تازه ها

۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

شنیده ها 14/11


via آينده نيوز on 2/2/11
پس از آن كه مسئولان فدراسیون فوتبال كه دستاوردشان ناكامی تمامی تیم های ملی فوتبال ایران در طول سال اخیر بوده، ادعا كردند محور شرارت متشكل از سه كشور اروپایی مانع ار برگزاری دیدار تداركاتی میان ایران و تیم های بزرگ فوتبال جهان شده، این بار درجه توهم توطئه را افزایش دادند و در روزهایی كه از سوی كارشناسان به بی كفایتی متهم شده اند، خود را با نظام جمع بسته و از ترساندن گزینه بزرگ سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران توسط آمریكا سخن به میان آورده اند تا شائبه دخالت های سرویس های امنیتی از جمله CIA در فراری دادن سرمربی خارجی برای تكمیل این پروژه توهم توطئه نیز قابل طرح باشد!
..
بر این مبنا بود كه ترابیان امروز مدعی شد، آمریكایی ها با گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران تماس گرفته اند و او را ترسانده اند كه به ایران نرود، چون ایران امن نیست! رئیس كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال این بار نیز بدون ارائه سند مدعی شد: «طی روزهای اخیر از لس آنجلس با یكی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال كشورمان تماس گرفته و عنوان كرده‌اند اوضاع ورزش این كشور به گونه‌ای است كه یك مربی خارجی نمی تواند به فعالیت بپردازد و بهتر است به ایران نروی.» و این ادعا را در حالی مطرح شد كه در ایران گزینه های بسیاری به عنوان سرمربی احتمالی آینده تیم ملی فوتبال مطرح شده و اصلاً مشخص نیست گزینه اصلی كدامیك از این مربیان است و در حالی كه ایرانی ها هنوز خبر ندارد برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران كدام گزینه جدی است، مشخص نیست آمریكا از كدام طریق به این گزینه پی برده است!

.

via بالاترین by nobateman on 2/2/11
سحام‌نیوز: قرار بود غلام‌حسین کرباسچی امشب نیز به مانند هر سال میزبان عزاداران حسینی باشد که برای برگزاری مراسم روزه به منزل وی مراجعه کرده بودند، اما این مراسم با مداخله نیروهای امنیتی لغو شد. این در حالی است که از صبح امروز نیروهای امنیتی تماسهای بسیاری با آقای کرباسچی برقرار کرده بودند و در خواست لغو مراسم را به بهانه نداشتن مجوز شده بودند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز، آقای کرباسچی اعلام در واکنش به این تماس‌ها گفته بود، این مراسم 17 سال است که در منزل من برگزار می‌شود، از طرفی مراسم دعا و نیایش و روزه نیازی به مجوز ندارد و من نیز نمی‌توانم با همه تماس بگیرم و بگویم مراسم لغو شده. در پی این پاسخ، از ظهر امروز یگانهای ویژه در برابر منزل آقای کرباسچی مستقر شده و مانع از ورود مردم به منزل و برگزاری مراسم روزه شده‌اند
.

via digarban_rss by publisher1 on 2/2/11
مصر؛ درگیری مخالفان و موافقان حسنی مبارک
علی سعیدی نماینده آیت‌الله خامنه‌ای از وقایع تونس و مصر به عنوان نشانه‌ای از وقوع «انقلاب چهارم» یاد کرد که به گفته وی «توحیدی» است.
به گزارش امروز چهارشنبه (۱۳ بهمن) ایسنا، آقای سعیدی وقایع سال ۱۳۴۲ در ایران را انقلاب اول، سرنگونی رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ را انقلاب دوم و آغاز رهبری علی خامنه‌ای در سال ۱۳۶۸ را انقلاب سوم نامیده است.
سعیدی در ادامه گفته که وقایع تونس و مصر «خداگونه» است.
نماینده علی خامنه‌ای در سپاه توضیحات بیشتری در مورد مشخصات وقوع «انقلاب چهارمی» که وی از آن خبر داده، ارائه نکرده است.
برخی روحانیون شیعه و مقام‌های جمهوری اسلامی از تحولات جهان عرب قرائت‌های اغراق‌آمیزی ارائه کرده و معتقدند این وقایع برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی ایران است.
در این میان برخی دیگر از آنها با رد این ادعا‌ها اعلام کرده‌اند که این وقایع ارتباطی با انقلاب اسلامی ایران نداشته و اعتراض‌های مردمی در این کشور‌ها بیشتر ریشه اقتصادی دارد تا ریشه اعتقادی و مذهبی.
شماری از هواداران احمدی‌نژاد نیز براساس برخی روایات شیعی همین ادعا را مطرح کرده و افزوده‌اند بزودی حسنی مبارک به دست مردم این کشور کشته شده و مصر به اشغال نظامی درخواهد آمد.
آن‌ها از این وقایع با عنوان نشانه‌های «آخر آلزمان» یاد می‌کنند.

سیمای جمهوری اسلامی از “حمله چماق‌داران حامی حسنی مبارک به تظاهرکنندگان مخالف دیکتاتور مصر” خبر داد!
به گزارش خبرنگار کلمه، سیمای جمهوری اسلامی در بخش خبری ساعت ۱۴ خبر داد که: گروهی از هواداران حسنی مبارک رییس جمهور این کشور که به چاقو و چماق مسلح بودند شامگاه سه‌شنبه به گروهی از تظاهرکنندگان مخالف مبارک در مقابل ایستگاه راه آهن حمله کردند.
در این بخش خبری همچنین از قول یکی از تظاهرات کنندگان گفته شد:” ما حدود یکصد و پنجاه نفر بودیم که در یک تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بودیم که افراد وابسته به رژیم و اعضای حزب مبارک که چاقو و چماق داشتند به ما حمله کردند. در پی این حمله افراد وحشت زده شدند و پا به فرار گذاشتند. ارتش برای فراری دادن مهاجمان با شلیک هوایی مداخله کرد و اوضاع پس از مدتی تقریبا آرام شد.”
گوینده خبر صداوسیما همچنین به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش داد که تظاهرکنندگانی که شامگاه سه شنبه در میدان التحریر گرد هم آمده بودند ،‌ باردیگر کناره گیری فوری مبارک از قدرت را خواستار شدند و بلافاصله پس از اینکه مبارک در اظهارات تلویزیونی خود گفت قصد دارد تا پایان پنجمین دوره ریاست جمهوری اش که سپتامبر آینده به پایان می رسد در قدرت بماند ، تظاهرکنندگان فریاد زدند ” برو ، برو ، برو.”
صداوسیما در اخبار یکسویه‌ای که از تحولات سیاسی اخیر مصر و تونس پخش می‌کند، علاوه بر پررنگ کردن بیش از حد حضور اسلامگرایان که عملا در خدمت تبلیغات برخی رسانه‌های غربی برای دامن زدن به موج اسلام‌هراسی قرار می‌گیرد، به شدت تلاش کرده که از انتشار اخبار مربوط به حضور لباس شخصی‌ها در سرکوب مردم، حمله به معترضان با باتوم و گاز اشک‌آور، اعلام بی‌طرفی ارتش و هر نوع خبر دیگری که سرکوب‌های سال گذشته ایران و رفتار مشابه یا متفاوت حکومت ایران در قبال اعتراضات را تداعی می‌کند، پرهیز کند.

شبکه خبری صداوسیما، نیروهای امنیتی وابسته به حکومت مصر را متهم کرد که با لباس شخصی در میان افراد حاضر در خیابان حضور یافته‌اند و با حمله به خبرنگاران این شبکه، از “اطلاع‌رسانی شفاف” ممانعت کرده‌اند!
به گزارش کلمه، صداوسیما که در جریان اعتراضات سال گذشته در ایران، اخبار را به شکل گزینشی و یکسویه مخابره می‌کرد و رسانه‌های مستقل را نیز به تحریک معترضان متهم می‌کرد و خواستار جلوگیری از فعالیت و اخراج آنها می‌شد، اگر این خبر راست باشد، اکنون خبرنگارانش طعم سرکوب و سانسور را می‌چشند.
این در حالی است که بسیاری از فعالان رسانه‌ای مستقل، رفتار دولت مصر در روزهای اخیر را با رفتارهای مشابه سرکوبگران در ایران مقایسه می‌کنند و برخی از ناظران نیز معتقدند که وضعیت سانسور در ناآرامی‌های اخیر مصر، به مراتب آزادتر از فضای سانسورزده حاکم بر ایران در سال گذشته است؛ چرا که دست‌کم در مصر بسیاری از شبکه‌های خارجی امکان حضور و فعالیت و حتی پخش مستقیم دارند، حال آنکه در تهران، علاوه بر ممنوعیت آشکار خبرنگاران خارجی از ارائه گزارش مستقل از اعتراضات، حتی شهروندان نیز در صورت استفاده از موبایل‌های خود برای فیلمبرداری از اعتراضات خیابانی، با برخوردهای خشن پلیس و ماموران لباس شخصی مواجه می‌شدند.
اما خبر پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم نشان می‌دهد که سانسور برای هیچ‌کس خوشایند نیست، حتی برای کسانی که در یک سال و نیم اخیر، خود همکار عوامل سانسور و سرکوب بوده‌اند. در این خبر آمده است:
“اوباش طرفدار رژیم مبارک که خود را در همه جای قاهره و در میان جمعیت معترضان مخفی کرده‌اند، امروز با حمله مجدد خود به خبرنگاران شبکه العالم، دوربین‌های این شبکه را شکستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در حالی که پیش از این نیز اوباش طرفدار رژیم مبارک با حمله به خبرنگاران شبکه خبری العالم آنها را مورد تعرض قرار دادند، شکستن دوربین‌های خبرنگاران اعزامی این شبکه می‌تواند اوج خشونت مزدوران مبارک علیه خبرنگاران باشد.
پیش از این نیز به دستور مقامات امنیتی مبارک، گروهی از افراد ناشناس به دفتر این شبکه در قاهره حمله کرده بودند. گفتنی است حمله به گروه‌های خبری توسط نیروهای امنیتی تحت فرمان ژنرال سلیمان به همراه قطع تلفن همراه و قطع اینترنت یکی از راه‌های مقابله رژیم برای عدم اطلاع‌رسانی دقیق است.
لازم به یادآوری است که شبکه خبری العالم با فرستادن گروه‌های زبده خبری و پوشش لحظه به لحظه رویدادهای انتفاضه مردم مصر نقش به سزایی در اطلاع‌رسانی شفاف دارد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر