via VOA News: خبرها by on 2/2/11
يک نماینده مجلس نروژ، ويکی ليکس را برای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱ ميلادی، با استناد به اينکه اين وب سايت با افشای اسناد محرمانه يکی از مهمترين همکاران آزادی بيان در قرن بيست و يکم است، نامزد کرده است.
اين نماينده - اسنور والن - گفت ويکی ليکس با افشای اطلاعات مربوط به فساد، نقض حقوق بشر و جنایات جنگی «طبیعتا مدعی» برای جایزه صلح نوبل است.
ويکی ليکس که توسط جوليان آسانژ استراليايی تاسيس شده است، تا بحال صدها هزار سند محرمانه را در وب سايت خود منتشر کرده است. اين اسناد شامل هزاران تلگرام ديپلماتيک محرمانه آمريکا و همچنين اسناد محرمانه مربوط به جنگ در عراق و افغانستان بوده است.
اعضای پارلمان از تمام ملت ها، استادان علوم سیاسی و قانون، و برندگان قبلی اين جايزه می توانند نامزدهای خود را برای جايزه صلح نوبل ارسال کنند.
آسانژ هم اکنون در بريتانيا در حال دفاع و جلوگيری از استرداد به سوئد برای بازجویی به پرونده اتهام سوء رفتار جنسی، با قيد وثيقه آزاد است.
اين نماينده - اسنور والن - گفت ويکی ليکس با افشای اطلاعات مربوط به فساد، نقض حقوق بشر و جنایات جنگی «طبیعتا مدعی» برای جایزه صلح نوبل است.
ويکی ليکس که توسط جوليان آسانژ استراليايی تاسيس شده است، تا بحال صدها هزار سند محرمانه را در وب سايت خود منتشر کرده است. اين اسناد شامل هزاران تلگرام ديپلماتيک محرمانه آمريکا و همچنين اسناد محرمانه مربوط به جنگ در عراق و افغانستان بوده است.
اعضای پارلمان از تمام ملت ها، استادان علوم سیاسی و قانون، و برندگان قبلی اين جايزه می توانند نامزدهای خود را برای جايزه صلح نوبل ارسال کنند.
آسانژ هم اکنون در بريتانيا در حال دفاع و جلوگيری از استرداد به سوئد برای بازجویی به پرونده اتهام سوء رفتار جنسی، با قيد وثيقه آزاد است.
via digarban_rss by publisher1 on 2/2/11

محمد سعیدی امام جمعه شهر قم با اعلام اینکه معترضان در تونس و مصر «رهبر» ندارند، گفت مردم این دو کشور باید بدانند آیتالله خامنهای رهبر مسلمانان جهان است و باید «مطیع» وی باشند.
به گزارش امروز چهارشنبه (۱۳ بهمن) خبرگزاری فارس، آقای سعیدی در جمع گروهی از مردم قم گفت مردم تونس و مصر «باید بدانند که رهبر مسلمین جهان امام خامنهای است و همواره همه مسلمانان باید مطیع ایشان باشند.»
وی در عین حال ادعا کرد مردم این دو کشور عربی «از داشتن یک رهبری مقتدر چون رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی رنج میبرند.»
محافظهکاران در ایران با آغاز اعتراضها در تونس و مصر تلاش میکنند وقایع این کشورها را با انقلاب ایران مرتبط کنند.
هواداران علی خامنهای و محمود احمدینژاد نیز مدعیاند که یک به طور جداگانه رهبر و معمار «خاورمیانه نوین» هستند.
در حالی که اعتراضها در تونس و مصر همچنان ادامه دارد و سرنوشت سیاسی این کشورها مشخص نیست، در ایران گروهی از روحانیون و مقامهای جمهوری اسلامی با سخنرانیهای مختلف برای آینده این کشورها تعیین تکلیف میکنند.
آنها به طور مشخص، محمد البرادعی مهمترین گزینه جانشینی حسنی مبارک را «عامل آمریکا» معرفی کرده و به مردم مصر هشدار دادهاند که مراقب باشند «دشمن» انقلاب آنها را «غارت» نکند.
از زمان به قدرت رسیدن علی خامنهای در ایران گروهی از هوادارانش از وی با عنوان «رهبر مسلمین جهان» یاد میکنند؛ ادعایی که با بیاعتنایی مردم سایر کشورهای مسلمان مواجه شده است.
via سایت خبری تحلیلی کلمه on 2/2/11
رسانههای حامی احمدی نژاد، امروز بوی فتنه میدادند! چرا که مدام از سرکوب معترضان و رسانهها انتقاد میکردند و لباس شخصی های حامی دولت را مزدور و آشوبگر و عامل دولت مینامیدند. البته همه این خبرها مربوط به مصر بود، و نه ایران!
به گزارش کلمه، رسانههای حامی دولت که در روزهای گذشته از انتشار هرگونه خبری که مشابهتهای سرکوبهای اخیر مصر با سرکوبهای سال گذشته در ایران را نشان دهد، پرهیز داشتند؛ امروز دیگر نتوانستند از بازتاب دادن اخبار مربوط به حضور لباسشخصیها، سرکوب رسانهها و تطمیع برخی هواداران از سوی دولت خودداری کنند.
شبکه خبری العالم وابسته به صداوسیما که خبرنگارانش از دست نیروهای لباس شخصی حامی دولت مصر کتک خورده بودند، امروز بدون اشاره به فضای رسانهای ایران در ۲۰ ماه گذشته، به شدت از اینکه اطلاعرسانی شفاف آنها مورد خدشه قرار گرفته، انتقاد کرد!
این شبکه، افراد حامی حسنی مبارک را “مزدور” و “آشوبگر” نامید و ادعا کرد که آنها “برای حمله به تظاهرکنندگان پول گرفتهاند و در میان آنها افسران اطلاعاتی و سربازان نظامی حضور دارند.”
خبرنگار شبکه برونمرزی صداوسیما همچنین از قول یک سیاستمدار مصری حاضر در میدان تحریر، گفت: “مزدوران دستگیر شده اعتراف کردهاند برای بر هم زدن تظاهرات مردمی پول دریافت کردهاند.”
خبرگزاری فارس هم گزارش داد که حامیان مبارک، که “مسلح به سلاح سرد از جمله چاقو، ساطور، چوب و چماق بودند”، به “خیل عظیم مردم” حمله کردند!
این خبرگزاری حامی دولت ایران، همچنین حامیان دولت مصر را “گروه اندک” نامید و آنها را متهم کرد که سعی کردند “سوار بر اسب و شتر به میدان تحریر نزدیک شوند. اما مردم به مقابله با آنها پرداخته و تعدادی از آنها را از اسب و شتر به زیر کشیدند.”
خبرگزاری دولتی ایرنا هم گزارش داد: “شمار زیادی از اراذل و اوباش توسط سازمان امنیت این کشور برای مقابله با اعتراضات مردمی سازماندهی شدهاند.”
ایرنا همچنین نوشت: “افرادی که خود را طرفدار مبارک میخوانند، با سلاحهای سرد، سنگ و چوب به جان معترضین بیدفاع افتادهاند”!
خبرگزاری رسمی دولت همچنین به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت که نباید معترضان مصری را اغتشاشگر خواند و به کاربردن واژه اغتشاش برای این حرکت مردمی درست نیست!
ایرنا همچنین گزارش داد: “تلویزیون دولتی مصر با پخش تصاویری از افرادی که خود را طرفدار مبارک میخوانند، در صدد توجیه حملات آنها به معترضین است.”

به گزارش کلمه، رسانههای حامی دولت که در روزهای گذشته از انتشار هرگونه خبری که مشابهتهای سرکوبهای اخیر مصر با سرکوبهای سال گذشته در ایران را نشان دهد، پرهیز داشتند؛ امروز دیگر نتوانستند از بازتاب دادن اخبار مربوط به حضور لباسشخصیها، سرکوب رسانهها و تطمیع برخی هواداران از سوی دولت خودداری کنند.
شبکه خبری العالم وابسته به صداوسیما که خبرنگارانش از دست نیروهای لباس شخصی حامی دولت مصر کتک خورده بودند، امروز بدون اشاره به فضای رسانهای ایران در ۲۰ ماه گذشته، به شدت از اینکه اطلاعرسانی شفاف آنها مورد خدشه قرار گرفته، انتقاد کرد!
این شبکه، افراد حامی حسنی مبارک را “مزدور” و “آشوبگر” نامید و ادعا کرد که آنها “برای حمله به تظاهرکنندگان پول گرفتهاند و در میان آنها افسران اطلاعاتی و سربازان نظامی حضور دارند.”
خبرنگار شبکه برونمرزی صداوسیما همچنین از قول یک سیاستمدار مصری حاضر در میدان تحریر، گفت: “مزدوران دستگیر شده اعتراف کردهاند برای بر هم زدن تظاهرات مردمی پول دریافت کردهاند.”
خبرگزاری فارس هم گزارش داد که حامیان مبارک، که “مسلح به سلاح سرد از جمله چاقو، ساطور، چوب و چماق بودند”، به “خیل عظیم مردم” حمله کردند!
این خبرگزاری حامی دولت ایران، همچنین حامیان دولت مصر را “گروه اندک” نامید و آنها را متهم کرد که سعی کردند “سوار بر اسب و شتر به میدان تحریر نزدیک شوند. اما مردم به مقابله با آنها پرداخته و تعدادی از آنها را از اسب و شتر به زیر کشیدند.”
خبرگزاری دولتی ایرنا هم گزارش داد: “شمار زیادی از اراذل و اوباش توسط سازمان امنیت این کشور برای مقابله با اعتراضات مردمی سازماندهی شدهاند.”
ایرنا همچنین نوشت: “افرادی که خود را طرفدار مبارک میخوانند، با سلاحهای سرد، سنگ و چوب به جان معترضین بیدفاع افتادهاند”!
خبرگزاری رسمی دولت همچنین به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت که نباید معترضان مصری را اغتشاشگر خواند و به کاربردن واژه اغتشاش برای این حرکت مردمی درست نیست!
ایرنا همچنین گزارش داد: “تلویزیون دولتی مصر با پخش تصاویری از افرادی که خود را طرفدار مبارک میخوانند، در صدد توجیه حملات آنها به معترضین است.”
via سایت خبری تحلیلی کلمه on 2/2/11
بدنبال تظاهرات روزهای اخیر در چند کشور عربی بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که وضعیت کشور متبوعش با مصر و تونس فرق میکند. وی در عین حال از تصمیم خود برای اجرای اصلاحات سیاسی جدید در این کشور خبر داد.
به گزارش العربیه، رئیس جمهور سوریه در گفتوگو با روزنامه “والاستریت ژورنال” امریکا که روز سه شنبه ۱-۲-۲۰۱۱ منتشر شد ، تأکید کرد که “اوضاع در سوریه با ثبات است”.
اسد درباره احتمال رسیدن موج اعتراضات تونس و مصر به سوریه گفت: ” نارضایتی عمومی در سوریه وجود ندارد علاوه بر این ما در سال جاری به اصلاحات سیاسی از طریق برگزاری انتخابات شوراهای شهر و اعطای اختیارات بیشتر به سازمان های غیر دولتی و نیز تصویب قانون جدید رسانه ها اقدام خواهیم کرد.”
رئیس جمهور سوریه درباره روابط کشورش با ایران گفت : ” چشم پوشی از ایران غیر ممکن است. چرا که به گفته وی ایران همپیمان کلیدی سوریه است .”
مقامات سوریه دو روز است که سایت های اجتماعی از جمله تویتر و فیس بوک را به طور کامل بطور کامل این کشور قطع کرده اند.
به گزارش العربیه، رئیس جمهور سوریه در گفتوگو با روزنامه “والاستریت ژورنال” امریکا که روز سه شنبه ۱-۲-۲۰۱۱ منتشر شد ، تأکید کرد که “اوضاع در سوریه با ثبات است”.
اسد درباره احتمال رسیدن موج اعتراضات تونس و مصر به سوریه گفت: ” نارضایتی عمومی در سوریه وجود ندارد علاوه بر این ما در سال جاری به اصلاحات سیاسی از طریق برگزاری انتخابات شوراهای شهر و اعطای اختیارات بیشتر به سازمان های غیر دولتی و نیز تصویب قانون جدید رسانه ها اقدام خواهیم کرد.”
رئیس جمهور سوریه درباره روابط کشورش با ایران گفت : ” چشم پوشی از ایران غیر ممکن است. چرا که به گفته وی ایران همپیمان کلیدی سوریه است .”
مقامات سوریه دو روز است که سایت های اجتماعی از جمله تویتر و فیس بوک را به طور کامل بطور کامل این کشور قطع کرده اند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر