قالیباف دارد زمینه را بر نامزد ریاست جمهوری شدن در ۲۰۱۳ آماده می کند!
from اخبار محرمانه : اخبار by Admin
گزارش از کنسول امریکا در استانبول به وزارت خارجه امریکا؛
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:54 PM (5 minutes ago)
وزیر اقتصاد: حساب ذخیره ارزی خالی است!
وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد در پاسخ به سؤال مطهری نماینده تهران درباره علت عدم اجرای قانون درباره تسهیلات مترو، اعلام کرد که حساب ذخیره ارزی کشور خالی شده و وجهی در آن وجود ندارد تا به مترو پرداخت شود.
این در حالی است که مطهری پیگیری سؤال خود و تخلف دولت از قانون را به سؤال از احمدی نژاد موکول کرد.
علی مطهری: دولت ارادهای برای اجرای قانون ندارد
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در
15 رای(ها)
این در حالی است که مطهری پیگیری سؤال خود و تخلف دولت از قانون را به سؤال از احمدی نژاد موکول کرد.
علی مطهری: دولت ارادهای برای اجرای قانون ندارد
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در
15 رای(ها)
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:53 PM (7 minutes ago)
کلینتون از احتمال تحریم بیشتر ایران خبر داد
from دانشجو نیوز
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید این کشور در حال بررسی اعمال تحریم های یکجانبه بیشتر علیه ایران است.
خانم کلینتون همچنین گفت بعضی از موسسه های چینی در اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران اهمال کرده اند و از فشار به این کشور برای اجرای درست این تحریم ها خبر داد.
خانم کلینتون این سخنان را همزمان با سفر هو جینتائو، رئیس جمهوری چین به ایالات متحده بیان کرد.
برنامه اتمی ایران و راه های مقابله با آن در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار دارد.
خانم کلینتون در سخنان خود گزارش های مربوط به تلاش چین برای متوقف کردن فعالیت قدرت های غربی برای ممانعت از دستیابی ایران به توانایی تولید سلاح هسته ای را رد کرد.
او همکاری چین در اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران را از عوامل مهم در ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران دانست.
خانم کلینتون گفت: "اسرائیلی ها حدود یک هفته پیش گفتند پیشرفت برنامه اتمی ایران کند شده است. ما بر این باوریم که تحریم ها اثر خود را بر جای گذاشته است."
در این حال، او تاکید کرد آمریکا بر چین فشار خواهد آورد تا تحریم ها به صورت هماهنگ در همه بخش ها به اجرا گذاشته شود.
خانم کلینتون گفت: "فکر می کنیم موسسه هایی در چین هستند و ما این موضوع را به اطلاع رهبران چین هم رسانده ایم که تحریم ها را آن طور که می خواهیم رعایت نمی کنند و ما بر سر این موضوع به آنها فشار می آوریم."
هیلاری کلینتون افزود: "ممکن است پیشنهاد دهیم تحریم های یکجانبه بیشتری اعمال شود."
آمریکا و متحدانش ایران را متهم می کنند در پی دستیابی به سلاح هسته ای است ولی ایران با رد این موضوع، برنامه هسته ای خود را کاملا صلح آمیز می داند.
ایران و گروه 1+5 که شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است، روز جمعه در استانبول مذاکره می کنند.


خانم کلینتون این سخنان را همزمان با سفر هو جینتائو، رئیس جمهوری چین به ایالات متحده بیان کرد.
برنامه اتمی ایران و راه های مقابله با آن در دستور کار مذاکرات دو کشور قرار دارد.
خانم کلینتون در سخنان خود گزارش های مربوط به تلاش چین برای متوقف کردن فعالیت قدرت های غربی برای ممانعت از دستیابی ایران به توانایی تولید سلاح هسته ای را رد کرد.
او همکاری چین در اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران را از عوامل مهم در ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران دانست.
خانم کلینتون گفت: "اسرائیلی ها حدود یک هفته پیش گفتند پیشرفت برنامه اتمی ایران کند شده است. ما بر این باوریم که تحریم ها اثر خود را بر جای گذاشته است."
در این حال، او تاکید کرد آمریکا بر چین فشار خواهد آورد تا تحریم ها به صورت هماهنگ در همه بخش ها به اجرا گذاشته شود.
خانم کلینتون گفت: "فکر می کنیم موسسه هایی در چین هستند و ما این موضوع را به اطلاع رهبران چین هم رسانده ایم که تحریم ها را آن طور که می خواهیم رعایت نمی کنند و ما بر سر این موضوع به آنها فشار می آوریم."
هیلاری کلینتون افزود: "ممکن است پیشنهاد دهیم تحریم های یکجانبه بیشتری اعمال شود."
آمریکا و متحدانش ایران را متهم می کنند در پی دستیابی به سلاح هسته ای است ولی ایران با رد این موضوع، برنامه هسته ای خود را کاملا صلح آمیز می داند.
ایران و گروه 1+5 که شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است، روز جمعه در استانبول مذاکره می کنند.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:48 PM (11 minutes ago)
ماشین مردهشور به غسالخانه مشهد آمد
با ساخت اولین دستگاه مرده شور، شستشوی مکانیزه اموات بزودی در مشهد آغاز می شود.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:43 PM (16 minutes ago)
پیشنهاد رهبری برای دعوت از آنتونی کویین
| نشست نقد و بررسي جشنواره فيلم فجر و سينماي ايران دیروز با حضور مهدي كلهر؛ محمد تقي فهيم؛ حبيب الله كاسه ساز و مسعود فراستي در فرهنگسراي رسانه برگزار شد. |
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:26 PM (33 minutes ago)
عصبانیت سایتهای حامی دولت از واکنش سید علی خمینی به دروغپردازیها
from سایت خبری تحلیلی کلمه
1 person liked this
در پی تکذیب خبر دروغین سایتهای حامی دولت از سوی سید علی خمینی، این سایتها ضمن آغاز تخریب این نوه امام راحل، سیدعلی خمینی را – که تا دیروز یک جوان بابصیرت! توصیف میشد – با این تعبیر توهینآمیز توصیف کردند: یک جوان ۲۰ ساله که غیر از یک پسوند باشرافت به دنبال اسمش، چیز مهم دیگری ندارد!
به گزارش کلمه، حامیان دولت در عین حال اعتراف کردهاند که شایعه کذب حضور سید علی خمینی در مراسم ۹ دی، تدارک تبلیغاتی این جناح برای آن روز را برهم زد.
آنها همچنین بهسان سید حسن خمینی که چندی پیش – به قصد توهین – مصطفوی خوانده شد، سید علی خمینی را نیز سید علی مصطفوی خواندند تا اوج عصبانیت خود از موضعگیری صریح نوه امام را نشان دهند.
سایت آینده نوشت که وبسایت محافظهکار سجانیوز اعلام کرده مسئولان سایت مشرق نیوز قسم خوردهاند که از حضور علی خمینی در مراسم نهم دی ماه سند دارند، اما میگویند به مصلحت نیست که این سند را منتشر کنند!
رجانیوز هم در بخش وبلاگهای خود به نقل از یک وبلاگ همسو با حامیان دولت، نوشت: اگرچه کلیت کار بچههای سایت مشرق دست مریزاد دارد اما به نظرم در ماجرای سیدعلی مصطفوی (نامت بزرگ باد خمینی کبیر) بدجوری گاف دادند. به درست یا غلط بودن خبر کار ندارم هرچند در وثاقت خبر دوستان مشرق هم تردید نمی کنم. اما اصل موضوع حضور سیدعلی خمینی در سالگرد حماسه ۹ دی و بزرگنمایی آن ، واقعا” چه حاصلی داشته و دارد. این همه خواص بی بصیرت سال گذشته به دره فتنه غلتیدند ، کک انقلاب هم نگزید و حضور میلیونی مردم در حماسه ۹ دی پاسخ محکمی به همه آن جفاکارها بود. حالا یک جوان ۲۰ ساله (که غیر از یک پسوند باشرافت به دنبال اسمش، چیز مهم دیگری ندارد) با ترس و لرز از توپ و تشر برادر بزرگتر به سالگرد این حماسه آمده یا نیامده ، واقعا” چه اهمیتی داشت؟
جا دارد به دوستان حامی دولت یادآوری کنیم که در روایات از معصومین (ع) نقل شده است: آدمی نباید چیزی بگوید که از آن پشیمان شود. سخن دروغ که جای خود دارد!
به گزارش کلمه، حامیان دولت در عین حال اعتراف کردهاند که شایعه کذب حضور سید علی خمینی در مراسم ۹ دی، تدارک تبلیغاتی این جناح برای آن روز را برهم زد.
آنها همچنین بهسان سید حسن خمینی که چندی پیش – به قصد توهین – مصطفوی خوانده شد، سید علی خمینی را نیز سید علی مصطفوی خواندند تا اوج عصبانیت خود از موضعگیری صریح نوه امام را نشان دهند.
سایت آینده نوشت که وبسایت محافظهکار سجانیوز اعلام کرده مسئولان سایت مشرق نیوز قسم خوردهاند که از حضور علی خمینی در مراسم نهم دی ماه سند دارند، اما میگویند به مصلحت نیست که این سند را منتشر کنند!
رجانیوز هم در بخش وبلاگهای خود به نقل از یک وبلاگ همسو با حامیان دولت، نوشت: اگرچه کلیت کار بچههای سایت مشرق دست مریزاد دارد اما به نظرم در ماجرای سیدعلی مصطفوی (نامت بزرگ باد خمینی کبیر) بدجوری گاف دادند. به درست یا غلط بودن خبر کار ندارم هرچند در وثاقت خبر دوستان مشرق هم تردید نمی کنم. اما اصل موضوع حضور سیدعلی خمینی در سالگرد حماسه ۹ دی و بزرگنمایی آن ، واقعا” چه حاصلی داشته و دارد. این همه خواص بی بصیرت سال گذشته به دره فتنه غلتیدند ، کک انقلاب هم نگزید و حضور میلیونی مردم در حماسه ۹ دی پاسخ محکمی به همه آن جفاکارها بود. حالا یک جوان ۲۰ ساله (که غیر از یک پسوند باشرافت به دنبال اسمش، چیز مهم دیگری ندارد) با ترس و لرز از توپ و تشر برادر بزرگتر به سالگرد این حماسه آمده یا نیامده ، واقعا” چه اهمیتی داشت؟
جا دارد به دوستان حامی دولت یادآوری کنیم که در روایات از معصومین (ع) نقل شده است: آدمی نباید چیزی بگوید که از آن پشیمان شود. سخن دروغ که جای خود دارد!
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:25 PM (35 minutes ago)
طایب: شرایط بین المللی حساس است مساله رحیمی را آنقدر بزرگ نکنید
مهدی طائب، سخنران خاص مراسم مهدیه تهران بمناسبت ۹ دی، در سخنرانی هفتگی خود در حسینیه جواد الائمه تهران، با اشاره به برخی پیگیریها علیه دو نفر از اعضای کابینه دولت دهم، گفت: “به نظر می رسد برخی این موضوع را کش می دهند که در آن قصد قربتی نیست و می خواهند نشان دهند که این دولت هم مانند دولتهای قبل دارای مفاسد اقتصادی و دولت فاسدی است.”
به گزارش رجانیوز، طائب در این سخنرانی که بخشهایی از آن را خبرگزاری رسا(نزدیک به وی) منتشر کرده است، با بیان این که در شرایط بین المللی حساس کنونی نباید به مسائل فرعی پرداخت، گفت: هیچ کس نمی تواند علیه وزرای موجود در زمینه مفاسد اقتصادی سخنی بگوید.
وی که از اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی (نزدیک به علیرضا زاکانی) نیز هست با اشاره به برخی اتهامات مطرح شده علیه رحیمی، اظهار داشت: اگر آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور پروندهای هم داشته باشد، همه به زمان قبل از احمدی نژاد برمی گردد. البته اگر این موضوع درست است خوب مرگ یک بار شیون هم یک بار و بیایند موضوع را بررسی کنند.
او افزود: به نظر می رسد برخی این موضوع را کش می دهند که در آن قصد قربتی نیست و میخواهند نشان دهند که این دولت هم مانند دولتهای قبل دارای مفاسد اقتصادی و دولت فاسدی است.
وی در ادامه نیز با اشاره به سیاست خبری برخی رسانههای نزدیک به نمایندگان اصولگرای مجلس، اظهار داشت: دیدیم در سایت “الف” که مرتبط با جناب آقای توکلی است مدام به این موضوع پرداخته می شود که باید سوال کرد آقای توکلی به دنبال چه چیزی است و در وضعیتی که ما از نظر سیاست خارجی بسیار شرایط حساسی داریم نباید موضوع رحیمی را اینقدر بزرگ کنیم.
طائب درباره اجرای نمایش “هدا گابلر” گفت: این وزارت ارشاد است که به این تئاتر اجازه اجرا داده است و خود باید پاسخگو باشد. حجت الاسلام مهدی طائب یادآور شد: وقتی آقای صفارهرندی به وزارت ارشاد آمدند به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و ایشان به آقای صفار فرمودند «آقای صفار این وزارت ارشاد را باید پاکش کنید و باید آن را زیر آب ببرید و غسل دهید».
وی افزود: این وزارت ارشاد ادامه همان وزارت فرهنگ و هنر زمان طاغوت است و مبنای دینی ندارد.
این سخنران درباره موضوع رحیمی و مشایی نیز گفت: “نظام ما هیچ لطمه ای از اینها نمی بیند. چون آقای رحیمی فقط حرفهایشان اذیت کننده است وگرنه آنها صبح تا شب میدوند و کار می کنند. آقای مشایی هم هر وقت خواسته کاری کند، جلویش سدی ایجاد شده است.”
به گزارش رجانیوز، طائب در این سخنرانی که بخشهایی از آن را خبرگزاری رسا(نزدیک به وی) منتشر کرده است، با بیان این که در شرایط بین المللی حساس کنونی نباید به مسائل فرعی پرداخت، گفت: هیچ کس نمی تواند علیه وزرای موجود در زمینه مفاسد اقتصادی سخنی بگوید.
وی که از اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی (نزدیک به علیرضا زاکانی) نیز هست با اشاره به برخی اتهامات مطرح شده علیه رحیمی، اظهار داشت: اگر آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور پروندهای هم داشته باشد، همه به زمان قبل از احمدی نژاد برمی گردد. البته اگر این موضوع درست است خوب مرگ یک بار شیون هم یک بار و بیایند موضوع را بررسی کنند.
او افزود: به نظر می رسد برخی این موضوع را کش می دهند که در آن قصد قربتی نیست و میخواهند نشان دهند که این دولت هم مانند دولتهای قبل دارای مفاسد اقتصادی و دولت فاسدی است.
وی در ادامه نیز با اشاره به سیاست خبری برخی رسانههای نزدیک به نمایندگان اصولگرای مجلس، اظهار داشت: دیدیم در سایت “الف” که مرتبط با جناب آقای توکلی است مدام به این موضوع پرداخته می شود که باید سوال کرد آقای توکلی به دنبال چه چیزی است و در وضعیتی که ما از نظر سیاست خارجی بسیار شرایط حساسی داریم نباید موضوع رحیمی را اینقدر بزرگ کنیم.
طائب درباره اجرای نمایش “هدا گابلر” گفت: این وزارت ارشاد است که به این تئاتر اجازه اجرا داده است و خود باید پاسخگو باشد. حجت الاسلام مهدی طائب یادآور شد: وقتی آقای صفارهرندی به وزارت ارشاد آمدند به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و ایشان به آقای صفار فرمودند «آقای صفار این وزارت ارشاد را باید پاکش کنید و باید آن را زیر آب ببرید و غسل دهید».
وی افزود: این وزارت ارشاد ادامه همان وزارت فرهنگ و هنر زمان طاغوت است و مبنای دینی ندارد.
این سخنران درباره موضوع رحیمی و مشایی نیز گفت: “نظام ما هیچ لطمه ای از اینها نمی بیند. چون آقای رحیمی فقط حرفهایشان اذیت کننده است وگرنه آنها صبح تا شب میدوند و کار می کنند. آقای مشایی هم هر وقت خواسته کاری کند، جلویش سدی ایجاد شده است.”
Add star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:23 PM (36 minutes ago)
دبیرنشریه مصباح:هاشمی قبل از اجلاس خبرگان طرفداررهبری میشود، بعد از آن حامی اصلاحطلبان
from .: سحام نيوز :. by ahmad
قاسم روانبخش که دبیری پرتو سخن نشریه زیر نظر مصباح را به عهده دارد، با طرح این موضوع در وبلاگش نوشت: دو سال پیش که انتخابات هیات رییسه انجام گرفت، هاشمی با انجام یک سفر به عتبات و دیدار با علمای عراق و گزارش آن به خبرگان، خود را حامی جدی روحانیت و علما معرفی کرد و توانست بر ریاست خبرگان ابقا شود و در نشست قبلی نیز با این که پس از فتنه 88 بود سعی کرد در نزدیکی اجلاس مواضع حمایت آمیزی از مقام معظم رهبری از خود نشان دهد، ولی پس از اجلاس خبرگان بلافاصله با خانواده های اصحاب فتنه دیدار کرد و برای رایزنی آزادی آن ها قول مساعد داد.
وی با اشاره به بیانیه 19 دی هاشمی رفسنجانی افزود: او در حالی از رشیدی مطلق ها سخن میگوید که رشیدی مطلق ها از همان نیمه اول دهه هفتاد در نهاد ریاست جمهوری اش در مرکزی به نام “بررسیهای استراتژیک” اجتماع کرده و با بودجههای کلان ریاست جمهوری ارزشمندترین ارزشهای اسلام و انقلاب را نشانه رفتند و محصول مطالعاتشان را در ماهنامه کیان منتشر میساختند و به تدریج زمینههای ورق خوردن جبهه دوم خرداد را فراهم ساختند و فتنههای تیر 78 و تیر 88 را به وجود آوردند و هم اکنون نیز در کنار سکوت معنا دار ایشان عمود خیمه نظام و انقلاب را هدف گرفتهاند و با نامههای سرگشاده سفارشی از سازمان سیا، کیان اسلام و انقلاب و خونهای شهیدانمان را در معرض تهاجم قرار دادهاند.
دبیر سیاسی پرتو سخن مدعی شد: البته همه مردم میدانند که هاشمی نه در نظر و نه در عمل، التزام به تبعیت از ولایت فقیه ندارد؛ در نظر همچنان بر شورای رهبری زمینی بودن مشروعیت ولایت فقیه و اقتصاد لیبرالیستی و… تاکید میورزد و در عمل نیز هنوز از فتنهگران 88 حمایت میکند و حاضر نیست وازه فتنه در باره آنها به کار ببرد و همچنین حاضر به محاکمه فرزندانش نیز نمیباشد. مقابله با دولت منتخب ملت در سرلوحه کارهایش قرار دارد و در باره موضوع وقف دانشگاه آزاد هنوز حاضر به اجرای نظر رهبری نظام نشده است.
وی با اشاره به بیانیه 19 دی هاشمی رفسنجانی افزود: او در حالی از رشیدی مطلق ها سخن میگوید که رشیدی مطلق ها از همان نیمه اول دهه هفتاد در نهاد ریاست جمهوری اش در مرکزی به نام “بررسیهای استراتژیک” اجتماع کرده و با بودجههای کلان ریاست جمهوری ارزشمندترین ارزشهای اسلام و انقلاب را نشانه رفتند و محصول مطالعاتشان را در ماهنامه کیان منتشر میساختند و به تدریج زمینههای ورق خوردن جبهه دوم خرداد را فراهم ساختند و فتنههای تیر 78 و تیر 88 را به وجود آوردند و هم اکنون نیز در کنار سکوت معنا دار ایشان عمود خیمه نظام و انقلاب را هدف گرفتهاند و با نامههای سرگشاده سفارشی از سازمان سیا، کیان اسلام و انقلاب و خونهای شهیدانمان را در معرض تهاجم قرار دادهاند.
دبیر سیاسی پرتو سخن مدعی شد: البته همه مردم میدانند که هاشمی نه در نظر و نه در عمل، التزام به تبعیت از ولایت فقیه ندارد؛ در نظر همچنان بر شورای رهبری زمینی بودن مشروعیت ولایت فقیه و اقتصاد لیبرالیستی و… تاکید میورزد و در عمل نیز هنوز از فتنهگران 88 حمایت میکند و حاضر نیست وازه فتنه در باره آنها به کار ببرد و همچنین حاضر به محاکمه فرزندانش نیز نمیباشد. مقابله با دولت منتخب ملت در سرلوحه کارهایش قرار دارد و در باره موضوع وقف دانشگاه آزاد هنوز حاضر به اجرای نظر رهبری نظام نشده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:23 PM (37 minutes ago)
رامین:برخی باتغيير امام خامنهای به رهبر شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند
from .: سحام نيوز :. by ahmad
محمدعلي رامين ادعا کرد ماجرای مكفارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنههایی بود كه نظام در سالهای جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنهها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند
محمدعلی رامین، معاونت مطبوعاتی سابق و مشاور فعلی وزیر ارشاد، با بیان اینکه “گروهی از سال ها قبل توطئه کردند كه برای جانشین امام، لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند”، هاشمی رفسنجانی را مورد حمله قرار داد و گفت “سال ۶٨ فتنه ای بر پا کردند و به جای گفتن امام خامنهای به تعابیر دیگری روی آوردند تا صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.”
به گزارش فارس، محدعلی رامین، شامگاه سهشنبه ٢٨ دی ماه، طی سخنانی همچنین مدعی شد “جنجالآفرینی برای القای تقلب در انتخابات، دو سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ طراحی و برنامهریزی شده بود.”
فتنه ۵٨ با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی خنثی شد
رامین با بیان اینکه اولین فتنه در زمان تصویب قانون اساسی در شهریور سال ۵٨ در حال وقوع بود، گفت: مجلس خبرگان درصدد تصویب قانون اساسی برآمده بود كه ۵٨ نفر از اعضای مجلس آن سال را حوزویان و ۱۴ نفر آنها را غیر حوزویان تشكیل میدادند و مجلس قصد داشت كه قانون اساسی را به تصویب برساند كه در آن به بحث ولایت فقیه نیز اشاره شده بود.
وی با بیان اینكه در آن زمان (مرحوم آیت الله) منتظری ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشت، خاطر نشان كرد: امام در آن مقطع مرحوم بهشتی را به ریاست خبرگان برگزید، اما فتنهگران در بیرون مجلس التهاب گستردهای به وجود آوردند.
امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ دولت»
رامین ادامه داد: (مرحوم) سیدكاظم شریعتمداری به عنوان مرجع تقلید و رهبر حزب خلق مسلمان، قیام و آذربایجان را ملتهب كرد و صدا و سیمای آذربایجان را به تصرف خود درآوردند.
وی افزود “به دلیل تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، برخیها حكم به عدم مشروعیت مجلس خبرگان دادند و برخی افراد سعی میكردند تا مجلس خبرگان را وادار كنند كه از طرح تصویب ولایت فقیه در قانون اساسی عبور كند اما با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی فتنهگران ناكام ماندند.
وی با بیان اینكه امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، گفت “شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ رهبر» یا «ملت ـ دولت» اعتقاد داشتند.”
فتنهگران اصل ولایت فقیه را مسكوت میگذارند
مشاور وزیر ارشاد در مورد “فتنههای به وجود آمده پس از شهریور سال ۵٨” گفت “فتنه بنیصدر و منافقین از جمله فتنههایی بود كه انقلاب با آن درگیر بود و پس از آن هم جنگ هشت ساله بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.”
رامین با بیان اینكه در زمان فتنه جنگ، ترورها و كودتاها بالا گرفت، ادعا کرد: شریعتمداری در آن زمان به عنوان مرجع، فتوای قتل امام را صادر كرد.
امام پس از فتنههای مختلف مجبور به نوشیدن جام زهر شد
وی ادعا کرد “ماجرای مكفارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنههایی بود كه نظام در سالهای جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنهها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند.”
فتنه سال ۶٨ در نبود امام صورت گرفت
رامین با اشاره به نامه ششم فروردین ۶٨ رهبر فقید جمهوری اسلامی به (مرحوم) منتظری (که بحث در مورد اصالت آن کماکان ادامه دارد) ادعا کرد: “امام نوشت شما دعا كنید من بیش از این نمانم كه خیانت یارانم را ببینم كه تاریخ اسلام پر است از خیانت یاران به اسلام.”
وی با بیان اینكه این فتنهها به صورت رنگارنگ و جدی دنبال شد، ادعا كرد: در سال ۶٨ و بعد از امام، جریان فتنهگر از عدم وجود وی استفاده كردند و اصل ولایت فقیه را كه در سال ۵٨به تصویب رسیده بود مسكوت كردند.
مشاور وزیر ارشاد در این باره ادامه داد: برخی افراد این بحث را مطرح كردند كه برای جانشین امام لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند. آنها به جای گفتن امام خامنهای به تعابیر دیگری روی آوردند و صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كردند و شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند. در حقیقت دو بال ارزش و معنوی مقام ولایت فقیه را شكستند تا بتوانند یك نوع سكولاریست به نظام تحمیل كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.
مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه فتنه عظیمی كه اساس نظام را تهدید كرد از اینجا آغاز شد، بیان داشت: این فتنه در نبود امام صورت گرفت.
پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند
رامین با اشاره به اینكه پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند، خاطرنشان كرد: افراد در صحنه به دو گروه پیرو خط امام، همان امامی كه رحلت كرده است و پیروان خط امام و رهبری منشعب شدند.
وی با بیان اینكه هر دو گروه متعهد شدند كه امامت را از ولایت فقیه كنار بگذارند، بیان داشت: این افراد كلمه امام را تنزل دادند و به رهبر تبدیل كردند؛ این افراد با كدام دلیل منطقی این كار را انجام دادند و باید در مورد آن به ما جواب بدهند.
مشاور وزیر ارشاد با بیان اینكه در نظر عوام ممكن است حذف یك كلمه چندان مسئله مهمی نباشد و امام یا رهبر یا آقا بگوییم و خوب نیست كه روی الفاظ جنگ شود، گفت: خواص مفهوم كلمات را زیر نظر دارند و میدانند دیگران با تغییر این واژهها چه میكنند.
رامین در همین زمینه اضافه كرد: واژه امام معنای خاص خود را دارد و با تبدیل كردن آن به رهبر یك ایدئولوژی تحث تأثیر قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینكه وقتی كلمه امام را از ما گرفتند، سیستم طراحی شده توسط امام فشل شد، تصریح كرد: سیستم «امت ـ امامت» كه توسط امام طراحی شده بود فشل شد و واژه امت در این سیستم تبدیل به واژه دولت شد و پس از آن انقلاب از یك نگاه جهانشمول به یك سیستم ملیگرایی عقبگرد كرد.
رامین با ادعای اینكه وقتی دو كلمه امت و امامت از سیستم طراحی شده توسط امام حذف شد، ارتباط برادری بین مؤمنین هم از میان رفت، گفت “به راحتی اصل امر به معروف و نهی از منكر را از ما گرفتند و واژههای هموطن، شهروند و همشهری جایگزین واژه برادری اسلامی شد.”
معاون مطبوعاتی برکنار شدۀ وزارت ارشاد افزود “شخصی كه واژه امت و امامت را تغییر داد، ٨ سال بعد از امام به عنوان سردار سازندگی كشور را مدیریت كرد و واژه امت و امامت را تغییر داد و كلمه توسعه را جایگزین عدالت كرد و بر این اساس كشور را هشت سال بعد از رحلت امام به عنوان سردار سازندگی مدیریت نمود.
وی ادعا کرد “روزنامه همشهری سردمدار و جمهوری اسلامی پیگیر تصویب ریاست جمهوری مادامالعمر رئیس جمهور وقت بودند.” و افزود “شما نمیدانید نایب امام زمان با چه خون دل خوردنی آن دوران را پشت سرگذاشتند.”
سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد
وی گفت: در دیماه سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد و به مجلسی داد كه ریاست آن بر عهده هاشمی رفسنجانی بود و قانون انتخابات را به تصویب رساندند.
رامین با بیان اینكه جمع تمام دوراندیشیهای میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی قانون انتخابات بود، اظهار داشت: حدود بیست انتخابات بر اساس این قانون برگزار شد.
وی بدون اشاره به تخلفات صورت گرفته در اجرا و نظارت بر روند و نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و همچنین مجلس هشتم، مدعی شد: در فتنه سال ٨٨ كسانی كه قانون انتخابات را وضع میكنند و به تصویب میرساندند، عوامل اصلی فتنه و قانونستیز میشوند.
مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه نمیخواهیم نقش بیگانگان در فتنه ٨٨ را نادیده بگیریم، گفت: فتنهگری در انتخابات كلیدواژهای به نام تقلب دارد كه در كشورهایی از جمله اوكراین، صربستان، ازبكستان و لبنان این مسئله با موفقیت یا عدم موفقیت دنبال شد.
از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام جمهوری اسلامی از رو بستند
رامین با اشاره به اینكه در كشور ما هم بحث تقلب سابقه دارد، مدعی شد: “یكی از افرادی كه در هر انتخاباتی حتی وقتی خودش همهكاره كشور بوده است بحث تقلب را مطرح كرده شخص هاشمی رفسنجانی است. البته نمیخواهیم به كسی توهین كنیم، اما باید واقعیتها را بدانیم تا ما را فریب ندهند. اینها پس از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام از رو بستند، و از همان سال موضوع تقلب در انتخابات بعد طراحی و مدیریت شد.”
وی بدون رویکرد به دخالت و جانب داری شورای نگهبان در روند انتخابات ریاست جمهوری، ضمن حمله به تشكیل كمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی ادعا کرد: نمیدانیم این طرح توسط چه كسی به ستاد میرحسین موسوی رفت؛ هنوز دادگاهی تشكیل نشده و ما نمیدانیم كه نقش افراد در فتنه سال ٨٨ چگونه بوده است.
محمدعلی رامین، معاونت مطبوعاتی سابق و مشاور فعلی وزیر ارشاد، با بیان اینکه “گروهی از سال ها قبل توطئه کردند كه برای جانشین امام، لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند”، هاشمی رفسنجانی را مورد حمله قرار داد و گفت “سال ۶٨ فتنه ای بر پا کردند و به جای گفتن امام خامنهای به تعابیر دیگری روی آوردند تا صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.”
به گزارش فارس، محدعلی رامین، شامگاه سهشنبه ٢٨ دی ماه، طی سخنانی همچنین مدعی شد “جنجالآفرینی برای القای تقلب در انتخابات، دو سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ طراحی و برنامهریزی شده بود.”
فتنه ۵٨ با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی خنثی شد
رامین با بیان اینکه اولین فتنه در زمان تصویب قانون اساسی در شهریور سال ۵٨ در حال وقوع بود، گفت: مجلس خبرگان درصدد تصویب قانون اساسی برآمده بود كه ۵٨ نفر از اعضای مجلس آن سال را حوزویان و ۱۴ نفر آنها را غیر حوزویان تشكیل میدادند و مجلس قصد داشت كه قانون اساسی را به تصویب برساند كه در آن به بحث ولایت فقیه نیز اشاره شده بود.
وی با بیان اینكه در آن زمان (مرحوم آیت الله) منتظری ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشت، خاطر نشان كرد: امام در آن مقطع مرحوم بهشتی را به ریاست خبرگان برگزید، اما فتنهگران در بیرون مجلس التهاب گستردهای به وجود آوردند.
امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ دولت»
رامین ادامه داد: (مرحوم) سیدكاظم شریعتمداری به عنوان مرجع تقلید و رهبر حزب خلق مسلمان، قیام و آذربایجان را ملتهب كرد و صدا و سیمای آذربایجان را به تصرف خود درآوردند.
وی افزود “به دلیل تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، برخیها حكم به عدم مشروعیت مجلس خبرگان دادند و برخی افراد سعی میكردند تا مجلس خبرگان را وادار كنند كه از طرح تصویب ولایت فقیه در قانون اساسی عبور كند اما با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی فتنهگران ناكام ماندند.
وی با بیان اینكه امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، گفت “شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ رهبر» یا «ملت ـ دولت» اعتقاد داشتند.”
فتنهگران اصل ولایت فقیه را مسكوت میگذارند
مشاور وزیر ارشاد در مورد “فتنههای به وجود آمده پس از شهریور سال ۵٨” گفت “فتنه بنیصدر و منافقین از جمله فتنههایی بود كه انقلاب با آن درگیر بود و پس از آن هم جنگ هشت ساله بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.”
رامین با بیان اینكه در زمان فتنه جنگ، ترورها و كودتاها بالا گرفت، ادعا کرد: شریعتمداری در آن زمان به عنوان مرجع، فتوای قتل امام را صادر كرد.
امام پس از فتنههای مختلف مجبور به نوشیدن جام زهر شد
وی ادعا کرد “ماجرای مكفارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنههایی بود كه نظام در سالهای جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنهها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند.”
فتنه سال ۶٨ در نبود امام صورت گرفت
رامین با اشاره به نامه ششم فروردین ۶٨ رهبر فقید جمهوری اسلامی به (مرحوم) منتظری (که بحث در مورد اصالت آن کماکان ادامه دارد) ادعا کرد: “امام نوشت شما دعا كنید من بیش از این نمانم كه خیانت یارانم را ببینم كه تاریخ اسلام پر است از خیانت یاران به اسلام.”
وی با بیان اینكه این فتنهها به صورت رنگارنگ و جدی دنبال شد، ادعا كرد: در سال ۶٨ و بعد از امام، جریان فتنهگر از عدم وجود وی استفاده كردند و اصل ولایت فقیه را كه در سال ۵٨به تصویب رسیده بود مسكوت كردند.
مشاور وزیر ارشاد در این باره ادامه داد: برخی افراد این بحث را مطرح كردند كه برای جانشین امام لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند. آنها به جای گفتن امام خامنهای به تعابیر دیگری روی آوردند و صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كردند و شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند. در حقیقت دو بال ارزش و معنوی مقام ولایت فقیه را شكستند تا بتوانند یك نوع سكولاریست به نظام تحمیل كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.
مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه فتنه عظیمی كه اساس نظام را تهدید كرد از اینجا آغاز شد، بیان داشت: این فتنه در نبود امام صورت گرفت.
پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند
رامین با اشاره به اینكه پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند، خاطرنشان كرد: افراد در صحنه به دو گروه پیرو خط امام، همان امامی كه رحلت كرده است و پیروان خط امام و رهبری منشعب شدند.
وی با بیان اینكه هر دو گروه متعهد شدند كه امامت را از ولایت فقیه كنار بگذارند، بیان داشت: این افراد كلمه امام را تنزل دادند و به رهبر تبدیل كردند؛ این افراد با كدام دلیل منطقی این كار را انجام دادند و باید در مورد آن به ما جواب بدهند.
مشاور وزیر ارشاد با بیان اینكه در نظر عوام ممكن است حذف یك كلمه چندان مسئله مهمی نباشد و امام یا رهبر یا آقا بگوییم و خوب نیست كه روی الفاظ جنگ شود، گفت: خواص مفهوم كلمات را زیر نظر دارند و میدانند دیگران با تغییر این واژهها چه میكنند.
رامین در همین زمینه اضافه كرد: واژه امام معنای خاص خود را دارد و با تبدیل كردن آن به رهبر یك ایدئولوژی تحث تأثیر قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینكه وقتی كلمه امام را از ما گرفتند، سیستم طراحی شده توسط امام فشل شد، تصریح كرد: سیستم «امت ـ امامت» كه توسط امام طراحی شده بود فشل شد و واژه امت در این سیستم تبدیل به واژه دولت شد و پس از آن انقلاب از یك نگاه جهانشمول به یك سیستم ملیگرایی عقبگرد كرد.
رامین با ادعای اینكه وقتی دو كلمه امت و امامت از سیستم طراحی شده توسط امام حذف شد، ارتباط برادری بین مؤمنین هم از میان رفت، گفت “به راحتی اصل امر به معروف و نهی از منكر را از ما گرفتند و واژههای هموطن، شهروند و همشهری جایگزین واژه برادری اسلامی شد.”
معاون مطبوعاتی برکنار شدۀ وزارت ارشاد افزود “شخصی كه واژه امت و امامت را تغییر داد، ٨ سال بعد از امام به عنوان سردار سازندگی كشور را مدیریت كرد و واژه امت و امامت را تغییر داد و كلمه توسعه را جایگزین عدالت كرد و بر این اساس كشور را هشت سال بعد از رحلت امام به عنوان سردار سازندگی مدیریت نمود.
وی ادعا کرد “روزنامه همشهری سردمدار و جمهوری اسلامی پیگیر تصویب ریاست جمهوری مادامالعمر رئیس جمهور وقت بودند.” و افزود “شما نمیدانید نایب امام زمان با چه خون دل خوردنی آن دوران را پشت سرگذاشتند.”
سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد
وی گفت: در دیماه سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد و به مجلسی داد كه ریاست آن بر عهده هاشمی رفسنجانی بود و قانون انتخابات را به تصویب رساندند.
رامین با بیان اینكه جمع تمام دوراندیشیهای میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی قانون انتخابات بود، اظهار داشت: حدود بیست انتخابات بر اساس این قانون برگزار شد.
وی بدون اشاره به تخلفات صورت گرفته در اجرا و نظارت بر روند و نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و همچنین مجلس هشتم، مدعی شد: در فتنه سال ٨٨ كسانی كه قانون انتخابات را وضع میكنند و به تصویب میرساندند، عوامل اصلی فتنه و قانونستیز میشوند.
مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه نمیخواهیم نقش بیگانگان در فتنه ٨٨ را نادیده بگیریم، گفت: فتنهگری در انتخابات كلیدواژهای به نام تقلب دارد كه در كشورهایی از جمله اوكراین، صربستان، ازبكستان و لبنان این مسئله با موفقیت یا عدم موفقیت دنبال شد.
از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام جمهوری اسلامی از رو بستند
رامین با اشاره به اینكه در كشور ما هم بحث تقلب سابقه دارد، مدعی شد: “یكی از افرادی كه در هر انتخاباتی حتی وقتی خودش همهكاره كشور بوده است بحث تقلب را مطرح كرده شخص هاشمی رفسنجانی است. البته نمیخواهیم به كسی توهین كنیم، اما باید واقعیتها را بدانیم تا ما را فریب ندهند. اینها پس از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام از رو بستند، و از همان سال موضوع تقلب در انتخابات بعد طراحی و مدیریت شد.”
وی بدون رویکرد به دخالت و جانب داری شورای نگهبان در روند انتخابات ریاست جمهوری، ضمن حمله به تشكیل كمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی ادعا کرد: نمیدانیم این طرح توسط چه كسی به ستاد میرحسین موسوی رفت؛ هنوز دادگاهی تشكیل نشده و ما نمیدانیم كه نقش افراد در فتنه سال ٨٨ چگونه بوده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:22 PM (37 minutes ago)
آموزش دیدگاههای مشایی به اعضای دولت
وزرا، معاونین رئیس دولت و مدیران ارشد دفتر و نهاد ریاست جمهوری، محصولاتی را جهت آشنایی با دیدگاههای رئیس دفتر رئیس دولت در موضوعات مختلف دریافت کردهاند.
جهاننیوز در گزارشی در این باره نوشته تاکنون «برای هیچ شخصیت دیگری حتی محمود احمدینژاد نیز، چنین ترویج دیدگاهی انجام نشده است.»
به گزارش جهاننیوز، اخیرا مجموعههایی شامل لوحهای فشرده، کتابچه و جزوات آموزشی آشنایی با دیدگاههای اسفندیار رحیم مشایی توزیع میشود تا مسؤولان دولتی «ضمن آشنایی هرچه بیشتر با این دیدگاهها، درجهت ترویج آن در جامعه و مدیران دستگاههای زیر مجموعه خود اقدام کنند.»
بر اساس این گزارش در یک نمونه، نقطه نظرات رئیس دفتر احمدینژاد در خصوص ماهیت جهانی نظام جمهوری اسلامی تحت عنوان «جهان فردا؛ ماهیت جهانی انقلاب اسلامی» تبیین شده که هدف از انتشار این کتابچه در ابتدای آن تبیین «جایگاه امروز ایران اسلامی» و «بررسی دیپلماسی دولت در سطح بین الملل» عنوان شده است.
جهاننیوز نوشته در آخرین محصول منتشره، یک لوح فشرده در خصوص دیدگاههای اسفندیار رحیم مشایی در بین دامنه گستردهتری از مخاطبان و مدیران دولت توزیع شده است.
جهاننیوز در گزارشی در این باره نوشته تاکنون «برای هیچ شخصیت دیگری حتی محمود احمدینژاد نیز، چنین ترویج دیدگاهی انجام نشده است.»
به گزارش جهاننیوز، اخیرا مجموعههایی شامل لوحهای فشرده، کتابچه و جزوات آموزشی آشنایی با دیدگاههای اسفندیار رحیم مشایی توزیع میشود تا مسؤولان دولتی «ضمن آشنایی هرچه بیشتر با این دیدگاهها، درجهت ترویج آن در جامعه و مدیران دستگاههای زیر مجموعه خود اقدام کنند.»
بر اساس این گزارش در یک نمونه، نقطه نظرات رئیس دفتر احمدینژاد در خصوص ماهیت جهانی نظام جمهوری اسلامی تحت عنوان «جهان فردا؛ ماهیت جهانی انقلاب اسلامی» تبیین شده که هدف از انتشار این کتابچه در ابتدای آن تبیین «جایگاه امروز ایران اسلامی» و «بررسی دیپلماسی دولت در سطح بین الملل» عنوان شده است.
جهاننیوز نوشته در آخرین محصول منتشره، یک لوح فشرده در خصوص دیدگاههای اسفندیار رحیم مشایی در بین دامنه گستردهتری از مخاطبان و مدیران دولت توزیع شده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:22 PM (37 minutes ago)
رحیم مشائی: فارسی، زبان اول مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است
from .: سحام نيوز :. by ahmad
اسفندیار رحیم مشایی در همایش هفتمین مجمع استادان زبان و ادبیات فارسی مدعی شده است که «میتوانم با قدرت بگوییم زبان فارسی زبان اول مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.»
وی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار نظر میکرد، با بیان مطلب افزود: «امروز اگر این اعتقاد وجود دارد که ایرانیان به دلیل پیروی از مکتب اهل بیت به بالاترین دستاوردها رسیدند، بخشی از آن مرهون زبان است چرا که ایران، تشیع و اسلام به فردوسی بدهکار هستند.»
رئیس دفتر احمدینژاد پیش از این نیز در همایش ایرانیان خارج از کشور گفته بود: «ماموریت ما این است که به دنیا بگوییم اسلام ایرانیان متفاوت است»، و مدعی شده بود که بر معرفی «مکتب ایران» به دنیا «اصرار» دارد.
میرحسین موسوی از رهبران اصلاح طلب ایران در واکنش به مباحثی در همین خصوص گفته بود: «سر و صداهایی که این روزها در مورد نسبت اسلام و ایران بلند شده برای اهداف خاص سیاسی است چرا که گفته نمی شود با گسترش سلطه دروغ و ریا چه بر سر اسلام آمده.»
وی با بیان اینکه «کسانی مدعی مکتب ایران شدهاند که سازمان میراث فرهنگی کشور را متلاشی کردند»؛ تصریح کرده بود: «نه ایرانی که اینها به دنبال آن هستند موردقبول ماست و نه اسلامی که معرفی میکنند.»
اسفندیار رحیم مشائی همچنین در حاشیه همایش مذکور، از ماجرای نمايش توقیف شده هداگابلر اظهار بیاطلاعی كرد و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جعفر پناهی مدعی شد: «اينكه جعفر پناهی براساس اين حكم مدت زيادی نتواند كار كند را ما نمیپسنديم اما معتقديم نبايد در اين زمينهها ورود كرد.»
وی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار نظر میکرد، با بیان مطلب افزود: «امروز اگر این اعتقاد وجود دارد که ایرانیان به دلیل پیروی از مکتب اهل بیت به بالاترین دستاوردها رسیدند، بخشی از آن مرهون زبان است چرا که ایران، تشیع و اسلام به فردوسی بدهکار هستند.»
رئیس دفتر احمدینژاد پیش از این نیز در همایش ایرانیان خارج از کشور گفته بود: «ماموریت ما این است که به دنیا بگوییم اسلام ایرانیان متفاوت است»، و مدعی شده بود که بر معرفی «مکتب ایران» به دنیا «اصرار» دارد.
میرحسین موسوی از رهبران اصلاح طلب ایران در واکنش به مباحثی در همین خصوص گفته بود: «سر و صداهایی که این روزها در مورد نسبت اسلام و ایران بلند شده برای اهداف خاص سیاسی است چرا که گفته نمی شود با گسترش سلطه دروغ و ریا چه بر سر اسلام آمده.»
وی با بیان اینکه «کسانی مدعی مکتب ایران شدهاند که سازمان میراث فرهنگی کشور را متلاشی کردند»؛ تصریح کرده بود: «نه ایرانی که اینها به دنبال آن هستند موردقبول ماست و نه اسلامی که معرفی میکنند.»
اسفندیار رحیم مشائی همچنین در حاشیه همایش مذکور، از ماجرای نمايش توقیف شده هداگابلر اظهار بیاطلاعی كرد و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جعفر پناهی مدعی شد: «اينكه جعفر پناهی براساس اين حكم مدت زيادی نتواند كار كند را ما نمیپسنديم اما معتقديم نبايد در اين زمينهها ورود كرد.»
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
1:03 PM (56 minutes ago)
تحریم های یکجانبه سوئیس علیه جمهوری اسلامی

Add star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:58 PM (1 hour ago)
العربیه:موافقت ایران باغنیسازی درخارج!
from آينده نيوز
شبكه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری مدعی پیشنهاد ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم در خارج از كشور شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبكه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع خود ادعا كرد: ایران پیشنهادی در زمینه غنی سازی اورانیوم در خارج از این كشور ارائه كرده است.
بر اساس ادعا العربیه در این پیشنهاد ایران 1000 كیلوگرم اورانیوم با غنای پایین تحویل می دهد و 40 كیلوگرم اورانیوم با درصد غنای بالا تحویل می گیرد.
العربیه جزئیات بیشتری از این خبر ادعایی منتشر نكرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، شبكه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از منابع خود ادعا كرد: ایران پیشنهادی در زمینه غنی سازی اورانیوم در خارج از این كشور ارائه كرده است.
بر اساس ادعا العربیه در این پیشنهاد ایران 1000 كیلوگرم اورانیوم با غنای پایین تحویل می دهد و 40 كیلوگرم اورانیوم با درصد غنای بالا تحویل می گیرد.
العربیه جزئیات بیشتری از این خبر ادعایی منتشر نكرده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:57 PM (1 hour ago)
جنگ به فیس بوك كشیده شد
from آينده نيوز
4 people liked this
شبكه فیس بوك صفحه سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه در این شبكه را حذف كرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اینترنتی فلسطین الیوم، آوی دیچر، وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با همكاری چند فعال در زمینه مقابله با آنچه كه "یهودستیزی اینترنتی" نامیده میشود، برنامهای را برای حذف صفحه سید حسن نصرالله، دبیر كل حزب الله لبنان اجرا كردند.
این افراد توانستند، صفحه سید حسن نصرالله را در فیس بوك كه بیش از 9 هزار عضو داشت، حذف كنند.
از سوی دیگر مدیر صفحه طرفداران اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس نیز اعلام كرد كه مسئولان فیس بوك بدون آنكه دلیل قانع كنندهای داشته باشند، صفحه هنیه كه بیش از 10 هزار عضو داشت را حذف كردند.
وی نسبت به احتمال حذف شدن صفحههای طرفداران رهبران جنبش حماس به ویژه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش كه بیش از 17 هزار عضو دارد، هشدار داد.
براساس این گزارش به احتمال زیاد فیس بوك بر اثر فشارهای رژیم صهیونیستی، آمریكا و گروههای حامی رژیم صهیونیستی و مخالف ملت فلسطین و مقاومت فلسطین مجبور به این كار شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت اینترنتی فلسطین الیوم، آوی دیچر، وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با همكاری چند فعال در زمینه مقابله با آنچه كه "یهودستیزی اینترنتی" نامیده میشود، برنامهای را برای حذف صفحه سید حسن نصرالله، دبیر كل حزب الله لبنان اجرا كردند.
این افراد توانستند، صفحه سید حسن نصرالله را در فیس بوك كه بیش از 9 هزار عضو داشت، حذف كنند.
از سوی دیگر مدیر صفحه طرفداران اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس نیز اعلام كرد كه مسئولان فیس بوك بدون آنكه دلیل قانع كنندهای داشته باشند، صفحه هنیه كه بیش از 10 هزار عضو داشت را حذف كردند.
وی نسبت به احتمال حذف شدن صفحههای طرفداران رهبران جنبش حماس به ویژه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش كه بیش از 17 هزار عضو دارد، هشدار داد.
براساس این گزارش به احتمال زیاد فیس بوك بر اثر فشارهای رژیم صهیونیستی، آمریكا و گروههای حامی رژیم صهیونیستی و مخالف ملت فلسطین و مقاومت فلسطین مجبور به این كار شده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:54 PM (1 hour ago)
پرونده 'سلطان شكر' به كجا رسید؟
from آينده نيوز
1 person liked this
برخورد با مفسدان اقتصادی، یكی از آرزوهای مردم و برخی از مسئولان بود كه رؤسای قوهقضاییه در دورههای مختلف از تصمیم جدی برای برخورد با آنها خبر میدادند اما به دلایل مختلفی كه مهمترین آنها اعمال نفوذ برخی قدرتها، هنوز طعم شیرین برخورد با این كانالهای خروج بیتالمال از مسیر اصلی چشیده نشده است.
به گزارش فارس، آیتالله صادق آملی لاریجانی، رئیس فعلی دستگاه قضایی از زمان تصدی این مسند، تلاش گستردهای برای احیای وظیفه اصلی این دستگاه كه برخورد با مفسدان به خصوص مفسدان قضایی انجام داده است و زمزمههایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی كه تعدادی از آنها افراد شناخته شدهای هم هستند، روزنهای از امید را به جامعه نشان داده است.
اما در این بین، مواردی از مفاسد اقتصادی است كه قبل از حضور آیتالله لاریجانی در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما به دلایلی كه باز هم اعمال نفوذها مهمترین آنها است، این پروندهها به نتیجه نرسیدهاند.
یكی از پروندههایی كه در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی قرار بود به آن رسیدگی شود، پروندهای بود كه متهم آن به «سلطان شكر» معروف شده بود؛ اما با وجود برگزاری جلسات محاكمه، مشخص نشد كه حكم این مفسد اقتصادی قطعی شد یا نه.
سلطان شكر كیست؟
در ابتدا اسامی مختلفی برای متهم این پرونده و یا همان «سلطان شكر» در جامعه منتشر شد؛عدهای هم وی را «محمدرضا.ی »، متهمی نامیدند كه تا شانزده سال پیش كارمند ساده شهرداری كرج بود و دارایی چندانی نداشت اما به گفته برخی، او در زمان دستگیری صاحب اموالی به ارزش صدها میلیارد تومان بود.
این شخص با تصاحب و خرید و فروش اراضی دولتی و نیز با جعل اسناد دولتی و تبانی، میلیاردها تومان اراضی را فروخته یا خریداری كرده بود و بعدها مشخص شد با فردی با نام مستعار «شمس» به خرید و فروش برخی املاك میپرداخت. سطان شكر ابتدا اراضی و املاكی را كه صاحبان آنها بعد یا قبل از انقلاب یا در زمان جنگ، رها كرده و به خارج رفته بودند را شناسایی میكرد و سپس با وكالتنامههای جعلی منسوب به وارث صاحبان اراضی و با تبانی آنها را به طور غیرقانونی خرید و فروش میكرد.
در این میان آقای «م.ی» اقدام به خرید كارخانجات شكر، مسائل مربوط به كارخانه قند دزفول، واردات شكر خام، پرداخت گمركی و نحوه ترخیص واردات مواد اولیه و دیگر مسائل مربوط به آن كرد.
گرچه متهم تاكید دارد كه «در كارخانه قند دزفول مشكل مالی به میزان ۲۰ میلیارد تومان پیش آمده كه من این مبلغ را هزینه كارخانه قند دزفول كردم و در حقیقت بخشی از بدهی كارخانه قند را پرداختم.» با این حال شاید بد نباشد كه بدانیم ۵۲ درصد سهم كارخانه قند دزفول متعلق به او بوده است.
در همین زمان یكی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشبیه این پرونده به پرونده شهرام جزایری از احتمال فرار وی خبر داده و گفته بود: «میدانیم كه او هم فرار میكند.»
به گفته او، سلطان شكر ایران با دریافت میلیاردها تومان تسهیلات بانكی از محل وامهای بحران كه سود چهاردرصد دارد یا اصلا هیچ سودی به آن تعلق نمیگیرد، بسیاری از كارخانههای شكر را خریده است. او پس از چند ماه با اعلام ورشكستگی و اخراج كارگران با تغییر كاربری محل، به برجسازی در كارخانهها اقدام كرده و از این راه میلیاردها تومان ثروت دیگر به جیب میزد.
این نماینده البته یادآور شده بود كسانی كه پروندههای اقتصادی دارند، میكوشند به بهانه حمایت از یتیمان و محرومان كسب وجهه كنند اما مثل آنها به مثل دزدانی است كه از مال دزدی شده به فقیر كمك میكنند تا با كسر یك حسنه برای دزدی ۹ ثواب برای خود نگه دارد.
اكنون از طرح پرونده سلطان شكر ایران سالها زمان میگذرد و حتی سال ۸۶ را مدتی در زندان و بازداشت به سر برد. سایتهای خبری اخبار و گزارشات متعددی درباره وی منتشر كردند.
برخی هم مدعی شدند كه سلطان شكر توانسته بود با طرح ادعاهایی برای تعدادی از مراكز و سازمانها پروندهسازی كرده و روند پیگیری پرونده خود را متوقف كند اما پس از روشن شدن ماهیت ادعاهای «محمدرضا.ی» و بركناری یك قاضی، رسیدگی دوباره به تخلفات سلطان شكر ایران آغاز شد.
اكنون، پرونده حجیم و پیچیده سلطان شكر، اگرچه در جریان است اما او در بیرون از زندان بهسر میبرد تا دیون خود را بپردازد. گرچه این اقدام انتقاداتی را نیز در پی داشته و یكی از پایگاههای خبری اصولگرایان مدعی شده كه وی با ضمانت یك فرد دیگر كه خود پرونده اقتصادی دارد، به مرخصی آمده است.
الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خرداد ماه ۸۷، با بیان اینكه این متهم از اسفند سال ۸۶ با عنوان مرخصی از زندان خارج شده بود به این موضوع انتقاد كرد گرچه قوهقضاییه مرخصی او را در پایان خردادماه پایان یافته میدانست.
خروج از زندان با وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی
12 شهریور سال ۸۷، علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوهقضاییه در نشست خبری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این رابطه گفت: این متهم چندین پرونده در دستگاه قضایی دارد كه در یك مورد و به علت كلاهبرداری در كرج، ۲ سال حبس متحمل شده است.
وی همچنین گفت: این فرد تا دیروز در زندان به سر میبرد اما با سپردن وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای پیگیری پرونده خود كه در مرحله تجدیدنظر بود، آزاد شده است.
سرانجام و با وجود همه مشكلات، جلسه رسیدگی به این پرونده در مجتمع رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد كه گفته میشود این متهم در نهایت با حكم دادگاه به رد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پول، ۲۷ سال زندان و بیش از ۲۰ میلیارد تومان جریمه نقدی محكوم شد.
اما این پایان ماجرا نبود و حكمی كه درباره این پرونده و در حدود ۲۰۰ صفحه انشا شده بود، در چند سطر نقض شد و قرار شد این پرونده توسط یك قاضی ویژه رسیدگی شود.
بعد از گذشت حدود ۲ سال از این موضوع معلوم نیست این پرونده باردیگر رسیدگی شده است یا نه و آیا اساسا قرار است به این پروندهها در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی برخورد شود؟
"بازتاب" نخستین بار به طرح این مسئله پرداخت و دست به افشاگری در این باره زد.
به گزارش فارس، آیتالله صادق آملی لاریجانی، رئیس فعلی دستگاه قضایی از زمان تصدی این مسند، تلاش گستردهای برای احیای وظیفه اصلی این دستگاه كه برخورد با مفسدان به خصوص مفسدان قضایی انجام داده است و زمزمههایی برای برخورد با مفسدان اقتصادی كه تعدادی از آنها افراد شناخته شدهای هم هستند، روزنهای از امید را به جامعه نشان داده است.
اما در این بین، مواردی از مفاسد اقتصادی است كه قبل از حضور آیتالله لاریجانی در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما به دلایلی كه باز هم اعمال نفوذها مهمترین آنها است، این پروندهها به نتیجه نرسیدهاند.
یكی از پروندههایی كه در زمینه برخورد با مفاسد اقتصادی قرار بود به آن رسیدگی شود، پروندهای بود كه متهم آن به «سلطان شكر» معروف شده بود؛ اما با وجود برگزاری جلسات محاكمه، مشخص نشد كه حكم این مفسد اقتصادی قطعی شد یا نه.
سلطان شكر كیست؟
در ابتدا اسامی مختلفی برای متهم این پرونده و یا همان «سلطان شكر» در جامعه منتشر شد؛عدهای هم وی را «محمدرضا.ی »، متهمی نامیدند كه تا شانزده سال پیش كارمند ساده شهرداری كرج بود و دارایی چندانی نداشت اما به گفته برخی، او در زمان دستگیری صاحب اموالی به ارزش صدها میلیارد تومان بود.
این شخص با تصاحب و خرید و فروش اراضی دولتی و نیز با جعل اسناد دولتی و تبانی، میلیاردها تومان اراضی را فروخته یا خریداری كرده بود و بعدها مشخص شد با فردی با نام مستعار «شمس» به خرید و فروش برخی املاك میپرداخت. سطان شكر ابتدا اراضی و املاكی را كه صاحبان آنها بعد یا قبل از انقلاب یا در زمان جنگ، رها كرده و به خارج رفته بودند را شناسایی میكرد و سپس با وكالتنامههای جعلی منسوب به وارث صاحبان اراضی و با تبانی آنها را به طور غیرقانونی خرید و فروش میكرد.
در این میان آقای «م.ی» اقدام به خرید كارخانجات شكر، مسائل مربوط به كارخانه قند دزفول، واردات شكر خام، پرداخت گمركی و نحوه ترخیص واردات مواد اولیه و دیگر مسائل مربوط به آن كرد.
گرچه متهم تاكید دارد كه «در كارخانه قند دزفول مشكل مالی به میزان ۲۰ میلیارد تومان پیش آمده كه من این مبلغ را هزینه كارخانه قند دزفول كردم و در حقیقت بخشی از بدهی كارخانه قند را پرداختم.» با این حال شاید بد نباشد كه بدانیم ۵۲ درصد سهم كارخانه قند دزفول متعلق به او بوده است.
در همین زمان یكی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تشبیه این پرونده به پرونده شهرام جزایری از احتمال فرار وی خبر داده و گفته بود: «میدانیم كه او هم فرار میكند.»
به گفته او، سلطان شكر ایران با دریافت میلیاردها تومان تسهیلات بانكی از محل وامهای بحران كه سود چهاردرصد دارد یا اصلا هیچ سودی به آن تعلق نمیگیرد، بسیاری از كارخانههای شكر را خریده است. او پس از چند ماه با اعلام ورشكستگی و اخراج كارگران با تغییر كاربری محل، به برجسازی در كارخانهها اقدام كرده و از این راه میلیاردها تومان ثروت دیگر به جیب میزد.
این نماینده البته یادآور شده بود كسانی كه پروندههای اقتصادی دارند، میكوشند به بهانه حمایت از یتیمان و محرومان كسب وجهه كنند اما مثل آنها به مثل دزدانی است كه از مال دزدی شده به فقیر كمك میكنند تا با كسر یك حسنه برای دزدی ۹ ثواب برای خود نگه دارد.
اكنون از طرح پرونده سلطان شكر ایران سالها زمان میگذرد و حتی سال ۸۶ را مدتی در زندان و بازداشت به سر برد. سایتهای خبری اخبار و گزارشات متعددی درباره وی منتشر كردند.
برخی هم مدعی شدند كه سلطان شكر توانسته بود با طرح ادعاهایی برای تعدادی از مراكز و سازمانها پروندهسازی كرده و روند پیگیری پرونده خود را متوقف كند اما پس از روشن شدن ماهیت ادعاهای «محمدرضا.ی» و بركناری یك قاضی، رسیدگی دوباره به تخلفات سلطان شكر ایران آغاز شد.
اكنون، پرونده حجیم و پیچیده سلطان شكر، اگرچه در جریان است اما او در بیرون از زندان بهسر میبرد تا دیون خود را بپردازد. گرچه این اقدام انتقاداتی را نیز در پی داشته و یكی از پایگاههای خبری اصولگرایان مدعی شده كه وی با ضمانت یك فرد دیگر كه خود پرونده اقتصادی دارد، به مرخصی آمده است.
الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خرداد ماه ۸۷، با بیان اینكه این متهم از اسفند سال ۸۶ با عنوان مرخصی از زندان خارج شده بود به این موضوع انتقاد كرد گرچه قوهقضاییه مرخصی او را در پایان خردادماه پایان یافته میدانست.
خروج از زندان با وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی
12 شهریور سال ۸۷، علیرضا جمشیدی، سخنگوی وقت قوهقضاییه در نشست خبری و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این رابطه گفت: این متهم چندین پرونده در دستگاه قضایی دارد كه در یك مورد و به علت كلاهبرداری در كرج، ۲ سال حبس متحمل شده است.
وی همچنین گفت: این فرد تا دیروز در زندان به سر میبرد اما با سپردن وثیقه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای پیگیری پرونده خود كه در مرحله تجدیدنظر بود، آزاد شده است.
سرانجام و با وجود همه مشكلات، جلسه رسیدگی به این پرونده در مجتمع رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد كه گفته میشود این متهم در نهایت با حكم دادگاه به رد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پول، ۲۷ سال زندان و بیش از ۲۰ میلیارد تومان جریمه نقدی محكوم شد.
اما این پایان ماجرا نبود و حكمی كه درباره این پرونده و در حدود ۲۰۰ صفحه انشا شده بود، در چند سطر نقض شد و قرار شد این پرونده توسط یك قاضی ویژه رسیدگی شود.
بعد از گذشت حدود ۲ سال از این موضوع معلوم نیست این پرونده باردیگر رسیدگی شده است یا نه و آیا اساسا قرار است به این پروندهها در راستای برخورد با مفاسد اقتصادی برخورد شود؟
"بازتاب" نخستین بار به طرح این مسئله پرداخت و دست به افشاگری در این باره زد.
Add star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:53 PM (1 hour ago)
سند منتشر نشده درباره امیراحمدی و شورای عالی ایرانیان
from آينده نيوز
2 people liked this
جدیدترین اطلاعات رسیده از شورای عالی ایرانیان، حاكی از آن است كه مسئولان این سازمان، حتی تحمل انتقاد خودی ها و افراد تیم خود را نیز ندارند.
به گزارش تابناك، میثم طاهری از افراد نزدیك به مشایی كه دارای مناصب مهمی در شورای عالی ایرانیان نیز بوده است، به دلیل برخی انتقادها و مخالفت ها با دستورها و برنامه های مدیران این تشكیلات موازی با وزارت خارجه، كنار گذاشته شد.
طاهری كه عضو هیأت مدیره خانه ایرانیان نیز بوده، به گونه ای خاص از اشتغالش در شورای عالی ایرانیان جلوگیری به عمل آمده و گویا این ممانعت به دستور محمد شریف ملك زاده، دبیر شورای عالی ایرانیان انجام گرفته است.
وی همچنین رئیس كمیته اجرایی همایش ایرانیان خارج از كشور و دبیر شورای رؤسای كارگروه های شورای عالی ایرانیان بوده كسی است كه هنگامی كه خبرنگار فارس، مصاحبه ای جنجالی با هوشنگ امیر احمدی انجام داده بود، وسایل این خبرنگار را ضبط كرد تا برخی مسائل طرح شده از سوی امیر احمدی در رسانه ها منتشر نشود!
در این باره باید گفت، مشخص نیست كه هوشنگ امیراحمدی، چه سخنان و «مگوهایی» به خبرنگار فارس گفته است كه طاهری به دستور رئیس دفتر رئیس جمهور با هماهنگی سرگرد حسن زمانی، علی راد و جواد عسلی مأموریت می یابند، وسایل خبرنگار خبرگزاری فارس ـ كه شامل دوربین، ضبط صوت، تلفن همراه و كارت خبرنگاری بوده ـ ضبط كرده و تحویل ریاست جمهوری دهند كه گویا، بعدها و پس از تخلیه اطلاعات آنها، وسایل كار صادقی، خبرنگار فارس تحویل وی می شود.
با توجه به این كه اطلاعات و فایل مصاحبه هوشنگ امیر احمدی ـ كه در هتل استقلال با این خبرنگار انجام داده ـ در اختیار مسئولان نهاد است، مشخص نیست، امیر احمدی چه اظهارات و موارد مهمی را مطرح كرده یا لو داده كه مسئولان، این گونه با جلوگیری از انتشار مصاحبه این میهمان ویژه همایش ایرانیان، به دنبال چه چیز می گردند!
كیهان راست گفته بود...
در حالی كه مسئولان برگزاری همایش، هرگونه دعوت رسمی از هوشنگ امیر احمدی را دروغ می خوانند و بسیاری از رسانه ها از جمله روزنامه كیهان بر دعوت رسمی این فرد تأكید می كردند، سایت «تابناك»، سندی را منتشر و افشا می نماید، مبنی بر این كه نه تنها هوشنگ امیر احمدی به ایران دعوت رسمی و هزینه رفت و آمد آن نیز پرداخت شده بود، بلكه او برای آمدن به ایران و میهمان ویژه همایش شدن، شرط و شروطی از جمله پروژه ای در كیش را كه جزییات دقیق آن بعدها منتشر خواهد شد، می گذارد؛ این سند كه تصویر مكاتبات انجام شده مركز همایش با هوشنگ امیراحمدی، آن هم با ایمیل شخصی ملك زاده است، از جزییات نحوه دعوت، شروط امیر احمدی و هزینه های سفر وی به ایران پرده برمی دارد.


گفتنی است، مشایی در حاشیه سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورك، در هتل وارویك میزبان هوشنگ امیر احمدی بعنوان یك ایرانی مقیم آمریكا بوده كه این دیدار با حضور یكی از مسئولان وزارت خارجه در روز یكشنبه، بیست و هشتم شهریور ماه ساعت 18.30 برگزار گردیده است.
به گزارش تابناك، میثم طاهری از افراد نزدیك به مشایی كه دارای مناصب مهمی در شورای عالی ایرانیان نیز بوده است، به دلیل برخی انتقادها و مخالفت ها با دستورها و برنامه های مدیران این تشكیلات موازی با وزارت خارجه، كنار گذاشته شد.
طاهری كه عضو هیأت مدیره خانه ایرانیان نیز بوده، به گونه ای خاص از اشتغالش در شورای عالی ایرانیان جلوگیری به عمل آمده و گویا این ممانعت به دستور محمد شریف ملك زاده، دبیر شورای عالی ایرانیان انجام گرفته است.
وی همچنین رئیس كمیته اجرایی همایش ایرانیان خارج از كشور و دبیر شورای رؤسای كارگروه های شورای عالی ایرانیان بوده كسی است كه هنگامی كه خبرنگار فارس، مصاحبه ای جنجالی با هوشنگ امیر احمدی انجام داده بود، وسایل این خبرنگار را ضبط كرد تا برخی مسائل طرح شده از سوی امیر احمدی در رسانه ها منتشر نشود!
در این باره باید گفت، مشخص نیست كه هوشنگ امیراحمدی، چه سخنان و «مگوهایی» به خبرنگار فارس گفته است كه طاهری به دستور رئیس دفتر رئیس جمهور با هماهنگی سرگرد حسن زمانی، علی راد و جواد عسلی مأموریت می یابند، وسایل خبرنگار خبرگزاری فارس ـ كه شامل دوربین، ضبط صوت، تلفن همراه و كارت خبرنگاری بوده ـ ضبط كرده و تحویل ریاست جمهوری دهند كه گویا، بعدها و پس از تخلیه اطلاعات آنها، وسایل كار صادقی، خبرنگار فارس تحویل وی می شود.
با توجه به این كه اطلاعات و فایل مصاحبه هوشنگ امیر احمدی ـ كه در هتل استقلال با این خبرنگار انجام داده ـ در اختیار مسئولان نهاد است، مشخص نیست، امیر احمدی چه اظهارات و موارد مهمی را مطرح كرده یا لو داده كه مسئولان، این گونه با جلوگیری از انتشار مصاحبه این میهمان ویژه همایش ایرانیان، به دنبال چه چیز می گردند!
كیهان راست گفته بود...
در حالی كه مسئولان برگزاری همایش، هرگونه دعوت رسمی از هوشنگ امیر احمدی را دروغ می خوانند و بسیاری از رسانه ها از جمله روزنامه كیهان بر دعوت رسمی این فرد تأكید می كردند، سایت «تابناك»، سندی را منتشر و افشا می نماید، مبنی بر این كه نه تنها هوشنگ امیر احمدی به ایران دعوت رسمی و هزینه رفت و آمد آن نیز پرداخت شده بود، بلكه او برای آمدن به ایران و میهمان ویژه همایش شدن، شرط و شروطی از جمله پروژه ای در كیش را كه جزییات دقیق آن بعدها منتشر خواهد شد، می گذارد؛ این سند كه تصویر مكاتبات انجام شده مركز همایش با هوشنگ امیراحمدی، آن هم با ایمیل شخصی ملك زاده است، از جزییات نحوه دعوت، شروط امیر احمدی و هزینه های سفر وی به ایران پرده برمی دارد.


گفتنی است، مشایی در حاشیه سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورك، در هتل وارویك میزبان هوشنگ امیر احمدی بعنوان یك ایرانی مقیم آمریكا بوده كه این دیدار با حضور یكی از مسئولان وزارت خارجه در روز یكشنبه، بیست و هشتم شهریور ماه ساعت 18.30 برگزار گردیده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:52 PM (1 hour ago)
احمدی نژاد:این فرمول نابودی جامعه است
from آينده نيوز
1 person liked this
رییس جمهور كشورمان در ادامه سفر استانی خود به استان یزد، صبح امروز در جمع مدیران این استان ضمن تشكر از فعالیتهای آنها گفت: من از تمام كسانی كه با عشق مشغول خدمت گزاری هستند تشكر میكنم. كارهای خوبی در این استان انجام شده است و وقتی سرعت تغییر و پیشرفت را مشاهده میكنیم جای قدردانی و تشكر دارد.
به گزارش ایسنا، دكتر محمود احمدینژاد در ادامه به مدیران استان گفت: توصیه میكنم قدر فرصت خدمتگزاری را بدانید، بالاترین عبادت خدمت به مردم و پیشبرد امور جامعه است. شما امروز در شرایطی هستید كه كمتر در تاریخ اتفاق میافتد. یا حتی اتفاق نیفتاده است. مقطع بسیار مهمی از جهت عبور از تجربیات تاریخی و آمادگی برای پذیرش حاكمیت الله در سرتاسر كره زمین است.
وی با بیان اینكه جمهوری اسلامی یك هدیه الهی به همه بشریت بود و این طور نیست كه فكر كنید یك حكومتی مثل بقیه حكومتهاست، افزود: جمهوری اسلامی متعلق به یك جغرافیا، نژاد و ملیت نیست. مثل پیامبر(ص) كه متعلق به یك ملیت و جغرافیا نیست.
وی گفت: جمهوری اسلامی در ادامه راه انبیاء برای رساندن بشر به جامعه آرمانی است. شما در دورهای مسئولیت گرفتهاید كه انبیا الهی آرزوی حضور در آن را داشتند. جمهوری اسلامی عطر تحقق اهداف بشری را در جهان منتشر میكند و مقدمهای برای تمام شدن رنجهای بشر است.
رییس جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ما در بین بهترین ملتهای عالم مسئول هستیم. در طول تاریخ ملتی به خوبی ملت ما پیدا نشده است كه مردم یزد در میان آنها جزو بهترینها هستند. حیف است كه انسان فرصت خدمتگزاری را از دست بدهد. این فرصت حتی ثانیههایش هم مهم است.
ر ییس جمهور كشورمان در ادامه گفت: باید در دو سطح كار كنید یكی سطح كلان كه در حوزههای مختلف به فعالیت بپردازید و یكی هم سطح رسیدگی امور تك تك مردم است. همه مردم عزیز هستند. پرداختن به مسایل كلان نباید ما را از رسیدگی به امور جزئی غافل كند. گاهی یك امر جزئی آنقدر مهم است كه از همه مسائل كلان نیز مهمتر میشود.
مانند رسیدگی به وضعیت یك خانواده كه به خاطر مشكلی در آستانه فروپاشی است یا فردی كه به خاطر مشكلی در آستانه سقوط است. تصمیم بگیرید كه هر روز یك گره از كار مردم باز كنید.
احمدی نژاد در ادامه با تاكید بر ساختن ایران گفت: ما باید ایران را بسازیم و این مهمترین ماموریت ماست. برای ساختن ایران نیازمند الگو هستیم. پیشرفت زمانی اتفاق میافتد كه هدف مشخصی در كار باشد. به كجا میخواهیم برسیم؟
وی با بیان اینكه به طور مشخص دو الگو در دنیا وجود دارد، گفت: یك الگوی رایج است كه تمام نظام برنامهریزی در دنیا بر اساس آن شكل گرفته است كه نامش « الگوی برنامه ریزی توسعه» است و هدف از آن این است كه همه كشورها به جایی برسند كه نظامهای سرمایهداری امروز به آنجا رسیدهاند.
در این راستا برخی میگویند آمریكا قله كمال پیشرفت است. ما باید بدانیم كه میخواهیم به اینجا برسیم؟ قطعا پاسخ منفی است.
وی ادامه داد: ما نمیخواهیم كه روابط اجتماعی و خانوادگیمان مثل آنها بشود و نخبگان ما كسانی مانند رییس جمهور قبلی آمریكا باشند. ما میخواهیم به جایی برسیم كه انسان محترم باشد.
فقر نباشد و همگان فرصت كمال و شكوفایی پیدا كنند و این با آنچه در غرب در جریان است، متفاوت است. به عنوان مثال در جامعه ما احترام به بزرگتر یك ارزش است آیا ما میخواهیم این از بین برود یا متلاشی شود. آیا میخواهیم ارزشها كنار برود؟ پاسخ منفی است.
رییس جمهور اظهار داشت: قله مطلوب ما رسیدن به حاكمیت جهانی و حكومت مهدوی است كه همان الگوی اسلامی پیشرفت است. اما این كافی نیست. این رسیدن به الگو باید مبتنی بر اندیشه توان و استعداد ایرانی باشد. روشهای نظام سرمایهداری ما را به جامعه مهدوی نمیرساند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از آب در استان یزد اشاره كرد و گفت: قنات كه یكی از روشهای استفاده از آب در این استان است و سه هزار سال سابقه دارد از نظر مهندسی از پیشرفتهترین فنون است و با طبیعت سازگار میباشد. در حالی كه روشهای متداول انتقال آب به طبیعت آسیبهای فراوانی وارد میكند.
وی خاطرنشان كرد: زمانی به ما گفتند كه قناتها روشهای عقب افتادهای هستند و برایمان چاه عمیق زدند. نتیجه این شده است كه بسیاری از دشتهای ما خشك شده است آنها با طرحهای خود شبكههای كشاورزی ما را از بین بردند.
وی اضافه كرد: این سخنان من به این مفهوم نیست كه ما به گذشته برگردیم. باید از فنون جدید استفاده كنیم اما به روش خودمان و در سیستم خودمان از آن استفاده كنیم.
احمدی نژاد با انتقاد از معماری آپارتمان سازی و با تاكید بر معماریهای قدیمی و بومی ایرانی گفت: نظام غرب انسانها را میخواهد مثل مرغداریها پرورش دهد، در حالی كه ما باید از این روشها فاصله بگیریم. تا وقتی چشم ما به دست آنهاست این وضع ادامه دارد.
رییس جمهور كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرحهای كنترل جمعیت گفت: فرمول دو بچه كافی است برای نابود كردن جامعه است. این فرمول در نهایت ما را به اروپاییها میرساند كه امروزه گرفتار شدهاند.
اگر نگاهی به نخبگان بیندازیم میبینیم كه بیشتر نخبگان در خانوادههای پرجمعیت بزرگ شدند. شعار دو بچه كافی است متعلق به نظامهای لیبرالیستی و غربی است و ما قبول نداریم.
وی افزود: چه كسی گفته است اگر جمعیت كم باشد رفاه ایجاد میشود؟ كسی كه چنین ادعایی دارد بیاید با من بحث كند. در اول انقلاب كه 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم و پنج میلیون بشكه نفت صادر میكردیم رفاه مردم به اندازه امروز نبود كه 75 میلیون نفر جمعیت داریم و 5/2 میلیون بشكه نفت صادر میكنیم.
احمدی نژاد به ازدواج جوانان اشاره كرد و گفت: طوری جا انداختهاند كه یك جوان برای ازدواج باید خانه و كار و ماشین داشته باشد. حاصل این تفكر بالا رفتن سن ازدواج است كه امروز سن ازدواج در میان دختران 23 سال و پسران 26 سال شده است و این طبعات فرهنگی و اجتماعی منفی دارد. ما باید ایران را با الگوی اسلامی و ایرانی بسازیم و ادا و اطفار دیگران را در آوردن، ما را به جایی نمیرساند. ما باید خود را باور كنیم.
رییس جمهور با اشاره به صنایع دستی گفت: با برنامهریزیهای متاثر از اندیشههای غربی و سرمایهداری صنایع دستی ما را به كالای لوكس تبدیل كردند در حالی كه ما در گذشته از تمام اینها در زندگی استفاده میكردیم. چرا ما نباید بتوانیم فرش جاجیم تولید كنیم و آن را به دیگر كشورها صادر كنیم؟ مگر صادرات همان است كه آنها انجام میدهند؟ ما باید به الگوهای خود برگردیم و ممكن است در این راه عدهای كه به طور معمول در برابر تحول مقاومت میكنند به مخالفت برخیزند.
رییس جمهور با تاكید بر طب سنتی گفت: در ایران 8500 داروی گیاهی وجود دارد كه 1724 نوع آن اختصاصی كشور ماست. خداوند درمان هر دردی را در همان طبیعت قرار داده است.
رییس جمهور به حضور خود در دانشگاه كلمبیا اشاره كرد و گفت: در آنجا كسی از من درباره همجنس بازی پرسید كه من در جواب به او گفتم ما در كشورمان همجنس باز به مفهومی كه شما دارید، نداریم. در كشور ما همجنس بازی را امر منفوری میدانند. آنها در واكنش، جنجال كردند و فكر میكردند كه من در برابر جنجالهایشان عقب مینشینم.
وی تصریح كرد: همجنس گرایی طلاق شرافت و ذات انسانیت است و همه انبیاء با آن مخالف بودند. من نمیخواهم به جایی برسیم كه مانند غرب وقتی یك انسان با سگ و یا گربهاش زندگی میكند آن را یك خانواده بدانیم.
احمدی نژاد در پایان گفت: باور من این است كه با الگوی اسلامی ایرانی میتوانیم عالم را تسخیر كنیم.
به گزارش ایسنا، دكتر محمود احمدینژاد در ادامه به مدیران استان گفت: توصیه میكنم قدر فرصت خدمتگزاری را بدانید، بالاترین عبادت خدمت به مردم و پیشبرد امور جامعه است. شما امروز در شرایطی هستید كه كمتر در تاریخ اتفاق میافتد. یا حتی اتفاق نیفتاده است. مقطع بسیار مهمی از جهت عبور از تجربیات تاریخی و آمادگی برای پذیرش حاكمیت الله در سرتاسر كره زمین است.
وی با بیان اینكه جمهوری اسلامی یك هدیه الهی به همه بشریت بود و این طور نیست كه فكر كنید یك حكومتی مثل بقیه حكومتهاست، افزود: جمهوری اسلامی متعلق به یك جغرافیا، نژاد و ملیت نیست. مثل پیامبر(ص) كه متعلق به یك ملیت و جغرافیا نیست.
وی گفت: جمهوری اسلامی در ادامه راه انبیاء برای رساندن بشر به جامعه آرمانی است. شما در دورهای مسئولیت گرفتهاید كه انبیا الهی آرزوی حضور در آن را داشتند. جمهوری اسلامی عطر تحقق اهداف بشری را در جهان منتشر میكند و مقدمهای برای تمام شدن رنجهای بشر است.
رییس جمهور كشورمان در ادامه سخنان خود گفت: ما در بین بهترین ملتهای عالم مسئول هستیم. در طول تاریخ ملتی به خوبی ملت ما پیدا نشده است كه مردم یزد در میان آنها جزو بهترینها هستند. حیف است كه انسان فرصت خدمتگزاری را از دست بدهد. این فرصت حتی ثانیههایش هم مهم است.
ر ییس جمهور كشورمان در ادامه گفت: باید در دو سطح كار كنید یكی سطح كلان كه در حوزههای مختلف به فعالیت بپردازید و یكی هم سطح رسیدگی امور تك تك مردم است. همه مردم عزیز هستند. پرداختن به مسایل كلان نباید ما را از رسیدگی به امور جزئی غافل كند. گاهی یك امر جزئی آنقدر مهم است كه از همه مسائل كلان نیز مهمتر میشود.
مانند رسیدگی به وضعیت یك خانواده كه به خاطر مشكلی در آستانه فروپاشی است یا فردی كه به خاطر مشكلی در آستانه سقوط است. تصمیم بگیرید كه هر روز یك گره از كار مردم باز كنید.
احمدی نژاد در ادامه با تاكید بر ساختن ایران گفت: ما باید ایران را بسازیم و این مهمترین ماموریت ماست. برای ساختن ایران نیازمند الگو هستیم. پیشرفت زمانی اتفاق میافتد كه هدف مشخصی در كار باشد. به كجا میخواهیم برسیم؟
وی با بیان اینكه به طور مشخص دو الگو در دنیا وجود دارد، گفت: یك الگوی رایج است كه تمام نظام برنامهریزی در دنیا بر اساس آن شكل گرفته است كه نامش « الگوی برنامه ریزی توسعه» است و هدف از آن این است كه همه كشورها به جایی برسند كه نظامهای سرمایهداری امروز به آنجا رسیدهاند.
در این راستا برخی میگویند آمریكا قله كمال پیشرفت است. ما باید بدانیم كه میخواهیم به اینجا برسیم؟ قطعا پاسخ منفی است.
وی ادامه داد: ما نمیخواهیم كه روابط اجتماعی و خانوادگیمان مثل آنها بشود و نخبگان ما كسانی مانند رییس جمهور قبلی آمریكا باشند. ما میخواهیم به جایی برسیم كه انسان محترم باشد.
فقر نباشد و همگان فرصت كمال و شكوفایی پیدا كنند و این با آنچه در غرب در جریان است، متفاوت است. به عنوان مثال در جامعه ما احترام به بزرگتر یك ارزش است آیا ما میخواهیم این از بین برود یا متلاشی شود. آیا میخواهیم ارزشها كنار برود؟ پاسخ منفی است.
رییس جمهور اظهار داشت: قله مطلوب ما رسیدن به حاكمیت جهانی و حكومت مهدوی است كه همان الگوی اسلامی پیشرفت است. اما این كافی نیست. این رسیدن به الگو باید مبتنی بر اندیشه توان و استعداد ایرانی باشد. روشهای نظام سرمایهداری ما را به جامعه مهدوی نمیرساند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از آب در استان یزد اشاره كرد و گفت: قنات كه یكی از روشهای استفاده از آب در این استان است و سه هزار سال سابقه دارد از نظر مهندسی از پیشرفتهترین فنون است و با طبیعت سازگار میباشد. در حالی كه روشهای متداول انتقال آب به طبیعت آسیبهای فراوانی وارد میكند.
وی خاطرنشان كرد: زمانی به ما گفتند كه قناتها روشهای عقب افتادهای هستند و برایمان چاه عمیق زدند. نتیجه این شده است كه بسیاری از دشتهای ما خشك شده است آنها با طرحهای خود شبكههای كشاورزی ما را از بین بردند.
وی اضافه كرد: این سخنان من به این مفهوم نیست كه ما به گذشته برگردیم. باید از فنون جدید استفاده كنیم اما به روش خودمان و در سیستم خودمان از آن استفاده كنیم.
احمدی نژاد با انتقاد از معماری آپارتمان سازی و با تاكید بر معماریهای قدیمی و بومی ایرانی گفت: نظام غرب انسانها را میخواهد مثل مرغداریها پرورش دهد، در حالی كه ما باید از این روشها فاصله بگیریم. تا وقتی چشم ما به دست آنهاست این وضع ادامه دارد.
رییس جمهور كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرحهای كنترل جمعیت گفت: فرمول دو بچه كافی است برای نابود كردن جامعه است. این فرمول در نهایت ما را به اروپاییها میرساند كه امروزه گرفتار شدهاند.
اگر نگاهی به نخبگان بیندازیم میبینیم كه بیشتر نخبگان در خانوادههای پرجمعیت بزرگ شدند. شعار دو بچه كافی است متعلق به نظامهای لیبرالیستی و غربی است و ما قبول نداریم.
وی افزود: چه كسی گفته است اگر جمعیت كم باشد رفاه ایجاد میشود؟ كسی كه چنین ادعایی دارد بیاید با من بحث كند. در اول انقلاب كه 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم و پنج میلیون بشكه نفت صادر میكردیم رفاه مردم به اندازه امروز نبود كه 75 میلیون نفر جمعیت داریم و 5/2 میلیون بشكه نفت صادر میكنیم.
احمدی نژاد به ازدواج جوانان اشاره كرد و گفت: طوری جا انداختهاند كه یك جوان برای ازدواج باید خانه و كار و ماشین داشته باشد. حاصل این تفكر بالا رفتن سن ازدواج است كه امروز سن ازدواج در میان دختران 23 سال و پسران 26 سال شده است و این طبعات فرهنگی و اجتماعی منفی دارد. ما باید ایران را با الگوی اسلامی و ایرانی بسازیم و ادا و اطفار دیگران را در آوردن، ما را به جایی نمیرساند. ما باید خود را باور كنیم.
رییس جمهور با اشاره به صنایع دستی گفت: با برنامهریزیهای متاثر از اندیشههای غربی و سرمایهداری صنایع دستی ما را به كالای لوكس تبدیل كردند در حالی كه ما در گذشته از تمام اینها در زندگی استفاده میكردیم. چرا ما نباید بتوانیم فرش جاجیم تولید كنیم و آن را به دیگر كشورها صادر كنیم؟ مگر صادرات همان است كه آنها انجام میدهند؟ ما باید به الگوهای خود برگردیم و ممكن است در این راه عدهای كه به طور معمول در برابر تحول مقاومت میكنند به مخالفت برخیزند.
رییس جمهور با تاكید بر طب سنتی گفت: در ایران 8500 داروی گیاهی وجود دارد كه 1724 نوع آن اختصاصی كشور ماست. خداوند درمان هر دردی را در همان طبیعت قرار داده است.
رییس جمهور به حضور خود در دانشگاه كلمبیا اشاره كرد و گفت: در آنجا كسی از من درباره همجنس بازی پرسید كه من در جواب به او گفتم ما در كشورمان همجنس باز به مفهومی كه شما دارید، نداریم. در كشور ما همجنس بازی را امر منفوری میدانند. آنها در واكنش، جنجال كردند و فكر میكردند كه من در برابر جنجالهایشان عقب مینشینم.
وی تصریح كرد: همجنس گرایی طلاق شرافت و ذات انسانیت است و همه انبیاء با آن مخالف بودند. من نمیخواهم به جایی برسیم كه مانند غرب وقتی یك انسان با سگ و یا گربهاش زندگی میكند آن را یك خانواده بدانیم.
احمدی نژاد در پایان گفت: باور من این است كه با الگوی اسلامی ایرانی میتوانیم عالم را تسخیر كنیم.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:46 PM (1 hour ago)
افزایش تحریمهای مالی و صادراتی سوئیس علیه ایران
دولت سوئیس روز چهارشنبه از افزایش تحریمهایش علیه جمهوری اسلامی ایران برای هماهنگ کردن این تحریمها با تحریمهایی که اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده خبر داد. تحریمهای جدید سوئیس شامل کالاها و خدمات مالی میشود.دولت سوئیس روز چهارشنبه از افزایش تحریمهایش علیه جمهوری اسلامی ایران برای یکدست شدن این تحریمها با تحریمهایی که اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کرده خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقررات جدید قرار است باعث شود تا ایران دیگر نتواند از سوئیس به عنوان راهی برای دستیابی به کالاهایی استفاده کند که امکان دسترسی به آنها برایش در دیگر کشورها وجود ندارد. وزیر اقتصاد سوئیس در بیانیهای که به این منظور منتشر کردهاست اعلام کرد: «شورای فدرال تصمیم گرفت تا سطح تحریمها علیه ایران را به سطحی که شرکای اصلی سوئیس اعمال میکنند ارتقا دهد.» دولت سوئیس در این بیانیه اعلام کرد مقررات جدید تحریمهای مضاعف علیه ایران را از روز پنجشنبه، بیستم ژانویه، به اجرا میگذارد. به نوشته این بیانیه، شرکتهای سوئیسی از این پس اجازه فروش یا تحویل کالاهایی به ایران که ممکن است کاربرد نظامی نیز داشتهباشند را ندارند. برپایه مقررات جدید، ممنوعیت صادرات مواد سنگین نظامی که تاکنون در سوئیس برای ایران اعمال میشده از این پس شامل تمامی انواع کالاهای نظامی خواهد شد. بیانیه دولت سوئیس میافزاید که صادرات محصولات مختلفی که میتواند در صنعت نفت و گاز ایران یا تأمین مالی این بخش استفاده شود نیز از این پس ممنوع است. سوئیس خدمات مالی خود به جمهوری اسلامی ایران را نیز محدود میکند. حجم مبادلات صادراتی سوئیس به ایران در سال ۲۰۱۰، سال گذشته میلادی، بالغ بر حدود ۷۳۰ میلیون دلار برآورد شده است. دولت سوئیس، مردادماه امسال اعلام کرد در راستای اجرای تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل، یک میلیون و چهارصد هزار دلار از حسابهای شهروندان ایران را مسدود کردهاست . روز چهارشنبه همچنین هنگکنگ اعلام کرد که در تلاش است تا در همراهی با تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تحریمهای جدیدی را به تصویب برساند. در همین روز هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا از اقدامات کشورش برای افزودن بر فشارها بر شرکتهای چینی برای اجرای تحریمها علیه ایران خبر داد . هیلاری کلینتون، روز بیستم دیماه در جریان سفر تازه خود به خلیج فارس گفت که تحریمهایی که علیه ایران و برای توقف برنامه هستهای جمهوری اسلامی وضع شده، جواب داده و روند این برنامه را کند کردهاست.
Add star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
12:45 PM (1 hour ago)
مداخله رهبر ایران در مورد بانک مرکزی به درخواست احمدینژاد
from BBCPersian.com | صفحه نخست
2 people liked this
آیتالله علی خامنهای، رهبر ایران، به درخواست رئیس جمهوری این کشور در مورد اختلاف مجلس و دولت بر سر مدیریت بانک مرکزی مداخله کرده است.
Remove star Like Share Share with note Email Keep unread Add tags
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر