تازه ها

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

امتناع كارگردان ترك از پذیرش جایزه جشنواره فجر!

سمیح كاپلان اوغلو، فیلمساز تركیه ای، جایزه جشنواره فیلم فجر برای فیلم "عسل" را به نشانه اعتراض به وضعیت برخی سینماگران زندانی در ایران نپذیرفت.

به گزارش پایگاه ایران بالكان (ایربا) به نقل از رسانه های تركیه، كاپلان اوغلو از جمله كسانی است كه پیش از این نیز نسبت به زندانی بودن برخی سینماگران ایرانی اعتراض كرده بود. او علاوه بر امضای بیانیه های اعتراضی در این زمینه، چندی پیش در سینمای بی اوغلو در استانبول نظرات خود را پیرامون زندانی شدن سینماگران ایرانی و مشخصا جعفر پناهی بیان كرده بود.

به گزارش ایربا، كاپلان اوغلو پس از آن كه از اختصاص جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم "عسل" در جشنواره فجر مطلع شد به رسانه ها گفت: « اطلاع یافتیم جایزه بهترین سناریو در جشنواره فجر به فیلم "عسل" اختصاص داده شده است. توزیع كننده بین المللی این فیلم، آن را به ایران فروخته بود. در چنین مواردی توزیع كننده همان كشور است كه برای شركت دادن فیلم در جشنواره تصمیم می گیرد. ما به واسطه همین جایزه بود كه باخبر شدیم فیلم در جشنواره شركت كرده است. توسط توزیع كننده بین المللی فیلم نیز اعلام كرده ایم كه به عنوان اعتراض، جایزه را نخواهیم گرفت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر