تازه ها

۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

دوشنبه 9 خرداد


via RSS by ایسنا on 5/30/11
ایسنا خبر داد:

انتهای بازار بین الحرمین تهران دچار آتش سوزی شد.

دبیرکل ناتو امروز (دوشنبه) در آستانه ماموریت صلح رئیس جمهور آفریقای جنوبیبه لیبی، حکومت خوفناک معمر قذافی، رهبر لیبی را رو به پایان دانست.

via آينده نيوز on 5/30/11
حسین صفار هرندی در جلسه هفتگی انصار حزب الله از ابطال سحر جن گیر دستگیر شده خبر داد.

به گزارش جهان، حسین صفار هرندی كه عصر دیروز در جلسه هفتگی انصار حزب الله سخن می گفت، در بخشی از صحبت های خود به جن گیر دستگیر شده توسط نیروهای امنیتی اشاره كرد و گفت: این شخص برخی قدرت های شیطانی محدود را از طریق اهانت به مقدسات و اقداماتی مانند لگد زدن به قرآن به دست آورده بود.

وی افزود: این شخص حتی در مواجهه با بازجویان نیز از طریق همین قدرت های محدود خود منجر به اتفاقاتی نظیر سردرد در بازجویان می شد كه البته نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن كریم كه باطل السحر محسوب می شود با اقدامات ایذایی وی مقابله كرده و در ادامه از او بازجویی به عمل آورده اند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
کمیسیون امنیت ملی مجلس طرحی در دست بررسی دارد که در صورت تصویب نهایی٬ دست دولت و نهاد‌های امنیتی در دستگیری و شکنجه اتباع خارجی در ایران را باز‌تر خواهد کرد.
به گزارش سایت باشگاه خبرنگاران جوان٬ این طرح به خاطر «حساسیت‌ زیاد» روز دوشنبه در اولویت کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته و اعضای این کمیسیون درباره آن به بحث و بررسی خواهد پرداخت.
احمد آوایی یک عضو این کمیسیون گفته که جمهوری اسلامی باید در برابر دستگیری و «شکنجه» اتباع ایرانی در برخی کشور‌های خارجی دست به اقدامی متقابل بزند.
به گفته آوایی٬ کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جزئیات و چگونگی این اقدام متقابل بحث و بررسی خواهد داشت.
علی آقازاده دافساری دیگر نماینده مجلس نیز گفته که «دستگاه دیپلماسی جهت احقاق حقوق اتباع ایرانی، تلاش‌هایی را انجام داده و درصدد انجام اقدامات متقابل است.»
به گفته آقازاده «دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از منافع نامشروعی که کشورهای اروپایی خواستار رسیدن به آن‌ها هستند، اقدامات متقابل و برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.»
اسماعیل کوثری، دیگر نماینده مجلس هم گفته که در طرح کمیسیون امنیت ملی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته خواهد شد «با اتباع کشورهایی که با اتباع ایرانی برخورد ناشایست انجام می‌دهند، رفتاری متقابل صورت دهند.»
این برای نخستین‌بار است که کمیسیون امنیت ملی چنین طرحی جنجالی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دو هفته پس از پیشنهاد آشتی ملی محمد خاتمی٬ جریان وی (چپ‌ها و روحانیون مبارز) را گروهی غافل از تقوا و «تکیه‌گاه فتنه‌گران ضد امام حسین٬ ضد اسلام و امام» معرفی کرد.
این برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که آقای خامنه‌ای نظر صریح خود درباره جریان چپ (روحانیون مبارز و جریان‌های همسو) را چنین صریح اعلام می‌کند.
آقای خامنه‌ای در جمع گروهی از نمایندگان مجلس گفته است: «جریانی که اوایل انقلاب به جریان چپ مشهور بود و شعارهای خوبی می‌داد با وجود داشتن آدم‌های با تقوا، از مراقبت و تقوای جمعی غافل شد و کار به جایی رسید که فتنه‌گران ضد امام حسین و ضد اسلام و امام، به آن‌ها تکیه کردند.»
اظهارات رهبر جمهوری اسلامی حدود دو هفته پس از آنکه محمد خاتمی اعلام کرد «اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می‌گذرد» ایراد می‌شود.
اظهارات خاتمی بازتاب‌های بسیاری در میان محافظه‌کاران و جنبش سبز داشت، به طوری که سایت «جهان‌نیوز» جمعه گذشته (۳۰ اردیبهشت) واکنش تندی به این سخنان نشان داد.
این سایت محافظه‌کار نوشت که خاتمی باید دو سال پیش در برابر «ظلمی» که به خامنه‌ای شد «فریاد» می‌زد نه «پس از رسیدن تاریخ انقضای سران فتنه و فتنه‌گران.»
سایت «جهان‌نیوز» معترضان به نتیجه انتخابات را بار دیگر «اراذل و اوباشی» خواند که «با سنگ و اسلحه به خیابان‌ها آمدند و دست آخر هم مرده‌هایشان یا جعلی از کار درآمدند و یا اینکه توسط گلوله‌های منافقین و جاسوسان موساد کشته شده بودند.»
علی خامنه‌ای نیز روز گذشته همسو با هواداران خود٬ این‌بار به صراحت به نام جریان چپ اشاره کرد و معترضان به نتیجه انتخابات را «فتنه‌گر» نامید.
پس از گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری در ایران که تقلب بزرگی در آن صورت گرفت، کماکان سرکوب مخالفان از سوی حاکمان ادامه دارد و همراه با تعداد زیادی از زندانیان سیاسی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی رهبران جنبش سبز و همسرانشان نیز در بازداشت هستند.
حاکمان جمهوری اسلامی نه تنها تقلب در انتخابات را نپذیرفته‌اند، بلکه مسئولیت خون‌های ریخته شده در جریان اعتراضات خیابانی و نیز شکنجه‌ها و تعرضات در زندان‌ها را هم نمی‌پذیرند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس گفته است مسئولان باید افراد «معلوم‌الحال» در دولت را برکنار کنند، «در غیر این صورت اتفاقاتی همچون انفجار حزب جمهوری اسلامی و کاخ نخست وزیری دور از انتظار نخواهد بود.»



via سایت خبری تحلیلی کلمه by kaleme.com on 5/29/11
یکی از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، که این روز‌ها با اکبر امینی جوانی که صبح ۲۵ بهمن سال گذشته بر فراز جرثقیلی رفته و پرچم‌های سبزش را بالابرده بود هم بند است، ماجرای آن روز را از زبان اکبر امینی روایت کرده است. اکبر امینی این روز‌ها به قهرمان جرثقیل معروف شده است و زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ هم او را جرثقیل می‌نامند.
اکبر نیز مثل خیلی دیگر از شهروندان معترض به خیابان آمد و فریاد زد که رای من کجاست؟ به خاطر حضور در تظاهرات های اعتراضی بود که بازداشت و روانه زندان اوین شد.بعد از تحمل روزهای طولانی انفرادی او و خیلی های دیگر را به بند عمومی هفت منتقل کردند، ازهمان جا بود که آنها را برای تمرین به دادگاههای نمایشی می بردند. در همان بند هفت بود که یک روز چند نفر از نمایندگان مجلس از جمله علاالدین بروجرودی به دیدار این جوانان بازداشت شده رفتند و از آنان خواستند که از بازجویی ها و رفتارهای بازجوها برای شان بگویند.اکبر می گوید که بسیاری از بازداشت شده ها از بازجویی‌های مکرر و طولانی، آویزان شدن از پا به مدت طولانی و‌ گاه نیمه برهنه، انداخته شدن توی بشکه‌ای آب و زدن زندانی‌ها با باتوم‌های الکتریکی که شوکهای درد آوری داشت.
آن روز نماینده های مجلس ظاهرا خیلی متاثر شدند. یکی شان گریه‌اش گرفت.‌‌ همان جا به بازداشت شده ها قول دادند که پس از آزادی به مجلس بروند تا کمکشان کنند.اکبر امینی به همراه تعداد دیگری از زندانی ها بعد از آزادی به مجلس رفتند تا با این نمایندگان که این همه وعده داده بودند دیدار کنند.اما این نمایندگان حتی حاضر نشدند آنها را بپذیرند.و از همان موقع بود که اکیر تصمیم گرفت صدای خودش را با شیوه ای دیگر به گوش مسوولان برساند.همین تصمیم بود که به ماجرای بالارفتن اش از جرثقبل در روز ۲۵ بهمن منتهی شد.ماموران امنیتی در ساعتهای اول بازداشت کردند تلاش کردند تا از او به عنوان یک معتاد و یا بیمار روانی مصاحبه تلویزیونی بگیرند اما اکبر هر بار گفت :من یک معترضم
روایت اکبر امینی، روایت جوانی است که به هر ترتیبی می‌خواسته صدای اعتراضش را به گوش مسوولان برساند مسوولانی که او و صد‌ها جوان مثل او را همواره نادیده گرفته‌اند. نویسنده ی این گزارش که خود نیز از زندانیان سبز حوادث پس از انتخابات است از کلمه خواسته تا زمانی مناسب نامش محفوظ بماند و فعلا به انتشار این گزارش بدون نام نویسنده بسنده شود.
متن کامل گزارش این زندانی سیاسی که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:


via آينده نيوز on 5/29/11
اعتدال نوشت: قریب به 12 هزار نفر در بخش های مختلف صدا و سیما ، بدون هیچ گونه رابطه استخدامی، بیمه ، مزایا و حقوق مشخص، مشغول به كار هستند.

البته صدا و سیما از تعداد بسیار زیادی نیروی رسمی هم استفاده می كند ، اما غالب این نیروها در بخش های اداری و ستادی این سازمان مشغول به كارند و حقوق و مزایایی معادل كارمندان رسمی دولت دارند.

واژه ابداعی مدیران صدا و سیما، برای كاركنانی كه حتی یك برگ قرارداد نیز در اختیار آنها قرار نمی گیرد، واژه «نیروی برنامه ای» می باشد.

«برنامه ای» های صدا و سیما از خیلی حقوق محرومند . بر روی كارت شناسایی این نیروهای زحمت كش ، با فونت بسیار درشت و رنگ قرمز ، درج شده است: «فاقد رابطه استخدامی»! ، «فقط مخصوص تردد»

«برنامه ای» ها كه بعضا از 5 تا 15 سال سابقه خدمت در صدا و سیما را دارند ، با ساعات كاری تقریبا دو برابر نیروهای رسمی این سازمان، اشتغال در شیفتهای شبانه و روزهای تعطیل و به كارگیری در قسمتهایی كه كارهایی سخت، فرسایشی و خطرناك دارد ، حقوقی كمتر از نیروهای رسمی دریافت می كنند.

«برنامه ای» ها كه بخش اعظم برنامه سازی و كارهای تولیدی صدا و سیما را در معاونت سیما ، معاونت صدا ، معاونت سیاسی و بخش های خبری بر عهده دارند ، از فردای خود خبری ندارند ، مدیر بخواهد فردا هم سر كار هستند و اگر مدیر نخواهد ، فردایی در كار نیست .

همه اینها درحالی ست كه این روزها حتی یك كارگاه كابینت سازی با 5 كارمند ، در صورت خودداری از بیمه كاركنان خود با خطر تعطیلی و جریمه های سنگین روبروست ، اما 12 هزار «برنامه ای»، بعضا از جوانی در صدا و سیما مشغول به كارند ، در این مدت ازدواج كرده اند ، بچه دار شده اند ، برخی پیر شده اند ، اما سازمان صدا و سیما، سابقه بیمه برای آنها رد نكرده است و از هیچ گونه خدمات درمانی و بیمه ای نیز برخوردار نیستند.

امكانات عظیم صدا و سیما ، مركز بهداشت مجهز صدا و سیما ، مجتمع های بزرگ سیاحتی در سراسر كشور نظیر زیبا كنار و مشهد ، مجتمع های ورزشی صدا و سیما و ... ؛ به این كارمندان «برنامه ای» خدمات نمی دهد.

«برنامه ای» ها از وام های اعطایی سازمانی و هرگونه مزایا محرومند ، استعمار می شوند و سخنی نمی گویند ، آخر تشكیلات حقوقی گسترده ی صدا و سیما ، با وكلایی زبده ، آماده است تا در مقابل هر شكایتی از این كارمندان از خود دفاع كند و صد البته ، هر «برنامه ای» به خوبی می داند كه در صورت كوچكترین اعتراض ، ممكن است «اخراج» ، انتظارش را بكشد.

شاید به نظر خوانندگان ، این مطالب كمی، غلو آمیز و غیر قابل باور به نظر برسد ، اما موارد ذكر شده ، تنها گوشه ای از قصه ی پر غصه ی كارمندان «برنامه ای» شاغل در این سازمان است .

حسین ، در شبكه اول سیما مشغول به كار است ، 13 سال سابقه كار تمام وقت در این سازمان دارد، همسر او هم كارمند شبكه دوم سیماست ، همسر نیز 9 سال سابقه كار دارد ، آنها در طول این سالهای كار ، با هم ازدواج كرده و فرزندی نیز دارند ، هر دو مدرك كارشناسی دارند ، این زوج تقریبا تمامی ساعتهای روزانه خود را در صدا و سیما مشغول به كارند ، مجموع دریافتی هر دوی آنها به سختی كفاف زندگی را می دهد و تقریبا معادل یك كارمند رسمی این سازمان است ، مجموعه بزرگ درمانی صدا و سیما ، هیچ امكانی را برای تولد پسر حسین در اختیار آنها قرار نداده ، حسین به خبرنگار ما می گوید : «تمام این سالها احساس بردگی داشته ام» و وقتی می پرسم چرا به وزارت كار یا سازمان بازرسی شكایت نمی كنی؟ ، می گوید : «ای بابا! می خواهی از همین یك لقمه نان نیز بیفتم ؟ من زن و بچه دارم ...»

محمود در یكی از مهمترین بخشهای خبری صدا وسیما مشغول به كار «دبیری اخبار» اخبار است ،  پس از 9 سال كار و با مدرك كارشناسی ، در دوران میانسالی ، دختری را به عقد خود درآوره ، اما 3 سال است كه ازدواج نكرده اند ، می پرسم چرا ؟ محمود می گوید : «بعد از اینهمه سال كار ، صدا و سیما حتی یكی از سالنهای مختلفی را هم كه دارد ، برای عروسی در اختیار من قرار نمی دهد ، می گویند برای رسمی هاست، انگار ما آدم نیستیم ، برای پول پیش خانه و هزینه های عروسی نمی توانم وام بگیرم ، نامه برای بانك نمی دهند ، نامه اشتغال نمی دهند و ... »

سری به حال تاسف تكان می دهم ، وارد رژی (اتاق فرمان) یكی از شبكه ها می شوم ، از 9 نفر نیروی مشغول به كار ، 6 نفر «برنامه ای» هستند ، می گویند قرار است یك روزی در طرحی كه معروف به «ساماندهی» است ، سر و سامان یابند ، و روزی كه معلوم نیست چند سال دیگر باشد ، تازه با آنها قرارداد یكساله بسته شود.

5 نفر رسمی و یك نفر «ساماندهی» شده ، به سراغ او می روم ، تا می فهمد كه خبرنگارم، آهی می كشد ، می گوید با 17 سال سابقه كار ، بالاخره و با دوندگیهای زیاد و دستور مستقیم ضرغامی به خاطر اینكه نیروی متخصصی هستم ، در طرح ساماندهی قرار گرفته ام و قراردادی (به طور سالیانه) شده ام ، اما یك روز هم از سابقه ی كارم محسوب نشده ، كد پرسنلیم ، آغاز به كار را در سال 89 نشان می دهد ، حساب كرده ام تازه در 75 سالگی بازنشسته می شوم ، بیمه ما «برنامه ای» های «ساماندهی» شده نیز با كارمندان صدا و سیما فرق دارد و بیمه تامین اجتماعی است!

برای پیگیری با دفتر ریاست محترم تماس می گیرم ، می گویند به ما مربوط نمی شود ، با دفتر معاون اداری و مالی تماس بگیرید ، آنجا تماس می گیرم ، می گویند بیخودی شلوغش نكنید ، ما همه را ساماندهی می كنیم ، می گویم كی ؟ می گویند زمان آن مشخص نیست .

به سراغ حجت الاسلام موسی قربانی ، عضو كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می روم ، ابتدا تعجب می كند و در ادامه می گوید : اگر واقعا این جوری باشد كه یك دستگاه دولتی، چه صدا وسیما و چه دیگر ارگان های دولتی كه نیرویی را بگیرد و بیمه نكند ، قطعا هم خلاف است و هم ظلم به آن كارمند كه در این ارگان مشغول به كار است.

وی تاكید می كند: دستگاه ها باید بیشتر قانون را رعایت كنند و ظلم به كارمند نكنند.
قول بررسی می دهد، به او می گویم : دوباره برای پیگیری مراجعه می كنم.

به سراغ اعضای كمیسیون اصل 90 ، مقام مسوول در سازمان بازرسی و وزارت كار می روم ، وقت مصاحبه برای هفته بعد می دهند و مسوولان صدا و سیما ، همچنان از پاسخ اجتناب می كنند .

پیشنهادی به 20:30 : ب
ه سردبیر محترم 20:30 كه بهتر و كاملتر از ما به مسائل فوق الذكر اشراف دارند ، پیشنهاد می كنیم تا لابلای اخبار خود و یا «صرفا جهت اطلاع» كه مدعی اند تمام مشكلات كشور را نشان می دهند ، و نیشگون از همه دستگاهها می گیرند ، اشاره ای هم به تراژدی كه در صدا و سیما در جریان است ، داشته باشند ، باور كنید ، راه دوری نمی رود!

لازم به ذكر است كه در تحریریه خبر 20:30 هم به مانند دیگر بخشهای خبری و دیگر قسمتهای صدا و سیما ، به جز سردبیر این بخش كه نیروی رسمی است ، 4 نفر دیگر «برنامه ای» هستند كه البته یك نفر آنها در دست ساماندهی است! البته به این لیست اسامی بسیاری از مجریان و تهیه كنندگان معروف سیما را هم اضافه كنید ، از عمو پورنگ دوست داشتنی بچه ها ، احسان علیخانی ، فرزاد حسنی ، فرزاد جمشیدی تا ... ، همه و همه «برنامه ای» هستند .

پی نوشت: 
قسمت های بعدی این گزارش و مصاحبه با مسولان مختلف در این خصوص در هفته های آتی منتشر خواهد شد ، و اعتدال بی صبرانه منتظر پاسخگویی مسوولان صدا و سیما ، به گزارش فوق می باشد.
فاجعه غمبار انسانی در صدا و سیما

via آينده نيوز on 5/29/11
وقتی مدیریتی غیر متخصص و نالایق بر مسند امور می رسد، اینگونه می شود كه سرمربی تیم ملی توسط یك پیشگو و رمال انتخاب می شود.

به گزارش مشرق، این روزها، در برخی فدراسیون ها شاهدیم كه پیشگوها و جن گیرها بر تصمیم های كلان و سرنوشت ساز، تاثیری خارق العاده دارند.

در یك نمونه كه اخیرا به وقوع پیوسته است، یك فدراسیون پر طرفدار در انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان دچار تردید شده بود. مسئولان این فدراسیون به پنج گزینه نهایی رسیده بودند؛ اما نمی توانستند تصمیم نهایی را اتخاذ كنند. در این بین، به یك پیشگو و رمال مراجعه می كنند تا آنها را كمك كند.

این شخص رمال كه گویا دستی در جادو و سحر هم دارد، از بین پنج پاكت پیش رو، یكی را كه نام سرمربی كنونی است، انتخاب می كند و باقی را گوشه ای می اندازد. این گزینه نیز كه حضورش با اما و اگر همراه بود و فرآیند طولانی را پشت سر گذاشته بود، به یك باره به عنوان سرمربی انتخاب می شود.

نكته دیگر اما این است كه این پیشگو اخیرا عنوان داشته كه این سرمربی بیش از یك سال با فدراسیون و تیم ملی همكاری نخواهد داشت. وی در پایان یك سال از قرارداد، به فعالیت پایان داده و بار سفر را خواهد بست.

آنچه در این ماجرا بسیار حائز اهمیت است، هزینه هنگفتی از بیت المال است كه در این میدان، وجه المصالحه قرار گرفته است. تمام این فرآیند جذب و انعقاد قرارداد، متكی بر نظر این پیشگو بوده است. دخالت چنین اتفاقاتی در رشته های مختلف ورزشی، اخیرا بسیار زیاد شده؛ اما این مورد تحیر بسیاری، حتی ناآگاهان به این ورزش را موجب شده است.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
سعید قاسمی عضو شورای مرکزی قرارگاه «عمار» اعلام کرد به حزب‌الله اعلام شده خود را برای رویارویی با تیم احمدی‌نژاد آماده کند.
آقای قاسمی در یک سخنرانی که زمان و مکان آن مشخص نیست و فایل صوتی آن در روز‌های اخیر پخش شده٬ به طور تلویحی گفته که تیم احمدی‌نژاد زود‌تر از موعد مقرر به «خط» {رویارویی با ولایت فقیه} زده است.
وی افزوده که حزب‌الله از برنامه‌های آینده تیم احمدی‌نژاد اطلاعی ندارد و نمی‌داند چقدر توان دارد تا در مقابل اقدامات این تیم بایستد.
این عضو قرارگاه «عمار» با انتقاد از فعالیت کنونی نهاد‌هایی همچون بسیج دانشجویی٬ نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های زیرنظر خامنه‌ای گفته‌ که «ما‌ها را با اس‌ام‌اس و بولوتوث له می‌کنند.»
قاسمی افزوده که «خط حزب‌الله» سوراخ بوده و شکست پذیر است و باید مراقب «غضنفر‌هایی» بود که مشغول ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.
وی گفته «فتنه‌های داخلی به قدری نگرانی» ایجاد کرده که نمی‌توان برنامه‌ای برای حضور در کشور‌هایی چون بحرین و لیبی داشت.
اظهارات این فعال سیاسی‌-فرهنگی محافظه‌کار در شرایطی ایراد می‌شود که رابطه خامنه‌ای و احمدی‌نژاد به سردی گرائیده است.
تنش‌ها میان این دو مقام جمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته که گزارش‌هایی از آمادگی رهبر جمهوری اسلامی برای کنار گذاشتن احمدی‌نژاد منتشر شده است.
محمدرضا باهنر نماینده مجلس نیز گفته که احمدی‌نژاد در این تنش‌ها که عامل اصلی علنی‌ شدن آن اختلاف بر سر ادامه کار وزیر اطلاعات بود٬ تا مرز استعفا پیش رفته بود.
سایت «آینده‌نیوز» هم امروز به نقل از یک مقام بلند‌پایه نظام که به نظر می‌رسد علی خامنه‌ای باشد٬ نوشته ادامه کار دولت دهم منوط به عملکرد احمدی‌نژاد است.
براساس گزارش «آینده نیوز» این مقام گفته است: «اراده نظام بر این قرار گرفته که آقای احمدی‌نژاد حتی‌الامکان تا پایان دوره فعلی به مسئولیت خود ادامه دهد.»
این مقام همچنین افزوده که اگر احمدی‌نژاد بخواهد «سرنوشت خود را به جریان انحرافی گره بزند٬ قطعا نظام با وی مماشات نخواهد کرد.»
وی همچنین گفته است: «نظام در شرایط فعلی به هیچ وجه در حالت ابهام و تردید و انتخاب نیست. بلکه این آقای احمدی‌نژاد است که باید سرنوشت خود را انتخاب کند.»
محمود احمدی‌نژاد ماه گذشته در اعتراض به دستور خامنه‌ای مبنی بر ادامه کار وزیر اطلاعات ۱۱ روز در خانه نشست و حاضر نشد به نهاد ریاست جمهوری برود.
در آن زمان از سوی حامیان رئیس دولت دهم گزارش‌هایی مبنی بر استعفای احمدی‌نژاد منتشر شد، به طوری که مرتضی آقاتهرانی نیز در سخنانی از فرصت خامنه‌ای به احمدی‌نژاد برای پذیرش حکم حکومتی خبر داد.
به گفته آقاتهرانی٬ رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد گفته بود بین پذیرش حکم حکومتی و استعفا یکی را انتخاب کند.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رئیس دولت دهم می‌گوید: «در حال حاضر قوا دارای مشکلات جدی هستند، به طور مثال قوه مقننه با قوه مجریه اختلافات جدی دارند.»

شاید مهم‌ترین غایب مجالس خاکسپاری و یادبود ناصر حجازی، امیر قلعه‌نوعی دستیار سابق او در استقلال و سرمربی فعلی سپاهان بود.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
فشار حامیان خامنه‌ای به محمود احمدی‌نژاد در قالب مخالفت با آغاز به کار سرپرست استانداری شیراز٬ مخالفت با سفر وزیر امور خارجه به عربستان و افشاگری‌های اقتصادی و سیاسی همچنان ادامه دارد.
هواداران رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته (شنبه هفتم خرداد) با تجمع مقابل استانداری شیراز مانع از ورود سرپرست جدید استانداری شده و شعار‌هایی علیه نزدیکان احمدی‌نژاد سر دادند.
این دسته از محافظه‌کاران روز یکشنبه (هشتم خرداد) نیز اعلام کردند مخالف سفر علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه به عربستان هستند.
کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به خبرگزاری «پانا» گفته که سفر صالحی به عربستان به «مصلحت» نیست و ناقض اصل ۱۵۲ قانون اساسی است.
طبق این اصل از قانون، سیاست خارجی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور است.
روزنامه کیهان و سایت محافظه‌کار «عماریون» نیز سفر آقای صالحی را اقدامی «عجیب و غریب» از سوی «جریان انحرافی» دانسته و با آن مخالفت کرده است.
این سایت نوشته که سفر صالحی به ریاض «اعتبار بخشیدن به رژیمی سرکوبگر و فاقد مشروعیت مردمی و منطقه‌ای است.»
روابط ایران و کشور‌های عربی به خصوص عربستان در ماه‌های اخیر به خاطر تحولات جهان عرب به سردی گرائیده است.
حامیان علی خامنه‌ای تحولات جهان عرب را نشانه تاثیرات انقلاب اسلامی می‌دانند٬ اما تیم احمدی‌نژاد می‌گوید که آمریکا طراح اصلی این تحولات است.
جهت‌گیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی در برخورد با مسائل جهان عرب به یکی دیگر از موارد مورد اختلاف خامنه‌ای و احمدی‌نژاد تبدیل شده است.
پیش‌تر گزارش شده بود که عربستان شرط موافقت با سفر صالحی به ریاض را عذرخواهی مقام‌های جمهوری اسلامی از مقام‌های این کشور اعلام کرده است.

via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
سایت «رجانیوز» گزارش کرده که علی خامنه‌ای در واکنش به تمجید علیرضا دهقان نماینده ایذه از وی٬ گفته که «این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده.»
به نوشته این سایت٬ خامنه‌ای افزوده که «این‌جور تعبیرات٬ کمکی به پیشرفت کار نمی‌کند.»
در دو سال گذشته حامیان خامنه‌ای تعابیر اغراق‌آمیزی از وی داشته‌اند که همواره با سکوت تائیدآمیز رهبر جمهوری اسلامی مواجه شده است.


یک روزنامه مصری از حضور نداشتن دیکتاتور مخلوع این کشور در بیمارستان بین المللی شرم الشیخ و سکوت شورای عالی نظامی حاکم بر مصر در این باره خبر داد.

via بولتن نیوز by info@bultannews.com on 5/29/11
دبیر کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور گفت: گروه انحرافی با سازماندهی همه گروه‌های سیاسی منحرف به ویژه گروه‌های ضدانقلاب قصد پیروزی در انتخابات مجلس را دارد.

via بولتن نیوز by info@bultannews.com on 5/29/11
بنا به تحقیقات انجام شده شیر الاغ می تواند به لاغری و تناسب اندام کمک کند.

via آينده نيوز on 5/29/11
خسارات طوفان اخیر در آمریكا در یكی از شهرهای این كشور:
نابودی یك شهر در چند لحظه
منبع : ایرانتو

via آينده نيوز on 5/29/11
عضو كمیسیون انرژی مجلس با بیان این كه بر اساس نظر مستدل و قاطع شورای نگهبان حضور احمدی نژاد در وزارت نفت به عنوان سرپرست این وزارتخانه كاملا غیرقانونی است، گفت: یازده نفر از اعضای كمیسیون‌های مختلف مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار جلوگیری از ادامه قانون‌گریزی‌های رئیس‌جمهوری شده‌اند.

به گزارش خانه ملت ، سیدعلی ادیانی‌راد افزود: بی‌اعتنایی به قانون و تفسیر شورای نگهبان و اصرار غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر احمدی‌نژاد بر سرپرستی وزارت نفت، تعجب همه مسئولان متعهد كشور را بر انگیخته است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادكوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ، تصریح كرد: رئیس‌جمهوری نباید تصور كند كه اختیارهای فراقانونی دارد.

وی ادامه داد: یازده نفر از اعضای كمیسیون انرژی با استناد به ماده ۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس نوشته‌اند كه در آن با تأكید فراوان از افزایش عملكردهای غیرقانونی رئیس‌جمهوری در چند مدت اخیر انتقاد كرده و چاره‌جویی جدی در این باره را خواستار شده‌اند.

عضو كمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: پیش از این نیز بسیاری از نمایندگان درباره سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت، در صحن علنی مجلس اخطار قانون اساسی داده بودند.

via آينده نيوز on 5/29/11
به علت خشكسالی سه سال گذشته در استان اصفهان و نیز كاهش 40 درصدی بارندگی امسال، ورودی آب به سد زاینده رود حدود 40درصد كاهش یافته است كه موجب شده این روزها زاینده رود خشك شود. در بخش شرب و صنعت با كاهش 30درصدی ،آب تحویل می شود و در بخش كشاورزی آب توزیع نمی شود.
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
 خشكـی زایـنـده‌رود
خشكـی زایـنـده‌رود



    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر