تازه ها

۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

احمد خاتمی : نتیجه انتخابات در زمان شاه از قبل مشخص می‌شد


احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران می‌گوید زمان حکومت پهلوی از «انتخابات آزاد» خبری نبود و نام نامزد‌هایی که باید «پیروز» می‌شدند از صندوق‌های رای خارج می‌شد.وی گفته که در حکومت پهلوی «خودشان لیست کسانی را که باید انتخاب می‌شدند، از قبل مشخص می‌کردند، به طوری که ساواک آن‌ها را انتخاب و به وزیر می‌داد و وزیر نیز آن‌ها را به شاه معرفی می‌کرد.» احمد خاتمی افزوده که پیش از انقلاب «مردم چه رای می‌دادند یا نمی‌دادند، نمایندگان انتخاب می‌شدند و به دروغ نیز از طرف حکومت اعلام می‌شد که فلان تعداد از مردم در انتخابات انجام گرفته شرکت نموده‌اند.» دیدبان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر