via آينده نيوز on 5/29/11
رسانه های عربی مدعی كمك هفت میلیون دلاری ایران به محمد البرادعی رئیس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت شركت و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.
به گزارش ایران دیپلماتیك ، یاسر نجیب عبدالمعبود كاندیدای حزب ملی مصر در نامه ای به دادستان كل مصر اعلام كرد محمدالبرادعی جهت امور تبلیغاتی خود با استفاده از چند واسطه و با اطلاع قبلی ۷ میلیون دلار از ایران دریافت كرده است.
به گفته كاندیدای حزب ملی مصر، البرادعی با واسطه گری یك تاجر عرب مقیم اروپا این مبلغ را دریافت كرده است.
در این نامه نام تاجر عرب ع.م ذكر شده و ادعا شده در یكی از هتل های بخارست پایتخت رومانی دیداری با یكی از مشاوران ارشد محمد البرادعی به بهانه فعالیت تجاری انجام داده و پس از دوهفته رفت و آمد و دادن چك به او برای فعالیت های انتخاباتی البرادعی به وی گفته كه ایران از البرادعی در انتخابات مصر حمایت می كند.
به گزارش ایران دیپلماتیك ، یاسر نجیب عبدالمعبود كاندیدای حزب ملی مصر در نامه ای به دادستان كل مصر اعلام كرد محمدالبرادعی جهت امور تبلیغاتی خود با استفاده از چند واسطه و با اطلاع قبلی ۷ میلیون دلار از ایران دریافت كرده است.
به گفته كاندیدای حزب ملی مصر، البرادعی با واسطه گری یك تاجر عرب مقیم اروپا این مبلغ را دریافت كرده است.
در این نامه نام تاجر عرب ع.م ذكر شده و ادعا شده در یكی از هتل های بخارست پایتخت رومانی دیداری با یكی از مشاوران ارشد محمد البرادعی به بهانه فعالیت تجاری انجام داده و پس از دوهفته رفت و آمد و دادن چك به او برای فعالیت های انتخاباتی البرادعی به وی گفته كه ایران از البرادعی در انتخابات مصر حمایت می كند.
via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11

محمدرضا باهنر نماینده محافظهکار مجلس گفته که محمود احمدینژاد در جنجال ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات «کار را تا استعفا جلو برده بود.»
به گزارش روز یکشنبه (هشتم خرداد) سایت خبر آنلاین٬ آقای باهنر گفته که در جنجال اخیر «احمدینژاد که کار را تا استعفا جلو برده بود که در نهایت به این نتیجه رسید در ریاست جمهوری باقی بمانند.»
محمود احمدینژاد ماه گذشته در اعتراض به دستور خامنهای مبنی بر ادامه کار وزیر اطلاعات ۱۱ روز در خانه نشست و حاضر نشد به نهاد ریاست جمهوری برود.
در آن زمان از سوی حامیان رئیس دولت دهم گزارشهایی مبنی بر استعفای احمدینژاد منتشر شد به طوری که مرتضی آقاتهرانی نیز در سخنانی از فرصت خامنهای به احمدینژاد برای پذیرش حکم حکومتی خبر داد.
به گفته آقاتهرانی٬ رهبر جمهوری اسلامی به احمدینژاد گفته بود بین پذیرش حکم حکومتی و استعفا یکی را انتخاب کند.
آقای باهنر در بخش دیگری از سخنان خود جنجال رخ داده درباره ادامه کار حیدر مصلحی از سوی تیم احمدینژاد را عملی برنامهریزی شده خوانده است.
وی در عین حال گفته که «الان برداشت ما این است که آقا {خامنهای} علاقمند هستند که این دولت تا پایان دوره قانونی کارش را با آرامش ادامه بدهد و به صورت طبیعی عمر دولت دهم به پایان برسد.»
via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11
جعفر قادری نماینده شیراز، در جلسه علنی امروز مجلس، مسئولان وزارت کشور را به ارائه اطلاعات کذب متهم کرد.
آقای قادری خطاب به مصطفی محمدنجار وزیر کشور گفته است: «استاندار را نصب کردید و سه روز بعد او را برداشتید و اعلام کردید استعفا کرده. چرابه مردم دروغ میگویید؟ در حالی که میدانیم او استعفا نکرده است.»
via VOA News: خبرها by on 5/28/11
وال استريت جرنال زير عنوان "عهد ايران به قطع اينترنت" می نويسد ايران به سوی نوع سلطه جويانه و جديدی از سانسور گام بر می دارد: اينترنت به اصطلاح ملی که می تواند عملا ارتباط اينترنتی ايران را با بقيه جهان قطع کند.
ناظران سياست ها و خط مشی های ايران درداخل و خارج می گويند کادر رهبری ايران اين پروژه را راهی برای پايان دادن به اقدامات مربوط به کنترل بر اينترنت می بيند.
ايران که هم اينک نيز در مورد سانسورهای اينرنتی جزو پيشتازترين کشورهاست، در عين حال اينترنت ملی را به عنوان ابزاری جلوه می دهد که می تواند ضمن صرفه جوئی در هزينه برای مصرف کنندگان، معيارهای اخلاقی اسلامی را نيز محافظت و تقويت کند.
ناظران سياست ها و خط مشی های ايران درداخل و خارج می گويند کادر رهبری ايران اين پروژه را راهی برای پايان دادن به اقدامات مربوط به کنترل بر اينترنت می بيند.
ايران که هم اينک نيز در مورد سانسورهای اينرنتی جزو پيشتازترين کشورهاست، در عين حال اينترنت ملی را به عنوان ابزاری جلوه می دهد که می تواند ضمن صرفه جوئی در هزينه برای مصرف کنندگان، معيارهای اخلاقی اسلامی را نيز محافظت و تقويت کند.
via RSS on 5/29/11
نمایندگان مجلس به پیشنهاد کمیسیون کشاورزی برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست رای مثبت دادند. پیش از این خبر رسیده بود بحث تحقیق و تفحص از محیط زیست، منتفی شده است.
جعفری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به برخی از نکات مطرح شده در درخواست یونس اسدی نماینده مشکین شهر از سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت.
به گزارش خبرانلاین برخی از نکات مهمی که در گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد پیشنهاد برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست قرائت شد، به شرح زیر است:
- عدم توجه به دغدغه های محیط زیستی: در پروژه های کشوری یا استعلامی از این سازمان نمی شود یا اگر می شود سازمان بدون توجه به قوانین این سازمان با اجرای این پروژه ها موافقت کرده است و این کارشان لطمات زیادی به محیط زیست وارد کرده است.
- گرد و غبارها از غرب کشور و عدم برنامه ریزی و توجه سازمان محیط زیست با آن
- عدم انجام به موقع تقاضاهای مردم: برخی از همکاران سازمان محیط زیست در برخی شهرها اقدام به گرفتن رشوه کردند گرچه این افراد اخراج شدند.
- اگر متقاضی استعلامی بخواهد دو ماه طول می کشد که هزینه مضاعفی بر متقاضی تحمیل کرده است به خطر افتادن جان مردم تهران به دلیل حضور کارخانه ای که در حاشیه تهران قرار گرفته است
اسدی، نماینده متقاضی این تحقیق و تفحص هم در تقاضای خود به تشریح برخی نکات پرداخت و گفت: این تقاضا را در اذر ماه سال 88 ارائه دادم و البته اقای محمد زاده برخی را برطرف کرد اما نکات جدیدی مطرح شده است. الودگی شهر تهران می توانست با یک برنامه عملیاتی خاص جلوی آن را بگیرد و در بحث های فرابخشی هم می توانست وارد شود تا با همکاری سایر دستگاه ها از این وضعیت جلوگیری شود. خجالت می کشیم میزان مصرف سوخت خودروهای داخل کشور را با خودروهای خارجی مقایسه کنیم.
اتفاقات خطرناکی در کشور در خال رخ دادن هست که نمی توانم پشت تریبون آن را مطرح کنم چون خطرناک هست اما ما در تحریم هستیم و باید از توان داخلی استفاده کرد اما این موضوع دلیل نمی شود جان مردم را به خطر بیاندازیم.
چه کسی باید پاسخگو باشد که سم های خطرناکی در برداشت های آزمایشی از آب ها مطرح می شود. برخی تخلف های بزرگ اقتصادی از سوی دستگاه های نظارتی دیده می شود اما فسادهای اقتصادی ریز به چشم دیده نمی شود اما به صورت زیرزمینی این تخلفات ادامه دارد یکی از مدیران استان ها تخلفات اقتصادی اش آن قدر بالا گرفت حتی وزارت اطلاعات وارد شد و سازمان حفاظت محیط زیست این آقا را اخراج کرد.

جعفری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس به برخی از نکات مطرح شده در درخواست یونس اسدی نماینده مشکین شهر از سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت.
به گزارش خبرانلاین برخی از نکات مهمی که در گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد پیشنهاد برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست قرائت شد، به شرح زیر است:
- عدم توجه به دغدغه های محیط زیستی: در پروژه های کشوری یا استعلامی از این سازمان نمی شود یا اگر می شود سازمان بدون توجه به قوانین این سازمان با اجرای این پروژه ها موافقت کرده است و این کارشان لطمات زیادی به محیط زیست وارد کرده است.
- گرد و غبارها از غرب کشور و عدم برنامه ریزی و توجه سازمان محیط زیست با آن
- عدم انجام به موقع تقاضاهای مردم: برخی از همکاران سازمان محیط زیست در برخی شهرها اقدام به گرفتن رشوه کردند گرچه این افراد اخراج شدند.
- اگر متقاضی استعلامی بخواهد دو ماه طول می کشد که هزینه مضاعفی بر متقاضی تحمیل کرده است به خطر افتادن جان مردم تهران به دلیل حضور کارخانه ای که در حاشیه تهران قرار گرفته است
اسدی، نماینده متقاضی این تحقیق و تفحص هم در تقاضای خود به تشریح برخی نکات پرداخت و گفت: این تقاضا را در اذر ماه سال 88 ارائه دادم و البته اقای محمد زاده برخی را برطرف کرد اما نکات جدیدی مطرح شده است. الودگی شهر تهران می توانست با یک برنامه عملیاتی خاص جلوی آن را بگیرد و در بحث های فرابخشی هم می توانست وارد شود تا با همکاری سایر دستگاه ها از این وضعیت جلوگیری شود. خجالت می کشیم میزان مصرف سوخت خودروهای داخل کشور را با خودروهای خارجی مقایسه کنیم.
اتفاقات خطرناکی در کشور در خال رخ دادن هست که نمی توانم پشت تریبون آن را مطرح کنم چون خطرناک هست اما ما در تحریم هستیم و باید از توان داخلی استفاده کرد اما این موضوع دلیل نمی شود جان مردم را به خطر بیاندازیم.
چه کسی باید پاسخگو باشد که سم های خطرناکی در برداشت های آزمایشی از آب ها مطرح می شود. برخی تخلف های بزرگ اقتصادی از سوی دستگاه های نظارتی دیده می شود اما فسادهای اقتصادی ریز به چشم دیده نمی شود اما به صورت زیرزمینی این تخلفات ادامه دارد یکی از مدیران استان ها تخلفات اقتصادی اش آن قدر بالا گرفت حتی وزارت اطلاعات وارد شد و سازمان حفاظت محیط زیست این آقا را اخراج کرد.
via Tabnak.IR | تابناك by info@tabnak.ir on 5/28/11
نیکزاد افزود: برخی آتش به پا میکنند و میخواهند بازار مسکن را بهم بریزند اما یقین بدانند که موفق نخواهند شد، زیرا ما آنقدر خانه ساختهایم که روی دستمان مانده است.
via Tabnak.IR | تابناك by info@tabnak.ir on 5/29/11
وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از روحانیون که پرسیده بود چرا شما بعد از عملکرد منفی یکی از مسئولین که در تبعیت از ولایت فقیه نمره منفی گرفت، اشاره کردید که بسیج هنوز پشتیبان دولت است، اظهار داشت: سپاه و بسیج وظیفه شان این است که پشت سر ولایت حرکت کنند و از این رو از دولت حمایت می کنند، کما این که از دولت های قبلی هم حمایت کردیم.
via Donbaleh.com by greencountry on 5/27/11
نورالدین حسینی: علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس در نشستی که اخیرا در مدرسه علمیه الهادی قم برگزار شد، از وجود پرونده های مالی و اخلاقی سنگین درباره "جریان انحرافی" سخن گفته است. جریان انحرافی نامی است که اصولگرایان حامی علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی برای برخی نزدیکان محمود احمدی نژاد به کار می برند که شاخص ترین شان اسفندیار رحیم مشایی است. زاکانی در این نشست اعلام کرده است: در این جریان انحرافی، بعضی افراد دارای پرونده های سنگین مالی هستند که با نفوذ در وزارت اطلاعات می خواستند این پرونده ها را از وزارت اطلاعات خارج کنند. اشاره زاکانی به تلاش نافرجام محمود احمدی نژاد رییس دولت کودتاست که با عزل مصلحی از وزارت اطلاعات می کوشید وزیر دیگری را عهده دار مسوولیت این نهاد امنیتی در جمهوری اسلامی کند اما با دخالت آقای خامنه ای موفق به تغییر وزیر نشد. وجود فساد مالی گسترده در جناح موسوم به اصولگرایان در ایران البته خبر تازه ای نیست و تقریبا در تمامی جریانات داخلی این جناح، نام افراد شاخصی که اشتهار به فساد اقتصادی یا حتی اخلاقی دارند به چشم می خورد. این موضوع حتی در سخنان علیرضا زاکانی نیز به طور ناخواسته مورد اشاره و اذعان قرار گرفته است. زیرا آقای زاکانی افشا کرده است که "افراد جریان انحرافی همچنین با نفوذ در وزارت اطلاعات قصد داشتند برخی دیگر از پرونده ها را هم استخراج کنند و با قضات معامله کنند." این سخنان زاکانی که فرد مطلعی در جبهه اصولگرایان است نشان می دهد در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، پرونده های دیگری از فساد وجود دارد که با قضات شاغل در دستگاه قضایی "قابل معامله" است. طبیعتا این پرونده ها مربوط به اصلاح طلبان و دیگر نیروهای مخالف نمی تواند باشد چون قوه قضاییه تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی مانند دیگر ارکان نظام، کوچکترین فرصت ها را برای سرکوب منتقدان و مخالفان پاس داشته است و افرادی امروز در زندان های جمهوری اسلامی به سر می برند که علی رغم سوابق روشن و قابل توجه، صرفا به دلیل نگارش نامه ای به رهبری و یا انتقادی از او به زندان افتاده اند. از سوی دیگر پرونده های مذکور جزو پرونده های این جریان موسوم به انحرافی نمی تواند باشد زیرا بر اساس گفته های زاکانی، این افراد با دسترسی به پرونده ها قصد داشتند آن ها را با قضات رسیدگی کننده به پرونده های خودشان معامله کنند. لذا تنها احتمال منطقی آن است که پرونده های دومی که زاکانی مورد اشاره قرار می دهد، پرونده فساد مالی یا اخلاقی اصولگرایان حامی خامنه ای است. نتیجه آنکه در جمهوری اسلامی و در شرایط فعلی دو طیف از مفسدان اقتصادی و اخلاقی به جان هم افتاده اند. یک طیف از این مفسدان، اصولگرایان حامی خامنه ای هستند و طیف دوم تازه به دوران رسیده های اطراف احمدی نژاد. با این حال نباید فراموش کرد که ادعاهای خامنه ای و احمدی نژاد درباره سلامت اقتصادی در نظام، و تلاش برای گسترش عدالت و رفع تبعیض از سالها پیش گوش فلک را کر کرده است. آقای خامنه ای زمانی که با استقبال گسترده مردمی از اصلاح طلبان مواجه شد و رییس جمهوری در قامت خاتمی را مقابل خود دید و خیزش طیفی از نیروهای سیاسی تحولخواه را مشاهده کرد که با شعارهای سیاسی خود رویاهای او برای ایجاد سلطنت فقیه در ایران را به باد فنا می دادند، به شعارهای اقتصادی و ادعای مبارزه با فساد روی آورد. آقای خامنه ای گاه به زبان بی زبانی و گاه به صراحت اصلاح طلبان را از طرح مسایل سیاسی باز می داشت زیرا به خوبی می دانست این ماجرا به باز شدن چشم و گوش مردم و در نتیجه ناکامی او در اعمال حاکمیت مطلقه می انجامد. اما از آنجا که با "ریاکاری" و "دروغ" می خواست این تقلای او در چشم افکار عمومی از روی درستکاری و دغدغه های مردمی تصور شود، شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را در کرنا کرد و از آن نیز فقط جنبه های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد. عجب آنکه در همان سالها نیز هر جا سخن از فساد شد نام اصولگرایان حامی رهبری می درخشید! و در مقابل، هر اصلاح طلبی که طعم زندان را چشید به دلیل انتقاد از رهبری و یارانش بود بی آنکه هیچگاه احدی از اصلاح گرایان در پرونده فسادی گرفتار آمده باشد. این دوران اما به سر آمد و آقای خامنه ای و اصولگرایان حامی او با استفاده از قدرت نامشروع خود دولتی را بر سرکار آوردند که رییس اش بر دستان رهبری بوسه می زد و مخالفان حکومت دیکتاتوری را "بزغاله" می خواند. رهبری هم سرخوش از تشکیل دولت اصولگرا، هر روز آن را با تعریف و تمجید های خود مفتخر می کرد و بر پاکدستی و خدمتگزاری آن تاکید می ورزید تا دولت رانت های اقتصادی را با آسودگی تمام میان سپاه و بسیج، موتلفه و جامعتین و دیگر نوکران آستان ولایت تقسیم کند و حق بیشتری از مردم را به پای حکومت ولایت مطلقه قربانی سازد. دعوای اخیر میان حضرت آقا و رییس دولت محبوبش نشان داد که محاسبات رهبر در انتخاب رییس دولت ولایی غلط بوده و احمدی نژاد نامی که با وجود استعدادش در خرابکاری و رفتارهای ناعقلانی از صدقه سری بوسه زدن بر دستان رهبر به کرسی ریاست جمهوری رسیده بود؛ می تواند پنجه در صورت او نیز بکشد.اما با این حال محاسبه غلط خامنه ای در انتخاب احمدی نژاد از مسوولیت رهبر جمهوری اسلامی در برابر این همه ظلم و فساد نمی کاهد. اگر قدرت طلبی ها و خودکامگی های ایشان مانع انسداد سیاسی در ایران نمی شد، اگر مطبوعات به فرمان او به محاق نمی رفتند و روزنامه نگاران زبان در کام نمی کشیدند، اگر روند چرخش مسالمت آمیز قدرت توسط او به بن بست نمی رسید و اگر آرمانهای آزادی خواهانه مردم در انقلاب اسلامی ایران توسط او و یارانش به تاراج نمی رفت، امکان رشد این میزان از فساد مالی و اخلاقی و سیاسی فراهم نمی آمد. احمدی نژاد و یارانش بی شک یک جریان انحرافی در جمهوری اسلامی هستند. اما این جریان انحرافی شعبه ای از جریان انحرافی بزرگتری است که از سالها پیش توسط آقای خامنه ای راهبری شد و فجایع بزرگی را به بار آورد. اتفاقا برخوردهای قضایی با اطرافیان احمدی نژاد و رحیم مشایی نشان می دهد که "نظام" برای سرکوب و حذف این تازه به دوران رسیدگان توان کافی دارد. این توانمندی بدان معنی است که نظام اگر می خواست می توانست مانع از فجایع دو سال اخیر شود. به زبان روشن تر آنچه در این دو سال پس از کودتای انتخاباتی در روز انتخابات، پس از آن در خیابان ها، توسط نیروهای امنیتی، در زندان ها، در محاکم، در کهریزک ها، در طرح ها و رانتهای اقتصادی، در سیاست خارجی و غیره و غیره رخ داد؛ توسط نظامی صورت گرفت که آقای خامنه ای در راس آن قرار دارد و دولتی که رییس اش به محض زمزمه کردن مخالفت با رهبر با این حجم از برخوردهای رسانه ای و قضایی مواجه می شود، صرفا شریک خورده پایی است در این حجم از فساد و زیانکاری.
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/29/11
خانواده ای 20 نفره در سیستان و بلوچستان، رکوردار دریافت بالاترین میزان یارانه نقدی در کشور شد.
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/29/11
جک وارنر در واکنش به دعوتش به کمیته انضباطی فیفا گفت: من 29 سال در فیفا بودهام و از تمام ریز و درشتهای آن با خبر هستم. فردا (دوشنبه) تمام حقایق را بیان خواهم کرد.
via آينده نيوز on 5/28/11
مدیر حوزههای علمیه خبر اختصاص 760 میلیارد تومان از سوی دولت به حوزههای علمیه را كذب محض دانست و گفت : باید دلیل مطرح شدن چنین مطالبی مشخص شود.
آیتالله مقتدایی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در شورای عالی محدودیتهایی قائل میشوند كه منشأ آن كمبود بودجه است.
وی خاطرنشان كرد: هفته گذشته در یكی از روزنامههای كثیرالانتشار آقایی كه مسئولیتی دارد، یك امر كذب محض را اعلام میكند و آن این است كه دولت برای حوزههای علمیه بودجه 760 میلیارد تومان در سال 89 اعتبار تعیین كرده است.
آیتالله مقتدایی بیان داشت: در كنار این مطلب اضافه شده است این بودجه به حوزههای علوم دینی و مراكز دینی اختصاص یافته است تا اگر اعتراضی صورت بگیرد، بیان شود كه تنها حوزههای علمیه مورد نظر نبوده و تمام مراكز دینی منظور بوده است، حسینیهها، مساجد، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، جامعةالمصطفی العالمیه و مركز خدمات حوزههای علمیه مراكز دینی هستند و اینها تمام این مسائل را به حساب حوزههای علمیه میگذارند.
وی گفت: فردی محاسبه كرده بود كه با اختصاص این مبلغ به هر طلبه در سال 10 میلیون تومان میرسد، آیا این مسئله درست است، نمیدانم چه هدفی با اعلام این مطالب ناروا دنبال میشود؟
آیتالله مقتدایی بیان كرد: همه ما میدانیم كه طلاب با شهریههای مراجع زندگی خود را اداره میكنند و شهریه كه ارائه میشود از طرف مراجع بزرگوار تقلید است.
آیتالله مقتدایی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در شورای عالی محدودیتهایی قائل میشوند كه منشأ آن كمبود بودجه است.
وی خاطرنشان كرد: هفته گذشته در یكی از روزنامههای كثیرالانتشار آقایی كه مسئولیتی دارد، یك امر كذب محض را اعلام میكند و آن این است كه دولت برای حوزههای علمیه بودجه 760 میلیارد تومان در سال 89 اعتبار تعیین كرده است.
آیتالله مقتدایی بیان داشت: در كنار این مطلب اضافه شده است این بودجه به حوزههای علوم دینی و مراكز دینی اختصاص یافته است تا اگر اعتراضی صورت بگیرد، بیان شود كه تنها حوزههای علمیه مورد نظر نبوده و تمام مراكز دینی منظور بوده است، حسینیهها، مساجد، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، جامعةالمصطفی العالمیه و مركز خدمات حوزههای علمیه مراكز دینی هستند و اینها تمام این مسائل را به حساب حوزههای علمیه میگذارند.
وی گفت: فردی محاسبه كرده بود كه با اختصاص این مبلغ به هر طلبه در سال 10 میلیون تومان میرسد، آیا این مسئله درست است، نمیدانم چه هدفی با اعلام این مطالب ناروا دنبال میشود؟
آیتالله مقتدایی بیان كرد: همه ما میدانیم كه طلاب با شهریههای مراجع زندگی خود را اداره میكنند و شهریه كه ارائه میشود از طرف مراجع بزرگوار تقلید است.
via آينده نيوز on 5/28/11
پس از آنكه شتابزدگی برخی مدیران محلی استان خوزستان در افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان، حادثه تلخ انفجار این پالایشگاه را رقم زد و موجب كشته شدن 4 نفر از هموطنانمان گردید، پیگیریهای ایبنانیوز(سایت محلی بختیاری) حاكی از فشارهای غیرمنطقی به مدیریت سدگتوندعلیا برای شتاب بخشیدن به افتتاحیه این پروژه ملی و آغاز آبگیری این سد با حضور رئیس جمهور می باشد و متاسفانه استاندار خوزستان بعنوان نماینده رئیس جمهور در استان نیز با چشم پوشی از نواقص این پروژه عظیم ملی، به سوی كلید زدن حادثه ای دیگر قدم بر می دارد.
در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان «تخلیه تراشه های نمك توسط مجریان سد گتوندعلیا در رودخانه كارون» منتشر شد كه بازتاب وسیعی در رسانه های كشور پیدا كرد و پیرو آن، برخی نمایندگان مجلس از خطر شوری آب كارون ابراز نگرانی كردند.
به فاصله ی چند روز و در حالیكه هنوز سرنوشت سازندهای نمكی كناره رودخانه كارون مشخص نشده و نگرانی های فراوانی در این حوزه وجود دارد، سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان با حضور در شوی تبلیغاتی شركت مجری طرح، از سلامت این پروژه خبر داد و به این ترتیب، آبگیری سد گتوند علیا – كه پیش از این به علت ابراز نگرانی شدید فعالان محیط زیست به تعویق افتاده بود – بصورت بی سر و صدا آغاز شد.
بخشی از حقایق سدگتوندعلیا به زبان تصویر:
.JPG)
.JPG)
.JPG)
در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان «تخلیه تراشه های نمك توسط مجریان سد گتوندعلیا در رودخانه كارون» منتشر شد كه بازتاب وسیعی در رسانه های كشور پیدا كرد و پیرو آن، برخی نمایندگان مجلس از خطر شوری آب كارون ابراز نگرانی كردند.
به فاصله ی چند روز و در حالیكه هنوز سرنوشت سازندهای نمكی كناره رودخانه كارون مشخص نشده و نگرانی های فراوانی در این حوزه وجود دارد، سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان با حضور در شوی تبلیغاتی شركت مجری طرح، از سلامت این پروژه خبر داد و به این ترتیب، آبگیری سد گتوند علیا – كه پیش از این به علت ابراز نگرانی شدید فعالان محیط زیست به تعویق افتاده بود – بصورت بی سر و صدا آغاز شد.
بخشی از حقایق سدگتوندعلیا به زبان تصویر:
via آينده نيوز on 5/28/11
دادگاه اداری مصر، حسنی مبارك، رئیس جمهور مخلوع این كشور و دو مقام دیگر دولت وی را، بخاطر قطع كردن ارتباطات موبایل و اینترنت در جریان قیام مردم این كشور، به پرداخت بیش از ۹۰ میلیون دلار جریمه محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاریها برا اساس حكم دادگاه قطع این ارتباطات به اقتصاد ملی مصر لطمه زده است. حسنی مبارك به پرداخت 200 میلیون پوند مصری ، برابر با بیش از ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ، حبیب العدلی وزیر پیشین كشور به پرداخت بیش از ۵۰ میلیون دلار و احمد نظیف نخست وزیر پیشین، به پرداخت بیش از ۶ میلیون دلار غرامت محكوم شده اند. این نخستین محكومیت حسنی مبارك است، ولی وی با اتهامات بسیار سنگین تری چون صدور دستور تیراندازی منجر به قتل بسوی تظاهركنندگان روبروست كه می تواند مجازات اعدام در پی داشته باشد.
via آينده نيوز on 5/28/11
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت : در فتنه سال 88 افرادی به خیابان ها آمدند و روزه خوردند و با كفش نماز خواندند، اما در فتنه آینده با كسانی مواجه خواهیم بود كه قشنگ تر از ما نماز می خوانند.
سردار نقدی خاطر نشان كرد: در فتنه ای كه در سال 88 گذشت افرادی می آمدند در خیابان ها روزه می خوردند و با كفش نماز می خواندند، اما در آینده با كسانی مواجه هستیم كه قشنگ تر از ما نماز می خوانند.
وی همچنین با بیان این كه شناخت راه صحیح در این فتنه بسیار دشوارتر از شناخت راه صحیح در فتنه88 است، ابراز داشت: آن چیزی كه در فتنه آینده نجات بخش ما خواهد بود، بصیرت بالای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی است كه زیر بنای آن رعایت تقواست.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاكید بر این كه معیار ما در همه حال توجه به ولایت است ، افزود: از این جهت می گوییم باید، دو خصوصیت تولی و تبری را با هم داشت و هر كسی نیز به هر میزانی كه این دو اصل را مورد توجه قرار دهد میزان انقلابی بودن او مشخص می شود.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این كه به نظر شما بسیج در شرایط فعلی به درستی به وظیفه خود عمل كرده است، گفت: بسیج هنوز به وظیفه خود خوب عمل نكرده است؛ قطعا اگر درست عمل كنیم تا سه هزار كیلومتر آن طرف تر هم خبری از آمریكا نخواهد بود.
سردار نقدی خاطر نشان كرد: در فتنه ای كه در سال 88 گذشت افرادی می آمدند در خیابان ها روزه می خوردند و با كفش نماز می خواندند، اما در آینده با كسانی مواجه هستیم كه قشنگ تر از ما نماز می خوانند.
وی همچنین با بیان این كه شناخت راه صحیح در این فتنه بسیار دشوارتر از شناخت راه صحیح در فتنه88 است، ابراز داشت: آن چیزی كه در فتنه آینده نجات بخش ما خواهد بود، بصیرت بالای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی است كه زیر بنای آن رعایت تقواست.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاكید بر این كه معیار ما در همه حال توجه به ولایت است ، افزود: از این جهت می گوییم باید، دو خصوصیت تولی و تبری را با هم داشت و هر كسی نیز به هر میزانی كه این دو اصل را مورد توجه قرار دهد میزان انقلابی بودن او مشخص می شود.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این كه به نظر شما بسیج در شرایط فعلی به درستی به وظیفه خود عمل كرده است، گفت: بسیج هنوز به وظیفه خود خوب عمل نكرده است؛ قطعا اگر درست عمل كنیم تا سه هزار كیلومتر آن طرف تر هم خبری از آمریكا نخواهد بود.
via آينده نيوز on 5/28/11
تصویربرداری برنامه "بفرمائید شام ایرانی" به كارگردانی بیژن بیرنگ شروع شده است.
به گزارش مهر، این برنامه برای عرضه در شبكه نمایش خانگی ساخته میشود، خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی، بازیگران سینما و ورزشكاران رشتههای مختلف در این برنامه باهم رقابت میكنند.
روابط عمومی این برنامه ضمن رد هر گونه تشابه محتوایی با برنامهای كه از شبكههای ماهوارهای پخش میشود اعلام كرده كه برنامه "بفرمائید شام ایرانی" ضمن استفاده از ایدههای جذاب و متفاوت مطابق با موازین شرعی و عرفی جامعه و با استفاده از آداب و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی تولید میشود.
موسسه سینما 24 تهیهكنندگی این برنامه را برعهده دارد. بیژن بیرنگ كارگردانی مجموعههای "خانه سبز"، "همسران"، "محله بر و بیا"، "محله بهداشت" و "همچون سرو" را در كارنامه دارد.
به گزارش مهر، این برنامه برای عرضه در شبكه نمایش خانگی ساخته میشود، خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی، بازیگران سینما و ورزشكاران رشتههای مختلف در این برنامه باهم رقابت میكنند.
روابط عمومی این برنامه ضمن رد هر گونه تشابه محتوایی با برنامهای كه از شبكههای ماهوارهای پخش میشود اعلام كرده كه برنامه "بفرمائید شام ایرانی" ضمن استفاده از ایدههای جذاب و متفاوت مطابق با موازین شرعی و عرفی جامعه و با استفاده از آداب و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی تولید میشود.
موسسه سینما 24 تهیهكنندگی این برنامه را برعهده دارد. بیژن بیرنگ كارگردانی مجموعههای "خانه سبز"، "همسران"، "محله بر و بیا"، "محله بهداشت" و "همچون سرو" را در كارنامه دارد.
via آينده نيوز on 5/28/11
دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت باید فاصله خود از جریان انحرافی را مشخص كند تا دچار تضعیف نشود.
به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان كرد: اتفاقات اخیر دولت و عدم پذیرش وزیر اطلاعات و قهر و مسایلی از این قبیل خیلی خوب نبود. خیلی ها تحلیل كردند كه این مسئله برنامه ریزی شده و پیش بینی شده بود. از نظر ما در خصوص اصل عمل یك كار از قبل برنامه ریزی شده بود ولی زمان وقوع یك حادثه بود. اتفاق نامیمون و نامباركی بود و ده، پانزده روز هم طول كشید ولی آقای رییس جمهور پذیرفتند كه آقای مصلحی با حكم رهبری در وزارت اطلاعات باقی بمانند و آقای احمدی نژاد هم كه كار را تا استعفا جلو برده بودند در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیدند كه در ریاست جمهوری باقی بمانند. الان برداشت ما این است كه آقا باز هم علاقمند هستند كه این دولت تا پایان دوره قانونی كارش را با آرامش ادامه بدهد و به صورت طبیعی عمر دولت دهم به پایان برسد. البته قبلش برداشت ما این بود كه آقا حاضر است خیلی هزینه ها داده شود و دولت دهم كارش را پایان دهد ولی دیدیم كه آقا حاضر اند اتفاق غیرمعمول نیافتد و دولت فعلی به كارش ادامه دهد.
دلیل عزل وزیر نفت و صنایعوی ادامه داد: نكته بعدی عزل و نصب ها و ادغام ها است كه برخی معتقدند برخی وزرا و عزل و نصب ها با همان تحلیل قبلی مورد بررسی است. مثلا آقای میركاظمی وزیر نفت سعی می كرد علاوه بر هماهنگی با رییس جمهور با برخی مقامات بلند پایه هم هماهنگ باشد. آقای محرابیان هم در سایپا و امثالهم با افرادی مانند تیپ مشایی درگیر بود. در هر صورت در رابطه با اینكه این ادغام ها چگونه باید انجام شود و آیا دولت می تواند وزارت خانه جدید تشكیل دهد بحث هایی بود كه ما از شورای نگهبان كه تنها مرجع تفسیر قانون اساسی است، تقاضای تفسیر كردیم. رای شورای نگهبان هم گفت كه باید وزارت خانه جدید به تصویب مجلس برسد و اگر وزیری برای وزارت خانه های قبلی رای اعتماد گرفت اكتفا نمی كند تا برای وزارت خانه جدید انتخاب شود.
آنچه در جلسه سران قوه مجریه و مقننه با رهبری گذشتوی افزود: ولی باز هم بحث بود تا اینكه با دعوت خود مقام معظم رهبری جلسه ای با حضور سران سه قوه تشكیل شد. در این جلسه بحث تفسیر شورای نگهبان مطرح شد. جلسه دو، سه ساعته ای برگزار شد. برخی از بخش های جلسه دلگیر كننده بود. آقای احمدی نژاد بحث شان ایراد به تفسیر شورای نگهبان بود كه آقا می فرماید تفسیر شورای نگهبان حرف آخر و لازم الاجرا و باید تبعیت شود. آقا گفت اگر هم بحثی شود تاثیری در نتیجه ندارد و نظر شورای نگهبان لازم الاتباع است. همچنین رییس جمهور اعلام كرد كه آیا این، حكم حكومتی است و آقا فرمود این جلسه، جلسه حكومتی است زیرا یكی از وظایف رهبری تنظیم روابط قوا است ولی این نظر، نظر قانون است نه حكم حكومتی.
رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهدباهنر خاطرنشان كرد: در رابطه با پایان مهلت قانونی تعیین سرپرست وزارت راه نیز یك تخلف قانونی است؛ رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهد و ایشان مهلت كوتاهی برای فراهم كردن مقدمات برای مشخص كردن وزیر این وزارت خانه بدهد. مجلس تا دوازدهم خرداد فرصت داد ولی ظاهرا دولت نمی توان طی این مدت وزیر را مشخص كند. بنابراین باید به این كار سرعت داده شود تا بیش از این تخلف از قانون نشود.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تخلفات دولت در خصوص تشكیل وزارت ورزش و جوانان گفت: قانون باید اجرا شود و توجیهاتی كه دولت میاورد دلیلی برای عدم اجرای قانون نیست. چاره ای نیست، همه باید به قانون باز گردیم. البته قانون اشكالاتی دارد كه باید توسط مرجع خودش اصلاح شود و نمی توانیم بگوییم قانون را قبول نداریم.
از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیموی با بیان اینكه «از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیم» گفت: باید عالمانه این جریان را نقد كرد. مسایلی كه پاكدستی همكاران دولت را زیر سوال می برد مسایلی است كه باید راجع به جریان انحرفی در نظر گرفت كه قوه قضاییه در حال رسیدگی است. ولی اینكه كل دولت زیر سوال برود به مصلحت نیست. الان باید فضا آرام باشد. دوستان باید بیشتر جریان انحرافی را تبیین كنند. دولت هم باید فاصله خودش از جریان انحرافی مشخص كنند تا دچار تضعیف نشود.
باهنر همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخابات هیات رییسه مجلس در سال چهارم گفت: اگر بخواهم این انتخابات را تحلیل كنم این است كه یك اتفاق ساده و معمولی مانند سال گذشته افتاد؛ مقداری كار تشكیلاتی ساده انجام شد. اما حیف مان آمد جناب آقای ابوترابی را در هیات رییسه نداشته باشیم ولی فعالیت های ایشان در مجلس كمافی السابق ادامه پیدا می كند. در فراكسیون بنده هنگامی كه مطرح شد كاندیدا شوم خدمت ایشان رفتم و از ایشان هم خواستم كه حضور داشته باشند. بعد ازظهر سه شنبه از ایشان خواستم كه كاندیدا شوند و بنده را معاف كنند. صبح روز سه شنبه هم برخی را واسطه كردم حتی از آقای لاریجانی خواستم كه از ایشان بخواهند كه در صحن مجلس كاندیدا شوند ولی ایشان نپذیرفتند.
استقبال از لاریجانی سال به سال افزایش پیدا كرده استوی ادامه داد: البته از حدود سی، چهل نفر از اعضای فراكسیون انقلاب اسلامی كه مشهور به حامیان دولت هستند هم آقای زارعی برای ریاست كاندید شدند ولی وقتی كه رای نیاوردند در صحن علنی متعهد شدند كه كاندید نشوند ولی به آقای لاریجانی هم رای سفید دادند. آقای لاریجانی هم با 212 رای از 240 نفر هم ركورد خوبی بود و نشان داد كه استقبال به ایشان سال به سال افزایش پیدا كرده است.
دلیل عزل وزیر نفت و صنایعوی ادامه داد: نكته بعدی عزل و نصب ها و ادغام ها است كه برخی معتقدند برخی وزرا و عزل و نصب ها با همان تحلیل قبلی مورد بررسی است. مثلا آقای میركاظمی وزیر نفت سعی می كرد علاوه بر هماهنگی با رییس جمهور با برخی مقامات بلند پایه هم هماهنگ باشد. آقای محرابیان هم در سایپا و امثالهم با افرادی مانند تیپ مشایی درگیر بود. در هر صورت در رابطه با اینكه این ادغام ها چگونه باید انجام شود و آیا دولت می تواند وزارت خانه جدید تشكیل دهد بحث هایی بود كه ما از شورای نگهبان كه تنها مرجع تفسیر قانون اساسی است، تقاضای تفسیر كردیم. رای شورای نگهبان هم گفت كه باید وزارت خانه جدید به تصویب مجلس برسد و اگر وزیری برای وزارت خانه های قبلی رای اعتماد گرفت اكتفا نمی كند تا برای وزارت خانه جدید انتخاب شود.
آنچه در جلسه سران قوه مجریه و مقننه با رهبری گذشتوی افزود: ولی باز هم بحث بود تا اینكه با دعوت خود مقام معظم رهبری جلسه ای با حضور سران سه قوه تشكیل شد. در این جلسه بحث تفسیر شورای نگهبان مطرح شد. جلسه دو، سه ساعته ای برگزار شد. برخی از بخش های جلسه دلگیر كننده بود. آقای احمدی نژاد بحث شان ایراد به تفسیر شورای نگهبان بود كه آقا می فرماید تفسیر شورای نگهبان حرف آخر و لازم الاجرا و باید تبعیت شود. آقا گفت اگر هم بحثی شود تاثیری در نتیجه ندارد و نظر شورای نگهبان لازم الاتباع است. همچنین رییس جمهور اعلام كرد كه آیا این، حكم حكومتی است و آقا فرمود این جلسه، جلسه حكومتی است زیرا یكی از وظایف رهبری تنظیم روابط قوا است ولی این نظر، نظر قانون است نه حكم حكومتی.
رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهدباهنر خاطرنشان كرد: در رابطه با پایان مهلت قانونی تعیین سرپرست وزارت راه نیز یك تخلف قانونی است؛ رییس جمهور قرار است نامه ای به رهبری بدهد و ایشان مهلت كوتاهی برای فراهم كردن مقدمات برای مشخص كردن وزیر این وزارت خانه بدهد. مجلس تا دوازدهم خرداد فرصت داد ولی ظاهرا دولت نمی توان طی این مدت وزیر را مشخص كند. بنابراین باید به این كار سرعت داده شود تا بیش از این تخلف از قانون نشود.
دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تخلفات دولت در خصوص تشكیل وزارت ورزش و جوانان گفت: قانون باید اجرا شود و توجیهاتی كه دولت میاورد دلیلی برای عدم اجرای قانون نیست. چاره ای نیست، همه باید به قانون باز گردیم. البته قانون اشكالاتی دارد كه باید توسط مرجع خودش اصلاح شود و نمی توانیم بگوییم قانون را قبول نداریم.
از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیموی با بیان اینكه «از قبل شواهد و مستندانی راجع به جریان انحرافی داشتیم» گفت: باید عالمانه این جریان را نقد كرد. مسایلی كه پاكدستی همكاران دولت را زیر سوال می برد مسایلی است كه باید راجع به جریان انحرفی در نظر گرفت كه قوه قضاییه در حال رسیدگی است. ولی اینكه كل دولت زیر سوال برود به مصلحت نیست. الان باید فضا آرام باشد. دوستان باید بیشتر جریان انحرافی را تبیین كنند. دولت هم باید فاصله خودش از جریان انحرافی مشخص كنند تا دچار تضعیف نشود.
باهنر همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انتخابات هیات رییسه مجلس در سال چهارم گفت: اگر بخواهم این انتخابات را تحلیل كنم این است كه یك اتفاق ساده و معمولی مانند سال گذشته افتاد؛ مقداری كار تشكیلاتی ساده انجام شد. اما حیف مان آمد جناب آقای ابوترابی را در هیات رییسه نداشته باشیم ولی فعالیت های ایشان در مجلس كمافی السابق ادامه پیدا می كند. در فراكسیون بنده هنگامی كه مطرح شد كاندیدا شوم خدمت ایشان رفتم و از ایشان هم خواستم كه حضور داشته باشند. بعد ازظهر سه شنبه از ایشان خواستم كه كاندیدا شوند و بنده را معاف كنند. صبح روز سه شنبه هم برخی را واسطه كردم حتی از آقای لاریجانی خواستم كه از ایشان بخواهند كه در صحن مجلس كاندیدا شوند ولی ایشان نپذیرفتند.
استقبال از لاریجانی سال به سال افزایش پیدا كرده استوی ادامه داد: البته از حدود سی، چهل نفر از اعضای فراكسیون انقلاب اسلامی كه مشهور به حامیان دولت هستند هم آقای زارعی برای ریاست كاندید شدند ولی وقتی كه رای نیاوردند در صحن علنی متعهد شدند كه كاندید نشوند ولی به آقای لاریجانی هم رای سفید دادند. آقای لاریجانی هم با 212 رای از 240 نفر هم ركورد خوبی بود و نشان داد كه استقبال به ایشان سال به سال افزایش پیدا كرده است.
via آينده نيوز on 5/28/11
سازمان سنجش با همكاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های كشور كرده است.
به گزارش آخرین، طرح تفكیك جنسیتی از زمان دولت نهم و دهم مطرح است و وزیر علوم از اجرای آن هم خبر داده بود.
به دنبال حذف پذیرش دختران در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهها موضوع اجرای طرح تفكیك جنسیتی دانشگاهها جدی شد.
هنوز چند روزی از امضای طومار تفكیك جنسیتی دانشگاهها در گردهمایی دانشجویان در مصلی دانشگاه تهران نگذشته كه پیگیریهای خبرنگار ما نشان می دهد سازمان سنجش با همكاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های كشور از جمله دانشگاه علم و صنعت كرده است. در همین راستا دانشگاه علم و صنعت دختران را به جز در ۲ رشته از سایر رشته های روزانهی كارشناسی ارشد حذف كرده است. این مساله در برخی رشته های شبانه هم دیده می شود.
"
به گزارش آخرین، طرح تفكیك جنسیتی از زمان دولت نهم و دهم مطرح است و وزیر علوم از اجرای آن هم خبر داده بود.
به دنبال حذف پذیرش دختران در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهها موضوع اجرای طرح تفكیك جنسیتی دانشگاهها جدی شد.
هنوز چند روزی از امضای طومار تفكیك جنسیتی دانشگاهها در گردهمایی دانشجویان در مصلی دانشگاه تهران نگذشته كه پیگیریهای خبرنگار ما نشان می دهد سازمان سنجش با همكاری وزارت علوم اقدام به حذف پذیرش دختران در برخی از رشته ها از واحد های پذیرش دانشگاه های كشور از جمله دانشگاه علم و صنعت كرده است. در همین راستا دانشگاه علم و صنعت دختران را به جز در ۲ رشته از سایر رشته های روزانهی كارشناسی ارشد حذف كرده است. این مساله در برخی رشته های شبانه هم دیده می شود.
"
via آينده نيوز on 5/28/11
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در گیلان از افزایش مصرف ماده مخدر شیشه در بین زنان خبر داد.
به نوشته جمهوری اسلامی وی افزود: به دلیل برخی از باورهای غلط كه اخیراً در جامعه رایج شده است، مصرف شیشه در بین زنان افزایش یافته و سودجویان با دروغهایی درباره خواص لاغر كننده این مواد تمایل برخی از زنان ناآگاه را نسبت به مصرف آن افزایش دادهاند. رئیس پلیس مواد مخدر در گیلان با بیان اینكه مصرف شیشه موجب كم اشتهایی در افراد میشود، افزود: این مسئله موجب میشود تا در ابتدا این فرضیه ایجاد شود كه فرد مصرف كننده درحال لاغر شدن است درحالی كه این امر درست نیست و فرد به مرور زمان به دیگر مشكلات گرفتار میشود.
روزنامه كیهان در سرمقاله خود با عنوان«اتوبوس كه چپ نشده ! » به قلم حسین شریعتمداری نوشت:
*روز پنج شنبه- 5 خردادماه- آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت حماسه سازان جامعه پزشكی در دوران جنگ تحمیلی، با اشاره تلویحی به ماجرای اخیر و حركت دشمن پسند جریان انحرافی، سخنان به ظاهر مبهم و دوپهلو- و در مواردی صریح و بی پرده- داشته اند كه درباره آن با توجه به مواضع شناخته شده ایشان مخصوصا طی دو سال اخیر، گفتنی هایی هست؛
*آقای هاشمی رفسنجانی با تلویحی نزدیك به تصریح از جریان انحرافی نفوذ كرده در حلقه نزدیك به رئیس جمهور محترم یاد كرده و تلاش می كند حركت اخیر این جریان انحرافی را نشانه حقانیت مواضع دو سال گذشته خویش معرفی كند و حال آن كه مواضع و عملكرد جریان انحرافی به وضوح و بی كم و كاست با فتنه 88 همسو و هم جهت بوده است و آنچه این جریان نفوذی در پی آن بود- و شاید هنوز هم به خیال خام خود در پی آن باشد- فقط به عنوان بخشی از خیانت و جنایت بزرگ و فراموش نشدنی سران و حامیان آشكار و نهان فتنه 88 قابل ارزیابی است. بنابراین جناب آقای رفسنجانی كه طی 2 سال گذشته به گونه ای نه چندان پنهان و در مواردی كاملا آشكار از سران و عوامل فتنه حمایت كرده اند، نمی توانند و نباید جریان یاد شده را در تقابل با خود تلقی كنند چه رسد به این كه علیه این جریان موضع گرفته و به اقدام زشت و ناپسند آن اعتراض كنند! باید از آقای هاشمی رفسنجانی پرسید؛ كدامیك از مواضع پلشت جریان انحرافی را می توان آدرس داد كه فتنه گران - متاسفانه مورد حمایت شما- صدها برابر، زشت تر و مشمئز كننده تر از آن را مرتكب نشده باشند؟!
* تا آنجا كه به مسئولان عالی رتبه نظام و توده های عظیم مردم فداكار و اصولگرا مربوط است، بلافاصله بعد از مشاهده انحراف در جریان یاد شده، با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی و پیروی همیشگی از خط رهبری، در مقابل این انحراف قد علم كردند و زاویه گرفتگان از بستر اصلی و تعریف شده انقلاب را محكوم كرده و علیه آنها به مقابله برخاستند. آیا، همین یك فقره به تنهایی حكایت از آن ندارد كه نظام، مردم و مسئولان در صراط مستقیم اسلام و انقلاب گام برمی دارند؟ بنابراین اتفاق خاصی نیفتاده است كه حضرتعالی برای «هشدار» و توصیه و نصیحت درباره آن، احساس تكلیف كرده باشید !
*آقای هاشمی فرموده اند «آمار دروغ دادن، ادعای دروغ كردن، پول بیخودی مصرف كردن كه مردم می فهمند یك بازی است و بیت المال را به غارت بردن برای خرید چند رأی و امثال این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد».درباره این بخش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی اگرچه گفتنی های فراوانی است ولی تنها به چند مورد از آن بسنده می كنیم ؛الف: فرموده اند «آمار دروغ دادن» خب! چه كسی می تواند انبوه خدمات برجسته دولت نهم و دهم را انكار كند؟ ساخت ده ها سد، هزاران كیلومتر راه، صدها كارخانه و نیروگاه، موشك های دوربرد، زیردریایی، فرستادن ماهواره به فضا، پیشرفت های خیره كننده در عرصه های نانو تكنولوژی، سلول های بنیادین، رادیو ایزوتوپ ها، دستاوردهای هسته ای، برخورداری تقریبا تمامی روستاهای ایران از برق و گاز، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و بركشیدن این اقشار از سطوح زیرین جامعه به بالاترین سطح ها و مسئولیت ها و... و... كه قابل انكار نیست و به قول شما «مردم می فهمند». باید از جناب هاشمی كه خود مسئولیت بالای اجرایی داشته اند و از مقوله كار و پیشرفت باخبرند پرسید چه كسی می تواند اینهمه خدمات را كه در پاره ای از موارد «بی نظیر» بوده است انكار كند و ارائه فهرست آن به مردم را «آمار دروغ»! تلقی كند؟!
* آقای هاشمی به «ادعای دروغ» اشاره كرده اند كه باید گفت؛ چه كسانی به توصیه «جرج سوروس» و «جین شارپ» ادعای دروغ تقلب در انتخابات را مطرح كردند و با آن كه خود مسئولیت انجام چند انتخابات را داشتند و می دانستند تقلب در مقیاس میلیونی ناممكن است در این شیپور فریب دمیدند؟! و بعد از آن كه آب ها از آسیاب افتاد و عوامل اصلی به دستور گرفتن برای اشاعه این دروغ اعتراف كردند نیز حاضر به تكذیب ادعای دروغ خود نشدند؟
* جناب آقای هاشمی از غارت بیت المال گله كرده اند كه البته، نمونه هایی از آن قابل نفی نیست ولی این نمونه ها از سوی كسانی است كه اولا؛ برخی از آنان با فتنه گران همخوان و هم پیاله بوده اند و ثانیا؛ با غارت های كلان بیت المال در دوران سازندگی و اصلاحات قابل مقایسه نیست. اینجا یك سؤال از جناب آقای هاشمی در میان است؛ چند فقره از پرونده های كلان فساد اقتصادی و غارت بیت المال كه ماجرای آنها به دادگاه نیز كشیده شده و اسناد آن موجود است، در دوران ریاست جمهوری ایشان بوده است؟! و چند فقره نبوده است؟!
* درباره هزینه بیت المال برای جمع آوری آراء سخن گفته اند كه البته، برخی از تحركات این روزها قابل انكار نیست ولی جریانی كه در این راستا حركت می كند به شدت مورد اعتراض قرار گرفته و هم اكنون رسیدگی به صحت و سقم ماجرا در كمیسیون اصل 90 مجلس در جریان است. اما، مگر در همین جریان فتنه 88، پول های كلان غارت شده از مردم و مبالغ هنگفت و نجومی كمك های مالی ملك عبدالله پادشاه عربستان، پادشاه اردن و بسیاری از كشورهای اروپایی برای جمع آوری آراء مردم به نفع نامزد فتنه گران هزینه نشد؟ و حتی پس از فتنه نیز، مگر برای فلانی هفته ای 40 میلیون تومان پرداخت نمی شد. ولی همه دیدند كه نتیجه ای در پی نداشت. بنابراین باید با جناب آقای هاشمی همصدا شد كه «این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد»!
*جناب آقای هاشمی! سخن از رخنه بیگانگان نیست. پای «دروازه» در میان است و این دروازه را فتنه گران مورد حمایت شما به روی دشمنان اسلام و انقلاب و امام و مردم باز كرده بودند.
* جریان انحرافی ولایتفقیه را تئوری فرمایشی میداند
* جریان انحرافی همواره برای حضور خود در جامعه سازماندهی جدید انجام میدهد
* ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یك مغالطه است
وی ادامه داد: ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یك مغالطه است و این اظهارات به دلیل فاصله گرفتن آنها از اسلام فقاهتی است.
حجتالاسلام جمشیدی با بیان اینكه بر طبق روایات قطعی دین كسانی كه توقیت كرده و در واقع زمان ظهور را مشخص كنند دروغگو هستند، افزود: اهل بیت (ع) فرمودهاند كه اگر افرادی برای ظهور وقت تعیین كنند بدعتگزار بوده و باید آنها را به دروغگویی متهم كرد.
وی اظهار داشت: ادعای انتساب به اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت مهدی (عج) غیر از طرق شرعی كه معصومین (ع) برای عصر غیبت مشخص كردهاند و آن مراجعه به فقها است، انحراف محسوب میشود.
* باید به پیشانی مدعیان "ظهور صغری " اتهام دروغگویی مهر كرد
حجتالاسلام جمشیدی عنوان كرد: باید به پیشانی كسانی كه مدعی حضور در دوران ظهور صغری هستند مهر دروغگویی زد.
وی تصریح كرد: كسی كه ادعای مراوده با امام زمان (عج) دارد، همانگونه كه این امر در جریان انحرافی مكرر دیده شده و آنها ادعا میكنند خدمت امام مهدی (عج) رسیده و حضرت به آنها فرمایشاتی داشته است، بدعتگزار در دین بوده و بر اساس روایات باید متهم به دروغ و تكذیب شود لذا این افراد در روایات معصومین (ع) لعن شدهاند.
* مردم از مدعیان حضور در دوران " ظهور صغری " دوری كنند
مدیر حوزههای علمیه خواهران افزود: هر كس كه مدعی "ظهور صغری " و تعیین وقت برای ظهور باشد مردم باید از آنها دوری كنند چراكه ساحت مقدس مهدویت و اخبار مربوط به ایشان بسیار آسمانیتر از این است كه افراد جریان انحرافی كه دارای انحراف عملی هستند و با افرادی فاسد و مفسد رفت و آمد دارند، وارد این حوزه شوند.
*



به نوشته جمهوری اسلامی وی افزود: به دلیل برخی از باورهای غلط كه اخیراً در جامعه رایج شده است، مصرف شیشه در بین زنان افزایش یافته و سودجویان با دروغهایی درباره خواص لاغر كننده این مواد تمایل برخی از زنان ناآگاه را نسبت به مصرف آن افزایش دادهاند. رئیس پلیس مواد مخدر در گیلان با بیان اینكه مصرف شیشه موجب كم اشتهایی در افراد میشود، افزود: این مسئله موجب میشود تا در ابتدا این فرضیه ایجاد شود كه فرد مصرف كننده درحال لاغر شدن است درحالی كه این امر درست نیست و فرد به مرور زمان به دیگر مشكلات گرفتار میشود.
via آينده نيوز on 5/28/11
روزنامه كیهان در سرمقاله خود با عنوان«اتوبوس كه چپ نشده ! » به قلم حسین شریعتمداری نوشت:
*روز پنج شنبه- 5 خردادماه- آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت حماسه سازان جامعه پزشكی در دوران جنگ تحمیلی، با اشاره تلویحی به ماجرای اخیر و حركت دشمن پسند جریان انحرافی، سخنان به ظاهر مبهم و دوپهلو- و در مواردی صریح و بی پرده- داشته اند كه درباره آن با توجه به مواضع شناخته شده ایشان مخصوصا طی دو سال اخیر، گفتنی هایی هست؛
*آقای هاشمی رفسنجانی با تلویحی نزدیك به تصریح از جریان انحرافی نفوذ كرده در حلقه نزدیك به رئیس جمهور محترم یاد كرده و تلاش می كند حركت اخیر این جریان انحرافی را نشانه حقانیت مواضع دو سال گذشته خویش معرفی كند و حال آن كه مواضع و عملكرد جریان انحرافی به وضوح و بی كم و كاست با فتنه 88 همسو و هم جهت بوده است و آنچه این جریان نفوذی در پی آن بود- و شاید هنوز هم به خیال خام خود در پی آن باشد- فقط به عنوان بخشی از خیانت و جنایت بزرگ و فراموش نشدنی سران و حامیان آشكار و نهان فتنه 88 قابل ارزیابی است. بنابراین جناب آقای رفسنجانی كه طی 2 سال گذشته به گونه ای نه چندان پنهان و در مواردی كاملا آشكار از سران و عوامل فتنه حمایت كرده اند، نمی توانند و نباید جریان یاد شده را در تقابل با خود تلقی كنند چه رسد به این كه علیه این جریان موضع گرفته و به اقدام زشت و ناپسند آن اعتراض كنند! باید از آقای هاشمی رفسنجانی پرسید؛ كدامیك از مواضع پلشت جریان انحرافی را می توان آدرس داد كه فتنه گران - متاسفانه مورد حمایت شما- صدها برابر، زشت تر و مشمئز كننده تر از آن را مرتكب نشده باشند؟!
* تا آنجا كه به مسئولان عالی رتبه نظام و توده های عظیم مردم فداكار و اصولگرا مربوط است، بلافاصله بعد از مشاهده انحراف در جریان یاد شده، با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی و پیروی همیشگی از خط رهبری، در مقابل این انحراف قد علم كردند و زاویه گرفتگان از بستر اصلی و تعریف شده انقلاب را محكوم كرده و علیه آنها به مقابله برخاستند. آیا، همین یك فقره به تنهایی حكایت از آن ندارد كه نظام، مردم و مسئولان در صراط مستقیم اسلام و انقلاب گام برمی دارند؟ بنابراین اتفاق خاصی نیفتاده است كه حضرتعالی برای «هشدار» و توصیه و نصیحت درباره آن، احساس تكلیف كرده باشید !
*آقای هاشمی فرموده اند «آمار دروغ دادن، ادعای دروغ كردن، پول بیخودی مصرف كردن كه مردم می فهمند یك بازی است و بیت المال را به غارت بردن برای خرید چند رأی و امثال این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد».درباره این بخش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی اگرچه گفتنی های فراوانی است ولی تنها به چند مورد از آن بسنده می كنیم ؛الف: فرموده اند «آمار دروغ دادن» خب! چه كسی می تواند انبوه خدمات برجسته دولت نهم و دهم را انكار كند؟ ساخت ده ها سد، هزاران كیلومتر راه، صدها كارخانه و نیروگاه، موشك های دوربرد، زیردریایی، فرستادن ماهواره به فضا، پیشرفت های خیره كننده در عرصه های نانو تكنولوژی، سلول های بنیادین، رادیو ایزوتوپ ها، دستاوردهای هسته ای، برخورداری تقریبا تمامی روستاهای ایران از برق و گاز، رسیدگی به محرومان و مستضعفان و بركشیدن این اقشار از سطوح زیرین جامعه به بالاترین سطح ها و مسئولیت ها و... و... كه قابل انكار نیست و به قول شما «مردم می فهمند». باید از جناب هاشمی كه خود مسئولیت بالای اجرایی داشته اند و از مقوله كار و پیشرفت باخبرند پرسید چه كسی می تواند اینهمه خدمات را كه در پاره ای از موارد «بی نظیر» بوده است انكار كند و ارائه فهرست آن به مردم را «آمار دروغ»! تلقی كند؟!
* آقای هاشمی به «ادعای دروغ» اشاره كرده اند كه باید گفت؛ چه كسانی به توصیه «جرج سوروس» و «جین شارپ» ادعای دروغ تقلب در انتخابات را مطرح كردند و با آن كه خود مسئولیت انجام چند انتخابات را داشتند و می دانستند تقلب در مقیاس میلیونی ناممكن است در این شیپور فریب دمیدند؟! و بعد از آن كه آب ها از آسیاب افتاد و عوامل اصلی به دستور گرفتن برای اشاعه این دروغ اعتراف كردند نیز حاضر به تكذیب ادعای دروغ خود نشدند؟
* جناب آقای هاشمی از غارت بیت المال گله كرده اند كه البته، نمونه هایی از آن قابل نفی نیست ولی این نمونه ها از سوی كسانی است كه اولا؛ برخی از آنان با فتنه گران همخوان و هم پیاله بوده اند و ثانیا؛ با غارت های كلان بیت المال در دوران سازندگی و اصلاحات قابل مقایسه نیست. اینجا یك سؤال از جناب آقای هاشمی در میان است؛ چند فقره از پرونده های كلان فساد اقتصادی و غارت بیت المال كه ماجرای آنها به دادگاه نیز كشیده شده و اسناد آن موجود است، در دوران ریاست جمهوری ایشان بوده است؟! و چند فقره نبوده است؟!
* درباره هزینه بیت المال برای جمع آوری آراء سخن گفته اند كه البته، برخی از تحركات این روزها قابل انكار نیست ولی جریانی كه در این راستا حركت می كند به شدت مورد اعتراض قرار گرفته و هم اكنون رسیدگی به صحت و سقم ماجرا در كمیسیون اصل 90 مجلس در جریان است. اما، مگر در همین جریان فتنه 88، پول های كلان غارت شده از مردم و مبالغ هنگفت و نجومی كمك های مالی ملك عبدالله پادشاه عربستان، پادشاه اردن و بسیاری از كشورهای اروپایی برای جمع آوری آراء مردم به نفع نامزد فتنه گران هزینه نشد؟ و حتی پس از فتنه نیز، مگر برای فلانی هفته ای 40 میلیون تومان پرداخت نمی شد. ولی همه دیدند كه نتیجه ای در پی نداشت. بنابراین باید با جناب آقای هاشمی همصدا شد كه «این چیزها دیگر در مردم جواب نمی دهد»!
*جناب آقای هاشمی! سخن از رخنه بیگانگان نیست. پای «دروازه» در میان است و این دروازه را فتنه گران مورد حمایت شما به روی دشمنان اسلام و انقلاب و امام و مردم باز كرده بودند.
via آينده نيوز on 5/28/11
روزنامه خراسان نوشت :
شنیده شده دلیل اصلی بركناری میركاظمی وزیر نفت از سمت خود گزارشی بوده است كه وی از نحوه هزینه كرد مبالغ فروش اوراق مشاركت پارس جنوبی به یكی از مسئولان عالی نظام ارائه كرده است.
میركاظمی وزیر نفت چندی قبل به همراه دو وزیر دیگر ، توسط محمود احمدی نژاد بركنار شد .
شنیده شده دلیل اصلی بركناری میركاظمی وزیر نفت از سمت خود گزارشی بوده است كه وی از نحوه هزینه كرد مبالغ فروش اوراق مشاركت پارس جنوبی به یكی از مسئولان عالی نظام ارائه كرده است.
میركاظمی وزیر نفت چندی قبل به همراه دو وزیر دیگر ، توسط محمود احمدی نژاد بركنار شد .
via آينده نيوز on 5/28/11
* جریان انحرافی ولایتفقیه را تئوری فرمایشی میداند
* جریان انحرافی همواره برای حضور خود در جامعه سازماندهی جدید انجام میدهد
* ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یك مغالطه است
وی ادامه داد: ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یك مغالطه است و این اظهارات به دلیل فاصله گرفتن آنها از اسلام فقاهتی است.
حجتالاسلام جمشیدی با بیان اینكه بر طبق روایات قطعی دین كسانی كه توقیت كرده و در واقع زمان ظهور را مشخص كنند دروغگو هستند، افزود: اهل بیت (ع) فرمودهاند كه اگر افرادی برای ظهور وقت تعیین كنند بدعتگزار بوده و باید آنها را به دروغگویی متهم كرد.
وی اظهار داشت: ادعای انتساب به اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت مهدی (عج) غیر از طرق شرعی كه معصومین (ع) برای عصر غیبت مشخص كردهاند و آن مراجعه به فقها است، انحراف محسوب میشود.
* باید به پیشانی مدعیان "ظهور صغری " اتهام دروغگویی مهر كرد
حجتالاسلام جمشیدی عنوان كرد: باید به پیشانی كسانی كه مدعی حضور در دوران ظهور صغری هستند مهر دروغگویی زد.
وی تصریح كرد: كسی كه ادعای مراوده با امام زمان (عج) دارد، همانگونه كه این امر در جریان انحرافی مكرر دیده شده و آنها ادعا میكنند خدمت امام مهدی (عج) رسیده و حضرت به آنها فرمایشاتی داشته است، بدعتگزار در دین بوده و بر اساس روایات باید متهم به دروغ و تكذیب شود لذا این افراد در روایات معصومین (ع) لعن شدهاند.
* مردم از مدعیان حضور در دوران " ظهور صغری " دوری كنند
مدیر حوزههای علمیه خواهران افزود: هر كس كه مدعی "ظهور صغری " و تعیین وقت برای ظهور باشد مردم باید از آنها دوری كنند چراكه ساحت مقدس مهدویت و اخبار مربوط به ایشان بسیار آسمانیتر از این است كه افراد جریان انحرافی كه دارای انحراف عملی هستند و با افرادی فاسد و مفسد رفت و آمد دارند، وارد این حوزه شوند.
*
via آينده نيوز on 5/29/11
سید رمضان شجاعی كیاسری در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی قانون ماهواره ها در كمیسیون فرهنگی گفت: ماهواره فنآوری جدیدی است كه باید شكل و شیوه صحیح استفاده از آن را بررسی كنیم.
به گزارش مهر، وی با بیان این كه در كمیسیون فرهنگی راهكارهای صحیح استفاده از ماهواره بررسی می شود گفت: احتمال دارد برنامه های مفید این شبكه ها انتخاب و از طریق فرستنده و یا ماهواره كشورمان پخش شود.
نماینده مردم مازندران درخانه ملت اضافه كرد: ماهواره با وجود تمامی مضراتش، نكات مثبتی نیز دارد مانند برنامه های خبری، مستند ها، شبكه های علمی و پژوهشی وبرنامه های سرگرم كننده ای كه قابل پخش در شبكه های داخلی است.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا احتمال تغییر در قانون قبلی یا حذف مواردی از آن وجود دارد گفت: اصلاح قانون در دست بررسی است.
محمد حسن ملك، نماینده مردم سمنان وعضو دیگر كمیسیون فرهنگی نیز درباره جلسه بررسی قانون ماهواره ها به مهر گفت: همانطور كه می دانید خرید، فروش ونصب ماهواره غیر قانونی است كه در این جلسه با حضور وزیر كشور درباره نحوه اجرایی شدن این قانون و قانون عفاف و حجاب كه مصوبه شورای عالی فرهنگی است و مجری آن وزارت كشور است گفتگو می شود.
به گزارش مهر، وی با بیان این كه در كمیسیون فرهنگی راهكارهای صحیح استفاده از ماهواره بررسی می شود گفت: احتمال دارد برنامه های مفید این شبكه ها انتخاب و از طریق فرستنده و یا ماهواره كشورمان پخش شود.
نماینده مردم مازندران درخانه ملت اضافه كرد: ماهواره با وجود تمامی مضراتش، نكات مثبتی نیز دارد مانند برنامه های خبری، مستند ها، شبكه های علمی و پژوهشی وبرنامه های سرگرم كننده ای كه قابل پخش در شبكه های داخلی است.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا احتمال تغییر در قانون قبلی یا حذف مواردی از آن وجود دارد گفت: اصلاح قانون در دست بررسی است.
محمد حسن ملك، نماینده مردم سمنان وعضو دیگر كمیسیون فرهنگی نیز درباره جلسه بررسی قانون ماهواره ها به مهر گفت: همانطور كه می دانید خرید، فروش ونصب ماهواره غیر قانونی است كه در این جلسه با حضور وزیر كشور درباره نحوه اجرایی شدن این قانون و قانون عفاف و حجاب كه مصوبه شورای عالی فرهنگی است و مجری آن وزارت كشور است گفتگو می شود.
via digarban_rss by publisher1 on 5/28/11

نخستین رویارویی خیابانی حامیان علی خامنهای و محمود احمدینژاد در شیراز به وقوع پیوست.
به گزارش سایتهای محافظهکار٬ حامیان علی خامنهای در شیراز٬ روز شنبه (هفتم خرداد) در مخالفت با انتصاب سرپرست جدید استانداری٬ درب ساختمان استانداری را بسته و علیه تیم احمدینژاد شعار دادند.
این برای نخستینبار است که حامیان خامنهای و احمدینژاد پس از علنی شدن اختلافها میان رهبر جمهوری اسلامی و رئیس دولت دهم در خیابان مقابل یکدیگر قرار میگیرند.
حامیان خامنهای از صبح امروز با تجمع مقابل استانداری شیراز شعار «مرگ بر رحیممشایی» سر داده و دستنوشتههایی علیه تیم احمدینژاد با خود حمل میکردند.
«مشایی حیا کن٬ فارس را رها کن» ٬ «مرگ بر مشایی منحرف» و «مرگ بر رمال» از جمله شعارهایی بود که حامیان خامنهای علیه تیم احمدینژاد سر دادند.
هواداران خامنهای و احمدینژاد ماهها بود بر سر ادامه کار روحالله احمدزاده استاندار سابق شیراز اختلاف داشتند که عاقبت احمدزاده از مقام خود برکنار و به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.
پس از برکناری احمدزاده٬ عبدالله حسینی معاون عمرانی استاندار به عنوان سرپرست استانداری منصوب شد که مورد حمایت حامیان خامنهای در شیراز بود.

روز جمعه وزارت کشور در حکمی حسینی را برکنار و فرهاد سجادی را به عنوان سرپرست جدید استانداری معرفی کرد که این اقدام با خشم محافظهکاران منتقد دولت همراه شده است.
گزارش شده که اعتراضات در این استان شدت گرفته و قرار است دانشجویان بسیجی در مقابل درب استانداری فارس متحصن شوند.
حامیان خامنهای میگویند تیم احمدینژاد با تغییر تدریجی استاندارها٬ فرماندارها و بخشدارها تلاش میکند مقدمات تقلبی گسترده در انتخابات مجلس نهم را فراهم کند.
محافظهکاران در حالی نگران تقلب در انتخابات مجلس آینده از سوی دولت هستند که دولت دهم با تقلبی گسترده در انتخابات سال ۱۳۸۸ تشکیل شده است.
via digarban_rss by publisher1 on 5/28/11

نماینده مردم قم در مجلس اعلام کرد دولت محمود احمدینژاد اعتبارات سفر علی خامنهای به این شهر در بودجه سال ۹۰ را حذف کرده است.
به گزارش روز شنبه (هفتم خرداد) خبرگزاری مهر٬ علی بنایی گفته که دولت در بودجه امسال باید۳۹۰ میلیارد تومان برای اعتبارات سفر استانی علی خامنهای به قم اختصاص میداد که از این کار خودداری کرده است.
به گفته آقای بنایی در سفر سال گذشته خامنهای به قم٬ ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده که دولت از گنجاندن آن در بودجه امسال خودداری کرده است.
به گفته وی «آنچه مسلم است به علت عدم اختصاص بودجه سفر مقام معظم رهبری٬ در حق مردم قم اجحاف شده است.»
این برای نخستینبار است که یک نماینده مجلس از بیاعتنایی دولت به هزینههای سفر خامنهای به قم خبر میهد.
رهبر جمهوری اسلامی سال گذشته در سفری جنجال برانگیز به قم دست به مانوری سیاسی علیه منتقدان و مخالفانش زد و تلاش کرد در این سفر نظر بسیاری از مراجع تقلید را با تصمیمات خود همسو کند.
مقامهای دولتی تاکنون درباره اظهارات این نماینده مجلس واکنشی نشان ندادهاند.
رابطه احمدینژاد و خامنهای در یک ماه گذشته به سردی گرائیده و در پی آن حامیان دو طرف حملات و انتقادهای گستردهای علیه یکدیگر داشتهاند.
via DW-WORLD´s Persian Homepage on 5/27/11
هاشمی رفسنجانی مجدداَ دولت را به ارائه آمار دروغ و تلاش برای خرید رأی از طریق توزیع پول در میان مردم متهم کرده است. او میگوید که با گستردهشدن منابع خبررسانی مردم بیش از پیش آگاه شدهاند و تن به استبداد نمیدهند.
via VOA News: خبرها by on 5/28/11
اوضاع ایران و خاور میانه همچنان در کانون توجه روزنامه های انگلیسی زبان قرار دارد.
وال استریت جورنال به تلاش سعودی ها در مهار ایران در منطقه پرداخته و می نویسد ریاض در تماس با کشورهای اسلامی مثل پاکستان، مالزی، اندونزی و کشورهای آسیای میانه ضمن هشدار دادن درباره خطر نفوذ ایران درمیان اقلیت شیعه این کشورها از آنان خواستار حمایت در پیشبرد سیاست مهار جمهوری اسلامی شده است. وال استریت جورنال می افزاید این اقدام سعودی ها موجب این نگرانی در آمریکا شده که چنان تلاشی به جنگ فرقه ای در منطقه هم اکنون ناآرام خاورمیانه دامن بزند.
واشنگتن پست تلاش فزاینده نیروی دریايی اسرايیل در جلوگیری از ورود جنگ افزارهای ایرانی به نوار غزه را مورد بحث قرار داده و می نویسد درپی توقیف کشتی حامل موشکهای نصر ساخت ایران برای حماس در ۱۵ ماه مارس در آبهای مدیترانه توسط ناوگان اسرايیل، محاصره نوار غزه از جانب دریا شدیدتر شده و اکنون به گفته مقامهای اسرايیلی جمهوری اسلامی اسلحه برای گروه حماس را از بندرعباس به دوبی می فرستد و از آنجا از راه خلیج عدن به مصر فرستاد ه می شود و در یک روند پیچیده به یاری افراد قييله ها در صحرای سینا این سلاحها به داخل غزه قاچاق می شود.
واشنگتن تایمز وضعیت نابسامان اقتصادی سوریه را یکی از عامل های عمده ناآرامی های چندماهه اخیر این کشور دانسته و می نویسد درحالی که رژیم اسد با توسل به سرکوب، به قدرت چنگ انداخته است، جامعه پررونق تجار این کشور آینده خود را درمعرض تهدید می بیند. ضمن اینکه ناآرامی ها صنعت توریسم سوریه را نیز از رونق انداخته و رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وال استریت جورنال به تلاش سعودی ها در مهار ایران در منطقه پرداخته و می نویسد ریاض در تماس با کشورهای اسلامی مثل پاکستان، مالزی، اندونزی و کشورهای آسیای میانه ضمن هشدار دادن درباره خطر نفوذ ایران درمیان اقلیت شیعه این کشورها از آنان خواستار حمایت در پیشبرد سیاست مهار جمهوری اسلامی شده است. وال استریت جورنال می افزاید این اقدام سعودی ها موجب این نگرانی در آمریکا شده که چنان تلاشی به جنگ فرقه ای در منطقه هم اکنون ناآرام خاورمیانه دامن بزند.
واشنگتن پست تلاش فزاینده نیروی دریايی اسرايیل در جلوگیری از ورود جنگ افزارهای ایرانی به نوار غزه را مورد بحث قرار داده و می نویسد درپی توقیف کشتی حامل موشکهای نصر ساخت ایران برای حماس در ۱۵ ماه مارس در آبهای مدیترانه توسط ناوگان اسرايیل، محاصره نوار غزه از جانب دریا شدیدتر شده و اکنون به گفته مقامهای اسرايیلی جمهوری اسلامی اسلحه برای گروه حماس را از بندرعباس به دوبی می فرستد و از آنجا از راه خلیج عدن به مصر فرستاد ه می شود و در یک روند پیچیده به یاری افراد قييله ها در صحرای سینا این سلاحها به داخل غزه قاچاق می شود.
واشنگتن تایمز وضعیت نابسامان اقتصادی سوریه را یکی از عامل های عمده ناآرامی های چندماهه اخیر این کشور دانسته و می نویسد درحالی که رژیم اسد با توسل به سرکوب، به قدرت چنگ انداخته است، جامعه پررونق تجار این کشور آینده خود را درمعرض تهدید می بیند. ضمن اینکه ناآرامی ها صنعت توریسم سوریه را نیز از رونق انداخته و رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
via سایت خبری - تحلیلی مشرق on 5/28/11
برکناری سرپرست استانداری فارس فقط پس از گذشت 4 روز از انتصاب، و مقدمه چینی استقرار مجدد تیم مشایی در این استان، اعتراض مردم را برانگیخته، تا جایی که بر درب استانداری فقل زده اند که نمی گذاریم دوباره جریان انحرافی در این استان حاکم شود ...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر