ويکی ليکس: پيشنهاد يک نهاد پژوهشی آلمانی برای خرابکاری در فعاليت اتمی ايران
from Radio Free Europe / Radio Liberty
Shared by you

براساس بخشی از اسناد ويکی ليکس که در روزنامه گاردين چاپ شده، موضوع تخريب فعاليت های اتمی جمهوری اسلامی ايران و ايجاد اخلال و نقص فنی در آن از سوی يک مرکز پژوهشی سياست خارجی در آلمان مطرح و به آمريکا پيشنهاد شده است. براساس بخشی از اسناد ويکی ليکس که در روزنامه گاردين چاپ شده، موضوع تخريب فعاليت های اتمی جمهوری اسلامی ايران و ايجاد اخلال و نقص فنی در آن از سوی يک مرکز پژوهشی سياست خارجی در آلمان مطرح و به آمريکا پيشنهاد شده است. اين گزارش می گويد «ولکر پرتس»، مدير «انستيتو امنيت و امور بين المللی» که يک مرکز پژوهشی در حوزه سياست خارجی در برلين است که از دولت آلمان بودجه می گيرد، به مقامات آمريکايی در برلين پيشنهاد کرده بود که «عمليات مخفيانه برای توقف برنامه اتمی، موثرتر از حمله نظامی به تاسيسات هسته ای ايران خواهد بود.» پيشتر گزارش شده بود که ويروسی به نام استاکس نت باعث شده در فعاليت سانتريفوژهای نطنز، اخلال ايجاد شود. روزنامه نيويورک تايمز در آخرين گزارش خود اعلام کرد ويروس استاکس نت، طراحی مشترک آمريکا و اسرائيل بوده است. بیشتر بخوانید: احمدی نژاد: با ۱۰۰ هزار قطعنامه هم برنامه هسته ای متوقف نمی شود نیویورک تایمز: اسرائیل و آمریکا استاکس نت را علیه تاسیسات اتمی ایران طراحی کرده اند سند ديپلماتيک مزبور از سوی «فيليپ مورفی»، سفير آمريکا در آلمان که در ژانويه ۲۰۱۰، حدود يک سال پيش، ارسال شده و طبق اسناد ويکی ليکس فاش شده است، می گويد: «روش های مخفی مانند انفجارهای غيرقابل پيش بينی، حوادث، هک کردن کامپيوتر و ديگر موارد از هرگونه حمله نظامی موثرتر است چرا که اقدام نظامی برای منطقه نتايج به مراتب خطرناک تری به همراه دارد.» آقای پرتس، از کارشناسان شاخص غرب در امور ايران است. يک سند ديپلماتيک ديگر که در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۹ ارسال شده، نشان می دهد که اين پيشنهاد از سوی مقامات رسمی آمريکا مانند کاندوليزا رايس، وزير وقت خارجه آمريکا مورد استقبال قرار گرفته و از آن حمايت شده است. آقای پرتس در گفت وگويی با روزنامه گاردين گفته هايی که طبق اسناد ويکی ليکس از قول سفير آمريکا در برلين فاش شده را تاييد کرده و هنوز هم بر اين باور است که تخريب و يا حوادث پيش بينی نشده، بهتر از اقدام نظامی عليه تاسيسات اتمی ايران است و به دليل عواقب چنين کاری، بايد از رويارويی نظامی با ايران پرهيز کرد. وی گفته است: «اگر اقدامات تخريبی را با حمله نظامی مقايسه کنيد، به مراتب انتخاب اول بهتر است. چرا که هيچ يک از رهبران ايران نمی توانند در مورد يک حادثه و يا مشکل فنی، انگشت روی کسی بگذارند و هيچ نيازی هم به اين نيست که موشک شليک شود و يا بمبی انداخته شود. ضمن اين که همه هم اين پيام را درست می فهمند و مقامات ايران متوجه می شوند که طرف مقابل هرگونه پيشرفت اتمی نظامی را غيرقابل قبول می داند و به آن واکنش نشان می دهد.» ولکر پرتس گفته است: «اوايل سال گذشته ميلادی، سال ۲۰۱۰ بدون اين که اطلاع دقيقی داشته باشم، ولی حس می کردم طرف ها و کشورهای بيشتری به سمت فعاليت های تخريبی و يا هک کامپيوتری در برنامه اتمی ايران حرکت می کند.» مقامات آمريکا و اسرائيل به اين گزارش که استاکس نت طراحی آن ها بوده، واکنش نشان نداده اند. اما ديگر اسناد فاش شده نشان می دهد خرابکاری های ديگری از جمله حملات مجازی و سايبری سنگين و گسترده به فعاليت های اتمی ايران در ميان اسناد ديپلماتيک آمريکايی پيشنهاد شده است. اين گزارش می گويد جورج دبليو بوش، رييس جمهوری سابق آمريکا در سال ۲۰۰۹ و پيش از اين که کاخ سفيد را ترک کند، برنامه و بودجه ۳۰۰ ميليون دلاری در مورد ايران را تصويب کرد که ممکن است برنامه ساخت استاکس نت در آن تعريف شده باشد. بر اساس گزارشی که روزنامه نيويورک تايمز در روز يکشنبه منتشر کرد، تاخير بوجود آمده در برنامه هسته ای ايران، نتيجه آزمايش مشترک اسرائيلی- آمريکايی است، زيرا کرم اينترنتی «استاکس نت»، که به روند غنی سازی اورانيوم در ايران ضربه زده است، ابتدا در کوره هسته ای ديمونای اسرائيل آزمايش شده بود. اين روزنامه افزوده است که در جريان حمله اينترنتی ياد شده، يک پنجم از سانتريفوژهای غنی سازی اورانيوم در ايران از کار افتاده اند. روزنامه نيويورک تايمز به نقل از کسانی که آنها را مقامات امنيتی و کارشناسان اطلاعاتی معرفی کرده ولی نام شان را ذکر نکرده است، نوشت: «اسرائيل در تاسيسات ديمونا، سانتريفوژهايی مشابه با دستگاه های گريز از مرکز ايران را که در تاسيسات غنی سازی نطنز نصب شدهاند، توليد کرده بود.» يک «کارشناس اطلاعات هسته ای» آمريکايی نيز به نيويورک تايمز گفته است دليل اين که کرم رايانه ای استاکس نت، موثر واقع شد، نتيجه موفق آزمايش ها بر روی همان نوع سانتريفوژها بود. مقام های ايرانی علاوه بر متهم کردن غرب در ماجرای استاکس نت همچنين عوامل خارجی و به طور مشخص اسرائيل را متهم کرده اند که در ترور سه متخصص هسته ای ايران که طی يکسال گذشته به وقوع پيوسته، دست داشته اند.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
تدوين قوانين جديد در هنگکنگ برای مسدود کردن دارايیهای ايران
هنگکنگ روز چهارشنبه اعلام کرد تلاش دارد برای پيروی از تحريمهای سازمان ملل در مورد ايران قوانين جديدی را تدوين کرده و به تصويب برساند. هفتهی گذشته وزارت خزانهداری آمريکا، ۲۰ شرکت به ثبت رسيده در هنگکنگ را به همکاری با ايران در پيشبرد برنامهی موشکی و هستهای تهران، متهم کرده بود. جيمز تو، رئيس شورای قانونگذاری هنگکنگ، در اين باره به خبرگزاری فرانسه گفته است که قوانين جديد در آيندهی بسيار نزديک به مورد اجراء گذاشته خواهد شد.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
ملاعمر سكته كرد،ISI پاكستان جراحیش كرد
from آينده نيوز
Shared by you

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام كرد كه رهبر یك چشم طالبان افغانستان پس از حمله قلبی با كمك سرویس اطلاعاتی پاكستان مورد مداوا قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، واشنگتن پست در این گزارش اعلام كرد: ملا عمر، رهبر طالبان كه پس از حمله سال 2001 آمریكا به افغانستان پنهان شده است هفتم ژانویه حمله قلبی داشته و برای چند روز به بیمارستانی نزدیك كراچی منتقل شده است.
واشنگتن پست این مطلب را به نقل از یك شبكه اطلاعاتی خصوصی كه توسط مقامهای امنیتی سابق آمریكا اداره میشود، گزارش داد.
این شبكه كه به عنوان یك شركت خصوصی با نام Eclipse Group شناخته شده از سوی یك پزشك نامشخص در این بیمارستان این اطلاعات را ارایه كرده است.
این پزشك در اطلاعات خود اعلام كرد: در حالی كه من به طور شخصی در جریان مداوای ملاعمر نبودم ارزیابیهای من بر اساس آنچه دیدم و شنیدم این بود كه ملاعمر خونریزی یا گرفتگی در رگهای مغزش داشته است.
این پزشك اضافه كرد كه به نظر میرسید ملاعمر با عارضه مغزی نیز روبرو بوده است.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه واشنگتن در این گزارش عنوان كرد كه آژانس اطلاعاتی پاكستان (ISI) ملاعمر را به سرعت به بیمارستانی در كراچی انتقال داد و رهبر طالبان افغانستان در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت.
پس از سه تا چهار روز از عمل جراحی وی به مقامهای آژانس اطلاعاتی پاكستان تحویل داده شد و به وی دستور داده شد كه برای چند روز به طور مطلق به استراحت بپردازد.
اگر چه پاكستان به طور رسمی یك هم پیمان ائتلاف بینالمللی در مقابله با طالبان در افغانستان بوده اما مقامهای آمریكایی مدتهاست سرویس اطلاعاتی پاكستان را به رفتارهای دوگانه متهم كرده است.
گفته میشود كه سرویس اطلاعات پاكستان هم چنان یك هم پیمان نزدیك ملاعمر است.
این در حالی است كه پاكستان همیشه قاطعانه این اتهامها را رد كرده است.
حسین حقانی، سفیر پاكستان در واشنگتن نیز گزارش این شركت خصوصی امنیتی آمریكا را بیاساس توصیف كرد.
وی به روزنامه واشنگتن پست گفت: حتی برخی اوقات اطلاعات بدست آمده از حرفهایها نیز اشتباه از آب درمیآید. همكاری سرویس اطلاعاتی پاكستان با ملاعمر بیپایه و اساس است.
روزنامه واشنگتن پست در ادامه خاطرنشان كرد كه این شركت امنیتی خصوصی توسط رئیس سابق مركز ضد تروریستی آژانس اطلاعات مركزی آمریكا، یك دیپلمات بازنشسته و یك متخصص عملیاتهای اطلاعاتی نیروهای ویژه ارتش آمریكا در عراق اداره میشود.
یك منبع در شورای كویته نیز اعلام كرد كه شرایط جسمانی ملاعمر در حال بهبودی است و سخنرانیهای او واضح قابل شنیدن است.
یك مقام آمریكا در كابل نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت: در حال بررسی این اطلاعات هستیم.
منابع وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام كردند كه چند مقام اطلاعاتی این كشور در حال بررسی اطلاعات ارایه شده در مورد ملاعمر هستند.
به گزارش ایسنا، واشنگتن پست در این گزارش اعلام كرد: ملا عمر، رهبر طالبان كه پس از حمله سال 2001 آمریكا به افغانستان پنهان شده است هفتم ژانویه حمله قلبی داشته و برای چند روز به بیمارستانی نزدیك كراچی منتقل شده است.
واشنگتن پست این مطلب را به نقل از یك شبكه اطلاعاتی خصوصی كه توسط مقامهای امنیتی سابق آمریكا اداره میشود، گزارش داد.
این شبكه كه به عنوان یك شركت خصوصی با نام Eclipse Group شناخته شده از سوی یك پزشك نامشخص در این بیمارستان این اطلاعات را ارایه كرده است.
این پزشك در اطلاعات خود اعلام كرد: در حالی كه من به طور شخصی در جریان مداوای ملاعمر نبودم ارزیابیهای من بر اساس آنچه دیدم و شنیدم این بود كه ملاعمر خونریزی یا گرفتگی در رگهای مغزش داشته است.
این پزشك اضافه كرد كه به نظر میرسید ملاعمر با عارضه مغزی نیز روبرو بوده است.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه واشنگتن در این گزارش عنوان كرد كه آژانس اطلاعاتی پاكستان (ISI) ملاعمر را به سرعت به بیمارستانی در كراچی انتقال داد و رهبر طالبان افغانستان در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت.
پس از سه تا چهار روز از عمل جراحی وی به مقامهای آژانس اطلاعاتی پاكستان تحویل داده شد و به وی دستور داده شد كه برای چند روز به طور مطلق به استراحت بپردازد.
اگر چه پاكستان به طور رسمی یك هم پیمان ائتلاف بینالمللی در مقابله با طالبان در افغانستان بوده اما مقامهای آمریكایی مدتهاست سرویس اطلاعاتی پاكستان را به رفتارهای دوگانه متهم كرده است.
گفته میشود كه سرویس اطلاعات پاكستان هم چنان یك هم پیمان نزدیك ملاعمر است.
این در حالی است كه پاكستان همیشه قاطعانه این اتهامها را رد كرده است.
حسین حقانی، سفیر پاكستان در واشنگتن نیز گزارش این شركت خصوصی امنیتی آمریكا را بیاساس توصیف كرد.
وی به روزنامه واشنگتن پست گفت: حتی برخی اوقات اطلاعات بدست آمده از حرفهایها نیز اشتباه از آب درمیآید. همكاری سرویس اطلاعاتی پاكستان با ملاعمر بیپایه و اساس است.
روزنامه واشنگتن پست در ادامه خاطرنشان كرد كه این شركت امنیتی خصوصی توسط رئیس سابق مركز ضد تروریستی آژانس اطلاعات مركزی آمریكا، یك دیپلمات بازنشسته و یك متخصص عملیاتهای اطلاعاتی نیروهای ویژه ارتش آمریكا در عراق اداره میشود.
یك منبع در شورای كویته نیز اعلام كرد كه شرایط جسمانی ملاعمر در حال بهبودی است و سخنرانیهای او واضح قابل شنیدن است.
یك مقام آمریكا در كابل نیز به روزنامه واشنگتن پست گفت: در حال بررسی این اطلاعات هستیم.
منابع وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام كردند كه چند مقام اطلاعاتی این كشور در حال بررسی اطلاعات ارایه شده در مورد ملاعمر هستند.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
پایان غیبت احمدینژاد درشورای انقلاب فرهنگی بعداز تذكر رهبری
from آينده نيوز
Shared by you

بعد از گزارش هفته گذشته "آینده" در خصوص غیبت طولانی مدت رئیس قوه مجریه و تاكید بر آن در دیگر رسانه ها، گویا آقای احمدی نژاد در جلسه دیشب (سهشنبه) شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور یافته و سرانجام این شورا پس از حدود دو ماه و نیم به ریاست وی تشكیل جلسه داده است.
به نوشته رجانیوز احمدینژاد كه در هشت جلسه اخیر این شورا حضور نیافته بود، پس از آنكه هفته گذشته رهبر انقلاب، حضور در این جلسات را به وی گوشزد كرده است، با بیان دلیل حضور نیافتن خود در جلسات قبلی، تأكید كرده است كه بنا به امر ایشان، در جلسه شورا حاضر خواهد شد.
این سایت نزدیك به دولت هم تایید كرده كه نظر احمدی نژاد در مورد بندهای 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد در غیبت وی مؤثر بوده است.
به نوشته رجانیوز احمدینژاد كه در هشت جلسه اخیر این شورا حضور نیافته بود، پس از آنكه هفته گذشته رهبر انقلاب، حضور در این جلسات را به وی گوشزد كرده است، با بیان دلیل حضور نیافتن خود در جلسات قبلی، تأكید كرده است كه بنا به امر ایشان، در جلسه شورا حاضر خواهد شد.
این سایت نزدیك به دولت هم تایید كرده كه نظر احمدی نژاد در مورد بندهای 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد در غیبت وی مؤثر بوده است.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
افخمی به عسگرپور: این «فرزند صبح» را من نساختهام، جلوی سوءاستفاده از نامم را بگیرید!
بهروز افخمی در نامهای به مدیر عامل خانهی سینما درخواست كرد:«جلوی سواستفاده از نامم رابهعنوانكارگردان در آنچه از «فرزند صبح» به نمایش در خواهد آمد، بگیرید.»
به گزارش ایسنا؛ این كارگردان سینما در نامه خطاب به محمد مهدی عسگرپور آورده است:
«با سلام و احترام
در خبرها خواندم كه آقای محمدرضا شرفالدین فرم درخواست شركت در جشنوارهی فیلم فجر را برای فیلم«فرزند صبح» پر كرده است.
ایشان در ضمن وانمود كردهاند كه دارند دنبال من میگردند، در حالی كه میدانند اختراعی به نام تلفن از صد و اندی سال پیش به میان آمده و مردم به واسطه آن با هم حرف میزنند و میدانند كه من از حدود دو سال پیش از داخل و خارج كشور تلاش كردم تا با ایشان گفتگو كنم و جلوی ضایع شدن زحمات خودم و گروهی از تواناترین هنرمندان ایران را بگیرم اما موفق نشدم و ایشان حاضر به شنیدن صدای من نشد. من نمیخواهم حوصله شما را سر ببرم و بنابراین داستانی طولانی را كوتاه میكنم.
اكنون از پایان فیلمبرداری فیلم «فرزند صبح» بیش از سه سال میگذرد. در دو سال اول این سه سال تهیهكننده به كلی ناپدید شده بود و دستمزد گروه سازنده را در ماه آخر فیلمبرداری هم پرداخت نكرده بود. در آن دوسال فیلم در دفتر كار من به وسیله سیفالهداد تدوین شد و سیفاله تا پایان كارش هیچ دستمزدی دریافت نكرد.

هزینههای دفتری و كرایه میز تدوین هم پرداخت نشد اما آقایان تهیهكننده كه تا آن زمان ناپدید بودند بلافاصله بعد از خروج من از ایران مشغول تدوین مجدد، دوبلاژ، صداگذاری و ساخت موسیقی متن شدند و فیلمی را كه میپسندیدند ساختند.
من حضرت خمینی (ره) را عزیز میدارم و سالهاست كه لاف چاكری او را میزنم به همین دلیل به هیچ صورت حاضر نیستم نام خود را پای فیلمی از شكل افتادهای بگذارم كه تهیهكنندگان روی ویرانه تصاویر ماساختهاند.»
بهروز افخمی در بخش دیگری از نامهاش نوشته است: «فیلم «فرزند صبح» فیلمی بود كه بر بنیان صدا و سكوت و موسیقی طراحی شده و بنا بود تصاویر آن پایهی ایجاد یك فضای صوتی و موسیقایی مخصوص و متانسب با داستان باشد. گذشته از این فیلمبرداری با تكنیك سوپر سی و پنج میلیمتری و قاب كامل انجام شده كه لازم است بعد از تدوین به صورت دیجیتال درآید تا در هر نما قاب درست انتخاب شود. به عبارت دیگر مراحل لابراتواری این فیلم در ایران قابل انجام نیست، مگر آن كه هر نما بخشی از قاب كامل به طور اتفاقی چاپ شود و همان بلایی كه بر سر صدا آمده بر تصویر هم نازل شود.
همهی اینها در شرایطی است كه تمام مخارج فیلم خیلی كمتر از دو میلیارد تومان بوده و مجموع اموالی كه با همین بودجه خریداری شد از جمله زمین بیست هزار متری عرصهی دكور، چهارده كامیون نظامی مدل 1910، هشتصد دست لباس، مقداری فرش و اشیا قیمتی و مجموعهای از ابزارهای فنی نورپردازی و فیلمبرداری كه به تدریج در طول فیلمبرداری خریداری شد و هم اكنون در اختیار تهیهكنندگان است، بیش از دو میلیارد تومان قیمت پیدا كرده است. این از بركت وجود خمینی نازنین است كه فیلم او بیش از آنچه كه از بودجه عمومی مصرف كرده به اموال عمومی برگردانده است.»
وی خطاب به عسگرپور نوشته است: «اما تقاضای من از شما به عنوان مسئول حقوق صنفی و حرفهای دستاندركاران سینما این است كه جلوی سواستفاده از نامم را بهعنوان كارگردان در آنچه از «فرزند صبح» به نمایش در خواهد آمد، بگیرید. من فیلم فعلی را كارگردانی نكردهام صدای هر فیلم نیمی از تاثیر آن را میسازد، اما در مورد «فرزند صبح» كه صدابرداری مستقیم ندارد تمام تاثیرات صوتی حتی نحوه و لحن اجرای گفتگوها میبایست بعد از فیلمبرداری و طی دوبلاژ كارگردانی میشد.
من هیچ نقشی در انتخاب سازندهی موسیقی ، صداگذاری، و طراحی صوتی نداشتهام و مسئولیت تصاویر فیلم را هم به دلیل دستكاری در تدوین و قاببندی نمیپذیرم.لطف بفرماید و آقایان تهیهكننده را ملزم نمایید تا مسئولیت كارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرند یا چنان كه آداب و سنتهای سینما اقتضا میكند در مقابل عنوان كارگردان از یك نام مستعار استفاده كنند.»
به گزارش ایسنا؛ این كارگردان سینما در نامه خطاب به محمد مهدی عسگرپور آورده است:
«با سلام و احترام
در خبرها خواندم كه آقای محمدرضا شرفالدین فرم درخواست شركت در جشنوارهی فیلم فجر را برای فیلم«فرزند صبح» پر كرده است.
ایشان در ضمن وانمود كردهاند كه دارند دنبال من میگردند، در حالی كه میدانند اختراعی به نام تلفن از صد و اندی سال پیش به میان آمده و مردم به واسطه آن با هم حرف میزنند و میدانند كه من از حدود دو سال پیش از داخل و خارج كشور تلاش كردم تا با ایشان گفتگو كنم و جلوی ضایع شدن زحمات خودم و گروهی از تواناترین هنرمندان ایران را بگیرم اما موفق نشدم و ایشان حاضر به شنیدن صدای من نشد. من نمیخواهم حوصله شما را سر ببرم و بنابراین داستانی طولانی را كوتاه میكنم.
اكنون از پایان فیلمبرداری فیلم «فرزند صبح» بیش از سه سال میگذرد. در دو سال اول این سه سال تهیهكننده به كلی ناپدید شده بود و دستمزد گروه سازنده را در ماه آخر فیلمبرداری هم پرداخت نكرده بود. در آن دوسال فیلم در دفتر كار من به وسیله سیفالهداد تدوین شد و سیفاله تا پایان كارش هیچ دستمزدی دریافت نكرد.

هزینههای دفتری و كرایه میز تدوین هم پرداخت نشد اما آقایان تهیهكننده كه تا آن زمان ناپدید بودند بلافاصله بعد از خروج من از ایران مشغول تدوین مجدد، دوبلاژ، صداگذاری و ساخت موسیقی متن شدند و فیلمی را كه میپسندیدند ساختند.
من حضرت خمینی (ره) را عزیز میدارم و سالهاست كه لاف چاكری او را میزنم به همین دلیل به هیچ صورت حاضر نیستم نام خود را پای فیلمی از شكل افتادهای بگذارم كه تهیهكنندگان روی ویرانه تصاویر ماساختهاند.»
بهروز افخمی در بخش دیگری از نامهاش نوشته است: «فیلم «فرزند صبح» فیلمی بود كه بر بنیان صدا و سكوت و موسیقی طراحی شده و بنا بود تصاویر آن پایهی ایجاد یك فضای صوتی و موسیقایی مخصوص و متانسب با داستان باشد. گذشته از این فیلمبرداری با تكنیك سوپر سی و پنج میلیمتری و قاب كامل انجام شده كه لازم است بعد از تدوین به صورت دیجیتال درآید تا در هر نما قاب درست انتخاب شود. به عبارت دیگر مراحل لابراتواری این فیلم در ایران قابل انجام نیست، مگر آن كه هر نما بخشی از قاب كامل به طور اتفاقی چاپ شود و همان بلایی كه بر سر صدا آمده بر تصویر هم نازل شود.
همهی اینها در شرایطی است كه تمام مخارج فیلم خیلی كمتر از دو میلیارد تومان بوده و مجموع اموالی كه با همین بودجه خریداری شد از جمله زمین بیست هزار متری عرصهی دكور، چهارده كامیون نظامی مدل 1910، هشتصد دست لباس، مقداری فرش و اشیا قیمتی و مجموعهای از ابزارهای فنی نورپردازی و فیلمبرداری كه به تدریج در طول فیلمبرداری خریداری شد و هم اكنون در اختیار تهیهكنندگان است، بیش از دو میلیارد تومان قیمت پیدا كرده است. این از بركت وجود خمینی نازنین است كه فیلم او بیش از آنچه كه از بودجه عمومی مصرف كرده به اموال عمومی برگردانده است.»
وی خطاب به عسگرپور نوشته است: «اما تقاضای من از شما به عنوان مسئول حقوق صنفی و حرفهای دستاندركاران سینما این است كه جلوی سواستفاده از نامم را بهعنوان كارگردان در آنچه از «فرزند صبح» به نمایش در خواهد آمد، بگیرید. من فیلم فعلی را كارگردانی نكردهام صدای هر فیلم نیمی از تاثیر آن را میسازد، اما در مورد «فرزند صبح» كه صدابرداری مستقیم ندارد تمام تاثیرات صوتی حتی نحوه و لحن اجرای گفتگوها میبایست بعد از فیلمبرداری و طی دوبلاژ كارگردانی میشد.
من هیچ نقشی در انتخاب سازندهی موسیقی ، صداگذاری، و طراحی صوتی نداشتهام و مسئولیت تصاویر فیلم را هم به دلیل دستكاری در تدوین و قاببندی نمیپذیرم.لطف بفرماید و آقایان تهیهكننده را ملزم نمایید تا مسئولیت كارگردانی این فیلم را بر عهده بگیرند یا چنان كه آداب و سنتهای سینما اقتضا میكند در مقابل عنوان كارگردان از یك نام مستعار استفاده كنند.»
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
بازگشایی سرویسهای مهم گوگل برای ایران
from آينده نيوز
Shared by you

گوگل تعدادی از مهمترین خدمات خود را به روی كاربران ایرانی گشود.
به گزارش ایتنا، بخشی از خدمات مهم شركت گوگل برای كاربران ایرانی آزاد شد و به این ترتیب دسترسی كاربران ایرانی به این سرویسها ممكن شد.
گفتنی است كه از میان خدمات پرشمار گوگل، تعدادی از سرویسها برای برخی نقاط جهان از جمله ایران قابل دسترس نبوده است.
وبلاگ رسمی گوگل در پست خود ضمن اعلام این خبر، با اشاره به این كه در پی اعمال تحریم، امكان دانلود این نرمافزارها تاكنون برای ایرانیان ممكن نبوده است، افزود: از هم اكنون برخی از این ممنوعیتها رفع شده و كاربران ایرانی نیز به این خدمات دسترسی خواهند داشت.
به گزارش ایتنا، سرویسهایی كه در این خبر گوگل از آنها نام برده شده است عبارتند از:
Chrome ، Picasa، و Google Earth.
شایان ذكر است كه سرویسهای نامبرده، در زمره پركاربردترین خدمات جهانی گوگل به شمار میروند.
به گزارش ایتنا، بخشی از خدمات مهم شركت گوگل برای كاربران ایرانی آزاد شد و به این ترتیب دسترسی كاربران ایرانی به این سرویسها ممكن شد.
گفتنی است كه از میان خدمات پرشمار گوگل، تعدادی از سرویسها برای برخی نقاط جهان از جمله ایران قابل دسترس نبوده است.
وبلاگ رسمی گوگل در پست خود ضمن اعلام این خبر، با اشاره به این كه در پی اعمال تحریم، امكان دانلود این نرمافزارها تاكنون برای ایرانیان ممكن نبوده است، افزود: از هم اكنون برخی از این ممنوعیتها رفع شده و كاربران ایرانی نیز به این خدمات دسترسی خواهند داشت.
به گزارش ایتنا، سرویسهایی كه در این خبر گوگل از آنها نام برده شده است عبارتند از:
Chrome ، Picasa، و Google Earth.
شایان ذكر است كه سرویسهای نامبرده، در زمره پركاربردترین خدمات جهانی گوگل به شمار میروند.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
اتحادیه اروپا داراییهای بنعلی را مسدود میکند
from IranPressNews| ايران پرس نيوز
Shared by you


Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
کارت انرژی به جای یارانه نقدی
from IranPressNews| ايران پرس نيوز
Shared by you

سایت خبرآنلاین: کمیسیون انرژی مجلس طرحی را به دولت پیشنهاد کرده که بر اساس آن به خانوارها کارت انرژی واگذار میشود. کمیسیون انرژی هدف از تدوین این طرح را جلوگیری از اتلاف منابع نقدی دولت عنوان کرده است. در واقع هدف اصلی از طرح کارت انرژی این است که یارانه نقدی مشمولان دریافت یارانه نقدی به کارت انرژی واریز شود. منتها این کارتها تنها قابلیت پرداخت قبوض را خواهد داشت. البته در این طرح امکانی نیز فراهم شده تا اگر مصرف خانواری کمتر از میزان یارانه نقدی واریز شده باشد، امکان برداشت نقدی ممکن باشد. این طرح تا کنون با استقبال دولت مواجه شده است. بر این اساس به احتمال زیاد، کارت انرژی از سال آینده جایگزین پرداخت یارانههای نقدی میشود. کد مطلب : 119596
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:19 PM (seconds ago)
آئین نامه انضباطی؛ دانشگاه در حال تبدیل شدن به پادگان

Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:18 PM (seconds ago)
بازرسی از محموله سلاحهای قاچاق ارسالی از ایران به نیجریه توسط کارشناسان سازمان ملل

سفر ناگهانی علی اکبر صالحی به سنگال
جرس: با گذشت حدود سه ماه از کشف و ضبط محمولۀ سلاح های قاچاق ارسالیِ ایران در بندر لاگوس نیجریه، و تصمیم آن کشور مبنی بر ارسال این پرونده به شورای امنیت سازمان ملل، مقامات آن کشور روز سهشنبه ٢٨ دی ماه (۱٨ ژانویه) اعلام کردند که تیمی از کارشناسان و ناظران تسلیحاتی سازمان ملل، محمولۀ فوق الذکر را مورد بازرسی قرار داده اند، که نتایج این بازرسی میتواند در تشدید تحریمهای بینالمللی علیه ایران موثر واقع شود.به گزارش خبرگزاری فرانسه، اُدئین آجوموگوبیا، وزیر امور خارجه نیجریه، روز سهشنبه با انتشار بیانیهای در این زمینه خاطرنشان کرد که هیئت بازرسی مذکور که وزیر خارجه گرجستان ریاست آن را برعهده دارد، قرار است گزارشی از یافتههای خود در مورد این محموله را به سازمان ملل ارائه دهد.
بنا به نوشته این بیانیه، تیم ۹ نفره بازرسی، نخست در آبوجا، پایتخت نیجریه گرد هم آمدهاند و سپس برای بازرسی از محموله سلاح، راهی بندر لاگوس شدهاند.
گفتنی است روز ۲۶ اکتبر (۴ آبان) پلیس امنیتی نیجریه، محموله های یک کشتی "حامل سلاحهای ارسالی جمهوری اسلامی" را که با برچسب و پلمب "تجهیزات ساختمانی" وارد بندر لاگوس شده بود را کشف و ضبط کردند، که در آن محموله - که در ۱۳ کانتینر جاسازی شده بود - گلولههای توپ، خمپاره و سایر سلاحها جاسازی شده بود.
دولت نیجریه پس از ضبط این محموله اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی در ارسال این تسلیحات به نیجریه دست داشته و این در حالی بود که به موجب چهارمین قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی (۱٩٢٩)، "هر گونه خرید، فروش یا ارسال مستقیم یا غیر مستقیم سلاح یا تجهیزات نظامی" از خاک ایران و یا توسط ایرانیان، ممنوع می باشد.
همزمان با کشف و ضبط محموله تسلیحات در بندر لاگوس، دو ایرانی به سفارت جمهوری اسلامی پناه بردند، که دیپلماتها و منابع امنیتی اعلام کردند هر دو از اعضای سپاه قدس هستند که فعالیتهای برون مرزی سپاه پاسداران را عملیاتی میکنند. در همین رابطه و درحالیکه مقامات ایران محموله فوق را غیر دولتی و متعلق به شرکت های خصوصی اعلام کرده بودند، یکی از آن دو نفر بنام عظیم آقاجانی، عضو سپاه قدس که در سفارت ایران مخفی شده بود، دستگیر و ۲۵ نوامبر ۲۰۱۰ در دادگاه محاکمه و با تودیع وثیقه ای ۲۶۰ هزار دلاری از سوی سفارت ایران آزاد شد تا ۳۱ ژانویه (یازدهم بهمن ماه) در دادگاهی در نیجریه مجددا حاضر شود.
همان زمان دولت ایران منوچهر متکی، وزیر وقت خارجه را به لاگوس فرستاده و سعی کرده بود که این موضوع را نوعی "سوء تفاهم" جلوه دهد. متکی در آن زمان گفت این محموله شامل موشکهای صد و هفت میلیمتری است که توسط یک شرکت خصوصی در ایران ساخته شده و برای یک کشور آفریقای غربی ارسال شده است، اما مقامات نیجریه این موضوع را به شورای امنیت گزارش دادند.
بلافاصله بعد از این ماجرا و بعد از آنکه مشخص شد بخشی از سلاح های قاچاق قرار بود به کشور سنگال و جهت استفادۀ جدائی طلبان جنوب آن کشور (که مقر آنها در گامبیا است) ارسال شود، سنگال سفیر خود را از تهران فراخواند و تلاش مقامات ایران برای حل و فصل ماجرا سودی نبخشید. چرا که زمزمه های احتمال ارسال سلاح های ایران به گامبیا نیز، سبب اخراج شبانۀ دیپلمات های ایرانی از آن کشور شد.
گفتنی است وزیر خارجه وقت ایران نیز، در سفر ماهِ گذشتۀ خود به سنگال، در حالیکه از سوی رئیس دولت حامل نامه ای برای مقامات ارشدِ آن کشور بود، ناگهان از مقام خود برکنار گردید.
به گزارش واحد مرکزی خبر، روز سه شنبه ۱٨ ژانویه همچنین علیاکبر صالحی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی، برای گفتوگو در مورد روابط دوجانبه و بینالمللی وارد سنگال شده و در سفری دو روزه قرار است با «عبدولایه واده»، رئیس جمهور سنگال دیدار کند.
لازم به ذکر است وزیر خارجه نیجریه در بیانیه روز سه شنبه خود گفته بود "حضور بازرسان ویژه سازمان ملل برای تحقیقو بررسی سلاح های قاچاق ارسالی از ایران، تأکید بر این نکته است که خطراتی متوجه امنیت جامعه بینالمللی است."
مقامات جمهوری اسلامی هنوز در این مورد از خود واکنشی نشان نداده اند.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:18 PM (seconds ago)
سعید جلیلی:در حال تحقیق از شهرام امیری هستیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتو گویی با نشریه آلمانی اشپیگل گفته که تهران در حال تحقیق از شهرام امیریست، شهروندی که در ارتباط با برنامه اتمی ایران چندی در آمریکا بود.سعید جلیلی درباره شهرام امیری گفت که او در جریان یک سفر خارجی ربوده شد و یک سال را خارج از مرزهای ایران گذراند. بعد او برگشت و حالا ما داریم از او تحقیق میکنیم که چه اتفاقی برایش افتاد.
در ادامه این گفتوگو خبرنگار اشپیگل پرسید که رسانههای بینالمللی گفتهاند آقای امیری بازداشت شده است و در خواست کرد که اگر او آزاد است، با اشپیگل مصاحبه کند، که آقای جلیلی پاسخ داد «شهرام امیری پس از بازگشت به تهران، یک کنفرانس مطبوعاتی گذاشت، شما هم به جای مصاحبه مجدد، بروید ببینید در یک سالی که او در آمریکا بوده، چه اتفاقی افتاد».
یک وبسایت نزدیک به مخالفان حکومت ایران پیشتر خبر از بازداشت و شکنجه شهرام امیری داده بود. به دنبال این خبر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در 13 دیماه، خبر بازداشت شهرام امیری را تائید یا تکذیب نکرد.
آقای امیری خرداد سال گذشته در عربستان ناپدید شده و سپس به آمریکا رفته بود. او تیرماه امسال به ایران بازگشت و در گفتوگو با تلویزیون دولتی ایران، گفت آمریکا او را ربوده بوده است. پس از آن، دیگر حضور عمومی نداشته است.
زمان ورود شهرام امیری به فرودگاه بینالمللی امام خمینی در تهران مقامهای دولت از او استقبال کردند و در عین حال سخنگوی وزارت خارجه گفت که باید ادعاهای او بررسی شود. اما از آن زمان تاکنون از شهرام امیری خبری نیست و همکاران او درمورد سرنوشت او اظهارنظر نکردهاند.
در زمانی که آقای امیری در ایالات متحده بود ویدئوهای متفاوت و متناقضی از او منتشر شد که در آنها هم اعلام کرده بود که به زور به آمریکا آورده شده و نیز گفته بود که به خواست خود به آن کشور رفته است.
پیشتر گزارشهای منتشر شد که مقامهای آمریکایی در آنها اعلام کردند امیری «داوطلبانه» به استخدام آمریکا درآمده و اطلاعاتی را درباره برنامه هستهای ایران در اختیار سرویس اطلاعاتی آمریکا گذاشته است. در مقابل آمریکا نیز پنج میلیون دلار به او پرداخت کرده، اگرچه او هنگام برگشت به ایران این پول را با خود نبرده است.
آقای امیری خود پس از آن گفت که وی زمانی که در ماه ژوئن 2009 (خرداد سال گذشته) در عربستان سعودی بود، ربوده شده است.
غیبت، ویدئوهای منتشر شده و بازگشت ناگهانی شهرام امیری به انتشار گزارشها و تحلیلهای بسیاری انجامید.
از جمله پیتر گریر، تحلیلگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور در مقالهای نوشت «امیر فراری (اگر او واقعا فرار کرده باشد) خودش را به عنوان فرد پیچیدهای نشان داد. آدمها به دلایل مختلف و متغیر مثل خشم، جاه طلبی، و یاس و سرخوردگی به کشورشان پشت میکنند. اما این دلایل خیلی راحت بعد از فرار فرد از کشورش، تغییر میکنند.»
او در عین حال این احتمال را هم مطرح کرده بود که آقای امیری جاسوسی دوجانبه باشد.
«جنگ پنهان؟»
در این گفتوگو، خبرنگار اشپیگل از آقای جلیلی پرسید که ترور مسعود علیمحمدی در یک سال پیش و مجید شهریاری و فریدون عباسی طی یک سال گذشته آنهم در قلب تهران، آیا به این معنا نیست که جنگی علیه ایران در جریان است؟
سعید جلیلی در پاسخ گفت که وقتی دشمن چاره دیگری ندارد، به شیوه ترور پناه میبرد. این نشانه قدرت نیست، نشانه ضعف است.
دی ماه سال گذشته مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در یک بمبگذاری در مقابل خانهاش کشته شد.
مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی، دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی صبح روز دوشنبه 8 آذرماه، در دو حادثه بمبگذاری مورد سوء قصد افراد ناشناس قرار گرفتند که بر اثر این حادثه یکی از این استادان به نام مجید شهریاری جان خود را از دست داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال اشپیگل که آیا این ترورها به معنای این است که ایران توانایی محافظت کارشناسان کلیدی هستهای خود را ندارد، گفت که ترور همه جای دنیا وجود دارد. سال گذشته ما توانستیم از عهده نابودی یک گروه که با حمایت آمریکا چند بمبگذاری با تلفات انسانی در شرق کشورمان انجام داده بودند، بربیاییم. این را مقایسه کنید با کسانی که ۱۰ سال است ادعا میکنند که در افغانستان با تروریسم میجنگند و به هیچ جایی نرسیدهاند.
به گفته آقای جلیلی، ایران ضربه محکمی به دشمنانی که دانشمندان هستهای ایران را کشتند، زد و یک شبکه از جاسوسان اسرائیلی را نابود کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت که این افراد در اسرائیل آموزش دیدند و سپس از طریق کشور ثالث به ایران آمدند که عملیات را انجام دهند.
بیستم دیماه وزیر اطلاعات اعلام کرد که یک سال پس از ترور مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که عوامل این ترور را دستگیر کرده است.
خبرنگار اشپیگل پرسید که به ادعای بخشی از سرویسهای اطلاعاتی، دانشمندان هستهای ایران احساس امنیت نمیکنند و به همین خاطر آمادهاند تا به کمپ دشمن بپیوندند، هم علیرضا عسگری، معاون سابق وزارت دفاع و هم شهرام امیری از این دسته افراد بودهاند.
سعید جلیلی در پاسخ گفت که اینها تبلیغات رسانههای غربی است. اگر شما راست میگویید، چرا دانشمندان ما ترور میشوند؟ آقای عسگری ربوده شد. او گفت ما احتمال میدهیم که او قربانی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی شده است. ما شنیدهایم که او در اسرائیل بازداشت و کشته شد.
پیشتر نیز گزارشهایی در مورد کشته شدن علیرضا عسگری در زندانهای اسرائیل منتشر شده بود، اما وزیر اطلاعات ۲۲ دی ماه گفت هنوز در مورد کشته شدن علیرضا عسگری اطمینان نداریم.
سرتیپ پاسدار علیرضا عسگری، معاون سابق وزارت دفاع ایران، در فوریه سال 2007 میلادی پس از سفر به ترکیه، در شهر استانبول ناپدید شد. برخی گزارشها از پناهندگی این مقام سابق وزارت دفاع ایران به غرب حکایت دارند. مقامهای ایرانی «پناهندگی» را رد کرده و میگویند که او «ربوده» شده است.منبع:مردمک
در ادامه این گفتوگو خبرنگار اشپیگل پرسید که رسانههای بینالمللی گفتهاند آقای امیری بازداشت شده است و در خواست کرد که اگر او آزاد است، با اشپیگل مصاحبه کند، که آقای جلیلی پاسخ داد «شهرام امیری پس از بازگشت به تهران، یک کنفرانس مطبوعاتی گذاشت، شما هم به جای مصاحبه مجدد، بروید ببینید در یک سالی که او در آمریکا بوده، چه اتفاقی افتاد».
یک وبسایت نزدیک به مخالفان حکومت ایران پیشتر خبر از بازداشت و شکنجه شهرام امیری داده بود. به دنبال این خبر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در 13 دیماه، خبر بازداشت شهرام امیری را تائید یا تکذیب نکرد.
آقای امیری خرداد سال گذشته در عربستان ناپدید شده و سپس به آمریکا رفته بود. او تیرماه امسال به ایران بازگشت و در گفتوگو با تلویزیون دولتی ایران، گفت آمریکا او را ربوده بوده است. پس از آن، دیگر حضور عمومی نداشته است.
زمان ورود شهرام امیری به فرودگاه بینالمللی امام خمینی در تهران مقامهای دولت از او استقبال کردند و در عین حال سخنگوی وزارت خارجه گفت که باید ادعاهای او بررسی شود. اما از آن زمان تاکنون از شهرام امیری خبری نیست و همکاران او درمورد سرنوشت او اظهارنظر نکردهاند.
در زمانی که آقای امیری در ایالات متحده بود ویدئوهای متفاوت و متناقضی از او منتشر شد که در آنها هم اعلام کرده بود که به زور به آمریکا آورده شده و نیز گفته بود که به خواست خود به آن کشور رفته است.
پیشتر گزارشهای منتشر شد که مقامهای آمریکایی در آنها اعلام کردند امیری «داوطلبانه» به استخدام آمریکا درآمده و اطلاعاتی را درباره برنامه هستهای ایران در اختیار سرویس اطلاعاتی آمریکا گذاشته است. در مقابل آمریکا نیز پنج میلیون دلار به او پرداخت کرده، اگرچه او هنگام برگشت به ایران این پول را با خود نبرده است.
آقای امیری خود پس از آن گفت که وی زمانی که در ماه ژوئن 2009 (خرداد سال گذشته) در عربستان سعودی بود، ربوده شده است.
غیبت، ویدئوهای منتشر شده و بازگشت ناگهانی شهرام امیری به انتشار گزارشها و تحلیلهای بسیاری انجامید.
از جمله پیتر گریر، تحلیلگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور در مقالهای نوشت «امیر فراری (اگر او واقعا فرار کرده باشد) خودش را به عنوان فرد پیچیدهای نشان داد. آدمها به دلایل مختلف و متغیر مثل خشم، جاه طلبی، و یاس و سرخوردگی به کشورشان پشت میکنند. اما این دلایل خیلی راحت بعد از فرار فرد از کشورش، تغییر میکنند.»
او در عین حال این احتمال را هم مطرح کرده بود که آقای امیری جاسوسی دوجانبه باشد.
«جنگ پنهان؟»
در این گفتوگو، خبرنگار اشپیگل از آقای جلیلی پرسید که ترور مسعود علیمحمدی در یک سال پیش و مجید شهریاری و فریدون عباسی طی یک سال گذشته آنهم در قلب تهران، آیا به این معنا نیست که جنگی علیه ایران در جریان است؟
سعید جلیلی در پاسخ گفت که وقتی دشمن چاره دیگری ندارد، به شیوه ترور پناه میبرد. این نشانه قدرت نیست، نشانه ضعف است.
دی ماه سال گذشته مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در یک بمبگذاری در مقابل خانهاش کشته شد.
مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی، دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی صبح روز دوشنبه 8 آذرماه، در دو حادثه بمبگذاری مورد سوء قصد افراد ناشناس قرار گرفتند که بر اثر این حادثه یکی از این استادان به نام مجید شهریاری جان خود را از دست داد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال اشپیگل که آیا این ترورها به معنای این است که ایران توانایی محافظت کارشناسان کلیدی هستهای خود را ندارد، گفت که ترور همه جای دنیا وجود دارد. سال گذشته ما توانستیم از عهده نابودی یک گروه که با حمایت آمریکا چند بمبگذاری با تلفات انسانی در شرق کشورمان انجام داده بودند، بربیاییم. این را مقایسه کنید با کسانی که ۱۰ سال است ادعا میکنند که در افغانستان با تروریسم میجنگند و به هیچ جایی نرسیدهاند.
به گفته آقای جلیلی، ایران ضربه محکمی به دشمنانی که دانشمندان هستهای ایران را کشتند، زد و یک شبکه از جاسوسان اسرائیلی را نابود کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت که این افراد در اسرائیل آموزش دیدند و سپس از طریق کشور ثالث به ایران آمدند که عملیات را انجام دهند.
بیستم دیماه وزیر اطلاعات اعلام کرد که یک سال پس از ترور مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که عوامل این ترور را دستگیر کرده است.
خبرنگار اشپیگل پرسید که به ادعای بخشی از سرویسهای اطلاعاتی، دانشمندان هستهای ایران احساس امنیت نمیکنند و به همین خاطر آمادهاند تا به کمپ دشمن بپیوندند، هم علیرضا عسگری، معاون سابق وزارت دفاع و هم شهرام امیری از این دسته افراد بودهاند.
سعید جلیلی در پاسخ گفت که اینها تبلیغات رسانههای غربی است. اگر شما راست میگویید، چرا دانشمندان ما ترور میشوند؟ آقای عسگری ربوده شد. او گفت ما احتمال میدهیم که او قربانی عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی شده است. ما شنیدهایم که او در اسرائیل بازداشت و کشته شد.
پیشتر نیز گزارشهایی در مورد کشته شدن علیرضا عسگری در زندانهای اسرائیل منتشر شده بود، اما وزیر اطلاعات ۲۲ دی ماه گفت هنوز در مورد کشته شدن علیرضا عسگری اطمینان نداریم.
سرتیپ پاسدار علیرضا عسگری، معاون سابق وزارت دفاع ایران، در فوریه سال 2007 میلادی پس از سفر به ترکیه، در شهر استانبول ناپدید شد. برخی گزارشها از پناهندگی این مقام سابق وزارت دفاع ایران به غرب حکایت دارند. مقامهای ایرانی «پناهندگی» را رد کرده و میگویند که او «ربوده» شده است.منبع:مردمک
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:18 PM (seconds ago)
70 درصد دریاچه ارومیه خشک شد
بارورکردن ابرها ، اصلاح شبکه آبیاری و کشت و انتقال آب از سایر حوزه هـا بـه دریاچه ارومیه از مهمترین برنامه های مسئولان برای تأمین سالانه 3 میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز این دریاچه است .
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:18 PM (seconds ago)
بدهي۴۵هزارميلياردی۸نفربه بانکها!
from افکارنيوز - آخرين عناوين
Shared by you

| نائب رئيس کميسيون اصل ۹۰ با بيان اينکه معوقات دانه درشتها به سيستم بانکي به يک معضل بزرگ تبديل شده است گفت: بدهکاران عمده اين ۴۵ هزار ميليارد تومان ۸ نفر بيشتر نيستند! |
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:18 PM (seconds ago)
جلد دوم مفاتیحالجنان در راه است
from پایگاه خبری جوان
Shared by you

پس از فرمایشات معظمله دوباره تغییرات مختصری در این طرح انجام دادیم و شروع مجدد این کار با مطالعه حدود 100 عنوان کتاب حدیثی و بعضاً تاریخی و اخلاقی همراه بوده است.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
2:18 PM (seconds ago)
«تنظيم خانواده» در راستاي بازنگري در علومانساني تغيير ميكند
درس تنظيم خانواده نيز با توجه به اينكه درحال حاضر پاسخگوي نيازهاي روز جامعه نيست و غناي لازم را براي آموزش ندارد و با ارزشهاي بومي و اسلامي ما مطابقت ندارد بايد مورد بازنگري قرار بگيرد، براين اساس مسئله ما حذف آن نيست.
Comments (0) Add comment
Remove star Like Unshare Share with note Email Keep unread Add tags
You have no more items.
But wait! We have recommended items waiting for you to read.
Sweet! Show me my recommendations
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر