تمامی مردم خاورمیانه به این سمت میروند که خود را از شر استبداد نجات داده و همانند مردم مصر و تونس "روز خشمی" برای خود در نظر بگیرند و به خیابانهای شهرهای مختلف کشورشان سرازیر شوند. به گزارش منابع خبری هفته پیش رو "روز خشم" کشورهای الجزایر، لیبی، عراق، اردن، سودان و یمن خواهد بود. اگر وضعیت را در عراق متفاوت با دیگر کشورهای عربی تصور کنیم و آن را از جرگه کشورهای استبدادی خارج کنیم، در دیگر کشورهای عربی آنچه روشن است، این است که استبداد مردم را به ستوه آورده و برای آنها راه چارهای جز به خیابان آمدن و قیام کردن علیه حکومتهای خودکامه باقی نگذاشته است. با غوری در کشورهای عربی این وضعیت را به خوبی میتوانیم درک کنیم.
ولی نکته جالب توجه و حائز اهمیت رسیدن "روز خشم" به اسرائیل است. رژیمی که مدعی است برای یهودیان ساکن در آن منطقه دموکراسی آورده و حکومت را به شیوه مدرن غربی اداره میکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، سقوط شاخصهای اقتصادی، گرانی، افزایش قیمتها و رشد بیسابقه تورم و همزمان افزایش بیکاری و آغاز اخراج کارگران از کارخانهها به واسطه مشکلات اقتصادی از جمله بیمه، سندیکاهای کارگری را بر آن داشته تا با همکاری فرمانداریهای محلی سلسله تظاهرات و تجمعات اعتراضی را علیه عملکرد دولت فعلی اسرائیل ترتیب دهند. دیپلماسی ایرانی
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر