via DW-WORLD´s Persian Homepage on 5/28/11
"واشنگتن پست" میگوید، ایران با گسیل مربیان و تجهیزات نظامی و رایانهای به دولت سوریه در سرکوب مخالفان کمک کرده است. به گفته این روزنامه، از طریق تجهیزات رایانهای ایران صدها تن از مخالفان سوری شناسایی و دستگیر شدهاند.
via بولتن نیوز by info@bultannews.com on 5/31/11
اخیرا به نمایندگان کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی و بن خرید لباس داده شده که البته مسئله مهمی نیست و همه سازمان ها و نهادها می دهند.
via سايت خبري تحيلي شفاف by info@shafaf.ir on 5/31/11
مسائلی از این دست روند بررسی واژه جایگزین را برای «پلیس» طولانی کرد تا اینکه روز گذشته غلامعلی حداد عادل به حرف و حدیثها در این باره پایان داد.
via خبر گزاری آزاد by Khabar Gozarye Azad on 5/23/11
چروك هاي خط اخم و پيشاني و دور چشم توسط بوتاكس از بين رفته و تزريق چربي در گونهها و صورت مشهوده و بيني با ظرافتي خاص دستكاري شده.
بوتاكس ، تزريق مقدار كمي از اين ماده به طور مستقيم در ماهيچه، فعاليت ماهيچه را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود ميآيد، از بين ميبرد. درنتيجه صورت جوانتر، صافتر و شادابتر به نظر ميرسد.

قبل از تزريق

بعد از تزريق

via روزنامه تهران امروز | شماره 628 on 5/30/11
دستور مشايي براي اعطاي نمايندگي سيگار به العقيلي افشا شد
via RSS on 5/31/11
در واکنش به ادعای دادستان تهران مبنی بر “تقاضای عفو توسط محمد نوری زاد و متعاقبا آزادی وی”، این نویسنده و مستندساز حامی جنبش سبز، ادعای مذکور را رد کرده و خاطرنشان ساخته است “من محمد نوری زاد، تقاضای عفو نکرده و نخواهم کرد، چرا که خطایی مرتکب نشده ام.”
به گزارش سایت رسمی «محمد نوری زاد»، این فعال هنری و زندانی سیاسی که اخیرا آزاد شده، در واکنش به ادعاهای عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، همچنین متذکر این نکته شده است که “من، بنا به اخباری که در داخل زندان به من داده اند، آزاد شده ام و نه این که به مرخصی آمده باشم. چرا که اگر به من می گفتند: بیا و به مرخصی برو، من هرگز اعتصابم را برای چند روز مرخصی نمی شکستم و از تعقیب خواسته های مصرانه ام دست نمی کشیدم.”
گفتنی است دادستان تهران روز یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه و دادسرای انقلاب در جمع خبرنگاران درباره مرخصی محمد نوری زاد و همچنین نامه ای از سوی وی به رهبری گفته بود که نوری زاد درخواست عفو کرده است. وی همچنین مدعی شده بود “این شخص نامهای را به رهبری نوشته است. مفاد این نامه خوب بود. در کنار ذکر این مطالب، مسائلی را نیز محرمانه بیان کرد. به این فرد مرخصی داده شده و در حال حاضر در حال سپری کردن دوران مرخصی است.”
محمد نوری زاد بعد از انتشار این سخنان در وب سایت خود توضیحاتی ارائه کرده که به شرح زیر است:
درخبرها، به طور تلویحی از تقاضای عفو من سخن به میان آمده بود. چگونه؟
خبرنگار زیرک و هماهنگ، از جناب دادستان تهران می پرسد: درباره ی نامه ی محمدنوری زاد که در آن از مقام معظم رهبری تقاضای عفو کرده توضیح بدهید. و دادستان تهران در پاسخ، به نامه ی محرمانه ی من به رهبری، که از نگاه او “خوب” بوده اشاره می کند و می فرماید: “نوری زاد به مرخصی آمده است”.
یک، این که من هرگز در آن نامه ی “خوب” تقاضای عفو نکرده ام. عفو را کسی تقاضا می کند که خطایی مرتکب شده باشد. من که خطایی جز خیرخواهی نداشته ام. پس چرا باید تقاضای عفو کنم؟ آنهم درست درشرایطی که چهل وپنج روز پایانی زندانم را در اعتصاب خشک و تر بسر می برده ام ؟ و سخت نسبت به ضرب و شتم خودم و توهین ها و ناسزاهای بازجویان اعتراض داشته ام؟
و دو این که : من به مرخصی نیامده ام . بلکه “آزاد” شده ام . خبرآزادی مرا، پاسداری در داخل سلول به من گفت . این پاسدار که از صاحب نامان سازمان اطلاعات سپاه است ، یا به من دروغ گفته ، یا راست . که من راست بودن این خبر را از او باور دارم . چرا که او هفت سال از دوره ی جوانی اش را در اسارت بوده و من درمدتی که با او در زندان مرتبط بودم، از او جز انصاف و صدق ندیدم.
باورم براین است که : سیستم قضایی ما، بعد از سبک سنگین کردن بلایی که برسر عدالت آورده ، شرمسارانه به این نتیجه رسیده است که : درباره ی من و خیلی های دیگر جز به جفا دست نبرده است. من اطمینان دارم چندی بعد، زندانیان سیاسی ما، یک به یک، آزاد خواهند شد.
من نسخه ی دوم آن نامه ی “خوب” و محرمانه را دراختیار دارم که فعلا از انتشار آن پرهیز می کنم.
آقای دادستان اما خوب به یاد دارند که یک هفته قبل از آزادی ام ، درهمان دادسرای داخل اوین ، بعد از آنکه من متعمدانه به ملاقات خانواده ام نرفتم ، وی مرا به شکستن اعتصابم ترغیب کرد.
به ایشان گفتم: من یک نویسنده و منتقدم و هرچه راکه صلاح بدانم خواهم نوشت. مرا زده اند و به من فحش ناموسی داده اند و من تا هر کجا که بتوانم نسبت به این بی عدالتی ها اعتراض خواهم کرد.
به وی این را نیز گفتم: اگر شما و رییس قوه ی قضاییه، و قاضی ای که به راحتی آب خوردن حکم زندان و حبس صادر می کند، یک روز، بله یک روز، طعم زندان انفرادی را می چشیدید، بلافاصله همان یک روز را معادل صد روز زندان محاسبه می کردید.
وگفتم: چرا باید روزهای انفرادی و ناعادلانه ی یک زندانی که بسیار تلخ و سخت و پراز آسیب است ، تنها و تنها معادل یک روز محاسبه شود؟
وگفتم: این، ظلم است و شما چه بخواهید و نخواهید امضایتان پای این ظلم ثبت است.
درهمان نامه ی محرمانه و “خوب”، من به رهبری گفته ام که پادشاهان و حاکمان در دوره های دور ، یا خودشان در لباس مبدل به زوایای پنهان کشورشان سرمی زدند، یا یکی از بستگان و امنای خود را به دستگاههای فاسد و تحت امرشان نفوذ می دادند تا از روند مناسبات جاری کشورشان خبر بگیرند. درادامه آورده ام: اکنون من _ محمد نوری زاد _ امین شما، شما را از مفاسد دستگاه قضایی و زندان اوین مطلع می کنم.
و باز در همان نامه به حضرت ایشان گفته ام: شما مثل جناب نوح که با اصرار از پسر خطاکارش می خواست سوار کشتی شود، بیایید و دست این جوانان و زندانیان این روزهای کشورمان را بگیرید و به کشتی نظام سوار کنید.
پس من خبر تنظیم شده ی دادستانی و خبرگزاری ها را به این شکل اصلاح می کنم:
یک : من محمد نوری زاد، تقاضای عفو نکرده و نخواهم کرد، چرا که خطایی مرتکب نشده ام.
دو : من، بنا به اخباری که در داخل زندان به من داده اند، “آزاد” شده ام و نه این که به مرخصی آمده باشم. چرا که اگر به من می گفتند: بیا و به مرخصی برو، من هرگز اعتصابم را برای چند روز مرخصی نمی شکستم و از تعقیب خواسته های مصرانه ام دست نمی کشیدم.
به امید روزی که به همین زودی ها، شاهد آزادی، و نه به مرخصی آمدن زندانیان سیاسی خود باشیم.
سحام نیوز

به گزارش سایت رسمی «محمد نوری زاد»، این فعال هنری و زندانی سیاسی که اخیرا آزاد شده، در واکنش به ادعاهای عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، همچنین متذکر این نکته شده است که “من، بنا به اخباری که در داخل زندان به من داده اند، آزاد شده ام و نه این که به مرخصی آمده باشم. چرا که اگر به من می گفتند: بیا و به مرخصی برو، من هرگز اعتصابم را برای چند روز مرخصی نمی شکستم و از تعقیب خواسته های مصرانه ام دست نمی کشیدم.”
گفتنی است دادستان تهران روز یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادگاه و دادسرای انقلاب در جمع خبرنگاران درباره مرخصی محمد نوری زاد و همچنین نامه ای از سوی وی به رهبری گفته بود که نوری زاد درخواست عفو کرده است. وی همچنین مدعی شده بود “این شخص نامهای را به رهبری نوشته است. مفاد این نامه خوب بود. در کنار ذکر این مطالب، مسائلی را نیز محرمانه بیان کرد. به این فرد مرخصی داده شده و در حال حاضر در حال سپری کردن دوران مرخصی است.”
محمد نوری زاد بعد از انتشار این سخنان در وب سایت خود توضیحاتی ارائه کرده که به شرح زیر است:
درخبرها، به طور تلویحی از تقاضای عفو من سخن به میان آمده بود. چگونه؟
خبرنگار زیرک و هماهنگ، از جناب دادستان تهران می پرسد: درباره ی نامه ی محمدنوری زاد که در آن از مقام معظم رهبری تقاضای عفو کرده توضیح بدهید. و دادستان تهران در پاسخ، به نامه ی محرمانه ی من به رهبری، که از نگاه او “خوب” بوده اشاره می کند و می فرماید: “نوری زاد به مرخصی آمده است”.
یک، این که من هرگز در آن نامه ی “خوب” تقاضای عفو نکرده ام. عفو را کسی تقاضا می کند که خطایی مرتکب شده باشد. من که خطایی جز خیرخواهی نداشته ام. پس چرا باید تقاضای عفو کنم؟ آنهم درست درشرایطی که چهل وپنج روز پایانی زندانم را در اعتصاب خشک و تر بسر می برده ام ؟ و سخت نسبت به ضرب و شتم خودم و توهین ها و ناسزاهای بازجویان اعتراض داشته ام؟
و دو این که : من به مرخصی نیامده ام . بلکه “آزاد” شده ام . خبرآزادی مرا، پاسداری در داخل سلول به من گفت . این پاسدار که از صاحب نامان سازمان اطلاعات سپاه است ، یا به من دروغ گفته ، یا راست . که من راست بودن این خبر را از او باور دارم . چرا که او هفت سال از دوره ی جوانی اش را در اسارت بوده و من درمدتی که با او در زندان مرتبط بودم، از او جز انصاف و صدق ندیدم.
باورم براین است که : سیستم قضایی ما، بعد از سبک سنگین کردن بلایی که برسر عدالت آورده ، شرمسارانه به این نتیجه رسیده است که : درباره ی من و خیلی های دیگر جز به جفا دست نبرده است. من اطمینان دارم چندی بعد، زندانیان سیاسی ما، یک به یک، آزاد خواهند شد.
من نسخه ی دوم آن نامه ی “خوب” و محرمانه را دراختیار دارم که فعلا از انتشار آن پرهیز می کنم.
آقای دادستان اما خوب به یاد دارند که یک هفته قبل از آزادی ام ، درهمان دادسرای داخل اوین ، بعد از آنکه من متعمدانه به ملاقات خانواده ام نرفتم ، وی مرا به شکستن اعتصابم ترغیب کرد.
به ایشان گفتم: من یک نویسنده و منتقدم و هرچه راکه صلاح بدانم خواهم نوشت. مرا زده اند و به من فحش ناموسی داده اند و من تا هر کجا که بتوانم نسبت به این بی عدالتی ها اعتراض خواهم کرد.
به وی این را نیز گفتم: اگر شما و رییس قوه ی قضاییه، و قاضی ای که به راحتی آب خوردن حکم زندان و حبس صادر می کند، یک روز، بله یک روز، طعم زندان انفرادی را می چشیدید، بلافاصله همان یک روز را معادل صد روز زندان محاسبه می کردید.
وگفتم: چرا باید روزهای انفرادی و ناعادلانه ی یک زندانی که بسیار تلخ و سخت و پراز آسیب است ، تنها و تنها معادل یک روز محاسبه شود؟
وگفتم: این، ظلم است و شما چه بخواهید و نخواهید امضایتان پای این ظلم ثبت است.
درهمان نامه ی محرمانه و “خوب”، من به رهبری گفته ام که پادشاهان و حاکمان در دوره های دور ، یا خودشان در لباس مبدل به زوایای پنهان کشورشان سرمی زدند، یا یکی از بستگان و امنای خود را به دستگاههای فاسد و تحت امرشان نفوذ می دادند تا از روند مناسبات جاری کشورشان خبر بگیرند. درادامه آورده ام: اکنون من _ محمد نوری زاد _ امین شما، شما را از مفاسد دستگاه قضایی و زندان اوین مطلع می کنم.
و باز در همان نامه به حضرت ایشان گفته ام: شما مثل جناب نوح که با اصرار از پسر خطاکارش می خواست سوار کشتی شود، بیایید و دست این جوانان و زندانیان این روزهای کشورمان را بگیرید و به کشتی نظام سوار کنید.
پس من خبر تنظیم شده ی دادستانی و خبرگزاری ها را به این شکل اصلاح می کنم:
یک : من محمد نوری زاد، تقاضای عفو نکرده و نخواهم کرد، چرا که خطایی مرتکب نشده ام.
دو : من، بنا به اخباری که در داخل زندان به من داده اند، “آزاد” شده ام و نه این که به مرخصی آمده باشم. چرا که اگر به من می گفتند: بیا و به مرخصی برو، من هرگز اعتصابم را برای چند روز مرخصی نمی شکستم و از تعقیب خواسته های مصرانه ام دست نمی کشیدم.
به امید روزی که به همین زودی ها، شاهد آزادی، و نه به مرخصی آمدن زندانیان سیاسی خود باشیم.
سحام نیوز
via Tabnak.IR | تابناك by info@tabnak.ir on 5/31/11
اما او در نشستی با خبرنگاران برنامه کاری اش در سالهای آینده را فاش کرد . او پس از پایان قرارداد با بارسا می خواهد مدتی استراحت کند وپس از آن راهی قطر خواهد شد تا مربی گری تیم ملی این کشور را برعهده بگیرد .
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/30/11
امروزه بر اساس نظر تمامی کارشناسان، چین در حال قبضه کردن بازار کشورهای مختلف چه اروپایی، آمریکایی و آسیایی است و با توجه به نیروی کار ارزان، تولید انبوه کالا و استفاده ازتکنولوِِژی، تبدیل به مرکز تولید کالا در دنیا شده و اکثریت کشورها میزبان این کالاها شده اند و قادر به رقابت با آنها نیستند.
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/30/11
داشتن ماهواره جرم است و اگر تجيهزات دريافت از ماهواره به صورت آشكارا مشاهده شود و به نوعي جرم آشكار باشد، نيروي انتظامي ميتواند با آن برخورد كند.
via FardaNews by info@fardanews.com on 5/31/11
به علت اجازه ورود ندادن به هواپیمای حامل مرکل، خلبان آلمانی مجبور به تغییر مسیر و انتخاب حریم هوایی ترکیه شد.
via افکارنيوز - آخرين عناوين on 5/31/11
via آينده نيوز on 5/30/11
علاوه بر رطوبت كه تخت جمشید را در معرض خطر جدی قرار داده گلسنگها نیز در تخت جمشید روند رو به رشدی داشته اند و در این بین نقش آلوده كننده های هوا نیز در فساد تدریجی و اضمحلال سنگهای تاریخی تخت جمشید چشمگیر است.
به گزارش مهر، تخت جمشید طی مدت اخیر در برابر خطرات و تهدیدهای مختلفی قرار گرفته كه شامل برخی مرمتهای غیر اصولی، نفوذ رطوبت در عمق سنگها و... بوده كه هریك در بخشهای مختلف صدماتی را بر پیكره این مجموعه تاریخی ارزشمند وارد كرده است.
به غیر از رطوبت عوامل دیگری نیز در امضحلال سنگهای تاریخی تخت جمشید تاثیر گذارند كه از آن جمله می توان به رشد فاجعه بار گلسنگها و یا نقش آلوده كننده های هوا نیز اشاره كرد.
یك فعال میراث فرهنگی در این خصوص به مهر گفت: تخلخل و نفوذ پذیری را شاید بتوان یكی از مهمترین خواص فیزیكی موثر بر زوال و پوسیدگی سنگها دانست زیرا وجود این مشخصه ها به همراه افزایش امكان دسترسی به بخشهای داخلی سنگ ، زمینه تخریب آن را بوسیله هر یك از سه حالت آب (جامد ، مایع ، گاز ) مهیا می كند.

این فعال میراث فرهنگی بیان كرد: آلودگی هوا می تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی سنگ و فرسودگی آثار تاریخی و اشیای موزه ای داشته باشد ضمن اینكه افزایش سرعت فرسایش سطح سنگ در دهه های اخیر حاكی از افزایش زیاد آلودگی هواست.

این محقق عنوان كرد: آلودگی هوا به عنوان كاتالیزور یا تسریع كننده در انجام واكنشهای شیمیایی مختلف، باعث فرسودگی سریع و زیاد ماده ، پوسته پوسته شدن و تورق و جدا شدن كریستالها و تركیبات سنگ از یكدیگر و در نهایت طولانی و عمیق تر شدن رگه های كوچك سنگ می شوند.

این فعال میراث فرهنگی تصریح كرد: آلودگی هوا به دو صورت خشك و تر ته نشین می شوند و معمولا وقتی آلودگی به صورت فاز گازی به سطح سنگ رسیده و در رطوبتی كه از قبل در سنگ وجود دارد حل می شود البته دی اكسید گوگرد تا مسافت حدود 30 كیلومتر نسبت به منشا تولید آن ته نشین می شود و این عمل را ته نشین خشك می نامند.

این محقق عنوان كرد: مهمترین آلوده كننده های شیمیایی مخرب در سنگهای تاریخی در دو حالت ، طبیعی و مصنوعی وجود دارند كه عبارتند از دی اكسید كربن كه به صورت طبیعی در جو وجود دارد و تولید مقداری اسید می كند و باعث حلالیت كلسیت سنگ آهك شده و فساد تدریجی را باعث می شود، دی اكسید گوگرد كه مهمترین آلوده كننده در تخریب سنگ است كه از احتراق مواد گوگرد دار تولید می شود، اسید سولفور رقیق تولید شده با اكسیژن تركیب شده و اسید سولفوریك تشكیل میدهد این اسید بر روی سطح سنگ (كربنات كلسیم ) رسوب كرده و سطح سنگ به سولفات كلسیم تبدیل می شود و سولفات كلسیم با جذب آب بصورت گچ معدنی متبلور می شود.

این فعال میراث فرهنگی با اشاره به اینكه آثار تاریخی در پی عوامل مختلفی دچار تخریب شدید می شوند، به برخی از این عوامل اشاره كرد و گفت: اكسید ازت در جو به صورت فراوانی وجود دارد و بسیار پایداراست ومواد ذره ای جامد در هوا نیز باعث تشكیل لایه سختی بر سنگ شده و اكسیداسیون را سریعتر می كنند كه حاصل صنعت، كشاورزی و ترافیك شهرهاست.
وی ازدرجه حرارت بالا و ترك خوردگی به عنوان عامل دیگری یاد كرد و گفت: این عامل به وفور در آثار سنگیتاریخی تخت جمشید دیده می شود و راه نفوذ مواد آلاینده را به داخل سنگ راحت تر كرده ضمن اینكه حمله سولفاتها از طریق هوا را نیز می توان به عنوان عامل دیگر در نظر گرفته شود زیرا این مواد در هنگام كارهای تولیدی پالایشگاهی تحت عنوان مواد جانبی تولید می شوند.

وی به اسید سولفوریك و بارانهای اسیدی نیز اشاره كرد و گفت: واكنش شیمیایی حاصل سولفات كلسیم تولید می كند كه به دلیل محلول بودن به راحتی توسط آب شسته می شود و نتیجه عمل انجام شده لایه سفید رنگی است كه بر سطح سنگ ایجاد و مقاومت سطح سنگ را كاهش می دهد.
این فعال میراث فرهنگی گفت: شستشوی بی رویه آثار تاریخی با آب چاه یا شرب نیز موضوع دیگری است، در آثار تاریخی تخت جمشید این كار بارها بر پلكان شرقی آپادانا اتفاق افتاده است، این عمل باعث بوجود آمدن كریستال گچ در سطح سنگ شده و با سیمانهای موجود مربوط به مرمتهای پیشین واكنش شدیدی نشان می دهد و خمیر بسیار نرمیتولید می كند. این عمل در زمانی بسیار شدیدتر اتفاق می افتد كه بنا از یك طرف در مجاورت رطوبت و از طرف دیگر در هوای آزاد قرار داشته باشد. بر اثر بی اطلاعی یا ندانستن چنین شرایطی افرادی، موقعیت لازم برای تخریب اثر را بوجود می آورند.

این محقق به نشست بخار و گازها از دودكش های كارخانه های صنعتی منطقه اشاره كرد و افزود: این عمل كه بعضیمواقع تمام دشت شهرستان مرودشت بخصوص آثار تاریخی تخت جمشی را در بر می گیرد باعث تسریع در روند تخریب آثار تاریخی می شود .
وی در ادامه سخنان خود عنوان كرد: مشكل اساسی و بزرگ محوطه تاریخی بالای صفه تخت جمشید نداشتن سطحی هموار جهت دفع ریزش آب باران است به بطوری كه در كوچكترین بارش شاهد بوجود آمدن حوضچه های متعددی در بیشتر قسمتهای بنا هستیم و در تمام طول سال دیواره های داخلی آبروهای تخت جمشید دارای رطوبت خاصی است كه این رطوبت از نفوذ آب باران در سطوح مختلف بنا بوجود می آید.
وی متذكر شد: سنگ بخاطر دارا بودن حالت مویینگی آب را در خود می كشد و بعد از مدتی بر اثر تغییر عوامل جوی این رطوبت را جهت دفع كردن به لایه سطحی خود هدایت می كند و متاسفانه آب املاح مثل نمك و مواد دیگر را با خود به سطح سنگ می آورد كه نشست نمك در سطح سنگ در بیشتر جاهایی كه از سیمان برای مرمت استفاده شده بخوبی نمایان است و یا در سطوح دیگری چون بخش جنوبی پلكان شرقی آپادانا و پلكان شمالی كاخ سه دروازه این آثار بخوبی مشهود است.
این فعال میراث فرهنگی اظهار داشت: دیواره اصلی غربی صفه تخت جمشید در تمام طول سال نمایانگر رطوبت بحث شده است به طوری كه در بعضی قسمتها رطوبت بیرون رانده شده همیشه مشخص است و متاسفانه بیشترین عامل تخریب سنگهای تاریخی را وجود رطوبت در آثار باعث می شود و اگر نشود راهكاری برای از بین بردن این رطوبت ایجاد كرد حداقل می توان با بكار بستن مواردی از این رطوبت ویرانگر كاست.
وی تصریح كرد: سایر عوامل موثر بر روند فرسایش سنگ، تغییر و دگرگونی و زوال آن ، ممكن است در اثر برخی حوادث ویرانگر طبیعی ، همچنین روش های نامناسب نگهداری آثار، مرمت های ناقص یا غیر كارشناسی ، درمان ها و روش های حفاظتی نامناسب و... باشد كه هر یك از عوامل یاد شده می تواند بر روی نرخ فرسایش سنگهای تاریخی تخت جمشید و دیگر آثار سنگی كشورمان تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی با اشاره به عوامل مهم دیگر در تخریب و فرسایش سنگهای تخت جمشید نیز گفت: روند رشد بی رویه گلسنگها و جلبكها با گونه های مختلف در پهنه صفه تخت جمشید كه در چند سال اخیر این گیاهان بیشترین قسمتهای آثار سنگی را در بر گرفته اند نیز روند فرسودگی سنگ های دوهزار و اندی ساله تخت جمشید شده اند را شدید تر می كند.
این محقق حوزه میراث فرهنگی بیان كرد: یكی از عوامل رشد این گلسنگها آلاینده های جوی و دیگر رطوبت زیاد این بناست به صورتی كه می گویند هر كجا گلسنگی وجود دارد بدان در آن بنا رطوبت بی امان در حال تخریب آثار است. وی خاطرنشان كرد: در حدود پنج سال قبل فقط قسمتهای انگشت شماری از بخشهای مختلف تخت جمشید رشد گلسنگ را مشاهده می كردیم اما هم اكنون در جای جای بنای عظیم تخت جمشید روند رشد بی رویه گلسنگ بخوبی نمایان است.
این فعال میراث فرهنگی اضافه كرد: مهمترین دلیل رشد و نمو این گونه گلسنگها در بیشتر بخشهای آثار تاریخی تخت جمشید حفاظت غیر اصولی یا بی تفاوتی در امر حفاظتی است و متاسفانه روند حفاظت و مرمت اصولی آثار سنگی تخت جمشید به كلی از بین رفته یا سمت و سوی این امر تغییر یافته است.
به گزارش مهر، تخت جمشید طی مدت اخیر در برابر خطرات و تهدیدهای مختلفی قرار گرفته كه شامل برخی مرمتهای غیر اصولی، نفوذ رطوبت در عمق سنگها و... بوده كه هریك در بخشهای مختلف صدماتی را بر پیكره این مجموعه تاریخی ارزشمند وارد كرده است.
به غیر از رطوبت عوامل دیگری نیز در امضحلال سنگهای تاریخی تخت جمشید تاثیر گذارند كه از آن جمله می توان به رشد فاجعه بار گلسنگها و یا نقش آلوده كننده های هوا نیز اشاره كرد.
یك فعال میراث فرهنگی در این خصوص به مهر گفت: تخلخل و نفوذ پذیری را شاید بتوان یكی از مهمترین خواص فیزیكی موثر بر زوال و پوسیدگی سنگها دانست زیرا وجود این مشخصه ها به همراه افزایش امكان دسترسی به بخشهای داخلی سنگ ، زمینه تخریب آن را بوسیله هر یك از سه حالت آب (جامد ، مایع ، گاز ) مهیا می كند.

تخلخل بیش از حد سطوح نقش شیر كه بر اثر عوامل مختلف ایجاد شده و روند این نقش
وی ادامه داد: نكته دیگر اینكه در سنگهای رسوبی كه ساخت و كاربرد آنها در بنا یا آثار در خلاف جهت لایه بندی سنگ باشد، به دلیل سهولت نفوذ رطوبت و آب باران، متحمل آسیب بیشتری نسبت به سنگهایی دیگر می شوند كه هم جهت با لایه بندیشان بكار برده شده اند. وجود لایه بندی، درز و شكاف و ریز تركها ، سنگ را به قطعات كوچكتر تقسیم می كند و سطح تماس آن را با عوامل مخرب بیشتر می گرداند.این فعال میراث فرهنگی بیان كرد: آلودگی هوا می تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی سنگ و فرسودگی آثار تاریخی و اشیای موزه ای داشته باشد ضمن اینكه افزایش سرعت فرسایش سطح سنگ در دهه های اخیر حاكی از افزایش زیاد آلودگی هواست.

تاثیرات آلاینده های جوی و بارانهای اسیدی بر دیواره جرزها و كتیبه ها
وی ادامه داد: سنگهایی چون مرمر، سنگ آهك و ماسه سنگ كه حاوی كلسیت هستند، بیشترین آسیب را در اثر بارش بارانهای اسیدی در هوای آلوده متحمل می شوند و تركیبات طبیعی و مصنوعی موجود در آلودگی هوا كه بیشترین سهم را در فرسودگی سنگ دارند و به رشد گلسنگها به طور فاجعه باری كمك می كنند شامل دی اكسید كربن، اكسیدهای گوگرد، اكسیدهای نیتروژن، مواد ذره ای، تركیبات آمونیاكی، اوزون، اسید فلوئوریدریك و اسید كلریدریك است و سه تركیب اول كه قابل حل شدن در آب هستند با سنگ های آهكی واكنش سریع نشان داده و آسیب پذیری سنگ را دو چندان می كنند.این محقق عنوان كرد: آلودگی هوا به عنوان كاتالیزور یا تسریع كننده در انجام واكنشهای شیمیایی مختلف، باعث فرسودگی سریع و زیاد ماده ، پوسته پوسته شدن و تورق و جدا شدن كریستالها و تركیبات سنگ از یكدیگر و در نهایت طولانی و عمیق تر شدن رگه های كوچك سنگ می شوند.

تاثیرات مواد آلاینده جوی روی كتیبه های آثار ثبت جهانی تخت جمشید
وی خاطرنشان كرد: ذرات آلاینده موجب كثیفی و ایجاد لكه بر روی سطوح سنگ می شوند و از آنجائیكه ذرات حاوی اكسیدهای فلزی هستند نقش كاتالسزور را داشته و لایه سخت خشكی تشكیل می دهند، از طرفی در هوای آلوده روی سطوح سنگهای آهكی به دلیل موقعیت خاص كه كمتر با آب باران شسته می شوند قشر غیر قابل نفوذ سختی از دوده و گرد و خاك تشكیل می شود كه دارای مقدار زیادی گچ است كه این لایه بد نما اولین قدم تخریب و فساد تدریجی سنگ است.این فعال میراث فرهنگی تصریح كرد: آلودگی هوا به دو صورت خشك و تر ته نشین می شوند و معمولا وقتی آلودگی به صورت فاز گازی به سطح سنگ رسیده و در رطوبتی كه از قبل در سنگ وجود دارد حل می شود البته دی اكسید گوگرد تا مسافت حدود 30 كیلومتر نسبت به منشا تولید آن ته نشین می شود و این عمل را ته نشین خشك می نامند.

تعمیر یا مرمت كتیبه با سیمان كه باعث تسریع روند اضمحلال كتیبه می شود
وی ادامه داد: اما ته نشین تر زمانی صورت می گیرد كه آلاینده ها در هوا به صورت رطوبت وجود داشته باشند یا با ابرهای باران زا به محل آثار تاریخی برسند و می توانند بر روی مناطقی كه دهها كیلومتر از منشا فاصله دارند تاثیر بگذارند. به هر حال این دو حالت باعث فرسودگی و فساد تدریجی سطوح سنگ های تاریخی می شوند و هر چه تخلخل سطوح بیشتر باشددرصد تخریب بیشتر خواهد بود .این محقق عنوان كرد: مهمترین آلوده كننده های شیمیایی مخرب در سنگهای تاریخی در دو حالت ، طبیعی و مصنوعی وجود دارند كه عبارتند از دی اكسید كربن كه به صورت طبیعی در جو وجود دارد و تولید مقداری اسید می كند و باعث حلالیت كلسیت سنگ آهك شده و فساد تدریجی را باعث می شود، دی اكسید گوگرد كه مهمترین آلوده كننده در تخریب سنگ است كه از احتراق مواد گوگرد دار تولید می شود، اسید سولفور رقیق تولید شده با اكسیژن تركیب شده و اسید سولفوریك تشكیل میدهد این اسید بر روی سطح سنگ (كربنات كلسیم ) رسوب كرده و سطح سنگ به سولفات كلسیم تبدیل می شود و سولفات كلسیم با جذب آب بصورت گچ معدنی متبلور می شود.

نمایان شدن نمك و گچ حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی رطوبت و شستشوی بی رویه پلكان شرقی آپادانا
وی اضافه كرد: مشكل اساسی فرآیند بلورهای گچ است كه می توانند تا 50 سال ادامه داشته باشند و در سنگ نفوذ كرده و باعث تخریب آن شوند.این فعال میراث فرهنگی با اشاره به اینكه آثار تاریخی در پی عوامل مختلفی دچار تخریب شدید می شوند، به برخی از این عوامل اشاره كرد و گفت: اكسید ازت در جو به صورت فراوانی وجود دارد و بسیار پایداراست ومواد ذره ای جامد در هوا نیز باعث تشكیل لایه سختی بر سنگ شده و اكسیداسیون را سریعتر می كنند كه حاصل صنعت، كشاورزی و ترافیك شهرهاست.
وی ازدرجه حرارت بالا و ترك خوردگی به عنوان عامل دیگری یاد كرد و گفت: این عامل به وفور در آثار سنگیتاریخی تخت جمشید دیده می شود و راه نفوذ مواد آلاینده را به داخل سنگ راحت تر كرده ضمن اینكه حمله سولفاتها از طریق هوا را نیز می توان به عنوان عامل دیگر در نظر گرفته شود زیرا این مواد در هنگام كارهای تولیدی پالایشگاهی تحت عنوان مواد جانبی تولید می شوند.

رشد بی رویه گلسنگ بر روی سطوح نقش برجسته ها كه نشان رطوبت است
این محقق با اشاره به رطوبت زیاد نیز گفت: متاسفانه بر اثر بی دقتی مسولان همیشه در فصل ریزش باران بیشتر قسمتهای تخت جمشید دچار آب گرفتگی می شود و بر اثر این ریزش باران و همچنین خاصیت مویینگی سنگ، رطوبت خیلی زود در همه قسمتهای سنگ نفوذ كرده و سرعت تخریب سنگ را تسریع می كند.وی به اسید سولفوریك و بارانهای اسیدی نیز اشاره كرد و گفت: واكنش شیمیایی حاصل سولفات كلسیم تولید می كند كه به دلیل محلول بودن به راحتی توسط آب شسته می شود و نتیجه عمل انجام شده لایه سفید رنگی است كه بر سطح سنگ ایجاد و مقاومت سطح سنگ را كاهش می دهد.
این فعال میراث فرهنگی گفت: شستشوی بی رویه آثار تاریخی با آب چاه یا شرب نیز موضوع دیگری است، در آثار تاریخی تخت جمشید این كار بارها بر پلكان شرقی آپادانا اتفاق افتاده است، این عمل باعث بوجود آمدن كریستال گچ در سطح سنگ شده و با سیمانهای موجود مربوط به مرمتهای پیشین واكنش شدیدی نشان می دهد و خمیر بسیار نرمیتولید می كند. این عمل در زمانی بسیار شدیدتر اتفاق می افتد كه بنا از یك طرف در مجاورت رطوبت و از طرف دیگر در هوای آزاد قرار داشته باشد. بر اثر بی اطلاعی یا ندانستن چنین شرایطی افرادی، موقعیت لازم برای تخریب اثر را بوجود می آورند.

تاثیرات گلسنگ كه باعث از بین رفتن كامل سر نقش برجسته شده در پلكان شمالی كاخ آپادانا
وی با بیان اینكه تر وخشك شدن در اثر نشست و نفوذ آب یا شستشوی بنا با آبهای شور كه باعث ریخته شدن هیدروكربورها بر روی سطوح بنا شده و بعد از نفوذ به داخل خلل و فرج سنگها روند تخریب اثر و فساد تدریجی آن سریعتر می شود،افزود:حركت ماشین آلات در محوطه آثار سنگی تخت جمشید نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این عمل به دفعات متعددی صورت گرفته و باعث لرزش آثار داخل بنا و ترك خوردگی های متعددی بصورت نامحسوس شده اند.این محقق به نشست بخار و گازها از دودكش های كارخانه های صنعتی منطقه اشاره كرد و افزود: این عمل كه بعضیمواقع تمام دشت شهرستان مرودشت بخصوص آثار تاریخی تخت جمشی را در بر می گیرد باعث تسریع در روند تخریب آثار تاریخی می شود .
وی در ادامه سخنان خود عنوان كرد: مشكل اساسی و بزرگ محوطه تاریخی بالای صفه تخت جمشید نداشتن سطحی هموار جهت دفع ریزش آب باران است به بطوری كه در كوچكترین بارش شاهد بوجود آمدن حوضچه های متعددی در بیشتر قسمتهای بنا هستیم و در تمام طول سال دیواره های داخلی آبروهای تخت جمشید دارای رطوبت خاصی است كه این رطوبت از نفوذ آب باران در سطوح مختلف بنا بوجود می آید.
وی متذكر شد: سنگ بخاطر دارا بودن حالت مویینگی آب را در خود می كشد و بعد از مدتی بر اثر تغییر عوامل جوی این رطوبت را جهت دفع كردن به لایه سطحی خود هدایت می كند و متاسفانه آب املاح مثل نمك و مواد دیگر را با خود به سطح سنگ می آورد كه نشست نمك در سطح سنگ در بیشتر جاهایی كه از سیمان برای مرمت استفاده شده بخوبی نمایان است و یا در سطوح دیگری چون بخش جنوبی پلكان شرقی آپادانا و پلكان شمالی كاخ سه دروازه این آثار بخوبی مشهود است.
این فعال میراث فرهنگی اظهار داشت: دیواره اصلی غربی صفه تخت جمشید در تمام طول سال نمایانگر رطوبت بحث شده است به طوری كه در بعضی قسمتها رطوبت بیرون رانده شده همیشه مشخص است و متاسفانه بیشترین عامل تخریب سنگهای تاریخی را وجود رطوبت در آثار باعث می شود و اگر نشود راهكاری برای از بین بردن این رطوبت ایجاد كرد حداقل می توان با بكار بستن مواردی از این رطوبت ویرانگر كاست.
وی تصریح كرد: سایر عوامل موثر بر روند فرسایش سنگ، تغییر و دگرگونی و زوال آن ، ممكن است در اثر برخی حوادث ویرانگر طبیعی ، همچنین روش های نامناسب نگهداری آثار، مرمت های ناقص یا غیر كارشناسی ، درمان ها و روش های حفاظتی نامناسب و... باشد كه هر یك از عوامل یاد شده می تواند بر روی نرخ فرسایش سنگهای تاریخی تخت جمشید و دیگر آثار سنگی كشورمان تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی با اشاره به عوامل مهم دیگر در تخریب و فرسایش سنگهای تخت جمشید نیز گفت: روند رشد بی رویه گلسنگها و جلبكها با گونه های مختلف در پهنه صفه تخت جمشید كه در چند سال اخیر این گیاهان بیشترین قسمتهای آثار سنگی را در بر گرفته اند نیز روند فرسودگی سنگ های دوهزار و اندی ساله تخت جمشید شده اند را شدید تر می كند.
این محقق حوزه میراث فرهنگی بیان كرد: یكی از عوامل رشد این گلسنگها آلاینده های جوی و دیگر رطوبت زیاد این بناست به صورتی كه می گویند هر كجا گلسنگی وجود دارد بدان در آن بنا رطوبت بی امان در حال تخریب آثار است. وی خاطرنشان كرد: در حدود پنج سال قبل فقط قسمتهای انگشت شماری از بخشهای مختلف تخت جمشید رشد گلسنگ را مشاهده می كردیم اما هم اكنون در جای جای بنای عظیم تخت جمشید روند رشد بی رویه گلسنگ بخوبی نمایان است.
این فعال میراث فرهنگی اضافه كرد: مهمترین دلیل رشد و نمو این گونه گلسنگها در بیشتر بخشهای آثار تاریخی تخت جمشید حفاظت غیر اصولی یا بی تفاوتی در امر حفاظتی است و متاسفانه روند حفاظت و مرمت اصولی آثار سنگی تخت جمشید به كلی از بین رفته یا سمت و سوی این امر تغییر یافته است.
via آينده نيوز on 5/31/11
روزنامه خراسان نوشت :
شنیده شده برخی مدیران دولتی كه طی ماه های اخیر در مراكز مهم اما كمتر شناخته شده اقتصادی دارای مسئولیت شده اند، با برقراری ارتباط با برخی مسئولان یك دانشگاه خاص، اعلام آمادگی كرده اند در صورت قبولی در آزمون دكترا یا دیگر مزایای علمی، قراردادهای كلانی را با آنها به عنوان مشاور امضا كنند.
شنیده شده برخی مدیران دولتی كه طی ماه های اخیر در مراكز مهم اما كمتر شناخته شده اقتصادی دارای مسئولیت شده اند، با برقراری ارتباط با برخی مسئولان یك دانشگاه خاص، اعلام آمادگی كرده اند در صورت قبولی در آزمون دكترا یا دیگر مزایای علمی، قراردادهای كلانی را با آنها به عنوان مشاور امضا كنند.
via آينده نيوز on 5/31/11
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
تظاهر كنندگان خشمگین در سوریه به یك اتوبوس متعلق به زائران در یكی از شهرهای سوریه حمله ور شدند و با شكستن شیشههای اتوبوس اقدام به غارت كردن اجناس موجود در ساكهای زائران نمودند. تصاویر صحنه حمله تظاهر كنندگان سوری و ترساندن زائران بر روی سایت "یوتیوب" قرار دارد و متعلق به روز یكشنبه هفته جاری است.
در این كلیپ كوتاه كه به مدت 5/3 دقیقه بر روی این سایت قرار گرفته است معلوم نیست مسافران این اتوبوس پس از شكستن شیشهها و غارت اجناس، به چه سرنوشتی دچار شدند.
تظاهر كنندگان خشمگین در سوریه به یك اتوبوس متعلق به زائران در یكی از شهرهای سوریه حمله ور شدند و با شكستن شیشههای اتوبوس اقدام به غارت كردن اجناس موجود در ساكهای زائران نمودند. تصاویر صحنه حمله تظاهر كنندگان سوری و ترساندن زائران بر روی سایت "یوتیوب" قرار دارد و متعلق به روز یكشنبه هفته جاری است.
در این كلیپ كوتاه كه به مدت 5/3 دقیقه بر روی این سایت قرار گرفته است معلوم نیست مسافران این اتوبوس پس از شكستن شیشهها و غارت اجناس، به چه سرنوشتی دچار شدند.
via آينده نيوز on 5/31/11
وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی بر خلاف رئیس سابق موساد كه حمله نظامی به ایران را احمقانه خوانده بود گفت ممكن است حمله نظامی به ایران لازم باشد.
به گزارش فارس، "موشه یعالون " كه قرار است به مسكو سفر كند در مصاحبه با خبرگزاری روسی "اینترفكس " از تمام جهان خواست تا به هر وسیلهای كه لازم است از جمله حمله نظامی جلوی دستیابی ایران به آنچه وی تسلیحات هستهای خواند را بگیرند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود كه رژیم صهیونیستی اكنون بیش از 200 كلاهك هستهای در زرادخانه خود دارد و پیش از این "مئیر داگان " رئیس سابق موساد در اظهاراتی حمله نظامی به ایران را اقدامی احمقانه توصیف كرده بود.
یعالون در ادامه مدعی شد: ما جدا امیدواریم كه كل جهان متمدن به این واقعیت برسد تهدید ناشی از این حكومت [ایران] چیست و اقدامی مشترك برای جلوگیری از تهدید هستهای ایران اتخاذ كند حتی اگر لازم باشد كه حملهای پیشدستانه صورت گیرد.
"مئیر داگان " ماه گذشته گفته بود حمله نیروی هوایی اسرائیل به تاسیسات هستهای ایران جنگی منطقهای به راه میاندازد كه اسرائیل نمیتواند پایان آن را پیش بینی كند.
رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گذشته خواستار تداوم اقدامات مخفیانه علیه ایران و سرمایه گذاری در خصوص گروههای مخالف در ایران با هدف سرنگونی حكومت ایران شده بود.
وی همچنین در ماه ژانویه پیش از آنكه سمتش را ترك كند در پیش بینی جدید مدعی شد ایران در سال 2015 به تسلیحات هستهای دست پیدا میكند.
به گزارش فارس، "موشه یعالون " كه قرار است به مسكو سفر كند در مصاحبه با خبرگزاری روسی "اینترفكس " از تمام جهان خواست تا به هر وسیلهای كه لازم است از جمله حمله نظامی جلوی دستیابی ایران به آنچه وی تسلیحات هستهای خواند را بگیرند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود كه رژیم صهیونیستی اكنون بیش از 200 كلاهك هستهای در زرادخانه خود دارد و پیش از این "مئیر داگان " رئیس سابق موساد در اظهاراتی حمله نظامی به ایران را اقدامی احمقانه توصیف كرده بود.
یعالون در ادامه مدعی شد: ما جدا امیدواریم كه كل جهان متمدن به این واقعیت برسد تهدید ناشی از این حكومت [ایران] چیست و اقدامی مشترك برای جلوگیری از تهدید هستهای ایران اتخاذ كند حتی اگر لازم باشد كه حملهای پیشدستانه صورت گیرد.
"مئیر داگان " ماه گذشته گفته بود حمله نیروی هوایی اسرائیل به تاسیسات هستهای ایران جنگی منطقهای به راه میاندازد كه اسرائیل نمیتواند پایان آن را پیش بینی كند.
رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گذشته خواستار تداوم اقدامات مخفیانه علیه ایران و سرمایه گذاری در خصوص گروههای مخالف در ایران با هدف سرنگونی حكومت ایران شده بود.
وی همچنین در ماه ژانویه پیش از آنكه سمتش را ترك كند در پیش بینی جدید مدعی شد ایران در سال 2015 به تسلیحات هستهای دست پیدا میكند.
via digarban_rss by publisher1 on 5/29/11

سایت «هفت صبح» اعلام کرد دولت دهم از اعدام عباس غفاری «جنگیر مخصوص» محمود احمدینژاد به اتهام «توهین به قرآن» حمایت میکند.
این سایت روز دوشنبه (نهم خرداد) بدون آنکه به نام عباس غفاری اشاره کند٬ به نقل از یک کارشناس علوم دینی نوشت که «۱۰ بار اعدام نیز برای چنین فردی حق مطلب را ادا نمیکند.»
این کارشناسن علوم دینی گفته که «دولت اسلامی از اعدام انقلابی اهانت کنندگان به قرآن حمایت خواهد کرد و باید با برخورد قاطع با چنین افرادی، ریشه چنین مسائلی خشک شود.»
گفتنی است در روزهای اخیر اخباری مبنی بر صدور حکم ۱۰ بار اعدام عباس غفاری منتشر شده که تاکنون مقامهای قوه قضائیه در این خصوص واکنشی نشان ندادهاند.
غفاری یکی از «جنگیران» احمدینژاد است که در هفتههای اخیر از سوی مقامهای امنیتی بازداشت شده و گفته شده که وی با «اهانت به قرآن» به «قدرتی شیطانی» دست یافته است.
محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق ارشاد نیزدر جلسه هفتگی انصار حزبالله گفته که گزارش بازجویی از اعضای بازداشت شده «جریان انخرافی» تحویل احمدینژاد شده است.
صفارهرندی همچنین بدون آنکه به نام غفاری اشاره کند٬ افزوده که وی «در مواجهه با بازجویان از طریق قدرت محدود خود منجر به اتفاقاتی نظیر سردرد» در آنها میشد که «نیروهای امنیتی نیز با تلاوت قرآن کریم که باطلالسحر است٬ با اقدامات ایذایی وی مقابله کرده و از او بازجویی میکردند.»
محافظهکاران حامی خامنهای که همچون وی سالها گزارشها درباره ارتباط تیم احمدینژاد با جادوگران و ساحران را رد میکردند در هفتههای اخیر به صراحت اعتراف کردهاند که تیم وی با «جنگیران» رابطه دارد.
تمام سایتها و رسانههای محافظهکار حامی خامنهای که زیر نظر محمدباقر قالیباف٬ علی لاریجانی٬ احمد توکلی و محسن رضایی فعالیت میکنند در چند هفته گذشته حملات گستردهای علیه تیم احمدینژاد ترتیب دادهاند.
حامیان احمدینژاد نیز هشدار دادهاند چنانچه این حملات ادامه داشته باشد٬ مخالفان دولت شکست سختی خواهند خورد.
via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه گفته که محمود احمدینژاد انحراف نزدیکان خود را قبول ندارد، «چه برسد به اینکه بخواهد علیه آنها اقدامی انجام دهد.»
آقای بادامچیان به سایت «ندای انقلاب» گفته که احمدینژاد «اعتقاد دارد این جریان انحرافی نیست و ذهن وی هنوز آماده پذیرش انحرافی بودن آنها نشده است.»
این نماینده مجلس تیم احمدینژاد را جریانی انحرافی دانسته که «کمتر خلوص عقیده» دارد و «به دنبال منفعت، مقام، خوشگذرانی و کسب شهرت است.»
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفته که عباس امیریفر در بازجوییها برخی افراد را «لو» داده و «دستگاه اطلاعاتی کشور این موضوع را دنبال میکند.»
امیریفر امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و یکی از نزدیکان احمدینژاد است که در هفتههای اخیر بازداشت و زندانی شده است.
حامیان علی خامنهای که در حال حاضر به جدیترین منتقدان رئیس دولت دهم تبدیل شدهاند در برخورد با نزدیکان احمدینژاد دو رویکرد متفاوت دارند.
گروهی معتقدند حساب احمدینژاد را باید از «جریان انحرافی» جدا کرد و در مقابل گروهی دیگر که نزدیک به محمدباقر قالیباف هستند میگویند احمدینژاد هیچ تفاوتی با «جریان انحرافی» ندارد.
روز گذشته نیز سایت «آیندهنیوز» به نقل از یک مقام بلندپایه جمهوری اسلامی {علی خامنهای} نوشته بود که نظام برای برکناری احمدینژاد آماده بوده و این رئیس دولت دهم است که باید تکلیف خود را با نزدیکانش روشن کند.
محمد دهقان نماینده مجلس نیز گفته است: «دولت باید تکلیف خود را مشخص کند اگر قرار است برای مردم و کشور کار کند، بچسبد به کار و اگر نه، بگوید نمیتواند ادامه دهد.»
via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11
پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری اعلام کرد نشست خبری احمدینژاد که قرار بود امروز (سهشنبه دهم خرداد) برگزار شود به سه شنبه هفته آینده (هفدهم خرداد) موکول شده است.
علت تعویق این نشست خبری اعلام نشده است.
via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11

ابوالحسن نواب، معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز میگوید استفاده حوزههای علمیه از منابع مالی دولت جزء «حقوق شهروندی» روحانیون است.
به گزارش روز دوشنبه (نهم خرداد) مرکز خبر حوزه٬ آقای نواب گفته است: «آنچه حوزویان از دولت دریافت کردند، بودجه عمومی کشور بوده و مطابق قانون اساسی و از حقوق شهروندی است.»
به گفته وی٬ خدمات مختلف مرکز خدمات حوزه های علمیه به طلاب و روحانیون٬ «خدمات معمولی شهروندی» است که در قانون اساسی برای همه شهروندان پیشبینی شده است.
آقای نواب در بخش دیگری از سخنان خود گفت که طلاب و روحانیون در بسیاری از موارد «از حقوق شهروندی که به سایر اقشار تعلق می گرفت، مانند طرح بیمه تامین اجتماعی محروم بودهاند.»
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفته است: «آن میزانی که حوزه برای دولت ها هزینه میکند، خیلی بیشتر از هزینههای دولت برای حوزه است.»
با این حال نواب نگفته است که آیا سایر شهروندان نیز میتوانند از این حقوق بهرهمند باشند یا خیر.
اظهارات این روحانی در واکنش به گفتههای علیاکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا مبنی برکمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت احمدینژاد به روحانیون ایراد شده است.
اعلام این کمکهای دولتی با واکنش گروهی از روحانیون حامی خامنهای مواجه شده، به طوری که مرتضی مقتدایی مدیر حوزههای علمیه کشور حاضر نشده این حمایتهای مالی را تائید کند.
آقای مقتدایی روز شنبه (هفتم خرداد) گفته که «اگر چنین خدمتی هم به حوزههای علمیه شده باشد، آیا مصلحت است که بیان شود؟»
محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزههای علمیه خواهران هم پول دادن دولت به حوزههای علمیه را به معنای ارتباط داشتن با حوزه ندانسته و گفته است: «پول دولت، پول ولی فقیه است.»
محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز گفته که «حوزههای علمیه از جیب دولت ارتزاق نمیکنند که وامدارش باشند.»
آقای رهبر افزوده است: «در مقابل این حجم عظیم هدررفت سرمایه ملی، حتی تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان به حوزههای علمیه اندک و ناچیز است.»
via digarban_rss by publisher1 on 5/30/11

چهارمین روز رویارویی حامیان خامنهای و احمدینژاد در شیراز با توقف فعالیتهای اداری در این شهر همراه شد و لباس شخصیهای حامی رهبر به تمام دربهای استانداری قفل زده و یک بخشدار را بیرون کردند.
وبلاگ «حزبالله شیراز» گزارش کرده که حامیان خامنهای در چهارمین روز تحصن خود مقابل استانداری در اقدامی «انقلابی تمامی دربهای استانداری فارس را قفل زده» و مسئولان استان را برای مدتی حبس کردند.
این وبلاگ گزارش کرده که تیم احمدینژاد از تهران به مسئولان استان دستور داده به مرخصی بروند که این مسئله باعث شده «روند امور کند و در برخی مواقع نیز متوقف شود.»
به نوشته این وبلاگ «بلاتکلیفی استان فارس روز به روز گسترش مییابد و تحصن دانشجویان در مقابل استانداری این استان همچنان ادامه دارد.»
وبلاگ «حزبالله شیراز» همچنین هشدار داده «چنانچه به زودی این استان از بلاتکلیفی درنیاید، شرایط بحرانی میشود و زیانهای جبرانناپذیری گریبان فارس وسیع و گسترده را میگیرد.»
سایت «صدای شیراز» نیز در گزارشی از اخراج سرپرست جدید بخشداری «خشت» از سوی حامیان خامنهای خبر داده است.
این سایت نوشته که سرپرست جدید بخشداری «خشت» روز دوشنبه (نهم خرداد) پس از بیاعتنایی به اعتراضها «مبنی بر بیرون رفتن از بخشداری» توسط حامیان خامنهای به بیرون رانده شد.
سایت «هفت صبح» نزدیک به دولت احمدینژاد در واکنش به این اعتراضها نوشته که مخالفت با سرپرست جدید استانداری فارس به خاطر «قطع شدن منافع سهمخواهان» است.
این سایت هشدار داده است در صورت ادامه «سنگ اندازیها» جزییات دقیقی از منافع قطع شده یا در شرف قطع این عده را منتشر خواهد کرد.
هواداران رهبر جمهوری اسلامی از روز شنبه (هفتم خرداد) مقابل استانداری شیراز تجمع کرده، شعارهایی علیه نزدیکان احمدینژاد سر میدهند.
«مشایی حیا کن٬ فارس را رها کن»، «مرگ بر مشایی منحرف» و «مرگ بر رمال» از جمله شعارهایی است که حامیان خامنهای علیه تیم احمدینژاد سر میدهند.
هواداران خامنهای و احمدینژاد ماهها بود بر سر ادامه کار روحالله احمدزاده استاندار سابق شیراز اختلاف داشتند که عاقبت احمدزاده از مقام خود برکنار و به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.
پس از برکناری احمدزاده٬ عبدالله حسینی معاون عمرانی استاندار به عنوان سرپرست استانداری منصوب شد که مورد حمایت حامیان خامنهای در شیراز بود.
روز جمعه وزارت کشور در حکمی حسینی را برکنار و فرهاد سجادی را به عنوان سرپرست جدید استانداری معرفی کرد که این اقدام با خشم محافظهکاران منتقد دولت همراه شده است.
حامیان خامنهای میگویند تیم احمدینژاد با تغییر تدریجی استاندارها٬ فرماندارها و بخشدارها تلاش میکند مقدمات تقلبی گسترده در انتخابات مجلس نهم را فراهم کند.
محافظهکاران در حالی نگران تقلب در انتخابات مجلس آینده از سوی دولت هستند که دولت دهم با تقلبی گسترده که مورد حمایت خامنهای بود در انتخابات سال ۱۳۸۸ تشکیل شده است.













هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر