر و از دسترس خارج شده بود.
با گسترش تنشها میان خامنهای و احمدینژاد٬ محدودیتها علیه حامیان رئیس دولت دهم نیز افزایش یافته است.
در هفتههای اخیر علاوه بر مسدود شدن چند سایت اینترنتی٬ تعدادی از نزدیکان احمدینژاد احضار و بازداشت شدهاند.
دولت احمدینژاد دو سال پیش با تقلبی گسترده تشکیل شد و در حال حاضر به یکی از مهمترین نگرانیهای جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
via digarban_rss by publisher1 on 5/22/11

سفرهای استانی هیات دولت پس از آغاز تنشها میان خامنهای و احمدینژاد متوقف شده و استاندار تهران هم از برگزاری یک راهپیمایی میلیونی در این شهر خبر داده است.
آخرین سفر استانی هیات دولت اوایل اردیبهشت ماه امسال به کردستان صورت گرفت و قرار بود دو هفته پیش با سفر به قم٬ دور سوم این سفرها به پایان برسد که این برنامه بنابر دلایل نامعلومی تاکنون انجام نشده است.
مجتبی ثمره هاشمی دستیار احمدینژاد نیز از علت نیمهتمام ماندن دور سوم سفرهای استانی اظهار بیاطلاعی کرده و گفته دولت پیش از آغاز ماه رمضان دو سفر استانی خواهد داشت.
روز دوشنبه (دوم خرداد) نیز شبکه استانی «سیمای نور» از سفر قریبالوقوع محمود احمدی نژاد به قم خبر داد؛ سفری که زمان دقیق آن مشخص نیست.
از آغاز تنشها میان خامنهای و احمدینژاد٬ رئیس دولت دهم با محدودیتهای اعلام نشدهای مواجه شده به طوری که طی این مدت٬ تنها یکبار در برنامه زنده تلویزیونی ظاهر شده است.
بسیاری از رسانهها و سایتهای حامی دولت در چند هفته گذشته نیز فیلتر و از دسترس خارج شدهاند.
همزمان با افزایش محدودیتها علیه تیم احمدینژاد٬ مرتضی تمدن استاندار تهران هم از برگزاری یک راهپیمایی میلیونی و غیرمعمول در حمایت از خیرین مدرسهساز در تهران خبر داده است.
به گزارش روز یکشنبه (اول خرداد) خبرگزاری پانا٬ آقای تمدن از مسئولین آموزش و پرورش و استانداری خواسته که با همکاری یکدیگر٬ این راهپیمایی میلیونی را برگزار کنند.
استاندار تهران به زمان برگزاری این راهپیمایی غیرمعمول که برای نخستینبار قرار است در این شهر برگزار شود٬ اشارهای نکرده است.
پیشتر از خیرین مدرسهساز در همایشها یا گردهماییهایی محدود تجلیل میشد و تاکنون سابقه نداشته که در تهران برای تجلیل از اقدامات خیرخواهانه مدرسهسازان راهپیمایی میلیونی برگزار شود.
پیشتر در شهر همدان پیادهروی خانوادهها در تقدیر از خیرین مدرسهساز برگزار شده است و به نظر میرسد استانداری تهران با توسعه این تجربه قصد برگزاری یک راهپیمایی میلیونی دارد.
استانداری تهران در شرایطی برگزاری این راهپیمایی را در دستور کار قرار داده که سایت «ندای انقلاب» از شکست طرح «اردوکشی خیابانی» تیم احمدینژاد در هفتههای اخیر خبر داده است.
«ندای انقلاب» نوشته که جریان انحرافی در هفتههای اخیر «کوشید با به خیابان آوردن حامیان خود بگوید که ما هم توان به خیابان آوردن را داریم که با بیمیلی بدنه حامیان خود مواجه شد.»
این سایت در عین حال نوشته که تیم احمدینژاد «در توهم بهسربرده و با ادامه این وضعیت روز به روز به پایان خود نزدیک میشود.»

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر