.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین همزمان با افزایش پناهندگی ورزشکاران ایران به غرب، گفت در چند سال آینده رژیمی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت که ورزشکاران ایرانی مجبور باشند از رقابت با آنها سرباز زنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای نقدی روز سهشنبه (۱۹ بهمن) گفته است: «به ورزشکاران قول میدهیم در سالهای خیلی نزدیک، هیچ رقیب و حریفی از رژیم اشغالگر قدس نخواهید داشت زیرا دیگر چنین رژیمی وجود نخواهد داشت.»
ورزشکاران ایران بیش از ۳۰ سال است که اجازه ندارند با ورزشکاران اسرائیلی رقابت کنند.
در سالهای اخیر گزارشهایی از رقابت برخی ورزشکاران ایرانی با رقبای اسرائیلی منتشر شده که مقامهای ورزش جمهوری اسلامی ترجیح دادهاند در این زمینه سکوت کنند.
از پاییز سال ۱۳۸۹ تاکنون محمدحسن ابراهیمی (شمشیر باز)، سامان طهماسبی (کشتیگیر)، مینا علیزاده (پاروزن دراگون بوت)، مهدی جعفرزاده (کاراتهکار)، محمد حسین ابراهیمی (شمشیر باز)، احسان رجبی و وحید سرلک (جودوکار) یا پناهنده شده و یا ترجیح دادهاند برای تیمهای کشورهای دیگر در رقابتهای بینالمللی شرکت کنند.
وحید سرلک در در سال ۱۳۸۴ به خاطر خودداری از رقابت با ورزشکار اسرائیلی به عنوان ورزشکار «جوانمرد» انتخاب شده بود.
در ۳۰ سال گذشته دهها ورزشکار به خاطر ممنوعیت رقابت با ورزشکاران اسرائیلی از دستیابی به مدال بازماندهاند.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر